![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
![]() Mea culpa: ik heb het nagekeken en ik moet je gelijk geven. Wel is het zo dat vele directies in de praktijk nog één �* twee uur bij die uren doen onder de vorm van extra verplichte taken (blijkbaar hebben ze daar het recht toe). Ik ken maar weinig licentiaten in de derde graad die effectief maar 20 uren presteren, de meeste toch wel 21 uren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
|
![]() Citaat:
Hoewel mijn 'exacte' collega's hier beweren dat ook daar vele uitmuntende studenten er niet meer voor kiezen om te gaan doctoreren, maar ineens naar de werkvloer te gaan. Bijgevolg wordt het universitaire veld steeds meer bevolkt door doctorandi die tot de hoge middelmaat behoren, met af en toe nog eens echte bollebozen. De situatie die je schetst lijkt me grotendeels waar te zijn voor tien �* twintig jaar geleden, maar is nu al deels achterhaald. Zo krijgen de exacte richtingen veel meer proffen en onderwijspersoneel in verhouding tot het aantal studenten (dat in absolute aantallen meestal al beperkter is dan in de niet-exacte richtingen) dan de andere. Met als gevolg dat aangenomen onderzoekers op doctoraat in de exacte vakgebieden zich veel meer exclusief op hun onderzoek kunnen storten, terwijl het niet zelden gebeurt dat doctorandi in de talen en de humane of sociale wetenschappen worden ingezet om het tekort aan onderwijsondersteuning op te vangen. Dat gevestigde proffen bij ons 'sabaticals' moeten inlassen om nog eens zelf onderzoek te kunnen doen, zegt eigenlijk al genoeg. Anders worden die mensen overbelast met de begeleiding van honderden gewone studenten en tientallen doctorandi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Als die, voor het katholiek onderwijs tenminste, in het arbeidscontract van de school vermeld staan. Dit arbeidscontract wordt onderhandeld binnen het LOC en moet ook daar door alle betrokken partijen goedgekeurd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet iedereen voelt zich geroepen om zo nutteloos te doen alsof.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correct. Ik hoop dat alle mensen met voldoende inzicht dat eens gaan beseffen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe niks met kinderen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Darwin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep. En een kwak eugenetica in praktijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.205
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.205
|
![]() Citaat:
Pedagogische studiedag heet zo iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Onjuist. Een pedagogische studiedag is er niet om te vergaderen (bijvoorbeeld over leerlingbespreking), maar om een aantal pedagogisch gerelateerde onderwerpen te bespreken, te verdiepen, uit te werken en vervolgens ook strategieën te ontwikkelen om ze toe te passen en te toetsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
|
![]() Citaat:
Welke zijn de wortels van 16 . Ha zegt ze : dat is 4 Akkoord zeg ik maar ook -4 want (-4) x (-4) = 16 Ja maar dan zijt ge met machten bezig zegt ze . Wat is een tweedemachtswortel (vierkantswortel ) anders dan een getal verheffen tot de macht 1/2 zeg ik ? ![]() En dat geeft dan les. Onvoorstelbaar. En dan ken ik nog een master wiskunde die bijles analyse en lineaire algebra geeft en die lost alle mogelijke oefeningen losjes uit de pols , zonder voorbereiding op. De doorsnee regent wiskunde lost daar geen enkele van op en hoort het zoals gezegd in Keulen donderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.160
|
![]() Citaat:
Ik heb het beste bewijs onder mijne neus: het neefje van mijn vrouw. Heeft zijn voorlaatste jaar van de humaniora gedubbeld (op het einde van het voorlaatste jaar hebben ze hun "baccalaureat" van Frans ; alle andere vakken is op het einde van het laatste jaar) en dubbelt nu zijn laatste jaar. Eerste resultaat van zijn bac van Frans: 6/20. Mijn vrouw heeft hem 2 maanden (op 't einde van het dubbeljaar) onder de vleugel genomen: 14/20 bij de tweede passage (nochtans was zijn jaargemiddelde nog altijd 6/20). Laatste jaar (vorig jaar): algemeen jaargemiddelde... 3/20. We hebben hem 1 maand onder onze vleugels genomen voor alle vakken: resultaat op zijn bac: 8/20, dus nog niet genoeg maar toch stukken vooruitgang. Hij dubbelt nu, en elke weekend skype ik 2 of 3 uur met hem voor wiskunde en fysica. Jaargemiddelde vorig jaar op wiskunde en fysica.... 2/20. Nu haalt hij 13/20 en 14/20 op de laatste grote controles. Ziedaar de efficiëntie van het klassikaal onderwijs versus enkele uren "thuisonderwijs", zelfs via skype.
__________________
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 oktober 2015 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
|
![]() Citaat:
In de school voor kleuterjuf wordt opvoedkunde gegeven door een kleuterjuf (half time staat ze voor de kleuterklas en half time doet ze dat). Wat maakt haar deskundig in dit vak ? Ze heeft geen diploma pedagogie. Gevolg : de cursus bestaat uit wat amateuristisch gezwans niveau Wikipedia. Ik dacht dat je voor het hoger onderwijs toch de moeite zou moeten doen om voor zo'n vak minstens een pegagoog met wat ervaring aan de werven. Blijkbaar niet. ![]() De opleiding gaat dan ook zienderogen achteruit en stelt op de duur eigenlijk nauwelijks nog wat voor. Morgen geeft de klusjesman misschien dat vak, het zou me op de duur zelfs niet meer verbazen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Niemand kan in een hogeschool een vak onderwijzen waarin men niet geschoold is of waarin men niet de nodige bekwaamheid heeft verworven. Alsof je in het middelbaar Frans zou laten geven door iemand die wiskunde heeft gestudeerd.
|
![]() |
![]() |