Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2015, 08:19   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heb je dat verhaaltje helemaal alleen verzonnen ?
Hou uw blaaskes maar voor jezelf....
Dat verhaal is echt.
En ja, voor hen die het willen weten, ik sloeg het kind van een ander. Ik heb immers geleerd dat een kind van een ander op latere leeftijd een moordenaar kan worden en daarna niet verlegen is om mijn of andere hun kinderen of kleinkinderen te doden.
Ik heb reeds lang geleden geleerd dat kinderen moeten leren dat je zelf de gevolgen van je gedrag moet dragen en moeten leren dat je niet zomaar iemand jou wil kan opleggen.
Ik heb reeds lang geleden geleerd, dat het huidige gedrag van sommige jongeren het gevolg is van het gebrek aan regels en normen.
Ik heb reeds lang geleden geleerd, dat als er geen gevolgen zijn voor bepaalde gedragingen, het van kwaad naar erger gaat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:22   #82
Peche
Banneling

Standaard

Zie maar dat ge niet ontdekt dat ouders ook moordenaars kunnen zijn
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:23   #83
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Karen?

Goedele Liekens.
Een seksuoloog? Ik mis de relevantie?
Karen echter.... dat is een lopende sociaal assistente.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:32   #84
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik krijg het schijt van ouders in het algemeen.
goed.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:38   #85
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat verhaal is echt.
En ja, voor hen die het willen weten,
Citaat:
ik sloeg het kind van een ander
. Ik heb immers geleerd dat een kind van een ander op latere leeftijd een moordenaar kan worden en daarna niet verlegen is om mijn of andere hun kinderen of kleinkinderen te doden.
Ik heb reeds lang geleden geleerd dat kinderen moeten leren dat je zelf de gevolgen van je gedrag moet dragen en moeten leren dat je niet zomaar iemand jou wil kan opleggen.
Ik heb reeds lang geleden geleerd, dat het huidige gedrag van sommige jongeren het gevolg is van het gebrek aan regels en normen.
Ik heb reeds lang geleden geleerd, dat als er geen gevolgen zijn voor bepaalde gedragingen, het van kwaad naar erger gaat.
Normaal kun je daar opgepakt voor worden toch ? heb u dat echt gedaan ? ik zou dit niet durven doen , wel een opmerking verbaal durven maken , maar ja als ma en pa het zelf niet snappen dat ze te slap zijn en niet opvoeden ,, kun je al doorkijken wat voor een soortje onnozele wilde mans de toekomst later gaan runnen...
Oud 12 oktober 2015, 10:47   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Normaal kun je daar opgepakt voor worden toch ? heb u dat echt gedaan ? ik zou dit niet durven doen , wel een opmerking verbaal durven maken , maar ja als ma en pa het zelf niet snappen dat ze te slap zijn en niet opvoeden ,, kun je al doorkijken wat voor een soortje onnozele wilde mans de toekomst later gaan runnen...

Jou reactie is binnen onze maatschappij heel normaal geworden, wij durven geen mens in nood meer helpen uit angst zelf door het gerecht vervolgd te worden, maar

In België heeft elke wet een wet die haar opheft.
Je kan in België opgepakt worden voor het uitdelen van een klets aan een kind, maar je bent verplicht derde bij te staan in geval van nood. Doe je dat niet dan ben je strafbaar en medeplichtig aan de gepleegde feiten.
In dit geval was de moeder in nood, zij werd zelfs mishandeld door haar kind en dan ben je als aanwezige dus verplicht die moeder te helpen en te beschermen tegen de mishandelingen.
Verbaal optreden zou hier zinloos zijn geweest, daar dat jong stond te krijsen en dus niet meer kon horen wat er gezegd werd.
Dankzij de wet konden de aanwezige agenten dus niet op mijn reactie reageren, daar zij als eerste hadden moeten reageren en ingrijpen, maar passief bleven. Hierdoor werden zij strafbaar en zelfs medeplichtig aan de mishandelingen uitgevoerd door een -12 jarige. Ik kan mij beroepen op de wet rond de burgerplicht tegenover derde en ben daardoor dus niet strafbaar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 11:04   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat verhaal is echt.
En ja, voor hen die het willen weten, ik sloeg het kind van een ander. Ik heb immers geleerd dat een kind van een ander op latere leeftijd een moordenaar kan worden en daarna niet verlegen is om mijn of andere hun kinderen of kleinkinderen te doden.
Ben jij niet diegene die destijds een moslim terrorist ontmaskerde een zondagochtend heel vroeg in de stedelijke bibliotheek ?

Ik heb reeds lang geleden geleerd het onderscheid te maken tussen fantasten en anderen

Zeg nu onder ons ...wat deden die twee politieagenten daar in uniform in dat grootwarenhuis ? Stonden die daar op de uitkijk om winkeldieven te vatten of zo ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2015 om 11:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 11:07   #88
Anna List
Banneling

Standaard

even los van t voordehandliggende: meisje heeft 100% gelijk en politie zou iets moeten doen aan de situatie en t compleet onaanvaardbare gedrag.
en zij zou idd veilig over t straat moeten kunnen lopen gelijk welk moment vd dag of nacht.

1 maar neem nu toch maar die pepperspray mee en probeer een beetje veilig te doen (!ook al heb je gelijk!).
2 de mama en de papa zouden wsl toch ook graag wat meer studeren en wat minder feesten en nachtbrakerij zien en lezen op je blog.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 oktober 2015 om 11:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:04   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
even los van t voordehandliggende: meisje heeft 100% gelijk en politie zou iets moeten doen aan de situatie en t compleet onaanvaardbare gedrag.
en zij zou idd veilig over t straat moeten kunnen lopen gelijk welk moment vd dag of nacht.

1 maar neem nu toch maar die pepperspray mee en probeer een beetje veilig te doen (!ook al heb je gelijk!).
2 de mama en de papa zouden wsl toch ook graag wat meer studeren en wat minder feesten en nachtbrakerij zien en lezen op je blog.
Mijn advies is: niks geen pepperspray. Als de hangjongeren of criminelen het busje afpakken, spuiten ze er nog mee in je eigen gezicht.

En als onze juffrouw toch niet wilt luisteren naar mij, en er zich een aanschaft, dan kan ze best ingeval van noodzaak zeggen dat dat busje van de aanvallers is, en dat zij het uit hun handen geslagen heeft ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:07   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn advies is: niks geen pepperspray. Als de hangjongeren of criminelen het busje afpakken, spuiten ze er nog mee in je eigen gezicht.

En als onze juffrouw toch niet wilt luisteren naar mij, en er zich een aanschaft, dan kan ze best ingeval van noodzaak zeggen dat dat busje van de aanvallers is, en dat zij het uit hun handen geslagen heeft ...

.
klinkt logisch, t is immers niet dat wat er zal volgen zonder dat zij pepperspray bij heeft erger zou zijn ... ze kan er beter maar wat van proberen te genieten zeker, Schoof ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 13:14   #91
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En wat als een meisje of vrouw 's nachts de straat op moet voor haar werk?
Pepperspray is nog altijd een verboden wapen dus het is al ver gekomen in België als de politie al zegt dat je iets illegaals moet doen om je veilig te voelen.
Het is toch de taak van de politie en van de burgemeester van een stad om te zorgen dat de bewoners van die stad veilig zijn in die stad.
Dan moet de politie maar pepperspray verkopen.
pepperspray mag dan al verboden zijn, een bus haarlak in een vrouw haar sacoche volgens mij niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 16:03   #92
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Silke is geschrokken van de reacties. Wat kan er nu toch mis zijn met een islamitische hoofddoek ? Het domme wicht.

Vlaamse draagt 10 dagen hoofddoek: "Geschrokken van de reacties
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...reacties.dhtml

Vrouwen doen een doek op hun hoofd om niet meer lastig gevallen te worden door moslims
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=28

STUDIE VAN DE ISLAM
http://exmoslim.org/studie%20van%20de%20islam.html
Oud 12 oktober 2015, 16:09   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
klinkt logisch, t is immers niet dat wat er zal volgen zonder dat zij pepperspray bij heeft erger zou zijn ... ze kan er beter maar wat van proberen te genieten zeker, Schoof ?
Je hoort dat dikwijls van die soort mensen, zoals bijvoorbeeld thuis een wapen hebben om u tegen een indringer te beschermen. Doe dat maar niet zeggen ze dan want stel dat die indringer beter kan schieten dan u.

We hebben het dan over een gewapende indringer en nog mag je jezelf en het gezin niet verdedigen.

Misschien hebben die mensen tijdens de geboorte per ongeluk te weinig zuurstof gekregen ofzo, anders kan ik zulke idiote uitleg niet verklaren.
Oud 12 oktober 2015, 16:40   #94
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hoort dat dikwijls van die soort mensen, zoals bijvoorbeeld thuis een wapen hebben om u tegen een indringer te beschermen. Doe dat maar niet zeggen ze dan want stel dat die indringer beter kan schieten dan u.

We hebben het dan over een gewapende indringer en nog mag je jezelf en het gezin niet verdedigen.

Misschien hebben die mensen tijdens de geboorte per ongeluk te weinig zuurstof gekregen ofzo, anders kan ik zulke idiote uitleg niet verklaren.
Tenzij ge een dure wagen hebt of verdacht rijk zijt zult ge niet snel een gewapende indringer over de vloer krijgen. En als ge al schiet op een indringer of zelfs maar een schot lost dan zal die indringer zich zeer snel uit de voeten maken tenzij je met een complete gek te maken hebt...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 17:06   #95
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Personen in nood moet je helpen anders pleeg je schuldig verzuim.
Zonbron, heb jij niks beter te zeggen dan dat is geen foto van pepperspray.
En deze week in de krant, de politie was zo schattig in Brussel, politie moet niet schattig zijn.
Politie moet optreden.
En als die kleine stond te schreeuwen in een winkel, kun je die kleine dan geen GAS-boete geven?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 17:17   #96
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben jij niet diegene die destijds een moslim terrorist ontmaskerde een zondagochtend heel vroeg in de stedelijke bibliotheek ?

Ik heb reeds lang geleden geleerd het onderscheid te maken tussen fantasten en anderen

Zeg nu onder ons ...
Citaat:
wat deden die twee politieagenten daar in uniform in dat grootwarenhuis ? Stonden die daar op de uitkijk om winkeldieven te vatten of zo ?
Auchan Roncq supermarché politie bij de vleet al jaren ... met wapen en al !! staan ze niet ver van de kassa 's ....
Oud 12 oktober 2015, 17:20   #97
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
pepperspray mag dan al verboden zijn, een bus haarlak in een vrouw haar sacoche volgens mij niet.
hah ik heb nog een bus staan tegen het ongedierte ... goed spul trouwens, ook een ideetje ..
Oud 12 oktober 2015, 18:16   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tenzij ge een dure wagen hebt of verdacht rijk zijt zult ge niet snel een gewapende indringer over de vloer krijgen. En als ge al schiet op een indringer of zelfs maar een schot lost dan zal die indringer zich zeer snel uit de voeten maken tenzij je met een complete gek te maken hebt...
Maar man toch, er zijn zotten bij die u voor 100€ kapotmaken.
Oud 12 oktober 2015, 18:44   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Auchan Roncq supermarché politie bij de vleet al jaren ... met wapen en al !! staan ze niet ver van de kassa 's ....
En toch ben ik er van overtuigd dat zijn verhaaltje is verzonnen...hij heeft die kleine geen klets gegeven.....daar ben ik niet 100 maar 101 % van overtuigd
Oud 12 oktober 2015, 18:46   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De meest dure wagens staan bij de Roma zigeuners of in de sociale woonwijken Andere mensen kunnen of willen zich dat niet permitteren

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2015 om 18:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be