![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe dat dat komt maar het is zo. Misschien heeft ze nog een avondcursuske gevolgd van een paar uur , dat weet ik niet, maar ze is zeker geen pedagoge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke hogeschool spreken we hier? Naam docent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De naam van het vak kan variëren, maar iedereen van goede wil weet wat er bedoeld wordt... Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 oktober 2015 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Dat is waarschijnlijk een "praktijklector", geen lector (die wel een universitair diploma heeft)
Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 oktober 2015 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleuterjuf moet liefst niet echt-hoog geschoold zijn, maar wel een flink aantal vaardigheden kennen en kunnen.
Met mijn eigen kinderen heb ik dat zo niet ervaren, maar met mijn kleinkinderen nu wel: die juffen zijn maatschappelijk even veel waard als proffen aan de univ. En als er bij mij eens twee kleinkinderen tegelijk op bezoek zijn zonder hun ouders, dan ben ik na een kwartier volledig verloren. Zelfs mijn laptop ben ik dan kwijt. Van alle onderwijzenden zijn zij die het meest van hun vele vakantie dit echt verdienen; zelfs nodig hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Het probleem ligt em in het feit dat voor kinderopvang in de private sector slechts 1800-2000 bruto/maand over heeft voor deze mensen (met ook een opleiding achter de rug van kinderverzorgster en slechts 20 dagen verlof) en tot 4000 bruto per maand voor kleuterjuffen met 3.5 maand verlof.
Ik denk dat het een zware job is, maar niet dat loon waard. Ik betaal dus gewoon te veel voor het onderwijs van mijn kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het hetzelfde soort diploma is, of als het even gemakkelijk is om dat diploma te halen, dan kan ik me inbeelden dat mevr de directrice liever iemand aanwerft met heel wat levenservaring dan een pas afgestudeerd jong ding. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er absoluut van overtuigd dat ons huidig onderwijssysteem een dinosaurus is (en dan doe ik oneer aan de sauriers) met achterlijke methoden en gigantische kosten.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien sommige lessen niet verplicht waren omdat een deel van de punten op permanente evaluatie staan, dan ging hij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
school remt hem af en is globaal gezien wsl eerder negatief dan positief voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken een kleuterleidster die nog snel basisonderwijs erbij heeft gedaan, omdat ze gewoon niet aan de bak kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen mag je het van mij pas privatiseren als de belastingen ook wegvallen: ik betaal enkel voor de scholing van mijn kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "gelukkigen" vinden werk als kleuterjuf en de anderen gaan naar de Aldi tegen, op termijn , de helft van het loon. En die "gelukkigen" zijn niet noodzakelijk de besten doch meestal diegenen die toevallig "iemand kennen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |