Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2015, 11:22   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je bedoelt het verhogen van de verkeerscapaciteit door uitbreiding van het wegennet ? Graag:
hieronder een voorproefje wat al gedaan is en wat nog komt:
http://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_we...n_in_Nederland
Ok. Begin dus maar met plaats te reserveren, en over een halve eeuw bouwen we dan een nieuwe weg op.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 11:50   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ok. Begin dus maar met plaats te reserveren, en over een halve eeuw bouwen we dan een nieuwe weg op.
Die weg mag voor mijn part daar lopen waar nu zijn huis staat.
Het is nu eenmaal zo dat iedereen de weinige beschikbare ruimte voor zichzelf wilt opeisen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:15   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ok. Begin dus maar met plaats te reserveren, en over een halve eeuw bouwen we dan een nieuwe weg op.
En ? Is het niet goed wat Nederland daar doet ? mond vol tanden Zwitser ?

Want ik weet echt niet wat je bedoelt me je zin.

Bekijk het lijstje in detail nog maar eens goed, vele wegen buiten de bebouwde kom krijgen er gewoon 1 of 2 rijstroken bij. Of de bestaande weg- wegruimte wordt gebruikt voor een veel betere weg met tot driedubbele capaciteit, bestaande relatief smalle hoofdwegen worden bredere wegen tot autoweg en zelfs snelweg-standaard (= stroomweg).

Daar waar het echt nodig is wordt iets gepland en uitgevoerd, niet 40-50 jaar geluld zoals hier, en dan verft men de rijstroken dicht want de werkloze NIMBYs zijn tegen meer wegcapaciteit.

In Vlaanderen verft men eerder de rijstroken dicht en verminderd men de doorstroomcapaciteit, alles wordt naar de al te volle snelwegen verjaagd. En dan gebeurd daar eens een ongeval met een vrachtwagen... Lap waar zijn de alternatieven dan ? Dichtgeschilderd... juist.

Ik citeer p/c enkel de niet-snelwegen

Citaat:
http://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_we...n_in_Nederland

