Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2015, 23:05   #2101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ongegronde praat? Als homoseksualiteit een straf is van god voor ongelovigen, en moslims weren/bekeren homoseksuelen, dan worden ze in deze omgeving niet gestraft. Ik zie niet hoe dit rijmt met je bijbelse voorspelling. Want die moslims dat zijn ongelovigen voor de Katholieke kerk.
De notie "ongelovigen" wordt alvast niet op die manier gebruikt door de katholieke Kerk. Ik denk dat u het een en ander door elkaar gooit en islam met katholicisme verwart.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 23:05   #2102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, man en vrouw zijn volkomen gelijkwaardig in hun mens zijn. Niet evenwel in hun roeping en in hun charisma.

Nu steunt het christelijk priesterschap niet op het natuurlijk onderscheid, maar boven alles op Jezus' rol in de heilsgeschiedenis. Ongetwijfeld snapt u dat als niet-gelovige niet echt, maar dit gaat om de aard van de roeping en dus niet op loutere lichamelijkheid die totaal ongelijkwaardigheid zou leiden.
Nog eentje om in te kaderen, je mag kinderen krijgen en de kerk afstoffen, je mag geen paus worden, geen kardinaal, kortom je rol in het leven en kerk zijn erg beperkt maar je bent gelijkwaardig hoor!
Want tja, de dienstbaarheid( lees macht) dat is voor mannen!
En als kers op de taart, onze loutere lichamelijkheid, tja die leidt tot totale ongelijkwaardigheid"..
U boft dat uw afwijking een naam heeft anders zat u in de psychiatrie!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 23:05   #2103
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En IS heeft gelijk. Lees gewoon even het leven van Mohammed. Dan zal je zien hoe Mohammeds leven doordrenkt is van bloed. Het bloed van anderen, die hij vervolgd heeft.
Lees het oude testament eens hé. Dat is ook een bloederig boek. God is daar een fascist die oproept tot genocides en verkrachtingen van vrouwen. Geen haar beter dus....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 23:07   #2104
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De notie "ongelovigen" wordt alvast niet op die manier gebruikt door de katholieke Kerk. Ik denk dat u het een en ander door elkaar gooit en islam met katholicisme verwart.
Moslims zijn gelovigen voor de kerk en komen in de hemel?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 23:11   #2105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslims zijn gelovigen voor de kerk en komen in de hemel?
Moslims zijn inderdaad gelovigen. Of ze echter in de hemel komen, hangt af van Gods barmhartigheid.
Oud 4 november 2015, 23:12   #2106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nog eentje om in te kaderen, je mag kinderen krijgen en de kerk afstoffen, je mag geen paus worden, geen kardinaal, kortom je rol in het leven en kerk zijn erg beperkt maar je bent gelijkwaardig hoor!
Want tja, de dienstbaarheid( lees macht) dat is voor mannen!
Neen, hoor, u raadt weer eens oververhit en bent overduidelijk niet meer in staat tot helder denken.

Laat het even liggen en kom morgen - hopelijk met een heldere geest - eens terug.
Oud 4 november 2015, 23:13   #2107
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ben jij eigenlijk een expert in de bijbel, Jan? Het oude testament is bijna hetzelfde gebral als wat de Mohammed in de koran zit te verkondigen.
Oud 4 november 2015, 23:15   #2108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ben jij eigenlijk een expert in de bijbel, Jan? Het oude testament is bijna hetzelfde gebral als wat de Mohammed in de koran zit te verkondigen.
Echt? Dan heb ik nu echt veel weet van de bijbel noch de koran.
Oud 4 november 2015, 23:18   #2109
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Moslims zijn inderdaad gelovigen. Of ze echter in de hemel komen, hangt af van Gods barmhartigheid.
Nu ga je toch serieus uit de bocht.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht

Het uitroeien van moslims, komt in dit artikel 10 keer voor.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 4 november 2015, 23:19   #2110
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:

Het uitroeien van moslims, komt in dit artikel 10 keer voor.
Oud 4 november 2015, 23:22   #2111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel? Omdat u het zegt?
Oud 4 november 2015, 23:22   #2112
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt? Dan heb ik nu echt veel weet van de bijbel noch de koran.
Een klein voorbeeld dan.

Jesaja 1

Citaat:
Het gezicht van Jesaja, den zoon van Amoz, hetwelk hij zag over Juda en Jeruzalem, in de dagen van Uzzia, Jotham, Achaz en Hizkia, de koningen van Juda.

