![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
| Ik ben voor |
|
29 | 78,38% |
| Ik ben tegen |
|
8 | 21,62% |
| Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heeft een kind boodschap aan een extreme geloofsopvoeding ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 oktober 2015 om 00:52. |
|
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dus hoe kan het "heel duidelijk" zijn als er onder Christen geen eenzinnige instemming over dit punt is?
|
|
|
|
#703 | |
|
|
Citaat:
Maar de meeste wetenschappers lijken te denken dat zoals met zowat elke menselijke eigenschap het hier om een mengeling van "nature" en "nurture" gaat. Niet bijster interessant als jet het mij vraagt, omdat het mij geen moer aangaat of iemand iets doet uit keuze of omdat hij "zo is".
|
|
|
|
#704 | ||
|
|
Citaat:
Ik ben echter van mening dat in een vrije samenleving de bron van rechten helemaal de overheid niet is. De bron van onze mensenrechten is gewoon het feit dat we mens zijn. Wat in de grondwet bijvoorbeeld staat over vrijheid van meningsuiting is niet waar onze vrijheid van meningsuiting op gebaseerd is. Die vrijheid hebben we al. Degrondwet erkend gewoon dat we die hebben. Hetzelfde is eigenlijk het geval met homo rechten. Eigenlijk hebben homo's gewoon het recht om te trouwen, om kinderen te adopteren. Waar ze die rechten niet kunnen uitoefenen is het enkel omdat er een overheid dwarsligt. Ijveren voor homo rechten is dus niet ijveren voor meer rechten voor homo's, het is ijveren voor minder dwarsliggen door de overheid. Citaat:
Als je uitgaat van het principe dat rechten "gegeven" worden zal je dat niet inzien. Maar voor iemand die er van uitgaat dat rechten gewoon iets zijn dat je al hebt, en dat de overheid enkel rechten afneemt, is het vrij duidelijk waar jij staat.
|
|
|
|
#705 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist. De hetero's zijn trouwens ook "bavianen". Ik maak geen onderscheid tussen "homo koppels" en "hetero koppels", ik maak een onderscheid tussen "ouders" en "substituut opvoeders". Uw ouders zijn uw biologische ouders. Of die zich nu met uw opvoeding bezig houden of niet. Ideaal houden ze zich met uw opvoeding bezig, maar er zijn spijtige gevallen waar dat niet zo kan zijn, omdat ze er niet zijn of omdat ze niet deugen.
Hetgene een hetero koppel als substituut opvoeders potentieel voor heeft t.a.v. alle andere seksuele-fratsen-constructies (alleenstaanden, homo koppels, harems, paters(en nonnen) clubs, ....) is dat ze beter een ouder koppel kunnen IMITEREN. Maw "doen alsof" ze de ouders zijn van het kind in kwestie. Hetgene homo koppels als nadeel hebben ten opzichte van een hetero koppel is dat hun ENIGE manier om aan poppenkast te doen, het zijn van substituut opvoeders is ; zij kunnen geen ouders zijn. Ik heb er niks tegen dat homokoppels substituut opvoeders zijn voor een sukkelaar, in zoverre men de "comedie dat ze ouders zijn" niet belangrijk vindt. Ik heb wel iets tegen het organiseren van het verlies van ouders om substituut opvoedertje kunnen te spelen. Ik heb nog meer iets tegen het artificieel produceren van kind zonder ouders (ttz, totale bestelbon synthese). Dat maakt dat mijn houding wat in het nadeel is van homokoppels, maar dat is niet om "homofobe" redenen. Dat is gewoon een gevolg van de principes van natuurrecht die ik aanhang en het feit dat ik denk dat all else equal, het beter is om door zijn ouders opgevoed te worden.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2015 om 06:17. |
|
|
|
|
|
#706 |
|
|
Homo koppels hebben natuurlijk nog wel meer mogelijkheden om kindere te krijgen. Een lesbische vrouw kan immers gewoon zwanger worden. Adoptie is niet de enige mogelijkheid.