N-wegen zijn rijkswegen, provinciale wegen en gemeentelijke wegen met een N-nummer.
PIP = Provinciaal Inpassingsplan weg van naar type status (mogelijke) oplevering
N3 aanpassing configuratie met A15 en A16 in studie 201?
N7 Groningen ongelijkvloers knooppunt Julianaplein OTB vastgesteld 2019
N7 Groningen vergroting capaciteit OTB vastgesteld 2019
N9 Ring Alkmaar West uitbreiding capaciteit in uitvoering 2016
N14 Leidschendam Haagse Hout aanleg ongelijkvloerse kruisingen verkenning 2023
N15 Maasvlakte Rozenburg opwaardering naar autosnelweg (geen fysieke aanpassingen) TB vastgesteld 2015
N15 Europoort Rozenburg vervanging / renovatie Calandbrug verkenning 2019
N18 Varsseveld Enschede deels nieuw tracé, deels ongelijkvloers, enkelbaans TB vastgesteld 2019-2021
N31 Harlingen-Zuid Midlum bouw nieuwe 2x2 verdiepte autoweg, aquaduct in uitvoering 2017
N33 knooppunt Zuidbroek Appingedam verbreding naar 2x2 rijstroken startbeslissing 2020-2022
N34 Witte Paal Hardenberg opwaardering naar 1x2 ongelijkvloerse autoweg in voorbereiding 2019
N35 Zwolle Wijthmen bouw 2x2 ongelijkvloerse autoweg OTB vastgesteld 2016-2018
N35 Nijverdal Wierden bouw nieuwe 2x2 autoweg verkenning 2021
N48 Ommen Arriërveld verbreding naar 2x2 rijstroken PIP onherroepelijk 2015
N50 Ens knooppunt Emmeloord verbreding naar 2x2 rijstroken in uitvoering 2015-2016
N59 Bruinisse knooppunt Hellegatsplein opwaardering naar 1x2 ongelijkvloerse autoweg verkenning 2020-2028
N62 A58 N254 verbreding naar 2x2-stroomweg inclusief knooppunten met N254 en A58 in voorbereiding 2016
N62 N290 grens België verbreding naar 2x2-stroomweg in voorbereiding 2017
N65 Vught Haaren reconstructie / verdiept verkenning 2024
N69 Valkenswaard Veldhoven nieuw 1x2 80 km/h route PIP vastgesteld 2018
N206 Leiden Katwijk ombouw tot 2x2 stroomweg PIP vastgesteld 2020
N206 De Zilk Hoofddorp bouw Duinpolderweg stroomweg 2x1 en deels 2x2 in studie 2022?
N207 Hillegom Burgerveen verbreding naar deels 2x2 en deels 2x3 in uitvoering 29 juni 2015
N211 Harnasch Wateringen ombouw tot ongelijkvloers en deels verbreding naar 2x3 verkenning 2023
N222 Wateringen Westerlee verlenging bestaande N222 naar Westerlee in uitvoering medio 2015
N223 Maasdijk Westerlee nieuw tracé ten westen van Westerlee; aanleg turboplein Westerlee in uitvoering 2015
N230 Utrecht-Noord Maarssen ombouw tot 2x2 stroomweg OTB in voorbereiding 2026
N236 Amsterdam-Zuidoost Bussum reconstructie i.v.m. Duurzaam Veilig (o.a. rotondes, rijbaanverbreding) in uitvoering in deeltrajecten 2016
N240 Wieringerwerf Medemblik nieuw, rechtgetrokken tracé tussen beide takken N240 in studie ?
N244 Purmerend Edam verbreding naar 2x2 in uitvoering 2017
N248 De Stolpen Schagen aanleg parallelweg in uitvoering 2016
N261 Waalwijk Tilburg ombouw naar 2x2-stroomweg in uitvoering medio 2015
N261 Waalwijk Tilburg Realiseren nieuwe afslag naar Efteling in studie 2016-2020
N279 's-Hertogenbosch Veghel verdubbeling naar 2x2 ongelijkvloerse autoweg in uitvoering 2017
N280 Weert Roermond vergroting capaciteit in studie ?
N302 A7 Wervershoof verbreding naar ongelijkvloerse 2x2-stroomweg in uitvoering eind 2017
N302 Wervershoof Stedebroec nieuw, ongelijkvloerse 2x2-stroomweg tussen huidige N302 en N506 in uitvoering eind 2017
N303 Voorthuizen bouw nieuwe rondweg MER 201?
N305 N301 N302 verdubbeling naar 2x2 rijstroken in uitvoering 2015
N307 Dronten Kampen ombouw naar 2x2 autoweg planstudie 2025?
N322 Zaltbommel bouw nieuw tracé A2 - Zaltbommel PIP vastgesteld 2016
N340 Zwolle Ommen bouw deels nieuwe 2x2 ongelijkvloerse GOW tot aan Dalfsen, 1x2 tot Ommen (ontwerp aangepast) PIP onherroepelijk 2019
N343 Weerselo bouw nieuwe rondweg ontwerpfase 201?
N345 Voorst bouw nieuwe rondweg PIP vastgesteld 2016
N345 Zutphen-De Hoven bouw nieuwe rondweg OPIP vastgesteld 2017
N348 Dieren bouw verdiepte ligging PIP onherroepelijk 2018
N356 N31 Dokkum bouw Centrale As 2x2 in uitvoering 2016
N381 Drachten Appelscha verbreding 2x2 ongelijkvloers in uitvoering 2016
N391 Ter Apel Emmen ombouw tot stroomweg 1x2 in uitvoering 2017
N434 Wassenaar Zoeterwoude-Dorp bouw RijnlandRoute stroomweg 2x2 PIP vastgesteld 2020
N507 Avenhorn Heerhugowaard ombouw tot stroomweg, onder Project N23 in uitvoering 2017
N507 Heerhugowaard omlegging ten noorden tussen Obdam en N242. Onder Project N23 in uitvoering 2017
Buitenring Parkstad Limburg Nuth Kerkrade nieuwe 2x2-stroomweg in voorbereiding en in uitvoering 2021
8 op 10 krijgt de bestaande weg een nodige grotere doorstroomcapaciteit door aanpassing verbreding of ombouw... knelpunten worden weggewerkt en veiliger gemaakt (ongelijkvloerse kruispunten waar nodig). Ook Ringwegen ver rond de woonkernen waar het gaat worden ingepast.
De leefbaarheid van de woongebieden verhoogt, én de rij-leefbaarheid van de weggebruikers zelf verhoogt, want dezelfde weggebruikers wonen ook ergens en willen ook vlot en veilig thuis aankomen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2015 om 12:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:34   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je bedoelt het verhogen van de verkeerscapaciteit door uitbreiding van het wegennet ? Graag:
hieronder een voorproefje wat al gedaan is en wat nog komt:
http://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_we...n_in_Nederland



