Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2015, 15:54   #1901
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Zelfs stropoppen hebben meer rechten dan moslimvrouwen.
jij zou goed in de IS passen met zo'n mentaliteit.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 15:58   #1902
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
das toch logisch, omdat ze daar niet voor kiezen
nee, omdat ze het niet mogen van hun man/omgeveing. Het maakt deel uit van de onderdanigheid, waaraan ze zich moeten onderwerpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 15:59   #1903
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet ge eigenlijk wel wat je allemaal uitkraamt ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 16:07   #1904
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
das toch logisch, omdat ze daar niet voor kiezen
Als ze daar niet voor kiezen, dan hebben ze ook geen goesting om te zwemmen, he.

Stel ik wil naaktzwemmen in een gemeentelijk zwembad, en ik zeg dat ik persé wil naaktzwemmen, anders ga ik niet zwemmen. Dan kun je toch wel stellen, dat het zwemmen niet echt belangrijk is voor mij, maar dat het mij te doen is om het naakt zijn, in het zwembad en niet om het zwemmen zelf.

Dus. Ofwel hebben die vrouwen zelf de keuze en kiezen tussen bikini of badpak om te gaan zwemmen. Ofwel, hebben die vrouwen zelf de keuze, maar hebben geen goesting. Ofwel hebben ze geen keuze, maar wel goesting.

Nu, zijn er naaktuurtjes, bijvoorbeeld in Mol, en kan ik hier mijn gading hebben. Dus eigenlijk heb ik alle keuze mogelijkheden. Als ik nu weiger om in Mol te gaan naaktzwemmen en ik dien een klacht in om overal naakt te zwemmen. Wat zegt dit dan? Dat zegt, van mij, dat het mij niet alleen te doen is om naakt zijn, maar om naakt te zijn in de reguliere uren.

Die vrouwen hebben ofwel geen goesting om te zwemmen ofwel hebben ze geen keuze. Als ze geen goesting hebben om te zwemmen, vanwaar dan de klacht bij het IGK?
Dus, eigenlijk hebben ze geen keuze en dienen een klacht in bij het IGK. Nu dat zei die advokate in de zevende dag ook al, ze sprak van isolement.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 16:10   #1905
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ik wil dat vrouwen zelf mogen kiezen in wat ze dragen.
Mogen alle vrouwen van jou kiezen wat ze (of wat ze niet) dragen in het zwembad?

Citaat:
Omdat het mij, in tegenstelling tot jullie, wel iets uitmaakt wat er met vrouwen gebeurt.
Mij maakt het veel uit dat men eindelijk een beseft dat met keuzevrijheid ook verantwoordelijkheid komt. Dat keuzes consequenties hebben, en dat men die consequenties ook dient te aanvaarden.
Dus een vrouw mag van mij er gerust "voor kiezen" om zich door haar vent in een boerkini te laten dwingen, maar dan moet ze accepteren dat haar mogelijkheden om te gaan zwemmen door haar keuze beperkt zullen zijn.

Het staat ze natuurlijk volledig vrij om er voor te kiezen geen boerkini te dragen, en dan is er geen probleem...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 16:14   #1906
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Wat een grove persoonlijke opmerking.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 14 oktober 2015, 19:35   #1907
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
jouw stropop "waarom je die vrouwen in boerkini wil laten zwemmen" raakt opnieuw kant noch wal.

Ik wil dat vrouwen zelf mogen kiezen in wat ze dragen. Omdat het mij, in tegenstelling tot jullie, wel iets uitmaakt wat er met vrouwen gebeurt.
Om aan te tonen, dat het geen stropop is:

Ten eerste in de koran zijn vrouwen ondergeschikt.

Citaat:
Even though the Koran proclaims equality between the sexes, men’s superiority is also clearly indicated: “Men are in charge of women by right of what Allah has given one over the other and what they spend from their wealth. So righteous women are devoutly obedient, guarding in the husband's absence what Allah would have them guard. But those wives from whom you fear arrogance—advise them; forsake them in bed; and, strike them. But if they obey you, seek no means against them.”

https://www.opendemocracy.net/opengl...ights-in-islam
Zelfs stropoppen hebben meer rechten dan moslimvrouwen. Ze worden tenminste niet gestenigd tot de dood.

Ten tweede, waarom worden de moslimvrouwenrechten zo zwaar geschonden en vooral, wat kunnen we er aan doen?

