![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dan zwijg ik nog van het feit dat het helemaal van de pot gerukt is dat vrachtwagens/auto's/bussen die jou niet gezien hebben, per definitie niets verkeerds zouden hebben gedaan. Het is niet omdat ze jou niet gezien hebben dat ze jou niet gezien zouden moeten hebben hé! En dan zij zij wel degelijk verantwoordelijk. Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten hoeveel zogenaamde "dodehoekongevallen" gebeurden nadat de vrachtwagen/auto/bus eerst de fietser voorbij is gereden of erger nog ernaast is gestopt toen die fietser al aan het rode licht stond te wachten. Volgens Tavek en jou zou je in dat geval al fietser achteruit moeten rijden blijkbaar. Laatst gewijzigd door Edina : 5 oktober 2015 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar liever illegaal bezig zijn dan door een wagen gegrepen te worden. Onze fietsinfrastructuur is belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat nu zo moeilijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want ze heeft voorrang! Beeld u in zeg, dat je eens je voorrang niet neemt op die grote boze vrachtwagen. Dat kan toch niet zijn. IK HEB OOK MIJN RECHTEN ALS FIETSER
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
En als je voorbij wordt gereden door een vrachtwagen/bus/auto in de buurt van een kruispunt met groene lichten, dan stop jij dus iedere keer, omdat de vrachtwagen/bus/auto dus wel eens eens zou kunnen afslaan? Jij wacht achter elke bus die stilstaat aan een halte? ... Hoe vaak fiets jij in de stad? En hoe lang doe je er dan over om op je bestemming te geraken? Laatst gewijzigd door Edina : 5 oktober 2015 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Ook geen regelmatige fietser in de stad zeker? Je moet wel gek zijn om daar als fietser je voorrang te nemen. Dat doe ik dus ook helemaal niet, maar dat is jammer genoeg geen garantie om veilig door het verkeer te gaan, zoals Tavek en Drosamadaris beweerden. Dat was mijn punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() En nog eentje: hoe vaak geven auto's/vrachtwagens/bussen je de reglementaire één meter ruimte wanneer ze je inhalen in de stad? Dat gebeurt zelden of nooit! Hoe kan jij als fietser in hemelsnaam voor die veilige afstand zorgen dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Minister
|
![]() Oehoew, doorslaggevende Edina-argumenten onderweg.
![]() Citaat:
Citaat:
Uitkijken en wachten als je aan een zebrapad buiten de bebouwde kom staat ipv over te rennen, is er zo eentje. Niet in een dode hoek van een vrachtwagen gaan rijden is er ook zo eentje. Het is van de pot gerukt om te gaan stellen dat wij hier pleiten voor een de-responsabilisering van automobilisten. Het is even zeer van de pot gerukt om wel te pleiten voor de-responsabilisering van zwakke weggebruikers, zoals jij hier aanhangt. Citaat:
Als zo'n vrachtwagen je overrijdt, zelfs al stond jij al aan een rood licht te wachten, simpelweg omdat jij je plaats wil opeisen in het verkeer, dan is dat je eigen domme fout. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Minister
|
![]() Oehoew, doorslaggevende Edina-argumenten onderweg.
![]() Citaat:
Citaat:
Uitkijken en wachten als je aan een zebrapad buiten de bebouwde kom staat ipv over te rennen, is er zo eentje. Niet in een dode hoek van een vrachtwagen gaan rijden is er ook zo eentje. Het is van de pot gerukt om te gaan stellen dat wij hier pleiten voor een de-responsabilisering van automobilisten. Het is even zeer van de pot gerukt om wel te pleiten voor de-responsabilisering van zwakke weggebruikers, zoals jij hier aanhangt. Citaat:
Als zo'n vrachtwagen je overrijdt, zelfs al stond jij al aan een rood licht te wachten, simpelweg omdat jij je plaats wil opeisen in het verkeer, dan is dat je eigen domme fout. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ter informatie: ik kijk altijd uit wanneer ik als voetganger oversteek op een zebrapad en zal desnoods wachten, niet alleen buiten de bebouwde kom, maar ook binnen de bebouwde kom, maar ook dat is geen garantie om veilig over te geraken. Ik bezit namelijk geen ogen op steeltjes om achter de hoek te kunnen kijken bijvoorbeeld. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 5 oktober 2015 om 10:24. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Newton's laws of motion overrulen de verkeersregels. Een vrachtwagen met een bepaalde snelheid en intertia, stopt niet eenvoudig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gok er niet op. En dan doe ik er maar iets langer over om op mijn bestemming te geraken. Om te compenseren rij ik door rode lichten wanneer er totaal geen verkeer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het gaat hier over wangedrag/verkeerd gedrag door fietsers/voetgangers en de impact daarvan op bestuurders, maar als je dat zelf zogenaamd niet doet (en je dus enkel als bestuurder geconfronteerd wordt ermee), dan kan je er niets over zeggen? ![]() ![]() Citaat:
![]() De definitie van een dode hoek is dat de bestuurder je niet kan zien. Jij blijft blind vasthouden aan "de regels, de regels", maar je negeert compleet dat het voor je eigen veiligheid beter kan zijn dat je je niet blind staart op de regels en rekening houdt met de realiteit voor bestuurders. Als dat betekent dat je langer moet wachten, dan is dat maar zo. Is je leven je zo weinig waard? Citaat:
Citaat:
Ocharme, dan word je wat vertraagd... Citaat:
En je beschikt over een dosis basic verstand waardoor je in de eerste plaats al niet in de verleiding zou moeten komen om net na een blinde hoek over te steken. Citaat:
Citaat:
Pro-actief je weg bewegen uit die area, of er niet in gaan staan. Easy as that. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wereldvreemde oplossingen volgens de gedachtegang van een verstokte, Belgische automobiliste.
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |