![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten zij weten , zolang ze dan hun verantwoordelijkheid opnemen !!
Dat is zo ook bij hetero's !! Zo zijn er ook heterokoppels !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Subjectief, daar uw waardenpatroon even goed een vorm van "indoctrinatie" is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De referentie is slechts de Belgische wetgeving. Welnu, die geldt voor alle burgers. Ook dus voor die burgers die een mening uiten die niet de uwe is of waar u het helemaal niet mee eens bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ivm opvoeding , wat met een alleenstaande (stief)pa of stiefma ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat u mij persoonlijk hebt aangevallen. Citaat:
JvdB komt hier op dit forum met zijn mening (wat de bedoeling is van dit forum denk ik zo) en u gaat op de persoonlijke toer door het te koppelen aan zijn (voormalige) job. Dat is niet fatsoenlijk en u gaat daarmee de discussie uit de weg . De woorden 'bekrompen' en 'bezoedelen' geven een waardeoordeel aan. Waar is uw argumentatie voor die woorden? Citaat:
En die eindtermen zijn ook indoctrinatie. U gaat mij toch niet vertellen dat u dat niet beseft. Men propt de kinderen vol met politieke correcte denkbeelden. Net zoals volwassenen dat al duizenden jaren doen! Die politiek correcte denkbeelden veranderen met de jaren, maar het feit dat we onze kinderen ermee indoctrineren verandert niet! Citaat:
Ziet u dat nu echt niet zelf dat u in hetzelfde bedje ziek bent?? En nogmaals, u gaat niet in op de essentie. Is er zoiets als recht op kinderen? Indien niet, dan kan er nooit sprake zijn van discriminatie. Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 oktober 2015 om 23:14. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met een weduwe of weduwnaar of wanneer gescheiden ??
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige eindtermen staan confessioneel gebonden onderwijs trouwens niet in de weg, wel integendeel. Waarden en normeringen mogen gerust nog vanuit dat aspect geduid en aangebracht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo niet ??
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grappige lag in het woordje tussen de haakjes... dat was als ik het goed voor heb ook de directe aanleiding om op je post te reageren...anders had ik het misschien gelaten daar ik het +- wel eens met je ben
Citaat:
Citaat:
Nu de vraag is : waarom zouden zij dan wel een bepaald 'recht' hebben op kinderen terwijl wij het beide ( en zowat iedereen anders en de wetgeving ) eens zijn dat er niet zoiets zou bestaan ? Blijkbaar zie je hun lijdensweg als een extra rechtvaardiging ? Een homo-koppel dat kinderen wilt en van meet af aan dat weet gaat nog een langere lijdensweg door... het heterostel gaat misschien nog een tijdje kunnen draaien op de illusie dat het wel okay zal komen. En ja ... wachtlijsten hebben altijd iets 'onrechtvaardigs' in de zin dat zij die er al op staan normaliter voorrang krijgen en dat anderen die er maar net opkomen maar waar de nood misschien véél hoger is maar moeten wachten. Dat is bv bij sociale huisvesting ook zo Het argument 'perfect vruchtbaar' is hier niet van tel * ( * zie volgende antwoord ) Overigens het gaat over adoptie full-case ... dus dat gaat in 9 van de 10 gevallen over kinderen die er al zijn van één van beide en waar de andere gewoon ook ouder van wilt worden Citaat:
Citaat:
( zie ook * verderop ) Citaat:
Kan je dan even in het kort uitleggen waarom je tot tweemaal toe de aandacht erop wees dat het bij het homo-stel ging om mensen die perfect vruchtbaar zijn ? Je moet daar toch iets mee bedoeld hebben ? Citaat:
Dat zag jij dan verkeerd Waarschijnlijk omwille van dit zinnetje : Citaat:
En dat gaat hem simpelweg over het feit dat er steeds geschermd wordt met het feit dat er niet zoiets als een recht op kinderen bestaat ( btw jij deed dat niet expliciet ) maar er steeds van uitgegaan wordt dat er toch een soort '(meer)recht' bestaat voor mensen die normaliter gewoon kinderen maken maar (onfortuinlijk) geen kinderen kunnen krijgen Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
Omdat ge moet 2 moet zijn voor kindjes te maken hé. Daar is een man én een vrouw voor nodig. Laatst gewijzigd door Drukazz : 13 oktober 2015 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry , u zal mij toch moeten helpen , aub !!
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
JVDB bedoelt dat je kinderen niet op voorhand moet veroordelen tot niet-traditionele situaties. Scheidingen of moeders/vaders die sterven gebeuren altijd, maar een kind op voorhand tot een niet-traditioneel gezin veroordelen, moet je hen niet willen aandoen. GOD GAVE YOU BRAINS, USE THEM !!! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Drukazz : 14 oktober 2015 om 00:09. |
![]() |
![]() |