Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2015, 18:32   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Alles "kan" een conflict uitlokken. Echter is er bij de foto waarnaar u verwijst enkel sprake van een conflict tussen fietser en automobilist als een van beiden de verkeersregels flagrant overtreedt. Bij een groene pijl mag het verkeer enkel doorrijden in de richting van die pijl. De auto mag helemaal niet rechtsaf draaien.
Eerst goed kijken,beste.
Dat is dan bij deze gebeurd. Niettemin komt het in Vlaanderen nog steeds heel vaak voor dat verkeerslichten dat ingesteld worden om dit conflict onmogelijk te maken. In Nederland worden de stromen altijd gescheiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 10:49   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is dan bij deze gebeurd. Niettemin komt het in Vlaanderen nog steeds heel vaak voor dat verkeerslichten dat ingesteld worden om dit conflict onmogelijk te maken. In Nederland worden de stromen altijd gescheiden.
Dus road design helpt toch... ok dank u voor de conclusie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 20:28   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus road design helpt toch... ok dank u voor de conclusie
Soms hoeft er niet veel te veranderen, hoor. Gewoon de lichten wat anders afstellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 23:40   #44
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Soms hoeft er niet veel te veranderen, hoor. Gewoon de lichten wat anders afstellen.
Ik rij elke werkdag over de N19 door Westerlo.
Er staan 3 verkeerslichten op het traject door Westerlo.
Ik verbaas me er elke dag over hoe de timing van die lichten er zo efficiënt in slaagt om zoveel file en tijdverlies te veroorzaken.
Voor Westerlo vanuit Aarschot kom je bij wijze van spreken geen kat tegen en voorbij Westerlo richting Geel al evenmin maar de doortocht door Westerlo kost me elke dag minstens 5 zinloze minuten aanschuiven.
De bottleneck 's morgens is het verkeerslicht ter hoogte van het Bistplein.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be