2 Hoort, gij hemelen! en neem ter ore, gij aarde! want de HEERE spreekt: Ik heb kinderen groot gemaakt en verhoogd; maar zij hebben tegen Mij overtreden.

3 Een os kent zijn bezitter, en een ezel de krib zijns heren; maar Israël heeft geen kennis, Mijn volk verstaat niet.

4 Wee het zondige volk, het volk van zware ongerechtigheid, het zaad der boosdoeners, de verdervende kinderen! Zij hebben den HEERE verlaten, zij hebben den Heilige Israëls gelasterd, zij hebben zich vervreemd, wijkende achterwaarts.

5 Waartoe zoudt gij meer geslagen worden? Gij zoudt des afvals des te meer maken; het ganse hoofd is krank, en het ganse hart is mat.

6 Van de voetzool af tot het hoofd toe is er niets geheels aan hetzelve; maar wonden, en striemen, en etterbuilen, die niet uitgedrukt noch verbonden zijn, en geen derzelve is met olie verzacht.

7 Uw aardrijk is een verwoesting, uw steden zijn met het vuur verbrand; uw land verteren de vreemden in uw tegenwoordigheid, en een verwoesting is er, als een omkering door de vreemden.

8 En de dochter van Sion is overgebleven als een hutje in den wijngaard, als een nachthutje in den komkommerhof, als een belegerde stad.

9 Zo niet de HEERE der heirscharen ons nog een weinig overblijfsel had gelaten, als Sodom zouden wij geworden zijn; wij zouden Gomorra gelijk zijn geworden.

10 Hoort des HEEREN woord, gij oversten van Sodom! neemt ter ore de wet onzes Gods, gij volk van Gomorra!

11 Waartoe zal Mij zijn de veelheid uwer slachtoffers? zegt de HEERE; Ik ben zat van de brandoffers der rammen, en het smeer der vette beesten, en heb geen lust aan het bloed der varren, noch der lammeren, noch der bokken.

12 Wanneer gijlieden voor Mijn aangezicht komt te verschijnen, wie heeft zulks van uw hand geëist, dat gij Mijn voorhoven betreden zoudt?

13 Brengt niet meer vergeefs offer, het reukwerk is Mij een gruwel; de nieuwe maanden, en sabbatten, en het bijeenroepen der vergaderingen vermag Ik niet, het is ongerechtigheid, zelfs de verbodsdagen.

14 Uw nieuwe maanden en uw gezette hoogtijden haat Mijn ziel, zij zijn Mij tot een last; Ik ben moede geworden, die te dragen.

15 En als gijlieden uw handen uitbreidt, verberg Ik Mijn ogen voor u; ook wanneer gij het gebed vermenigvuldigt, hoor Ik niet; want uw handen zijn vol bloed.

16 Wast u, reinigt u, doet de boosheid uwer handelingen van voor Mijn ogen weg, laat af van kwaad te doen.

17 Leert goed te doen, zoekt het recht, helpt den verdrukte, doet den wees recht, handelt de twistzaak der weduwe.

18 Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol.

19 Indien gijlieden willig zijt en hoort, zo zult gij het goede dezes lands eten;

20 Maar indien gij weigert, en wederspannig zijt, zo zult gij van het zwaard gegeten worden; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.

21 Hoe is de getrouwe stad tot een hoer geworden! Zij was vol recht, gerechtigheid herbergde daarin, maar nu doodslagers.

22 Uw zilver is geworden tot schuim; uw wijn is vermengd met water.

23 Uw vorsten zijn afvalligen, en metgezellen der dieven, een ieder van hen heeft geschenken lief, en zij jagen de vergeldingen na; den wezen doen zij geen recht, en de twistzaak der weduwen komt voor hen niet.

24 Daarom spreekt de Heere, HEERE der heirscharen, de Machtige Israëls: O wee! Ik zal Mij troosten van Mijn wederpartijders. Ik zal Mij wreken van Mijn vijanden.

25 En Ik zal Mijn hand tegen u keren, en Ik zal uw schuim op het allerreinste afzuiveren, en Ik zal al uw tin wegnemen.

26 En Ik zal u uw rechters wedergeven, als in het eerste, en uw raadslieden als in den beginne; daarna zult gij een stad der gerechtigheid, een getrouwe stad, genoemd worden.

27 Sion zal door recht verlost worden, en haar wederkerenden door gerechtigheid.

28 Maar er zal verbreking zijn der overtreders, en der zondaars te zamen; en die den HEERE verlaten, zullen omkomen.

29 Want zij zullen beschaamd worden om der eiken wil, die gijlieden begeerd hebt, en gij zult schaamrood worden, om der hoven wil, die gij verkoren hebt.

30 Want gij zult zijn als een eik, welks bladeren afvallen, en als een hof, die geen water heeft.

31 En de sterke zal wezen tot grof vlas, en zijn werkmeester tot een vonk, en zij zullen beiden te zamen branden, en er zal geen uitblusser wezen.
Oud 4 november 2015, 23:28   #2113
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel? Omdat u het zegt?
Neen. Omdat het in de link staat.

Hier nog eentje:

“Op 15 juni 1099 viel het kruisleger aan. Na een heftige strijd wisten ze Jeruzalem binnen te dringen. De kruisvaarders waren door het dolle heen. Ze doden alle inwoners van de stad, 30.000 mensen. Mannen, vrouwen, kinderen, ja zelfs babies. Jeruzalem was veroverd.”

“Een ridder schreef:

“De moslims hebben hun verdiende loon gehad. Er is bloed gevloeid, maar gelukkig alleen moslimbloed. De heilige plekken die zo lang moesten lijden onder de moslims, zijn weer bevrijd”.

http://www.crethiplethi.com/de-waarh...al-islam/2010/
Oud 5 november 2015, 00:15   #2114
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de westerse samenleving bekijkt, dan zie je hoe sterk die is afgeweken van Gods geboden. Waarschijnlijk voltooit zich aldus weer de bijbelse voorspelling.
Citaat:
Ergens in de brieven van Paulus. Ik zou het moeten opzoeken.
Welnu Jan, Ik heb het voor je opgezocht, en je hebt weer eens de relevante passages weggeknipt. Leg nu eens uit waar Paulus homofilie veroordeeld heeft, zoals jij beweerde? Mijn Latijn en Grieks is wat roestig, maar probeer maar hoor.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 00:16   #2115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Een klein voorbeeld dan.

Jesaja 1
En?
Oud 5 november 2015, 00:17   #2116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Welnu Jan, Ik heb het voor je opgezocht, en je hebt weer eens de relevante passages weggeknipt. Leg nu eens uit waar Paulus homofilie veroordeeld heeft, zoals jij beweerde? Mijn Latijn en Grieks is wat roestig, maar probeer maar hoor.
Lees gerust de tekst die u citeerde. Niet erg dat u eens iets tracht te begrijpen wat u hier op het forum smijt.
Oud 5 november 2015, 00:19   #2117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Omdat het in de link staat.
En? Is het woord van een of andere ridder nu plotseling als het evangelie zelf?
Oud 5 november 2015, 00:21   #2118
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....zei de gelovige.
Oud 5 november 2015, 00:37   #2119
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Uitmoorden van moslims, gebeurde wel in opdracht van de paus, cfr 1ste link (die je dan niet hebt gelezen blijkbaar):

Citaat:
De kruistochten begonnen als een poging van de christenen om Jeruzalem, de heiligste plaats in het christendom, op de moslims te heroveren. De kruistochten waren dan ook een laat antwoord op de verovering van het Nabije Oosten.[1] Ze hadden een aantal specifieke kenmerken. Zo begonnen ze meestal met een oproep door de paus. De oproep werd daarop verspreid door middel van een pauselijke bul en preken van geestelijken. Formeel waren alleen kruisridders gerechtigd om op kruistocht te gaan (dat veranderde in 1213). De kruistochten werden gefinancierd door een specifieke belasting, zoals de cruzada of de 'Saladintiende'. Een laatste kenmerk is dat kruisvaarders een aflaat ontvingen.
Hier nog een toemaatje, dat moslims niet tot de gelovigen van de Katholieke kerk behoren:

Oud 5 november 2015, 00:43   #2120
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees gerust de tekst die u citeerde. Niet erg dat u eens iets tracht te begrijpen wat u hier op het forum smijt.
Ik heb mijn geciteerde tekst vooraf met bijzondere aandacht gelezen. Uiteraard!
Ik heb geen enkele aanwijzing gevonden over uw bewering dat Paulus homofilie veroordeelde. Het is nu aan u uw capaciteiten als schriftgeleerde aan te wenden waar ik het fout had.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be