![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
| Ik ben voor |
|
29 | 78,38% |
| Ik ben tegen |
|
8 | 21,62% |
| Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#1103 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En wel onmiddellijk.
|
|
|
|
#1104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en hebben natuurlijk een vrouw nodig die hen helpt , maar: Bron = Wikipedia: Op 20 april 2006 werd in België ook het adopteren van kinderen door mensen van hetzelfde geslacht wettelijk geregeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Homohu...in_Belgi%C3%AB http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1530863 http://www.belgium.be/nl/familie/kinderen/adoptie http://justitie.belgium.be/nl/themas...ie/voorwaarden
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 27 oktober 2015 om 03:04. |
|
|
|
|
|
|
#1105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heeft dit te maken met de verboden vrucht ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#1106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat is pas verschrikkelijk.
|
|
|
|
#1107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is waarschijnlijk in de toekomst technisch mogelijk om dinges te maken die lijken op mensen, maar geen twee ouders hebben, want gesynthetiseerd in het labo. Mijn voorbeeldje van de lege bavianen eicel en de gestatiezeug illustreert het idee daarachter. Ik denk dat dat monstertjes maken is. Maar monstertjes en andere huisdieren kunnen ook goed opgevoed worden en gelukkig worden in het leven.
|
|
|
|
#1108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij zijn allemaal als zondaar geboren, en dienen door voldoende penitentie en lijden tijdens ons leven, voldoende medelijden van de administratie van Sint Pieter bekomen om toch in het rijk der hemelen binnen te geraken, zo had ik dat destijds toch begrepen. Enige goeie hooggeplaatste relaties kunnen helpen, hadden ze mij erbij gezegd...
|
|
|
|
#1109 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als morgen vrouw A bevalt van een kindje zonder haar en blauwe oogjes en vrouw B in de kamer ernaast van een kindje eveneens zonder haar en blauwe oogjes en die kinderen worden verwisseld, is er geen haan die ernaar kraait. Een kind opvoeden is zoveel meer dan het verwekken en op de wereld zetten en de goeie uitkomst van een opvoeding heeft alles te maken met de kwaliteit ervan en niet de sexualiteit van de opvoeders.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#1110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daar draait het niet om. Waar het om draait is of holebi koppels en andere seksuele-fratsen-combinaties enig "recht" zouden hebben op artificiele verwezing van kinderen om hun bevrediging van zin op poppenkast door te drukken. Mijn antwoord daarop is duidelijk nee. Niet omdat het holebi's zijn, maar omdat NIEMAND het recht heeft kinderen te verwezen voor eigen vermaak. Ook al loopt het goed af. Jij hebt mooi zeggen dat de OUDERS of de OPVOEDERS er niet naar kraaien. Maar het kind ? Het is perfect mogelijk om met een leugen grootgebracht te worden en U uw gans leven laten te geloven dat je door je genitoren werd opgevoed (tenminste als dat een man en een vrouw zijn die je opgevoed hebben - als ge twee papa's hebt, dan zal het wel duidelijk zijn dat zij je genitoren niet zijn he, tenzij we de stoten met een baviaan en een zeug gaan uithalen). Leugens werken soms, ja. Maar is dat wenselijk ? Het is ook zo als kind dat als je later te weten komt dat je ouders er niet meer waren, of niet deugden, dat je je opvoeders dankbaar gaat zijn voor wat ze voor jou gedaan hebben. Moest ik uitvissen dat ik een geadopteerde wees was, en men dat voor mij verborgen heeft gehouden, dan zou ik mijn opvoeders (die dus mijn ouders niet zijn), dankbaar zijn voor de liefde en affectie die ze mij gegeven hebben, ook al was ik hun genetische voortzetting niet. Moest ik uitvissen dat zij mij BESTELD hadden, en dat ik geboren ben uit een andere vrouw die mijn moeder was, dan denk ik dat ik mijn opvoeders/nep-ouders zowel als de zeug die die koehandel heeft aanvaard, de schedel ga inkloppen. Omgekeerd, mocht ik uitvissen dat een van mijn kinderen mijn kind niet is, dan zal het afhangen van hoe sympathiek ik die kleine vind om die oftewel buiten te sjotten en bij zijn echte pa gaan af te zetten, met de factuur erbij voor gedane kosten voor zijn joenk, oftewel bij te houden, als ik het een toffe knul vind, maar zonder enige "genetische voortzettingsaffectie" of enig gevoel van plicht jegens die kleine.
|
|
|
|
#1111 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
da's inherent aan het hele systeem of die kleine nu uit een lul of uit een pipet komt is eigenlijk secundair want in weze irrelevant. |
|
|
|
|
|
|
#1112 |
|
Minister-President
|
Artificiele verwekking van kinderen wordt gebruikt door hetero's en holebi's.
