![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
Elke beschaving is eindig. Ook de "Westerse beschaving". ![]() Er zal een dag komen waarop onze kinderen terug het respect krijgen die ze verdienen. Laatst gewijzigd door Drukazz : 19 oktober 2015 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt gelijk, ge hebt gelijk, ge hebt gelijk, ge hebt gelijk. Welweters moet ge altijd gelijk geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We, op basis van de wet kan dat niet in Duitsland. U beweerde echter het tegendeel. Indien u nog altijd meent dat u gelijk hebt, toon dan de artikels in de Duitse wetgeving waarin dat voorzien is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat nutteloos is, dan klopt uw stelling niet. U had het immers over een "fundamenteel recht". Als het niet geldt voor Duitsland, kan het moeilijk doorgaan voor "fundamenteel". Anders zou Duitsland toch al op de vingers zijn getikt door de hoogste Europese instanties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat het is dan is dat niks nieuws onder de zon dan alleen datgene wat nu extra aangeboden wordt door technologie te benutten. Blijkbaar zit ge met een hoop ethische bezwaren rond de inmenging van de medische wereld in het domein van voortplanting. ( ook als ik het vervolg van je post lees ) Nooit verwacht van jou Citaat:
1) je het niet eens bent met geertvdb die blijkbaar wel een openingspiste ziet voor de meest "onfortuinlijke" koppels met een kinderwens 2) Wat is er volgens jou fundamenteel mis met die biologische band versus ouderlijke band ? Citaat:
Dat "recht op oorsprong" ( whatever ![]() Citaat:
Want je kan anders de eigenaardige situatie krijgen: Citaat:
Normaliter heeft dat zo zijn redenen Anders was Marie nog steeds zijn moeder-ouder en Jef zijn vader-ouder Citaat:
Die is hij niet kwijt, hij is enkel zijn oorspronkelijke juridische ouders kwijt en dat blijkbaar voor redenen die maar weinig te maken hebben met dat scheiden-trouwen spelleke Laatst gewijzigd door praha : 19 oktober 2015 om 21:48. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zal mijn argumenten wel zelf poneren, u hoeft dat niet voor mij te doen. Ik doe dat ook niet met uw argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Minister-President
|
![]() U dient natuurlijk de capaciteit te hebben om tussen de regels door te lezen. Het is niet aan mij om u dit duidelijk te maken. Gelooft u me niet, mail naar het kabinet van Crevits en zij zullen u bevestigen wat ik u tracht duidelijk te maken. Dat is in feite heel simpel: kinderen moet aangeleerd worden dat ze niet mogen discrimineren: noch op ras, geslacht, afkomst, religie, handicap en ook niet op seksuele of genderoriëntatie. Alternatieve gezinsvormen als twee vaders met kinderen of twee moeders met een kroost dienen aanvaard te worden en niet langer als 'abnormaal' beschouwd te worden. Overigens zijn die samenlevingsvormen wettelijk erkend !
Nogmaals: uw houding als (ex?)onderwijzer verontrust me een beetje. Waarom gaat u niet in het Midden-Oosten wonen ? Los van het verschil katholiek / salafist , verschilt u nauwelijks wat betreft ethische standpunten en het respecteren van afwijkende levensvormen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Even een vraagje: heeft u holebi's in familie of kennissenkring ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, verwijs mij dan eens naar dat deel in de eindtermen van het lager onderwijs waar u "tussen de regels" meent te kunnen lezen wat u beweert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Minister-President
|
![]() Ik ook, al de hele tijd, daar kunnen mensen als Jan laat staan Drukazz natuurlijk geen zinnig antwoord op geven, ondertussen al 20 pagina's lang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal niet. Op basis van de vrijheid van onderwijs en religie mag een confessioneel gebonden school gerust een ander wereldbeeld uitdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten eerste werden vele gevallen van 'knapenliefde' beschreven als relaties tussen jonge maar vaak al volwassen mannen (pakweg 16 tot 25 jaar) en oudere meesters of mentoren. Ten tweede betrof het dan vaak nog platonische 'liefde', eerder op te vatten als erkenning en genegenheid tussen mannen van verschillende generaties. Pedofilie in ons huidig reëel denkbeeld: met name seksueel contact met eenzijdige wil tussen een volwassen man en een prepuberaal kind, kwam allicht maar even veel of niet veel meer voor dan in andere beschavingen of tijdsgewrichten. Wel was men meer open over homo-erotische contacten, die zaken werden ook nagelaten (zij het in geschriften, zij het op beeltenissen) en dat heeft allicht bij ons de perceptie doen ontstaan dat zulke praktijken veel voorkwamen in het antieke Athene. Maar daarom stemt het dus nog niet overeen met de realiteit. Zelfde verhaaltje nu, vele mensen denken dat er nu meer pedofilie voorkomt en kindermisbruik, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Het thema om over zulk misbruik te praten is meer uit de taboesfeer gekomen, maar daarom vindt het nog niet meer plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: niets tegen het vrij onderwijs in het algemeen. Vele van die scholen zijn voldoende geëvolueerd en dragen wel respect uit voor andere dan de traditionele gezinsvormen en geaardheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |