![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De regering Michel is een ordinaire belastingsregering | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
30 | 62,50% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
17 | 35,42% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,08% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas is er nog iets zoals zwaartekracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onder armoedegrens wordt meestal verstaan: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg). kleding > komt van china is spotgoedkoop geworden ? drinkwater > daarom dat sossen dat gratis water wilden, zodat ze mensen minder geld moesten geven. In feite moet je drinkwater 10-20% afslaanin prijs en die stijging in faktuur voor die groep moet je compenseren door een toename in loon voldoende voedsel > gezien de obesitas epidemie, en aangezien de aldi volligt met snoep kan ik mij ook niet inbeelden dat mensen met honger naar bed gaan, tenzij als ze hun geld de week ervoor opgedronken hebben, of een faktuur van hun gsmabonnement gekregen hebben door de belspelletjes die ze op tv zitten spelen hebben goede huisvesting > daarom dat sossen voor sociale woningen zijn, maar in feite moet je terug mensen voldoende inkomen geven en zorgen dat de bank prioritair geld besteed aan een woning en regels maken zodat alles betaalbaar blijft. Op de manier waarop we nu organiseren zou je trouwens meer armoede in vlaanderen moeten hebben dan in wallonie, omdat wallonie de pachten goedkoper zijn goed onderwijs > er is dus niemand die zich het onderwijs niet kan permitteren, maar inderdaad een systeem waar je onderwijsfaktuur omzet naar een lening die he tkind aflost als het begint te werken zu het meest logische zijn goede gezondheidszorg> aande prijs dat gezondheidszorg hier weggegeven wordt in Belgie kan het zeker niet liggen er is dus nauwelijks mensen die aan de maximumfaktuur zitten door ambulatoire zorg. De maximumfaktuur treed systematisch in werken als ze eens gemolken worden door de ziekenhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die deze wiskunde als 'bulshit' catalogeert is niet ernstig bezig met discuteren, maar bon, kijk dus eens in de spiegel mijn vriend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen worden ouder, leven langer, maar verslijten desalniettemin. Er is nu eenmaal een gemiddelde leeftijd waar vanaf men niet meer kan/wenst te werken. En voor de meeste mensen zit die rond de 60-62 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn versleten om te kuisen maar gaan elke dag 10 km wandelen, ze zijn versleten om te werken, maar verbouwen nog het huis bij de kinderen en onderhouden de tuin... Dus 'totetrekken' is gewoon van alle tijden. Iedereen wil gewoon geld zonder werken PUNT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schaf dan meteen dat hele systeem af. Ik spaar wel voor mijn eigen, en zorg dat ik op 55 kan stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor jullie moeten ze van de bureau/band direct naar de rolstoel. Anders profiteren ze, uiteraard. En stelen ze centen van de creches die inkomsten missen omdat grootouders niet meer op kleinkinderen kunnen passen. Gore liberalen. Laatst gewijzigd door Tavek : 19 oktober 2015 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het Belgische systeem is niets meer of niets minder dat een extreme vorm van diefstal, onder het mom van solidariteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je 10 km op je gemak kan fietsen, dat je iedere dag de post kan bezorgen door weer en wind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet wel 2 jaar langer werken en 2 jaar langer belastingen betalen. In de kering moet ik geen 2 jaar werken en trek ik pensioen. Dus ik derf inkomsten : 2 jaar pensioen + 2 jaar belastingen betalen + 2 jaar mijn nikkel afdraaien terwijl een gepensioneerde niet moet werken. Als ik toch eerder stop met werken op 65 dan wordt ik gestrafd met een lager pensioen. Dit is een belastingsregering zoals geen voorgaande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reken maar eens uit hoeveel belastingen die mens al betaald heeft tot zijn 65 als hij beginnen werken is op pakweg zijn 23. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2015 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Ho maar sommigen zullen beweren dat je niet aan het discuteren bent
![]() Die geloven alleen hun pseudowiskundig onderbouwde verzinsels. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2015 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zijn het zwaarst belaste volk vd wereld en krijgen de laagste pensioenen maar U vindt dat wij nog 2 jaar langer moeten werken om dat laagste pensioen te krijgen. ps U bent statutair ambtenaar, toch? |
|
![]() |
![]() |