Deze draad gaat over adoptie door holebi's, niet over kunstmatige verwekking van kinderen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
#1113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik had het trouwens over VERWEZEN: WEES maken. 99% van de kinderen worden niet verweesd. Gij bestaat omdat ge het genetisch materiaal van uw ouders dient voort te zetten. En als gij kinderen hebt, is het om uw genetisch materiaal voort te zetten. Het is de enige natuurlijke situatie die aan mensen het dwangrecht kan geven om U op te voeden boven andere mensen. Als gij een artificieel huisdier zijt, dan is er geen enkele reden waarom gij door mensen X zou opgevoed worden eerder dan door mensen Y, TENZIJ je accepteert dat je de EIGENDOM bent van mensen X, zoals een kat de eigendom is van zijn eigenaar. Maar dan ben je geen individu meer, maar een koopwaar.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2015 om 10:05. |
|
|
|
|
|
|
#1114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals ik reeds 20 keer heb gezegd, heeft, voor die rol van surrogaat opvoeder, het seksuele gefrats van de opvoeders totaal geen belang, en kan gelijk welk individu, of gelijk welke groep individuen, met of zonder onderling seksueel gefrats, kandidaat zijn, en is het aan een zinnig criterium van uit te maken welke groep, of welk individu, het meeste geschikt is. Zoals ik reeds stelde, zou de rijkdom van de adoptie opvoeders daar een belangrijke zij het niet exclusieve rol dienen in te spelen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2015 om 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#1115 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als "huwelijk" enkel maar dient om MINDER zweepslagen te krijgen, zou het beter zijn van huwelijk niet uit te breiden, maar eerder van de zweepslagen af te schaffen. Als je al die "verminderingen van verkrachting van uw rechten" uit het huwelijk weg laat, is het huwelijk uiteindelijk niks anders dan een contract tussen 2 personen. En dan kan dat contract uiteraard afgesloten worden tussen elke 2 partijen (of 3 of meer) die dat wensen.
|
|
|
|
#1117 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
"Seksueel gefrats"; echt?
|
|
|
|
|
|
#1118 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar dient in de praktijk wel rekening mee gehouden te worden omdat die aristocraten nogal veel geweld aan de dag kunnen leggen als ge ze niet laat geloven dat ge volgens hun grillen danst. Maar dat is het dan ook. Citaat:
De enige link die er is tussen seks en kinderen, is de seks die gediend heeft om ze genetisch te fabriceren. Maar voor de rest is er geen link tussen seks en opvoeden.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2015 om 10:09. |
||
|
|
|
|
|
#1119 | |
|
|
Citaat:
En soms veranderen ze daarbij zelfs van gedacht. Een goed voorbeeld is hier het standpunt van de Kerk rondt slavernij. Tot de 17de eeuw accepteerde elke kerkleider slavernij als in overeenstemming met Gods gebod. Het oude Testament laat slavernij toe, en het Nieuwe Testament verwerpt het niet expliciet. Desalnieteming kwamen vanaf de 17de eeuw steeds meer christenen op tegen de slavernij. Ook hier is het opvallend dat de Protestanten hier het voortouw namen. De Katholieke kerk heeft er een eeuw voor nodig gehad om slavernij ook te veroordelen. Het valt mij overigens telkens weer op hoe het protestantse Christendom toch veel authentischer aanvoelt. Dichter bij wat de waarden in het nieuwe testament zijn dan de Katholieke Kerk. We zien hetzelfde nu bij homoseksualiteit, waar het protestantse Christenen zijn die homoseksualiteit niet langer meer als zondig zien, en die homo huwelijken zelfs laten inzegenen. Ik vermoed dat de Katholiek Kerk ook hier wel zal bijdraaien.
|
|
|
|
#1120 |
|
|
Dat mag dan wel waar zijn, maar alle drie de grote Abrahamistische religies hebben gemeen dat ze allemaal wel eens een keer van gedacht verandert zijn wat bepaalde fundamentele morele questies betreft.
|