|
|
|
#707 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die vrouw is dan gewoon de moeder van dat kind, en die is dan toevallig in relatie, of getrouwd, met een andere vrouw die niks met dat kind te maken heeft, net zoals gescheiden en hertrouwde ouders. En de vader loopt ergens anders rond, of is dood. Of die vrouw nu een (administratief bevestigde) seksrelatie heeft met een andere vrouw, een andere man, gans een club, of met niemand, daar heeft dat kind geen uitstaans mee. De seksfratsen van zijn ouders gaat dat kind niet aan. Ik heb er niks op tegen dat die vrouw die moeder is, haar eigen ouderlijke macht (tijdelijk) delegeert aan haar sekspartner om praktische redenen, maar die sekspartner is niet de ouder van dat kind, en het blijft een delegatie van verantwoordelijkheden, meer niet. Ouders "bezitten" geen ouderschap dat als een goed kan verkocht of doorgegeven worden. We hebben die discussie al eens gehad met natuurrechten... het is hetzelfde standpunt. Ouders kunnen dus niet beslissen van hun ouderschap *aan een welbepaald iemand* af te staan (al dan niet tegen remuneratie). Ze kunnen wel afstand doen van het ouderschap, maar dan zijn ze het kwijt, en is het aan de sociale diensten van een noodplan uit te werken voor de opvoeding van dat kind, onafhankelijk van de wensen van de ex-ouder.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2015 om 07:00. |
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Burger
|
Citaat:
@Geertvdb: U enige argumentatie om homokoppels uit te sluiten van adoptie, bestaat erin dat zij de wachtlijst zouden vergroten bij kandidaat adoptieouders en als het ware concurrentie zouden worden voor onvruchtbare koppels. Hoe kunt u dit in hemelsnaam rijmen met uw uitspraak dat er niet zoiets bestaat als recht op een kind en waarom zou dit geen discriminatie zijn (u wilt ze immers uitsluiten)? Waarom zouden onvruchtbare koppels een voorkeursbehandeling moeten krijgen als er geen recht op een kind bestaat? Daarnaast zou u toch moeten inzien dat heel die handel die u hier reeds enkele malen zit aan te klagen, slechts kan ontstaan wanneer adoptie niet langer gezien wordt als een noodzaak, maar wel als een behoefte die bevredigd dient te worden. Voor mij bestaat er absoluut geen recht op een kind en vervolgens maakt het mij ook niet uit wat de gezinssamenstelling is van het huishouden waar een kind vanuit een probleemsituatie in terechtkomt. Wanneer u hier vervolgens de voorkeur wilt geven aan onvruchtbare koppels laat u de kinderwens primeren op de belangen van het kind zelf en schept u in feite de voorwaarden om er een handeltje van te maken. @Janvdb: Voor iemand die homoseksuelen vergeleek met apen heeft u de mond wel vol met waarden en normen. |
|
|
|
|
|
|
#709 |
|
|
Het is anders wel mogelijk dat als een een vrouw een nieuwe partner heeft dat die partner de kinderen uit een vorige relatie adopteerd...
|
|
|
#710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb trouwens niet ontkend dat er verschillen tussen de breinen bestaan. Mijn oorspronkelijke vraag aan u was gewoon welke verschillen tussen de breinen een man of een vrouw noodzakelijk maken voor de opvoeding van een kind. Ik denk dat zelfs ondanks de verschillen, zowel twee mannen als twee vrouwen de gehele 'waaier' aan opvoedingsvaardigheden kunnen bezitten. |
|
|
|
|
|
|
#711 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om een open geest te hebben, om aan wetenschap te kunnen doen etc. moet men voldoende van de ongelovige Thomas in zich hebben. De reden waarom religies bekrompen zijn, is dus omwille van het vereren van 'blind vertrouwen'. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 oktober 2015 om 11:02. |
|
|
|
|
|
|
#712 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Abraham die zijn zoon wilde offeren is een vergelijkbaar voorbeeld van het gevaar van blind vertrouwen.
De echte les die er uit getrokken zou moeten worden is dat men zich de vraag moet stellen of een god echt zoiets zou verlangen (quod non). De les die de katholieken er uit trekken is om gewoon maar te vertrouwen op god, hij zal wel weten wat het juiste is. Ratio wordt hierbij volledig uitgeschakeld. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 oktober 2015 om 11:05. |
|
|
|
|
|
#713 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat aangeleerde blind vertrouwen kon natuurlijk gemakkelijk misbruikt worden door (geestelijke of wereldlijke) leiders in het verleden. Een betere garantie tot gehoorzaamheid bestaat er niet.
|
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan stelde ik me de vraag of het "nature" aspect van dusdanige grootte is dat het een zichtbare invloed heeft op de opvoeding van het kind. Zo ja, vraag ik me af welke concrete taken in de opvoeding beter door een vrouw of een man kunnen worden waargenomen. Ik kan me er eerlijk gezegd niet direct inbeelden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 oktober 2015 om 11:23. |
|
|
|
|
|
|
#716 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over het fanatieke, fanatisme is gecompenseerde twijfel, en zo is de cirkel rond.
|
|
|
|
|
#717 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#718 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die magerzucht wordt aangepraat door de tijdschriften, en de reclame. De modellen in de 'bekrompen' jaren 50 hadden nog normale maten en werden niet gephotoshopt. Het hoofddoek is het probleem aan het ander uiterste van het spectrum . Daar worden meisjes geindoctrineerd dat ze sexeloos en onvrouwelijk moeten zijn. Het verbaast me trouwens helemaal niet dat ge het hoofddoeken probleem minimaliseert. |
||||
|
|
|
|
|
#719 | |
|
|
Citaat:
|