![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde als naar hoerekoten gaan en daarna klacht indienen dat ze hun borsten aan u tonen. Katholieke scholen mogen toch de katholieke leer meegeven. Indien nee, dan moet je ze maar verbieden. Zo open is uw geest dan blijkbaar toch ook weer niet. Laatst gewijzigd door Drukazz : 26 oktober 2015 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enquête is ondertussen gesloten. Ik vind het spijtig dat er binnen de groep holebi's geen onderscheid wordt (werd) gemaakt tussen lesbiennes en homomannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is discriminatie. Waarom zou een koppel homo's minder geschikt zijn dan een koppel lesbiennes om een kind op te voeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel tegen "productie van kind" ten voordele van mensen die poppenkast willen spelen, of dat nu een homo een hetero koppel is, een alleenstaande, een triootje, paters en nonnenclubs en weet ik veel. Een kind heeft maar 2 ouders, en dat zijn zijn biologische ouders, en dat is een man en een vrouw. Het is wanneer het zwaar misgaat met die twee biologische ouders dat er een oplossing moet gevonden worden voor de OPVOEDING van dat kind, maar de vrijwillige opvoeders zijn niet zijn ouders, of dat nu een hetero koppel, een homo koppel, een alleenstaande of een patersclub is. Het zijn zijn substituut opvoeders. In de mate dat ik er niks op tegen heb dat homo koppels net als alle andere groepen van mensen die kandidaat zijn, zich mogen aanbieden om als substituut opvoeder voor een sukkelaar die zijn ouders kwijt is zolang men een criterium hanteert LOUTER GEBASEERD op het belang van het kind (vandaar mijn voorstel om de rijkdom van de opvoeders zwaar laten door te wegen) en dus helemaal geen rekening houdt met de desiderata van de opvoeders. Maar er is niet zoiets als recht op kind omdat men zekere seksuele fratsen uithaalt met iemand anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich zou het dus mogelijk zijn dat men denkt dat vrouwen wel over alle mogelijke kenmerken beschikken, en mannen niet. In dat geval zouden lesbiennes wel mogen adopteren (zij beschikken immers over alle noodzakelijke kwaliteiten), maar homo's niet. Kortom, vanaf dat men er van uitgaat dat mannen en vrouwen dusdanig verschillen dat ze bepaalde noodzakelijke opvoedingskwaliteiten hebben die het andere geslacht niet heeft, is het mogelijk dat men ook denkt dat een lesbiennekoppel wel kinderen kan opvoeden en een homokoppel niet (of omgekeerd). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 oktober 2015 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid betreedt trouwens niet het terrein van de "waarden en normen". De overheid reguleert het handelen; niet het denken. Een overheid kan bijgevolg normeren dat het bijvoorbeeld niet toegestaan is om mensen in bepaalde beroepen te weren omwille van hun seksuele voorkeur, maar diezelfde overheid bepaalt niet het denken hierover. Dus neen, als ik het katholiek geloof beleef en doorgeef, ook als onderwijzer, maak ik mij nergens schuldig van. En al zeker niet, daar ik mij, namens mijn engagementsverklaring, gebonden heb aan het katholiek pedagogisch project van de school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als mijn kinderen bij u zouden zitten zou ik net hetzelfde doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De conservatief katholieke school in Brussel is erkend, maar niet gesubsidieerd. Het schoolbestuur wil het financiële luik zelf blijven beheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkel artikel in welk wetboek dan ook schrijft voor dat een confessioneel gebonden school een overtreding inhoudt. Probeer anders maar eens een paar artikels uit die wetboeken te halen die het tegendeel zouden aantonen. Ik ben benieuwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want met die techniek is slechts een van de twee mensen van het koppel "ouder". De andere kan substituut opvoeder spelen, maar is de ouder niet, want de echte ouder is ergens anders, maar houdt zich verborgen. Ik ben tegen die artificiele productie van sukkelaars die geadopteerd moeten worden. Zoals ik reeds stelde, waar houdt dat op ? Waarom niet knoeien aan de zaadcel van een van de mannen, om het gemodificeerde DNA (een Y chromosoom weghalen, en de X verdubbelen bvb) in een "lege" bavianeneicel, en de gestatie laten gebeuren in een zeug ? Dat is voor mij onaanvaardbare FABRICATIE van wezen en bij extentie, van monsters. Dat je die als huisdier zou mogen hebben, daar heb ik niks tegen. Maar dat zijn geen mensen. En voor alle duidelijkheid: ik ben daar even gloeiend tegen als de klanten een (onvruchtbaar) heterokoppel zouden zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2015 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, daar het behoort tot de moraal, uitgewerkt vanuit de christelijke leer. De Wet blijft in zijn volle moraliteit behouden. Ook voor de christenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 |
Minister-President
|
![]() Nog niet zo lang geleden zelfs, tot 1964.
Life is a game of Chess, changing with each move. Laatst gewijzigd door Indomitable : 26 oktober 2015 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben ook geen probleem met slavernij. Elke "welvaartsstaat" onderwerpt zijn producerende burgers aan slavernij voor ongeveer de helft van hun productieve tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Levendig? In de orthodoxe en oud-oosterse Kerk staat het helemaal niet ter discussie. En in de katholieke Kerk wordt enkel de discussie gevoerd bij mensen die al een stuk af staan van de Kerk of zich hebben laten vervoeren door het geseculariseerd denken. Daarom ook maakte Bonny en de zijnen geen enkele kans op de laatste synode.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Mijn" visie? Helemaal niet. Wel de kerkelijke leer, die van de katholieke, orthodoxe en oud-oosterse Kerk. Om dan nog te zwijgen van de grote protestantse groeperingen in de VS en Zuid-Amerika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
denk je dat het voor het kind iets uitmaakt of het via IVF of op een natuurlijke manier tot stand kwam?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u het anders, zijn er ongetwijfeld nog wel andere scholen waar uw kind zich thuis kan voelen. |
|
![]() |
![]() |