Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2015, 01:37   #141
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weet u dat dan echt niet? Ooit iets vernomen in uw biologielessen hoe een kind ontstaat?
Da's al geleden van 1979

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 01:44   #142
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

JVDB bedoelt dat je kinderen niet op voorhand moet veroordelen tot niet-traditionele situaties. Scheidingen of moeders/vaders die sterven gebeuren altijd, maar een kind op voorhand tot een niet-traditioneel gezin veroordelen, moet je hen niet willen aandoen.
Wat als een homo trouwt met een vrouw , krijgen een kind ,
de vrouw overlijdt , de man trouwt uiteindelijk weer , met een man ,
wat nu met het kind ??

Citaat:
GOD GAVE YOU BRAINS, USE THEM !!!
What gave me brains ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 07:53   #143
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dus, neen, geen adoptie door homostellen. Je experimenteert immers niet met kinderen.
Uiteindelijk heeft deze hele discussie weerom het foute uitgangspunt. "laten we homo's toe te adopteren" is de foute vraag. In een vrije samenleving is de default immers "het mag", en is de taak van de overheid niet dingen toelaten, maar dingen verbieden, als daar dwingende redenen toe zijn.

Nu de dwingende reden die sommigen naar voren brengen is dat a priori home koppels geen goede ouders zouden zijn. Maar als het feit dat een bepaalde paar a priori vermoed wordt geen goede ouder materiaal te zijn een grond is om het hebben van kinderen te verbieden dan geef je de overheid een recht tot diep ingrijpen in wat eigenlijk een privé aangelegendheid is.

En ja, toelaten dat homo's kinderen adopteren is inderdaad een experiment. Maar elk kind is uiteindelijk een experiment. Een experiment waar je van hoopt dat het slaagt. Een vrije sameleving accepteerd experimenten. Accepteerd dat het resultaat niet altijd hetzelfde zal zijn. Kinderen die in een homo gezin opgroeien zullen inderdaad waarschijnlijk anders zijn dan kinderen die in een heterogezin opgroeien.

En dan?

Kinderen die in een katholiek gezin opgroeien zullen ook anders zijn dan kinderen die in een atheistisch of moslim gezin opgroeien. In een vrije samenelving accepteren we die verschillen.

Wanneer we de staat toelaten zich te gaan moeien met wie wel of niet kinderen mag hebben waarom dan niet meteen mensen met een IQ onder de 90 ook verbieden van kinderen te hebben? Wat met rokers, alkoholisten, Nicole and Hugo fans?

Nee, laat het aan de mensen zelf over om te beslissen of ze wel of niet het experiment "kind" willen aangaan. Dat experiment zal inderdaad soms mislukken. Maar het alternatief, een overheid die gaat experimenteren is nog erger.

En tot slot: Adopteren is een lange, moeilijke en dure procedure, waar je hele doopceel bij gelicht wordt. Denk je echt dat mensen die bereid zijn dat te doen om een kind te hebben slechtere ouders zullen zijn dan een 17 jarige die even op een achterbank van een auto een kindje maakt met haar vriendje van het moment?
Waarom mag een homo koppel geen kind hebben, maar is iemand die per ongeluk zwanger wordt zo geschikt dat je zelfs wil verplichten dat ze het kind houdt?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 07:56   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Nu de dwingende reden die sommigen naar voren brengen is dat a priori home koppels geen goede ouders zouden zijn.
Onjuist, dat wordt niet gesteld. Heel uw betoog berust bijgevolg op een foute premisse.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 09:28   #145
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, lees nog maar eens opnieuw.
Heb ik. Ik kom tot dezelfde vaststelling, zoals trouwens de meesten die jouw posts lezen.
Oud 14 oktober 2015, 09:30   #146
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Wat als een homo trouwt met een vrouw , krijgen een kind ,
de vrouw overlijdt , de man trouwt uiteindelijk weer , met een man ,
wat nu met het kind ??

What gave me brains ??
Cookie, met gebrainwashte religiefanatiekers valt niet te praten.
Ze beseffen het zelf niet, dat is wat brainwashing doet.
Oud 14 oktober 2015, 10:46   #147
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

als holebi koppels niet mogen adopteren, mogen VB of NVA koppels dat ook niet.

hun indoctrinatie is nog slechter.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 11:00   #148
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onjuist, dat wordt niet gesteld. Heel uw betoog berust bijgevolg op een foute premisse.
Dat van u ook, uw enige houvast en leiddraad is een antiek boek.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 11:08   #149
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ok. Wat is dan de reden?