Wat zegt Dr. Iyad Barghouthi, in Palestina, hoofd van 'Ramallah Center for Human Rights Studies', and 'the Arab Network for Tolerance'? Hij behoort natuurlijk wel tot de tolerantere denkers, niet iedereen denkt zo

Citaat:
What do Muslim women want? Finding women’s rights in Islam

Some organizations working on women’s rights and with religious leaders are Sisters in Islam (Malaysia), the Women’s Aid Collective and BAOBAB (Nigeria), ABAAD (Lebanon) and Femin Ijtihad (Afghanistan), a group with which I’ve collaborated. Ijtihad is an Islamic term meaning, “independent reasoning”, and Femin Ijtihad is a network of Muslim and non-Muslim women in different countries focusing on Afghanistan. They study and investigate women’s positions and work to ensure that Islam acknowledges a number of women’s rights. Their investigations reveal that repressive interpretations are mostly due to the influence of cultural practices and values placing women as inferior and subordinate to men.
https://www.opendemocracy.net/opengl...ights-in-islam
Citaat:
For human rights, religious interpretation matters most
IYAD BARGHOUTHI 27 August 2014

Aligning Islamic thought with human rights principles requires a tolerant reading of the scripture so that there is neither eclecticism nor authority. Egyptian trade unionist and author, the late Jamal al-Banna, was a brother of the founder of Muslim Brotherhood, but criticized traditions that are contradictory to the Quran’s message of tolerance and freedom. He also held that no specific verse obliges women to wear veils, and only suggest modesty. Rashid al-Ghannoushi, exiled leader of the now-banned Tunisian Islamist movement Al-Nahda, and theorist for Hamas challenges other Islamists when he says Islam accepts multi-party democracy. They have shown that moderate, liberal interpretations of scripture are possible.

Interpretation is thus the door to an open or shut society, determining not only the nature of religious practice but also politics and human rights.
https://www.opendemocracy.net/opengl...n-matters-most

Vermits 'waarom je die vrouwen in boerkini wil laten zwemmen', gewoon kan beantwoord worden door: dit hoeft niet. Want, een andere interpretatie, binnen de moslims, is mogelijk. Die vrouwenorganisaties, ijveren voor een liberale interpretatie. Want 'repressieve interpretaties, zijn meestal het gevolg van de invloed van culturele gewoonten en van waarden die vrouwen inferieur en onderdanig aan mannen maken'. Dat blijkt uit hun studie. En ze hebben gelijk. We moeten de culturele gewoonten, die nefast zijn, zo veel mogelijk vermijden. Het hoofddoek is een gemakkelijk voorbeeld van zo'n culturele gewoonte, want dit staat niet in de koran. En we willen een fundamenteel mensenrecht, nl. gendergelijkheid, volledig respecteren. Enkel goede wil is hiervoor nodig. Dat bewijzen die vrouwen.

(Waarschijnlijk ga je hier niet op antwoorden, want je gaat toch nooit in debat)
Oud 14 oktober 2015, 20:09   #1908
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik denk dat het in dit geval is van niet beter kunnen.
Ik heb trouwens lang gedacht dat het een kind van 12 was.
Ik denk dat eigenlijk nog steeds.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 20:15   #1909
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jouw stropop "waarom je die vrouwen in boerkini wil laten zwemmen" raakt opnieuw kant noch wal.

Ik wil dat vrouwen zelf mogen kiezen in wat ze dragen. Omdat het mij, in tegenstelling tot jullie, wel iets uitmaakt wat er met vrouwen gebeurt.
Wat bedoel je met dat laatste, "wat er met vrouwen gebeurt" ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 20:37   #1910
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk dat eigenlijk nog steeds.
Haar handtekening bevat, nochtans een sterke contemplatieve slogan. Dat moet van een groot denker komen.
Oud 14 oktober 2015, 20:37   #1911
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sweyn
je hebt het verkeerd voor
het zgn recht tot dragen wat ze willen is een verdoken verbod voor de andersdragende te dragen wat ze willen
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 20:42   #1912
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar handtekening bevat, nochtans een sterke contemplatieve slogan. Dat moet van een groot denker komen.
Oud 14 oktober 2015, 20:43   #1913
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Sweyn
...
Oei!
Oud 14 oktober 2015, 21:30   #1914
Dirk A
Minister

Standaard

Hier nog een ex-moslima, die beschrijft wat de betekenis is van het hoofddoek:

Citaat:
Hiba Krisht: Ik nam afstand van religie omdat ik me niet kon verzoenen met de rol die vrouwen werd toebedeeld en de zedendoctrines in de islam en andere Arabische religies. Mijn lichaam lag continu onder een loep. Ik moest me gedragen naar de manier waarop mijn lichaam door anderen werd gezien. De islamitische zedendoctrines benaderen het lichaam als iets waar je je voor moet schamen. Ze hanteren een retoriek die vrouwen vergelijkt met objecten die geclaimd en geconsumeerd mogen worden, alsof het snoepjes in hun verpakking zijn.

