Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2015, 11:34   #1821
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is het huwelijk zoals dat nu is uitgewerkt, toch een grote discriminatie voor die "bi's"? Zij kunnen immers niet huwen met én een man én een vrouw.
Inderdaad, ik heb dat ook al enkele keren aangehaald. Als men de specificiteit van het huwelijk, nl. de voortplantingsseks, eruit weg haalt, dan is het getal "twee" evengoed eruit weg. Dan kan dat 1 (alleenstaanden kunnen dan ook een huwelijk vormen op zichzelf) en groepen van 3 of 4 of ... ook gelden.

Elke groep mensen die aan seks doet, is dan goed voor een huwelijk. Iemand die zich masturbeert, op zijn eigen, dus ook.

Het is heel eigenaardig om een contractuele overeenkomst te baseren op recreatieve seks, maar dat is wat men ervan gemaakt heeft.

Ik vraag mij af of zoofielen ook met hun lievelingsbeest een huwelijk mogen vormen.
Oud 2 november 2015, 11:35   #1822
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zolang die voorwaarden logisch, objectief zijn en niemand discrimineren
U bent daar weer met uw warrige redenering, waarbij rechten met statuut door elkaar worden gegooid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:35   #1823
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daarin heb je ongelijk, als je huwelijk voorbehoudt tot combi man-vrouw dan discrimineer je de combi man-man en vrouw-vrouw. daarom is het holebihuwelijk in België toegestaan.
En man-alleen, vrouw-alleen, en man-man-vrouw en man-vrouw-vrouw, en vrouw-vrouw-vrouw, en man-man-man, en man-man-vrouw-vrouw, en ... dan ?

Een groep van biseksuelen moet minstens met 4 zijn opdat iedereen in de groep aan zijn/haar trekken kan komen. Enkel man-man-vrouw-vrouw laat aan elke partner toe te neuken met zowel iemand van hetzelfde, als van het andere geslacht wat toch de aard is van een biseksueel zou ik denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 november 2015 om 11:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:35   #1824
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hen van adoptie uitsluiten omdat ze anale seks bedrijven is discriminatie.
Alweer het zoveelste verkeerde beginpunt dat hier trouwens ook niet heeft aangehaald.
Oud 2 november 2015, 11:37   #1825
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb dat ook al enkele keren aangehaald. Als men de specificiteit van het huwelijk, nl. de voortplantingsseks, eruit weg haalt, dan is het getal "twee" evengoed eruit weg. Dan kan dat 1 (alleenstaanden kunnen dan ook een huwelijk vormen op zichzelf) en groepen van 3 of 4 of ... ook gelden.

Elke groep mensen die aan seks doet, is dan goed voor een huwelijk.
Zelfs dat moet niet, daar het geen weerhoudend of beperkend element is. Dan zouden ook broer en zus met elkaar moeten kunnen huwen. Of twee inwonende zussen met hun moeder. Of dergelijke.

Dan komen we uiteindelijk aan bij het logisch einde van wat hier bepaalden voortdurend stellen: "een huwelijk is slechts een gewone contractuele verbintenis".
Oud 2 november 2015, 11:38   #1826
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat we het hier hebben over de toegang tot het ambt. Wel over de Belgische huwelijkswetgeving.
Die is wat ze is. En dus, voorlopig zijn zulke huwelijken niet mogelijk. Net zoals een man niet meerdere vrouwen mag hebben. Of het zo zal blijven is nog maar de vraag. Maar goed, de maatschappij verandert. En terwijl een homohuwelijk niet denkbaar was 50 jaar geleden, mogen homo's anno 2015 nu wel trouwen. Alles op zijn tijd blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 november 2015 om 11:39.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:40   #1827
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat we het hier hebben over de toegang tot het ambt. Wel over de Belgische huwelijkswetgeving.
Die huwelijkswetgeving is zeer goed. Zowel voor hetero als homokoppels.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:40   #1828
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hetzelfde gaat op voor adoptie. er is geen argument waarom 2 mannen niet liefdevol kunnen opvoeden
hen van adoptie uitsluiten omdat ze anale seks bedrijven is discriminatie.
Daar zijn we het over eens.

Maar in de zin dat anale seks doen hen niet mag UITSLUITEN van kandidaat voor adoptie te zijn, geeft het feit dat ze aan anale seks doen hen ook geen EXTRA RECHT om ergens een kind te mogen laten fabriceren voor hun "gezinsgeluk".
Oud 2 november 2015, 11:42   #1829
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs dat moet niet, daar het geen weerhoudend of beperkend element is. Dan zouden ook broer en zus met elkaar moeten kunnen huwen. Of twee inwonende zussen met hun moeder. Of dergelijke.
Uiteraard. Het volstaat van recreatieve seks te hebben. Dat kan alleen, met een andere, met verschillende anderen, met dieren, .... Zoveel mogelijkheden.

De enige reden om iets te hebben tegen incestueuze huwelijken, was gebaseerd op voortplantingsseks: het feit dat dat nogal vaak misbaksels oplevert. Maar als we het hebben over recreatieve seks, is er niks mis met broers, zussen, vaders, moeders, dochters en zonen die het met elkaar doen, als het vrijwillig is en ze meerderjarig zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 november 2015 om 11:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:42   #1830
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het over eens.

