![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Minister-President
|
![]() Niemand ontkent dat hier, beste, wel het gegeven dat het niet algemeen aanvaard werd in het antieke Athene, in tegenstelling tot wat velen echter wel denken. Wat wij 'modernen' verstaan onder pederastie dekte een andere lading in Athene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij die gunst ( ik spreek nu over de dienstverlening ) bv alleen zou willen laten voor diegenen die het meest 'onfortuinlijk' zijn in jouw ogen dan is dat zuiver arbitrair daar ook dat koppel perfect een oplossing kan nemen gelijk diegenen die je die gunst niet wilt geven. Citaat:
Je begeeft je op een hellend vlak Citaat:
De uitzondering is deze : Diegenen die het niet op eigen houtje ( eigen genetisch materiaal ) kunnen zijn diegenen die enkel aangewezen kunnen zijn op enige vorm van adoptie. Of dat nu georganiseerd wordt door de overheid of men doet dat via een draagmoederschap met vreemd genetisch materiaal met de bedoeling dat achteraf te adopteren Citaat:
Citaat:
Dat wil dus zeggen dat ge het over dat laatste het wel kunt hebben of het mogelijk moet/kan zijn dat eventueel over te dragen in bepaalde omstandigheden. Of niet ? Citaat:
Waarom hanteer je verschillende maten en gewichten ? 'recht op kinderen' bestaat niet volgens jou en de overheid dient daar niet voor op te draaien maar anderzijds wilt ge die dienst wel laten draaien voor de meest 'onfortuinlijke' gevallen. Citaat:
Fijne criteria allemaal om te gaan beslissen wie wel en wie niet Citaat:
Het wordt me volkomen onduidelijk. Is het iets in den trend zoals ik hierboven schetste ? Citaat:
Blijkbaar doet ge de moeite niet eens even te lezen waarom adoptie is opengesteld. Btw waar zijn uw cijfers en bronnen om te stellen dat het bij homo's enkel te doen is om poppenkast te spelen ? Citaat:
![]() Blijkbaar is enig kritiek je te veel. Kijk, geertvdb, ik ben hier nu al enige tijd met je aan het converseren, goed beseffende dat je geen hater bent, maar als ik vraag naar bepaalde redenen dan krijg steevast wel de indruk door het algemene negatieve beeld dat ge wilt ophangen. Antwoord me misschien eens voor ééns en altijd kort en zéér duidelijk : Hoe onderscheid je een 'hobbyist' van een 'onfortuinlijke' ? Wat zijn de criteria daarvoor ? Citaat:
Enerzijds heb je zoiets als een juridisch begrip 'adoptie' anderzijds zoiets als adoptiecentra en _diensten....jij hebt het blijkbaar steeds over de centra. En als het gaat over recht op adopteren hebt je het totaal fout ... je moet helemaal geen stel met een 'sexuele liefdesrelatie' daar zelfs alleenstaanden dat perfect kunnen dit zijn de voorwaarden : Citaat:
Citaat:
Het wordt hier zotter met de minuut Over wat gaat het dan wel als jij stelt dat je vindt dat de overheid helemaal niet tussenbeide zou moeten komen en je die 'gunst' enkel misschien ziet voor de meest 'onfortuinlijke' hetero-koppels Laatst gewijzigd door praha : 19 oktober 2015 om 22:33. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is de situatie absurd: het katholiek onderwijs moet zijn leerkrachten niet zelf betalen, krijgt betoelaging, maar wil wel dat de overheid zich niet moeit met hun pedagogische project en sommige scholen stellen zelfs normen en waarden in vraag die tijdens het Tweede Vaticaanse Concilie werden 'gemoderniseerd'. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig ? Ik ijver voor een stopzetting van de erkenning van diploma's die afgeleverd worden door ultramontaanse scholen en al helemaal voor de bezoldiging van hun leerkrachten die zulke onzin mogen verspreiden. Dat die scholen zelf dan maar hun onderwijzend personeel vergoeden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zien we dan uw eerdere bewering tegen een heel ander licht. Er kwam immers wel een wederwoord, maar u bleef beweren dat die er niet was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welk gebrek in het curriculum? Of gaat het gewoon louter over het feit dat het hier om een confessionele school gaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het i niet omdat het iets nieuws is dat het daarom is dat we nu méér voor god willen spelen en spelen in zover we kunnen... we hebben dat altijd gedaan. Dat is at ik daarmee wil zeggen Citaat:
1) eerste harttransplantatie 2) ivf, icsi, etc.. 3) eerste hoofdtransplantantatie ( 't staat gepland ) Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 19 oktober 2015 om 22:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke waarden en normen werden trouwens tijdens het Tweede Vaticaans Concilie "gemoderniseerd"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Minister-President
|
![]() Het gebrek om leerlingen op te voeden met een open, verdraagzame geest. Een gebrek aan een vorming tot tolerante en verdraagzame burgers, die alle mensen gelijkwaardig en rechtvaardig behandelen. Lijken me al 'gebreken' genoeg te zijn. Komt daar nog eens bij dat de school ingaat tegen de Belgische antidiscriminatiewetgeving, wetgeving die gestemd is geweest door het democratisch verkozen parlement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder weet u evengoed dan ik dat meer dan 99 % van het vrij gesubsidieerd onderwijs in Vlaanderen katholiek onderwijs betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg soms de indruk dat jij van mening bent dat die als natuurwetten (in letterlijke zin ) over ons heen vallen en we ingezien hebben na veel schande en schade dat we ons daar maar naar moeten schikken. Ik zie die ontwikkelingen niet meteen, niet voor morgen, niet voor overmorgen, misschien zelfs voor nooit. DNA-gerommel hoeft niet überhaupt tot dat scenario te leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Minister-President
|
![]() Zucht, net niet, maar u wil het blijkbaar gewoon niet verstaan. Wat heeft de erkenning van diverse seksuele voorkeuren en hun dito samenlevingsvormen te maken met 'totalitair' ? Dit zou het zijn als ik bijvoorbeeld plots het traditionele huwelijk tussen man en vrouw zou discrimineren, maar dat is natuurlijk niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige reden die ik me kan bedenken is dat er tot nu toe nog steeds zo'n belang ( ook door jou blijkbaar ) aan gehecht wordt en dat zijn reflectie kent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u toch eens goed die wetgeving van naderbij bekijken, hoor. Daarnaast heeft deze wetgeving niets van doen met de gemeenschapsbevoegdheden waar onderwijs onder valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles, u wil een bepaalde maatschappijvisie doordrukken. Dat is totalitair gedachtegoed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat concilie is veel traditioneler dan menigeen denkt. Ik heb zelf de teksten allemaal doorgenomen. Zelfs mgr. Lefebvre heeft ze allemaal ondertekend, op uitzondering van twee na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Minister-President
|
![]() Dus een inrichtende macht, lokale of gewestelijke overheid moet zich niet schikken naar het federale of Europese niveau ? Denkt u er werkelijk zo over, kom dan eens op den unief cursus volgen in eerste Bachelor Rechten, die krijgen een vak over de differentiatie van de wetgevende bevoegdheden op de verschillende beleidsniveau's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De alinea is trouwens heel duidelijk: het gaat om "behandeling", dus niet om "meningen". |
||
![]() |
![]() |