Het Arabische woord dat in de islam gebruikt wordt om te verwijzen naar lichaamsdelen die bedekt moeten blijven is 'awrah (عورة), een woord dat van oorsprong verwijst naar betekenissen als onvolmaaktheid, of smet. In het Arabisch worden onbedekte lichamen van vrouwen ook wel aangeduid als fitnah (فتنة) om de verleiding ervan te benoemen. Dat is hetzelfde woord dat we gebruiken om te verwijzen naar dingen als opruiing, burgeroorlog en verdeeldheid. Het zijn woorden die we ons hele leven hebben gehoord, die gebruikt werden om te verwijzen naar onszelf en onze lichamen.

Maar mijn lichaam is geen onvolmaakt object dat verborgen moet worden, en ik weiger om op die manier behandeld te worden – en daar ben ik niet de enige in. We verzetten ons tegen het hyperseksualiseren van onze haren en lichaamsdelen, alsof ze gevaarlijk en verleidelijk worden op het moment dat ze zichtbaar zijn. Ik zie om me heen dat ook veel religieuze mensen het lichaam steeds meer op een positieve manier benaderen.

http://www.vice.com/nl/read/this-ex-...oned-the-hijab
Oud 15 oktober 2015, 07:21   #1915
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs stropoppen hebben meer rechten en mogen in badpak zwemmen:

Haar kostuumpje spant wel wat vind ik.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 07:23   #1916
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom ben jij toch zo een vrouwenhater dat jij vrouwen zo kleineert??
Ik vind dat elke gesluierde vrouw westerse vrouwen schoffeert en dit op een uiterst grove manier, met het meest gigantische gebrek aan respect voor de vrouwenrechten en de voorouders van de vrouwen die voor vrouwenrechten gestreden hebben.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 15 oktober 2015, 07:47   #1917
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik vind dat elke gesluierde vrouw westerse vrouwen schoffeert en dit op een uiterst grove manier, met het meest gigantische gebrek aan respect voor de vrouwenrechten en de voorouders van de vrouwen die voor vrouwenrechten gestreden hebben.
Bovendien dwingen ze hun dochters en nichtjes in hetzelfde stramien , en zo de hele gemeenschap . Hun blind volgen van hun geloof maakt van hen onderdrukte en onderdrukker .
Een zelfopgelegde en opgedrongen minderwaardigheid , gewoon omdat ze een achterlijke ideologie volgen .
De vrouwenbesnijdenis word meestal uitgevoerd mét toestemming van de moeder . De Chinezen zien dat al in , slimme jongens die Chinezen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 07:53   #1918
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Haar kostuumpje spant wel wat vind ik.
Dat zouden imams nooit toelaten, vandaar: zelfs stropoppen krijgen meer rechten dan moslimvrouwen.
Oud 15 oktober 2015, 07:59   #1919
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zouden imams nooit toelaten, vandaar: zelfs stropoppen krijgen meer rechten dan moslimvrouwen.

Ze moet ook eens haar bikinilijn laten waxen.
Oud 15 oktober 2015, 08:00   #1920
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Bovendien dwingen ze hun dochters en nichtjes in hetzelfde stramien , en zo de hele gemeenschap . Hun blind volgen van hun geloof maakt van hen onderdrukte en onderdrukker .
Een zelfopgelegde en opgedrongen minderwaardigheid , gewoon omdat ze een achterlijke ideologie volgen .
De vrouwenbesnijdenis word meestal uitgevoerd mét toestemming van de moeder . De Chinezen zien dat al in , slimme jongens die Chinezen .
Ik stel me altijd eindeloos veel vragen wanneer ik een kind van pakweg een jaar of 4 gesluierd zie....is dat niet om de blikken van de geile mannen af te wenden? Een kind van 4???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be