Jij scrheef immers:

Citaat:
Net zoals het ook belangrijk is dat een kind een vader én een moeder heeft, en dus geen twee "vaders" of twee "moeders".
Ik leidt daaruit af dat jij van mening bent dat een koppel bestaande uit twee "vaders" of twee "moeders geen geschikt ouderpaar is.

Maar goed, als je dat dus niet vindt, als je dus blijkbaar toch met mij eens bent dat homo's niet a priori slechte ouders zijn, dan waarom homo's verbieden te adopteren?
... repeat ...
Oud 14 oktober 2015, 11:18   #150
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
...

En tot slot: Adopteren is een lange, moeilijke en dure procedure, waar je hele doopceel bij gelicht wordt. Denk je echt dat mensen die bereid zijn dat te doen om een kind te hebben slechtere ouders zullen zijn dan een 17 jarige die even op een achterbank van een auto een kindje maakt met haar vriendje van het moment?
Waarom mag een homo koppel geen kind hebben, maar is iemand die per ongeluk zwanger wordt zo geschikt dat je zelfs wil verplichten dat ze het kind houdt?
Exact. Mocht ieder koppel eenzelfde screening ondergaan alvorens men aan kinderen mocht beginnen, er zouden heel wat meer kinderlozen zijn.

Wat zijn eigenlijk de redenen waarom een kind beter af zou zijn in een man/vrouw relatie? De tijd dat de vaders enkel ravotten met de kinderen en de brave huisvrouw de verzorging op zich nam, ligt al even achter ons (als de rolverdeling al ooit zo strikt geweest is).
Het gaat hem er in de eerste plaats toch om, om adoptiekinderen in een veilige en stabiele omgeving te laten opgroeien en zelf zie ik hier voorlopig nog geen argumenten staan waarom dit niet zou kunnen binnen een holebirelatie.

@ Geertvb: u vindt het onrechtvaardig dat er homokoppels in de wachtlijsten staan daar deze perfect vruchtbaar zijn, dus eigenlijk draait heel de adoptiekwestie bij u om het vervullen van de kinderwens. Waarom u dan eerder schreef dat er niet zoiets bestaat als recht op een kind is mij een raadsel.

@Janvdb:
Neen, u zult niet letterlijk gezegd hebben dat ze geen goede ouders zijn, op de eerste pagina vergelijkt u ze wel even met apen; maar ja, dat zal ik weer verkeerd gelezen hebben zekers.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 12:57   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Heb ik. Ik kom tot dezelfde vaststelling, zoals trouwens de meesten die jouw posts lezen.
Als u tot die vaststelling komt, vraag ik dat bericht aan te halen waarin ik pleit voor het rolmodel van "vrouw aan de haard". Kom, probeer eens.
Oud 14 oktober 2015, 12:58   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leidt daaruit af dat jij van mening bent dat een koppel bestaande uit twee "vaders" of twee "moeders geen geschikt ouderpaar is.
Inderdaad, alleen niet omwille van de reden die u aanhaalt. Kijk eens goed wat de reden is die ik naar voor schuif.
Oud 14 oktober 2015, 13:36   #153
Zwitser

Standaard

Citaat:
Inderdaad, alleen niet omwille van de reden die u aanhaalt. Kijk eens goed wat de reden is die ik naar voor schuif.
Maar de "reden" die jij naar voor schuift is geen vaststaand feit, enkel jou mening. Weegt dus niet zwaar genoeg om homo's a priori te verbieden van kinderen te adopteren.
... repeat ...
Oud 14 oktober 2015, 13:45   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de "reden" die jij naar voor schuift is geen vaststaand feit, enkel jou mening. Weegt dus niet zwaar genoeg om homo's a priori te verbieden van kinderen te adopteren.
O jawel, dat vind ik juist een bijzonder zwaarwegende reden: de noodzaak om binnen het gezin een mannelijke en vrouwelijke component bij de ouders te hebben. Dat is juist bijzonder belangrijk in het opvoedingsproces.
Oud 14 oktober 2015, 13:49   #155
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Pro. Homo's en lesbiennes moeten kunnen trouwen, scheiden en kinderen adopteren.
Ze hebben evenveel recht op miserie als iedereen!
Nee, serieus: wie zou er het gelukkigst zijn: een kind bij een holebi-koppel dat echt naar kinderen verlangt of een ongewenst kind van hetero-ouders?
Oud 14 oktober 2015, 13:51   #156
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Pro. Homo's en lesbiennes moeten kunnen trouwen, scheiden en kinderen adopteren.
Nee, serieus: wie zou er het gelukkigst zijn: een kind bij een holebi-koppel dat echt naar kinderen verlangt of een ongewenst kind van hetero-ouders?
Bs'd

Kinderen zijn nooit ongewenst. Anders ben je in je bovenkamer niet in orde.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 13:54   #157
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Kinderen zijn nooit ongewenst. Anders ben je in je bovenkamer niet in orde.
Dat was mij al opgevallen.
Oud 14 oktober 2015, 13:56   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Een vergelijking hoort met gelijke parameters te zijn. Hier dus: koppels alle twee eenzelfde verlangen. Of twee koppels die allebei geconfronteerd worden met een ongewenst kind.
Oud 14 oktober 2015, 13:56   #159
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze mogen van mij trouwen, ze mogen van mij handje in handje lopen, ze mogen elkaar buiten mijn zich bespringen als wilde beesten maar ze mogen van mij niet eisen dat ze kinderen mogen opvoeden.
Man-vrouw koppels hebben dat ook niet te eisen denk ik dan.

Ik vind dan ook niet dat kinderen krijgen een absoluut recht is; er zijn genoeg "koppels" die niet in staat zijn om deftig kinderen op te voeden (niet financiëel en niet mentaal), die horen ook geen "recht om kinderen op te mogen voeden" opeisen. De zus van onze beste vriendin is er zo eentje; samen met haar vent religioot van het zuiverste soort, kweekt als konijnen (is er aan begonnen op haar 16de en zit nu aan nummertje 6 of 7), gaan niet werken maar verwachten wel externe hulp in het huishouden én financiële steun van de maatschappij, hebben geen kaas gegeten van opvoeden waardoor hun hele kroost (uitgezonderd diegene die ze op haar 16de kreeg en die de facto door haar moeder is opgevoed) een nest onhandelbare drifkikkers zijn, enzovoort. Zo'n mensen horen ook geen kinderen te krijgen.

Beslissingen daarin moeten inderdaad genomen worden vanuit het belang van het kind, en keuze voor adoptieouder(s) moet genomen worden volgens geschiktheid van die bewuste ouder(s). Als die geschikt zijn, dan is het irrelevant of dat dan MV, MM, VV, M alleen of V alleen is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 13:59   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Man-vrouw koppels hebben dat ook niet te eisen denk ik dan.

Ik vind dan ook niet dat kinderen krijgen een absoluut recht is; er zijn genoeg "koppels" die niet in staat zijn om deftig kinderen op te voeden (niet financiëel en niet mentaal), die horen ook geen "recht om kinderen op te mogen voeden" opeisen. De zus van onze beste vriendin is er zo eentje; samen met haar vent religioot van het zuiverste soort, kweekt als konijnen (is er aan begonnen op haar 16de en zit nu aan nummertje 6 of 7), gaan niet werken maar verwachten wel externe hulp in het huishouden én financiële steun van de maatschappij, hebben geen kaas gegeten van opvoeden waardoor hun hele kroost (uitgezonderd diegene die ze op haar 16de kreeg en die de facto door haar moeder is opgevoed) een nest onhandelbare drifkikkers zijn, enzovoort. Zo'n mensen horen ook geen kinderen te krijgen.

Beslissingen daarin moeten inderdaad genomen worden vanuit het belang van het kind, en keuze voor adoptieouder(s) moet genomen worden volgens geschiktheid van die bewuste ouder(s). Als die geschikt zijn, dan is het irrelevant of dat dan MV, MM, VV, M alleen of V alleen is.
Kortom, u bepaalt of koppels kinderen mogen hebben op basis van uw eigen levensbeschouwelijke overtuiging. Koppels die religieus belijdend zijn, mogen dat volgens u niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be