Heel graag, want de limieten liggen gemiddeld 10 �* 30 kmh hoger in Nederland als hier. Bovendien zijn de wegen beter aangelegd.
Doe uw portemennee maar open, maar het geld in een betere mobiliteit is snel terugverdiend, zie mijn onderschrift. In BE is er zelfs een tekort aan snelwegparkings zodat de vrachtwagenbestuurders legaal hun rusttijden kunnen houden. Eveneens een tekort aan carpoolparking voor de pendelaars die willen/moeten carpoolen, omdat er vanuit hun provincie geen of geen werkbaar openbaar vervoer is.


Wat natuurlijk een leugen is, je moet eens meer of überhaupt autorijden in Nederland op die 130-snelwegen (die ook minder druk zijn), dan weet je dat wel.
Ik rij regelmatig via Nederlands-Limburg naar Duitsland.
Gewone rijweg in Nederland is 90
Autoweg is 100
Autostrade is 100 - 120 -130 (100 is wel bijna helemaal verdwenen).
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:45   #25
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gewone rijweg in Nederland is 90
Autoweg is 100
Autostrade is 100 - 120 -130 (100 is wel bijna helemaal verdwenen).
Ik heb niet de indruk dat 100 bijna helemaal verdwenen is. (Al zijn er veel plekken waar je maar 80 mag).

Ik zie bijvoorbeeld nog best veel rood op deze kaart:

https://staticresources.rijkswaterst...cm21-54776.pdf
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:48   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gewone rijweg in Nederland is 90

Neen 80 in de regel en tot 100 kmh voor de 1+1 stroomwegen.

Citaat:
Autoweg is 100
Autoweg is een stroomweg, die kan ook 120 kmh hebben vanaf een 2+2.

Citaat:
Autostrade is 100 - 120 -130 (100 is wel bijna helemaal verdwenen).
Neen 80-100-120-130.

80 en 100 is enkel wegens milieuredenen (uitstoot, geluid)
Vele 80-100-zelfs 120 worden dynamisch geregeld naargelang drukte verkeer, dus die kunnen respectievelijk naar 100-120-130 gaan na 19h00.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2015 om 12:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:55   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
????????
er is grond genoeg hoor in BE, je moet er gewoon eens boven vliegen en je ziet het
Ja ik ben daarvan overtuigd, het kan geen kwaad om regelmatig eens een strookje bij te leggen en daar eens een huisje voor te onteigen. Je moet natuurlijk de mensen betalen voor dat huis. Kijk als je autostrades bouwt arato van 10miljoen euro per kilometer, moet je toch niet lullen over ene huisje hier en daar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 13:08   #28
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er is grond genoeg hoor in BE, je moet er gewoon eens boven vliegen en je ziet het
Ja ik ben daarvan overtuigd, het kan geen kwaad om regelmatig eens een strookje bij te leggen en daar eens een huisje voor te onteigen. Je moet natuurlijk de mensen betalen voor dat huis. Kijk als je autostrades bouwt arato van 10miljoen euro per kilometer, moet je toch niet lullen over ene huisje hier en daar
Nog erger, vele huizen zouden er niet eens mogen staan.

Zoals ze vroeger gewoon villa's afgebroken hebben die niet in orde waren met vergunningen, moeten ze nu ook maar eens daadkracht laten zien.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 13:08   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er is grond genoeg hoor in BE, je moet er gewoon eens boven vliegen en je ziet het
Ja ik ben daarvan overtuigd, het kan geen kwaad om regelmatig eens een strookje bij te leggen en daar eens een huisje voor te onteigen. Je moet natuurlijk de mensen betalen voor dat huis. Kijk als je autostrades bouwt arato van 10miljoen euro per kilometer, moet je toch niet lullen over ene huisje hier en daar
Paul, zelfs heel Nederland is eigenlijk ~ 5 % dichterbevolkt dan Gewest Vlaanderen qua landmassa.
(heb het juist gecheckt via officiele bronnen)

Nederland had 15 jaar geleden quasi dubbel zoveel fileverkeer als Vlaanderen, ondertussen is het quasi omgekeerd...

Het is simpel waar er lintbebouwing ligt (10 % in Vlaanderen) maak er echte woongebieden van met opvullende verkavelingen, verbreed/verbeter hier en daar de bestaande hoofdwegen die rond deze nieuwe woongebieden gaan, vul ze op met de nodige missing links of ringwegen, voor deze ringwegen zullen natuurlijk onteigeningen nodig zijn (maar dat zal meestal weide of landbouwgrond zijn, Vlaanderen is nog altijd een boereland als men erover vliegt). Ook iedereen weet op hoeveel are een gemiddelde Vlaming woont, vergelijk dat met een gemiddelde Nederlander...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2015 om 13:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 13:24   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Nog erger, vele huizen zouden er niet eens mogen staan.

Zoals ze vroeger gewoon villa's afgebroken hebben die niet in orde waren met vergunningen, moeten ze nu ook maar eens daadkracht laten zien.
Volgens wie mogen ze daar niet staan ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 13:50   #31
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er is grond genoeg hoor in BE, je moet er gewoon eens boven vliegen en je ziet het
Ja ik ben daarvan overtuigd, het kan geen kwaad om regelmatig eens een strookje bij te leggen en daar eens een huisje voor te onteigen. Je moet natuurlijk de mensen betalen voor dat huis. Kijk als je autostrades bouwt arato van 10miljoen euro per kilometer, moet je toch niet lullen over ene huisje hier en daar
De hoofdoorzaak van de files zijn niet een tekort aan rijstroken, maar eerder knooppunten die te weinig capaciteit hebben, en flesshalzen als de ring rond Antwerpen. En daar zal je meer dan een paar huisjes moeten onteigenen.
En daar zal je ook in OV moeten investeren. Het probleem dat onze steden meer autos te slikken krijgen blijft anders bestaan, en zolang je dat niet oplost zorgen meer rijstroken er enkel voor dat er meer plek is om de files te parkeren. Niemand raakt er sneller mee op zijn bestemming.
In Amsterdam heeft men dan mischien wel rijstroken bijgelegd, maar daar heeft men ook een ringmetro en een ringspoorlijn gebouwd. En dat op land dat hiervoor al in de jaren 20 gereservereerd was.
In Nederland bouwt men op sommige plekken gewoon een nieuwe autosnelweg naast de bestaande. En dan breekt men de oude af. Zie je dat ergens mogelijk in Vlaanderen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 14:33   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Nog erger, vele huizen zouden er niet eens mogen staan.

Zoals ze vroeger gewoon villa's afgebroken hebben die niet in orde waren met vergunningen, moeten ze nu ook maar eens daadkracht laten zien.
Inderdaad voor een huisje te dichtbij een groene zone kunnen ze huizen slopen. Maar voor een huis bij de autostrade kunnen ze de portemonnee niet openscheuren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:04   #33
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Volgens wie mogen ze daar niet staan ?
Gezond verstand, wat nogal afwezig is in België.

Liever de goedkoopste grond opzoeken, en dan klagen en alles blokkeren.
Zoals grond naast een 90km/u-weg: "ze rijden hier veel te snel!"
Zoals grond naast een luchthaven: "de vliegtuigen maken te veel lawaai"
Zoals grond buiten de dorpskom: "maar de bus stopt hier niet"

Een fatsoenlijk RUP zou hier al veel geholpen hebben....
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:15   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
'harder waar het kan, langzamer waar het moet'

http://www.tijd.be/r/t/1/id/9696079

Tiens tiens, in België blijft men maar vasthouden aan de algemene snelheidsverlagingen en het niet meer investeren in infrastructuur. Ook al doen al onze buurlanden het beter qua verkeersveiligheid.
de infrastructuur is niet te vergelijken.

in NL is die onderhouden, om te beginnen

en daar hebben ze niet voor elke burgemeester een afrit gelegd zo om de 500m

en vooral, daar wonen ze in steden en dorpen, niet in één giga lintbebouwing.

oplossingen ginder zijn niet te kopiëren hier.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:20   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Gezond verstand, wat nogal afwezig is in België.

Liever de goedkoopste grond opzoeken, en dan klagen en alles blokkeren.
Zoals grond naast een 90km/u-weg: "ze rijden hier veel te snel!"
Zoals grond naast een luchthaven: "de vliegtuigen maken te veel lawaai"
Zoals grond buiten de dorpskom: "maar de bus stopt hier niet"

Een fatsoenlijk RUP zou hier al veel geholpen hebben....
Allemaal juist maar naast de kwestie.
Het gebrek aan gezond verstand moeten we in dit geval zoeken bij degene die daar bouwgrond van gemaakt heeft en een bouwvergunning afleverde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:23   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de infrastructuur is niet te vergelijken.

in NL is die onderhouden, om te beginnen

en daar hebben ze niet voor elke burgemeester een afrit gelegd zo om de 500m

en vooral, daar wonen ze in steden en dorpen, niet in één giga lintbebouwing.

oplossingen ginder zijn niet te kopiëren hier.
Precies.
Ook de reden waarom Nederlanders hier komen bouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:28   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies.
Ook de reden waarom Nederlanders hier komen bouwen.
yep, echt aantallen waar ze van achterovervallen en waar Nederland van bloedt ja ...

maar ondertussen kunnen ze daar wel

treinen voor minder geld laten rijden
intelligente verkeerslichten implementeren, omdat het verkeer daar overzichtelijk en leidbaar is, dat zou hier onbegonnnen werk zijn in deze structurele chaos.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:46   #38
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de infrastructuur is niet te vergelijken.

in NL is die onderhouden, om te beginnen

en daar hebben ze niet voor elke burgemeester een afrit gelegd zo om de 500m

en vooral, daar wonen ze in steden en dorpen, niet in één giga lintbebouwing.

oplossingen ginder zijn niet te kopiëren hier.
Halve oplossingen niet.
Men kan al wel stappen in de goede richting zetten (en dan heb ik het niet over snelheidsverhoging als eerste stap, maar een fatsoenlijk RUP)
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:47   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Halve oplossingen niet.
Men kan al wel stappen in de goede richting zetten (en dan heb ik het niet over snelheidsverhoging als eerste stap, maar een fatsoenlijk RUP)

daar is B te weinig democratisch en te corrupt voor op alle niveaus.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 16:17   #40
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Niet algemeen, wel geleidelijk steeds meer. Zoals de E313/E34 Antwerpen-Oost Ranst, een snelweg, 4 baanvakken, 5km lang, waar 24/7 100 km/u geldt, één van de foto's die ik onlangs gepost heb speciaal voor jou. Of de Craeybeckxtunnel richting Brussel, ook een van de foto's. Maar naar de welke u toch niet kijkt aangezien u enkel overtuigd bent van u grote gelijk.
Ik vind de maximumsnelheid aldaar een heel stuk beter zelfs !!
Ik ben geen voorstander van 130 !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be