Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De regering Michel is een ordinaire belastingsregering
Ja 30 62,50%
Nee 17 35,42%
Geen mening 1 2,08%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2015, 10:51   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus als iedereen 10 jaar langer werkt verdient iedereen ipv van het afgeroomde ambtenarenpensioen van 1000euro 2000euro en krijg je op het einde van de rit 120.000 euro meer inkomsten. Op die 120.000euro betaalt uw baas weldegelijk 50% sociale lasten dus krijgt de overheid over 10 jaar tijd 120.000euro meer inkomsten. Op een totale bevolking van 6miljoen werknemers, scheelt dat op het einde van de rit 6*10^6x120*10^3= 720miljard meer inkomsten voor de overheid

FOut in de redenering: dan moeten ambtenaren uiteraard ook 10 jaar meer werken. Maar alleen al de pensioenleeftijd optrekken naar 75 is voldoende om de staatsschuld af te lossen..
Als je zwevende autos maakt, heb je ook geen diesel of verharde wegen meer nodig, wat ook een miljardenbesparing met zich meebrengt.

Helaas is er nog iets zoals zwaartekracht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 10:51   #102
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik snap volkomen dat er ook hier nog arme mensen leven.
Dat is +/- 15 % v.d. bevolking.
85 % heeft het goed tot zéér goed.
omdat armoede een definitie is,

onder armoedegrens wordt meestal verstaan: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg).

kleding > komt van china is spotgoedkoop geworden ?
drinkwater > daarom dat sossen dat gratis water wilden, zodat ze mensen minder geld moesten geven. In feite moet je drinkwater 10-20% afslaanin prijs en die stijging in faktuur voor die groep moet je compenseren door een toename in loon
voldoende voedsel > gezien de obesitas epidemie, en aangezien de aldi volligt met snoep kan ik mij ook niet inbeelden dat mensen met honger naar bed gaan, tenzij als ze hun geld de week ervoor opgedronken hebben, of een faktuur van hun gsmabonnement gekregen hebben door de belspelletjes die ze op tv zitten spelen hebben
goede huisvesting > daarom dat sossen voor sociale woningen zijn, maar in feite moet je terug mensen voldoende inkomen geven en zorgen dat de bank prioritair geld besteed aan een woning en regels maken zodat alles betaalbaar blijft. Op de manier waarop we nu organiseren zou je trouwens meer armoede in vlaanderen moeten hebben dan in wallonie, omdat wallonie de pachten goedkoper zijn
goed onderwijs > er is dus niemand die zich het onderwijs niet kan permitteren, maar inderdaad een systeem waar je onderwijsfaktuur omzet naar een lening die he tkind aflost als het begint te werken zu het meest logische zijn
goede gezondheidszorg> aande prijs dat gezondheidszorg hier weggegeven wordt in Belgie kan het zeker niet liggen er is dus nauwelijks mensen die aan de maximumfaktuur zitten door ambulatoire zorg. De maximumfaktuur treed systematisch in werken als ze eens gemolken worden door de ziekenhuizen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 10:53   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je zwevende autos maakt, heb je ook geen diesel of verharde wegen meer nodig, wat ook een miljardenbesparing met zich meebrengt.

Helaas is er nog iets zoals zwaartekracht.
Nee ik leg gewoon de wiskunde uit, waarmee je bewijst dat het geen bulshit is dat mensen 2 jaar langer werken, maar dat dit op 50jaar tijd een verschil in de begroting gaat geven van jawel een 200miljard...

Iemand die deze wiskunde als 'bulshit' catalogeert is niet ernstig bezig met discuteren, maar bon, kijk dus eens in de spiegel mijn vriend
Oud 19 oktober 2015, 10:56   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee ik leg gewoon de wiskunde uit, waarmee je bewijst dat het geen bulshit is dat mensen 2 jaar langer werken, maar dat dit op 50jaar tijd een verschil in de begroting gaat geven van jawel een 200miljard...

Iemand die deze wiskunde als 'bulshit' catalogeert is niet ernstig bezig met discuteren, maar bon, kijk dus eens in de spiegel mijn vriend
Ik stel heel simpelweg dat jij zoveel kunt rekenen als je wenst, maar zolang je je randvoorwaarden niet correct stelt, ben je bullshit aan het produceren.

Mensen worden ouder, leven langer, maar verslijten desalniettemin. Er is nu eenmaal een gemiddelde leeftijd waar vanaf men niet meer kan/wenst te werken.

En voor de meeste mensen zit die rond de 60-62 jaar.
Oud 19 oktober 2015, 11:00   #105
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel heel simpelweg dat jij zoveel kunt rekenen als je wenst, maar zolang je je randvoorwaarden niet correct stelt, ben je bullshit aan het produceren.

Mensen worden ouder, leven langer, maar verslijten desalniettemin. Er is nu eenmaal een gemiddelde leeftijd waar vanaf men niet meer kan/wenst te werken.

JUist ja ze lopen depressief van het gedachte dat hun pensioenleeftijd opschuift, en vanaf ze in pensioen zijn zie je ze doodcontent rondhuppelen en op reis gaan en verbouwen bij de kinderen, en kinderoppas voor hun kleinkinderen, en tuinieren bij de kinderen, en boodschappen doen, en tv kijken , en met de mobilhome op reis gaan, en fietstochtjes, en wandelclub etc

Ze zijn versleten om te kuisen maar gaan elke dag 10 km wandelen, ze zijn versleten om te werken, maar verbouwen nog het huis bij de kinderen en onderhouden de tuin...

Dus 'totetrekken' is gewoon van alle tijden. Iedereen wil gewoon geld zonder werken PUNT
Oud 19 oktober 2015, 11:12   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

omdat ze weten dat ze rond die leeftijd op pensioen mogen gaan. Zet de pensioensleeftijd op 40 en iedereen boven de 40 zal geen zin meer hebben om te werken hoor.
Oud 19 oktober 2015, 11:29   #107
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
JUist ja ze lopen depressief van het gedachte dat hun pensioenleeftijd opschuift, en vanaf ze in pensioen zijn zie je ze doodcontent rondhuppelen en op reis gaan en verbouwen bij de kinderen, en kinderoppas voor hun kleinkinderen, en tuinieren bij de kinderen, en boodschappen doen, en tv kijken , en met de mobilhome op reis gaan, en fietstochtjes, en wandelclub etc

Ze zijn versleten om te kuisen maar gaan elke dag 10 km wandelen, ze zijn versleten om te werken, maar verbouwen nog het huis bij de kinderen en onderhouden de tuin...

Dus 'totetrekken' is gewoon van alle tijden. Iedereen wil gewoon geld zonder werken PUNT
Ok voor u mogen we pas op pensioen als we half dood zijn. Genoteerd.

Schaf dan meteen dat hele systeem af. Ik spaar wel voor mijn eigen, en zorg dat ik op 55 kan stoppen.
Oud 19 oktober 2015, 11:30   #108
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat ze weten dat ze rond die leeftijd op pensioen mogen gaan. Zet de pensioensleeftijd op 40 en iedereen boven de 40 zal geen zin meer hebben om te werken hoor.
Omdat het na 40 jaar werken goed geweest is.

Maar voor jullie moeten ze van de bureau/band direct naar de rolstoel. Anders profiteren ze, uiteraard. En stelen ze centen van de creches die inkomsten missen omdat grootouders niet meer op kleinkinderen kunnen passen.

Gore liberalen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 oktober 2015 om 11:30.
Oud 19 oktober 2015, 11:37   #109
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ik spaar wel voor mijn eigen, en zorg dat ik op 55 kan stoppen.
Dat is sowieso het beste systeem. Geen gezever over wie wanneer op pensioen gaat. Ga op pensioen van zodra je zelf vindt dat je genoeg opzij hebt gezet om tot het einde van je dagen met de door jezelf gewenste levensstandaard verder kan gaan.

Het Belgische systeem is niets meer of niets minder dat een extreme vorm van diefstal, onder het mom van solidariteit.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:41   #110
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De activiteiten die je opnoemt, wat mensen doen wanneer ze op pensioen zijn, zijn gewoon zich wat bezighouden �*ctiviteiten, zonder druk, zonder zich om tijd druk te maken, rustg op het gemak, no stress, en past het niet dan past het niet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:44   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De activiteiten die je opnoemt, wat mensen doen wanneer ze op pensioen zijn, zijn gewoon zich wat bezighouden �*ctiviteiten, zonder druk, zonder zich om tijd druk te maken, rustg op het gemak, no stress, en past het niet dan past het niet.
Substiantieel verschil met werken.

