Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Zou je je VAG diesel met fraudesoftware laten 'aanpassen' (gesteld dat je er een zou.
1. Ja ik breng hem binnen en laat ze maar aanpassen. 3 25,00%
2. Neen ik laat het zoals het is. 3 25,00%
3. Als het vermogen omlaag gaat eis ik een schadevergoeding. 6 50,00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2015, 17:56   #61
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Garage Trollevikus was ooit dé Citroëndealer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 17:57   #62
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Garage Trollevikus was ooit dé Citroëndealer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 19:14   #63
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is daar beter aan ? Betrouwbaarder al zeker niet .....Zuiniger ook al niet...en in veel gevallen zelfs niet sneller.....??
Zelf nog nooit mee gereden dus Of in gezeten.

Om even wat punten op te sommen maar ik ga er vele vergeten:
Het rijcomfort voor de bestuurder: ik ben een redelijk groot persoon en ik heb al in vele auto's gezeten. Enkel en alleen in de duurdere grotere auto's kan ik mij precies zetten zoals ik wil, op een veilige manier.
De geluidsdemping voor geluiden van buiten, voor motorgeluiden, voor wind.
De vering.
De handige indeling van interieur
De kwaliteit van interieur
Het zit comfort
Het is een plezier om 1000 kilometer te rijden met een Duitse Premium wagen van 70K of meer. Dit wordt echter een hel met een bv. een Franse roestbak van 15K

Over die sneller: standaardmotorisaties op de grote bakken starten hoger dan het sterkste model van de niet-premium merken. Alleen dit al is een reden om toch maar met deze merken te rijden. (En deze motors verklaren ook de dure prijs).

Dat ze niet per se betrouwbaarder zijn, is waar. Dit verschilt van merk tot merk en zelfs van model tot model.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 19:33   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bwah nee gij....iemand die iedere 4 jaar een nieuwe auto koopt (zoals oa ook de meeste leasings) die moet niks naar keuring......Die mag doen rijden en laten wat hij wil gedurende 4 jaar zelfs al stoot hij een reuzewolk uit
Bij mijn weten moet een lichte vracht weldegelijk ieder jaar naar de keuring. Vanaf het eerste jaar. Dit in tegenstelling tot personenwagens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 19:36   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.673
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten moet een lichte vracht weldegelijk ieder jaar naar de keuring. Vanaf het eerste jaar. Dit in tegenstelling tot personenwagens.
Een personenwagen met trekhaak mag ook jaarlijks naar de keuring.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 19:47   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een personenwagen met trekhaak mag ook jaarlijks naar de keuring.
Juist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 20:55   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Zelf nog nooit mee gereden dus Of in gezeten.

Om even wat punten op te sommen maar ik ga er vele vergeten:
Het rijcomfort voor de bestuurder: ik ben een redelijk groot persoon en ik heb al in vele auto's gezeten. Enkel en alleen in de duurdere grotere auto's kan ik mij precies zetten zoals ik wil, op een veilige manier.
De geluidsdemping voor geluiden van buiten, voor motorgeluiden, voor wind.
De vering.
De handige indeling van interieur
De kwaliteit van interieur
Het zit comfort
Het is een plezier om 1000 kilometer te rijden met een Duitse Premium wagen van 70K of meer. Dit wordt echter een hel met een bv. een Franse roestbak van 15K

Over die sneller: standaardmotorisaties op de grote bakken starten hoger dan het sterkste model van de niet-premium merken. Alleen dit al is een reden om toch maar met deze merken te rijden. (En deze motors verklaren ook de dure prijs).

Dat ze niet per se betrouwbaarder zijn, is waar. Dit verschilt van merk tot merk en zelfs van model tot model.
Dus wel ....vandaar mijn mening.
Als ik verschillende testen vergelijk en de DB die ze produceren bij verschillende snelheden scheelt hem dat nauwelijks....voor zover je geen basis DACIA gaat vergelijken met een topmodel van pakweg Audi
Een grote auto moet niet perse duur zijn er zijn ook prijselijke zeer grote auto's of anderzijds er zijn ook heel dure piepkleine auto's....
De vering beter ? Waarom zou dat zo zijn.....Een goede ophanging kost geen fortuinen....het gaat uiteindelijk alleen om de veren en de dempers....Verder heb je ook comfortabele banden en minder comfortabele laagprofielbanden.Als je dure premium bak is uitegerust met serie 35 banden weet ik het nog zo niet aangaande je comfort ? Ook dure merken scoren soms midelmatig als het gaat over ophangingscomfort.Trouwens de eisen die mensen stellen aan een ophanging is persoonlijk...sommigen houden van boterzacht anderen van keihard en stug.Die verschillende varianten vindt je zowel bij de dure als minderdure wagens.
Wat is een handige indeling van het interieur ? Is het interieur van pakweg een Mazda CX 5 of een Audi A3 minder handig ingedeeld als dat in een Mercedes ML ?
Kwaliteit van het interieur ? Omzeggens alle merken gebruiken dezelfde kunststoffen....
Zitcomfort hangt vnml af van je stoel...ik denk niet dat er nog veel auto's zijn met slechte stoelen.....Sommige mensen zullen nu éénmaal beter zitten in de stoel van een Ford of een Opel dan in de stoel van een BMW...Nu hebben ook de minder dure modellen heel veel afstelmogelijkheden zodat je al een heel speciale mens moet zijn om niet meer je ideale zithouding te kunnen vinden toch ?
En om 1000 km met plezier te rijden heb je weliswaar een goede auto voornodig maar toch niet bepaald een model van 70 K ....of zou pakweg een VW Golf daar niet voor geschikt zijn ? Sommige mensen rijden de wereld rond met een fiets....dus 1000 km rijden in een Ford Focus zal wel meevallen toch ?
En ja motoren zij tegenwoordig sowieso krachtig genoeg....in feite veel te krachtig voor wat we ze nodig hebben.....iedere auto gaat tegenwoordig vlotjes 200....en de meeste auto's zitten ruim boven de 100 Pk....Om wat in de file te staan of op gewestwegen 70 te rijden voldoen die ruimschoots.

En de duurdere prijs is vooral een gevolg van marketing en merkaanbidding.....want PK's op zich zijn eigenlijk spotgoedkoop geworden...Voor 40.000 euro heb je al een auto met meer dan 400 Pk.

Maar verder denk ik dat automerken mensen als jij heel graag zullen zien komen.....ze geloven nog dat de prijs automatisch staat voor kwaliteit.Er speelt natuurlijk ook altijd een stukje psychologie mee....Als je op een druilerige drukke maandagmorgen een auto gaat testen voelt dat helemaal anders aan dan dat je een andere gaat testen ergens op een zonnige vrije dag in de Alpen.
Onlangs stond in autogids een mooi artikel.....een paar autojournalsiten vroegen zich af wat een Mercedes S nu meer had te bieden dan de nieuwe Skoda Superb ? Ze waren het over één ding eens .....de eerste kostte precies dubbel zo veel en daarmee was alles gezegd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2015 om 20:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 21:03   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een personenwagen met trekhaak mag ook jaarlijks naar de keuring.
Is normaal...een auto met een trekhaak is dan ook veel onveiliger op de weg dan één zonder trekhaakNet als een lichte vracht ..ook veel onveiliger dan een personenwagen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 21:46   #69
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus wel ....vandaar mijn mening.
Als ik verschillende testen vergelijk en de DB die ze produceren bij verschillende snelheden scheelt hem dat nauwelijks....voor zover je geen basis DACIA gaat vergelijken met een topmodel van pakweg Audi
Een grote auto moet niet perse duur zijn er zijn ook prijselijke zeer grote auto's of anderzijds er zijn ook heel dure piepkleine auto's....
De vering beter ? Waarom zou dat zo zijn.....Een goede ophanging kost geen fortuinen....het gaat uiteindelijk alleen om de veren en de dempers....Verder heb je ook comfortabele banden en minder comfortabele laagprofielbanden.Als je dure premium bak is uitegerust met serie 35 banden weet ik het nog zo niet aangaande je comfort ? Ook dure merken scoren soms midelmatig als het gaat over ophangingscomfort.Trouwens de eisen die mensen stellen aan een ophanging is persoonlijk...sommigen houden van boterzacht anderen van keihard en stug.Die verschillende varianten vindt je zowel bij de dure als minderdure wagens.
Wat is een handige indeling van het interieur ? Is het interieur van pakweg een Mazda CX 5 of een Audi A3 minder handig ingedeeld als dat in een Mercedes ML ?
Kwaliteit van het interieur ? Omzeggens alle merken gebruiken dezelfde kunststoffen....
Zitcomfort hangt vnml af van je stoel...ik denk niet dat er nog veel auto's zijn met slechte stoelen.....Sommige mensen zullen nu éénmaal beter zitten in de stoel van een Ford of een Opel dan in de stoel van een BMW...Nu hebben ook de minder dure modellen heel veel afstelmogelijkheden zodat je al een heel speciale mens moet zijn om niet meer je ideale zithouding te kunnen vinden toch ?
En om 1000 km met plezier te rijden heb je weliswaar een goede auto voornodig maar toch niet bepaald een model van 70 K ....of zou pakweg een VW Golf daar niet voor geschikt zijn ? Sommige mensen rijden de wereld rond met een fiets....dus 1000 km rijden in een Ford Focus zal wel meevallen toch ?
En ja motoren zij tegenwoordig sowieso krachtig genoeg....in feite veel te krachtig voor wat we ze nodig hebben.....iedere auto gaat tegenwoordig vlotjes 200....en de meeste auto's zitten ruim boven de 100 Pk....Om wat in de file te staan of op gewestwegen 70 te rijden voldoen die ruimschoots.

En de duurdere prijs is vooral een gevolg van marketing en merkaanbidding.....want PK's op zich zijn eigenlijk spotgoedkoop geworden...Voor 40.000 euro heb je al een auto met meer dan 400 Pk.

Maar verder denk ik dat automerken mensen als jij heel graag zullen zien komen.....ze geloven nog dat de prijs automatisch staat voor kwaliteit.Er speelt natuurlijk ook altijd een stukje psychologie mee....Als je op een druilerige drukke maandagmorgen een auto gaat testen voelt dat helemaal anders aan dan dat je een andere gaat testen ergens op een zonnige vrije dag in de Alpen.
Onlangs stond in autogids een mooi artikel.....een paar autojournalsiten vroegen zich af wat een Mercedes S nu meer had te bieden dan de nieuwe Skoda Superb ? Ze waren het over één ding eens .....de eerste kostte precies dubbel zo veel en daarmee was alles gezegd.

Om het even concreet te maken:

In een Renault Megane Grandtour slaag ik er niet in om het stuur dicht genoeg bij mij te krijgen. Ik kan de zetel, op z'n laagste, niet dichter zetten dan dat mijn knieën al tot tegen het stuur komen. M'n rugleuning staat kaarsrecht. En nog slaag ik er niet in om mijn stuur dicht genoeg te krijgen volgens de normen. En doordat het stuur te ver van het lichaam verwijderd staat, wordt het vermoeiender om dit vast te houden, waardoor men luie posities aanneemt zoals één hand vanboven op het stuur. Dit is echter gevaarlijker in noodsituaties.
Even voor de duidelijkheid, in de Audi A1 waarmee ik al gereden heb, kon ik mij ook niet comfortabel en veilig zetten.

In Skoda zie je bijvoorbeeld dat het navigatiescherm in de middenconsole ongeveer ter hoogte van de knieën geplaatst is. Daarnaast zijn de knoppen om dit te bedienen naast dit scherm geplaatst. Gevaar: voor een snelle blik op de navigatiekaart moet men de blik ver afwenden van de weg, dit duurt lang én onervaren chauffeurs sturen mee met de ogen. Gevaar 2: om de MMI of navigatie te bedienen, moet men ver vooruit reiken.
Dit vergelijk ik dan met de MMI systemen van Audi: geplaatst op het dashboard dus op hoogte, men moet de blik enkel meer naar het midden verplaatsen en kan tegelijkertijd nog een half oog op de weg houden. Bediening van dit MMI/navigatie systeem gebeurd dor een grote knop in de buurt van de schakelpook, dus bediening vereist geen onhandige manoeuvres. Daarnaast heeft Audi nu ook een projector in zijn optie-pakket waarmee de meest relevante informatie in het blikveld geprojecteerd wordt.
Dus in dit voorbeeld: Audi >> Skoda op vlak van ergonomie

Nog in dezelfde Renault als bij het eerste voorbeeld was een zeer slecht navigatiesysteem ingebouwd. Niet responsief, kon niet in-uit-zoomen zonder verlies van informatie, ....

Passieve veiligheid: hoeveel modellen van de goedkopere merken zijn er met vierwiel-aandrijving beschikbaar? Hoe veel veiligheidssystemen zijn er beschikbaar?

Over die kunststoffen. Ik vermoed dat de meeste 70K bakken wel een lederen interieur hebben. De kunststoffen voor het dashboard enzovoort zullen wel hetzelfde zijn.

En die vlotjes over de 200 wil ik toch ook wel betwijfelen

Laatst gewijzigd door SanderK : 19 oktober 2015 om 21:48.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 21:48   #70
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Ik ben verbaasd over het gebrek aan kennis als het erop aan komt om een voertuig te tunen.

Nu, erg vind ik dat niet bepaald. Zelfs de mannen van de keuring zijn in hetzelfde bedje ziek.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 22:15   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
In Skoda zie je bijvoorbeeld dat het navigatiescherm in de middenconsole ongeveer ter hoogte van de knieën geplaatst is.
Dat was...

Ook tijdens het rijden heb je de voornaamste aanwijzingen direct voor je neus tussen snelheidsmeter en toerenteller, zie video 1´40"
en op het grote (touch) display heb je de kaart.
https://www.youtube.com/watch?v=Mbny3A6sZL8

Ook op de oude skoda´s kon men al de info, ook gps-info -waar/wanneer afrijden- ook gelijktijdig op het centrale max dot display weergeven:
https://www.google.be/search?tbm=isc...w=1598&bih=815

Dus men hoefde zich niet te laten afleiden door de grote wegenkaart (die idd ooit onderaan stond bij de Fabia of het kleinste model, maar veel mensen bedienen de airco en verwarming -bovenaan - veel meer als hun navigatietoestel... dat ze eerder zelden gebruiken...).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2015 om 22:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 23:21   #72
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Net zoals alle andere merken heeft Skoda een klein schermpje tussen de wijzers waar je voornamelijk informatie kan zien, maar geen commando's kan geven.

Ik kan in de Audi, zonder mijn ogen van de weg te halen voor lange tijd, zonder van positie te veranderen (de multidraaiknop ligt vlak achter de schakelpook) muziek selecteren, een nieuw adres invoeren, verkeersinformatie oproepen enzovoort.

U bent duidelijk een believer van goedkoop is beter. Dat is uw goed recht. Ik ga me later met alle plezier een "dikke bak" aanschaffen met alle luxe die voor mij relevant is (en voor u waarschijnlijk niet).
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 07:21   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.509
Standaard

Je moet natuurlijk de auto die je neemt afstemmen op je reële behoeften.
Je lengte is iets waar je uiteraard rekening mee moet houden, maar ik vrees dat alle middenklassers (type Golf) daar minder goed scoren.
Zelfde als je dikwijls passagiers op de achterbank moet meenemen (daar ben je beter met een monovolume of een grote sedan).
En ga je off-road, dan koop je best een serieuze 4x4...etc.

Verder denk ik dat als je boven de 30-40k gaat de toename in 'kwaliteit' meestal niet proportioneel meer is met kostprijs. Je betaalt voor prestige. Daar is uiteraard niets mis mee: er zijn ook mensen die liever een B&O hifi keten hebben dan een Samsung en mensen die liever designmeubelen hebben dan Ikea. Je geeft je geld uit aan wat je zelf wil.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 07:28   #74
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Nog zoiets Ik hecht veel belang aan muziek tijdens het rijden. Goede radio of luide muziek uit een USB'tje.

De standaard geluidsboxen in de Renault Megane én de Skoda Octavia waar ik al mee gereden/ in gezeten heb, waren zo erbarmelijk slecht dat men liever geen muziek luisterde dan wel. Goed genoeg voor zacht wat radio te spelen en af en toe naar het nieuws te luisteren, maar daar blijft het ook wel bij.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 10:51   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Net zoals alle andere merken heeft Skoda een klein schermpje tussen de wijzers waar je voornamelijk informatie kan zien, maar geen commando's kan geven.
Dat lijkt me heel logisch want wie gaat er nu door zijn stuur grijpen en daar iets veranderen.

Citaat:
Ik kan in de Audi, zonder mijn ogen van de weg te halen voor lange tijd, zonder van positie te veranderen (de multidraaiknop ligt vlak achter de schakelpook) muziek selecteren, een nieuw adres invoeren, verkeersinformatie oproepen enzovoort.
Dat kan je bij vele automerken die zo´n systeem hebben. Bevorderend voor de veiligheid -terwijl men rijdt- is het zeker niet.

Ik stel alles in voor dat ik rij, dat lukt me wel. En radio-cd-mp3- volledig bedienen ttz muziek selecteren gaat bij de goedkoopste skoda via het multifunctioneel stuur, daarvoor heb je die multiknop niet nodig. Ik ken die centrale multiknop van BMW, die waren er het eerste mee op de markt, moet al redelijk lang geleden zijn. Die zal nu enorm verbeterd zijn...

Citaat:
U bent duidelijk een believer van goedkoop is beter.
Hoe kom je nu daarbij ?

Neen eerder een believer van wat je niet nodig hebt is overbodige ballast.
Ik weet dat kwaliteit zijn prijs heeft, ik betaal graag meer voor meer kwaliteit. Zeker als het de auto beter en duurzamer maakt.

Er zijn "superwagens" waar je voor minder luxegadgets en dus ook rationele gewichtsuitsparing soms méér of tenminste evenveel betaald voor wat er in de plaats komt... maar daardoor is de auto wel 20-30 kg lichter, ik denk daar aan superluxe electrische zetels die vervangen worden door lichte carbonzetels met amper of geen electrische verstellingsmogelijkheden (alleen manueel)

Citaat:
Dat is uw goed recht. Ik ga me later met alle plezier een "dikke bak" aanschaffen met alle luxe die voor mij relevant is (en voor u waarschijnlijk niet).
Echte luxe is heel fijn, maar teveel luxe van dat gadgetsoort is wat anders...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2015 om 11:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 11:14   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Nog zoiets Ik hecht veel belang aan muziek tijdens het rijden. Goede radio of luide muziek uit een USB'tje.

De standaard geluidsboxen in de Renault Megane én de Skoda Octavia waar ik al mee gereden/ in gezeten heb, waren zo erbarmelijk slecht dat men liever geen muziek luisterde dan wel. Goed genoeg voor zacht wat radio te spelen en af en toe naar het nieuws te luisteren, maar daar blijft het ook wel bij.
Enkele weken huurde ik me in de VS de nieuwe FORD Taurus ....beetje hun topmodel.
Wat een miserie...alle bedieningen moesten gebeuren via het centrale digitale schermpje....om je verwarming wat hoger te zetten of je airco te regelen moest je je omzeggens parkeren....gek werd ik er van.

En ieder zijn mening maar om nu te zeggen dat de geluidsboxen in een Skoda Octavia zoveel slechter zouden zijn als in een Audi ?? Heb je ze al eens gecheckt ? De kans is groot dat het dezelfde zijn.....Ik rijd regelmatig met een recente Skoda Superb en ik vind dat een goede muziekinstallatie....en ik ben ook een muziekliefhebber...trouwens anderzijds zal een auto nooit de ideale plek zijn om naar muziek te luisteren.Om dat te beweren moet je al meer dan de oren van een orkestleider hebben.
Veel mensen hebben zo van die vooroordelen.....een Franse auto is bv nog altijd een roestbak ...terwijl ook een Franse auto niet meer roest.....een Japanse auto is plastiek en de Paardenkracht zijn eerder ezelskracht enz.....Het valt me ook dikwijls op dat deze bestuurders enkel maar lof hebben over drie merken Audi..BMW of Mercedes....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 11:24   #77
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Enkele weken huurde ik me in de VS de nieuwe FORD Taurus ....beetje hun topmodel.
Wat een miserie...alle bedieningen moesten gebeuren via het centrale digitale schermpje....om je verwarming wat hoger te zetten of je airco te regelen moest je je omzeggens parkeren....gek werd ik er van.

En ieder zijn mening maar om nu te zeggen dat de geluidsboxen in een Skoda Octavia zoveel slechter zouden zijn als in een Audi ?? Heb je ze al eens gecheckt ? De kans is groot dat het dezelfde zijn.....Ik rijd regelmatig met een recente Skoda Superb en ik vind dat een goede muziekinstallatie....en ik ben ook een muziekliefhebber...trouwens anderzijds zal een auto nooit de ideale plek zijn om naar muziek te luisteren.Om dat te beweren moet je al meer dan de oren van een orkestleider hebben.
Veel mensen hebben zo van die vooroordelen.....een Franse auto is bv nog altijd een roestbak ...terwijl ook een Franse auto niet meer roest.....een Japanse auto is plastiek en de Paardenkracht zijn eerder ezelskracht enz.....Het valt me ook dikwijls op dat deze bestuurders enkel maar lof hebben over drie merken Audi..BMW of Mercedes....
Ja heb ze getest hoor.
3000 km afgelegd in een Skoda Octavia Combi
En vele duizenden meer in Audi met de optie Audi Soundsystem (voor 100 euro, wat geen geld is dus).
Het kwaliteitsverschil wordt duidelijk bij hogere volumes én bij muziek met veel lage tonen. Techno/Dance/House luisteren in de Skoda was een marteling voor het oor. Enkel de hoge tonen kwamen door.
Standaard setting van de tuner natuurlijk altijd.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 11:40   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ja heb ze getest hoor.
3000 km afgelegd in een Skoda Octavia Combi
En vele duizenden meer in Audi met de optie Audi Soundsystem (voor 100 euro, wat geen geld is dus).
Het kwaliteitsverschil wordt duidelijk bij hogere volumes én bij muziek met veel lage tonen. Techno/Dance/House luisteren in de Skoda was een marteling voor het oor. Enkel de hoge tonen kwamen door.
Standaard setting van de tuner natuurlijk altijd.
Ik betwist niet dat je wel gelijk zal hebben.....je bent duidelijk een perfectionnist en kenner op dat gebied.Nu de doorsnee bestuurder zal zich naar mijn mening toch niet echt beklagen over de installatie in pakweg een Octavia Combi....Zelf luister ik toch vnml radio in de auto....wat info en af en toe een leuk plaatje meer hoeft dat niet te zijn terwijl ik rijd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 11:44   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet natuurlijk de auto die je neemt afstemmen op je reële behoeften.
Je lengte is iets waar je uiteraard rekening mee moet houden, maar ik vrees dat alle middenklassers (type Golf) daar minder goed scoren.
Zelfde als je dikwijls passagiers op de achterbank moet meenemen (daar ben je beter met een monovolume of een grote sedan).
En ga je off-road, dan koop je best een serieuze 4x4...etc.

Verder denk ik dat als je boven de 30-40k gaat de toename in 'kwaliteit' meestal niet proportioneel meer is met kostprijs. Je betaalt voor prestige. Daar is uiteraard niets mis mee: er zijn ook mensen die liever een B&O hifi keten hebben dan een Samsung en mensen die liever designmeubelen hebben dan Ikea. Je geeft je geld uit aan wat je zelf wil.
Zo is het...en voor wie auto's een passie zijn is een paar velgen van 3000 euro een koopje terwijl voor een andere 50 Cent om wat lucht in zijn banden te pompen al te veel is
Zo is het met alles..kledij...vakantie...huizen...eten...vrouwen enz.....de Fransen hebben daar een mooi gezegde over ; quand on aime on ne compte pas.....Als iets je ding is vind je het zelden te duur
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 11:54   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
VAG gaat nu verplicht alle diesels 'laten maken'. In de praktijk zal dat er waarschijnlijk op neerkomen dat je 10-20% van het vermogen kwijtspeelt.

Zou je dat laten doen?
volgens mijn info zou je geen vermogen verliezen, het extra verbranden van schadelijke gassen zou verholpen worden door net meer diesel in te spuiten om die extra rijke verbranding te garanderen.

maw wel meer verbruik, niet minder vermogen.

niet dat eigenaars daar gelukkig van gaan worden natuurlijk...ik verwacht dan ook dat alle betrokken eigenaars een attest van verwijdering sjoemelsoftware zullen moeten kunnen voorleggen op de autokeuring ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be