Maar in de zin dat anale seks doen hen niet mag UITSLUITEN van kandidaat voor adoptie te zijn, geeft het feit dat ze aan anale seks doen hen ook geen EXTRA RECHT om ergens een kind te mogen laten fabriceren voor hun "gezinsgeluk".
Bent U totaal tegen het gebruik van de diensten van een draagmoeder, of enkel indien het over homo's gaat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:43   #1831
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bent U totaal tegen het gebruik van de diensten van een draagmoeder, of enkel indien het over homo's gaat?
Totaal tegen.
Oud 2 november 2015, 11:43   #1832
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die is wat ze is. En dus, voorlopig zijn zulke huwelijken niet mogelijk.
Uiteindelijk gaat u voorbij aan wat ik reeds bij mijn eerste bericht hierover schreef: is hier dan sprake van discriminatie van deze "bi's"? Als men zich toch zo opwerpt als grote tegenstander van iedere (vermeende) discriminatie in de huwelijkswetgeving, dan lijkt het me logisch ook alle beperkende elementen af te wijzen.

Lees ik dat ergens in uw berichten?
Oud 2 november 2015, 11:45   #1833
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het volstaat van recreatieve seks te hebben.
Neen, dat element staat nergens in de burgerlijke wetgeving. Twee mensen die geen seks met elkaar hebben, kunnen bijgevolg huwen. Waarom discrimineert de wetgeving dan een broer en een zuster? Huwelijk is toch "een louter zakelijk contract zonder meer"?
Oud 2 november 2015, 11:46   #1834
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Die huwelijkswetgeving is zeer goed. Zowel voor hetero als homokoppels.
Maar schijnbaar niet voor "bi's". En ook niet voor hetero's of homo's die in een driehoeksverhouding leven en die door een huwelijk bevestigd zouden willen zien.
Oud 2 november 2015, 11:52   #1835
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard l

Citaat:
Uiteindelijk gaat u voorbij aan wat ik reeds bij mijn eerste bericht hierover schreef: is hier dan sprake van discriminatie van deze "bi's"? Als men zich toch zo opwerpt als grote tegenstander van iedere (vermeende) discriminatie in de huwelijkswetgeving, dan lijkt het me logisch ook alle beperkende elementen af te wijzen.

Lees ik dat ergens in uw berichten?
Natuurlijk. Maar alles op zijn tijd. Wanneer de bi's dezelfde acties zullen gaan voeren als de homofielen, zal dat wellicht ook toegestaan worden. Tot nu toe hoort men daar weinig van. Blijkbaar is er geen noodzaak aan.

Ik zei alleen dat strikt genomen biseksuele huwelijken moeten kunnen. Ook vanuit moreel standpunt. Alleen de praktische uitwerking ervan, is een ander paar mouwen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:53   #1836
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik breng dat element hier niet als dusdanig ter sprake. Het element "zonde" komt uit de religieuze context; "afwijkend gedrag" wordt hier geponeerd vanuit de algemene context van de natuurlijke gegevenheid.
Maar dan is de diskussie over het al dan niet "afwijkend" zijn van homoseksualiteit dus voorbij. Want dat is dus gewoon niet relevant.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 11:54   #1837
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af of zoofielen ook met hun lievelingsbeest een huwelijk mogen vormen.
Nee. Want dieren zijn niet handelingsbekwaam. En ik denk dat we het daar toch over eens zijn dat alle partijen in een huwelijk (ongeacht aantallen en geslachten) handelingsbekwame individuen dienen te zijn die uit vrije wil toetreden.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 12:03   #1838
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het punt niet. Er bestaan twee soorten seks: voortplantingsseks, en recreatieve seks. Voortplantingsseks kan zelfs in een reageerbuis, daar hoeft niet eens lichamelijk contact bij. Het is het mengen van genetisch materiaal van een man en een vrouw, en een kind maken.

Het spreekt vanzelf dat bij "kinderen" voortplantingsseks komt kijken.

Daarnaast is er recreatieve seks. Recreatieve seks is een hobby die niks met kinderen te maken heeft.

Nu is het zo dat heterokoppels de enige koppels zijn die aan voortplantingsseks kunnen doen als ze vruchtbaar zijn (ttz, als hun genetisch materiaal in orde is). Hetero koppels kunnen daarnaast OOK aan recreatieve seks doen. In de mate dat hetero koppels enkel aan recreatieve seks doen, heeft dat niks met kinderen te maken.

Homokoppels, en alle andere vormen van seks beleven, zijn louter recreatief. Die hebben dus niks met kinderen te maken.

Maar homo koppels lijken de realiteit van hun recreatieve seks activiteit niet willen aanvaarden en willen "voortplantingskoppeltje" spelen. Dat kunnen ze niet. Net zo min als niet-vruchtbare hetero koppels, patersclubs en alleenstaanden.

Hun seksuele activiteit is dus geen BRON VAN RECHT OP KIND. Het is een recreatieve activiteit, zoals tennis spelen of gaan vissen.
Je bent dus tegen BOM moeders?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 12:05   #1839
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar schijnbaar niet voor "bi's". En ook niet voor hetero's of homo's die in een driehoeksverhouding leven en die door een huwelijk bevestigd zouden willen zien.
Uw poging om het huwelijk tussen homo's te ridiculiseren is pathetisch en getuigd van onverdraagzaamheid. Dat ligt in de lijn van uw continu vingerwijzend gedrag (op alle gebied) naar mensen die niet volgens uw "normen" leven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2015, 12:08   #1840
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw poging om het huwelijk tussen homo's te ridiculiseren is pathetisch en getuigd van onverdraagzaamheid. Dat ligt in de lijn van uw continu vingerwijzend gedrag (op alle gebied) naar mensen die niet volgens uw "normen" leven.
"die dwalen, die zijn de weg kwijt"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 2 november 2015 om 12:09.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be