Het is niet omdat je 10 km op je gemak kan fietsen, dat je iedere dag de post kan bezorgen door weer en wind.
Oud 19 oktober 2015, 11:45   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat is sowieso het beste systeem. Geen gezever over wie wanneer op pensioen gaat. Ga op pensioen van zodra je zelf vindt dat je genoeg opzij hebt gezet om tot het einde van je dagen met de door jezelf gewenste levensstandaard verder kan gaan.

Het Belgische systeem is niets meer of niets minder dat een extreme vorm van diefstal, onder het mom van solidariteit.
Het Belgische systeem is een Ponzi-systeem van ongeziene grote.
Oud 19 oktober 2015, 11:49   #113
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Substiantieel verschil met werken.

Het is niet omdat je 10 km op je gemak kan fietsen, dat je iedere dag de post kan bezorgen door weer en wind.
Dat is zeker dat.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:54   #114
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Merk ik nu enige afgunst voor onze gepensioneerden of bent u nu niet licht aan het overdrijven? De meeste gepensioneerden fietsen trouwens, dat wordt sterk aangeraden.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 20:53   #115
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
dus als iedereen 10 jaar langer werkt verdient iedereen ipv van het afgeroomde ambtenarenpensioen van 1000euro 2000euro en krijg je op het einde van de rit 120.000 euro meer inkomsten. Op die 120.000euro betaalt uw baas weldegelijk 50% sociale lasten dus krijgt de overheid over 10 jaar tijd 120.000euro meer inkomsten. Op een totale bevolking van 6miljoen werknemers, scheelt dat op het einde van de rit 6*10^6x120*10^3= 720miljard meer inkomsten voor de overheid

FOut in de redenering: dan moeten ambtenaren uiteraard ook 10 jaar meer werken. Maar alleen al de pensioenleeftijd optrekken naar 75 is voldoende om de staatsschuld af te lossen..
Uw statement was dat niemand er armer van wordt.
Ik moet wel 2 jaar langer werken en 2 jaar langer belastingen betalen.
In de kering moet ik geen 2 jaar werken en trek ik pensioen.
Dus ik derf inkomsten : 2 jaar pensioen + 2 jaar belastingen betalen + 2 jaar mijn nikkel afdraaien terwijl een gepensioneerde niet moet werken.
Als ik toch eerder stop met werken op 65 dan wordt ik gestrafd met een lager pensioen.

Dit is een belastingsregering zoals geen voorgaande.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 20:55   #116
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen uw uitleg is nog altijd bulshit, en jij luistert niet naar de argumenten.
Oud 19 oktober 2015, 20:57   #117
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Een mens die tot zijn 65 gewerkt heeft mag voor mijn part al die dingen doen. Maar jij hebt daar blijkbaar een probleem mee ?
Reken maar eens uit hoeveel belastingen die mens al betaald heeft tot zijn 65 als hij beginnen werken is op pakweg zijn 23.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2015 om 20:58.
Oud 19 oktober 2015, 20:58   #118
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok voor u mogen we pas op pensioen als we half dood zijn. Genoteerd.

Schaf dan meteen dat hele systeem af. Ik spaar wel voor mijn eigen, en zorg dat ik op 55 kan stoppen.
Als we allemaal werken tot ons 120 dan is de staatsschuld gewoon weg.
Oud 19 oktober 2015, 21:00   #119
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat is zeker dat.
Ho maar sommigen zullen beweren dat je niet aan het discuteren bent
Die geloven alleen hun pseudowiskundig onderbouwde verzinsels.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 oktober 2015 om 21:00.
Oud 19 oktober 2015, 21:16   #120
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien een Zweed tevreden zou zijn met een "belgisch pensioen" van gemiddeld 1.000 Euro per maand dan zou hij reeds vanaf 39 jaar met pensioen kunnen gaan. Ook dat is wiskunde.
Wij zijn het zwaarst belaste volk vd wereld en krijgen de laagste pensioenen maar U vindt dat wij nog 2 jaar langer moeten werken om dat laagste pensioen te krijgen.
ps U bent statutair ambtenaar, toch?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be