Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2015, 11:19   #161
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Wat een onnozel gekronkel zeg. Door de politie te bellen geef je hen een mandaat, achteraf komen huilen hoe ze dat invullen is gewoon absolute kolder. Als men zelf perfect wil controleren wie er handelt en hoe er gehandeld wordt moet men geen hulp van derden inroepen. Op zich ook de kern van de zaak.

Hulp van derden inroepen en dan daarover zeuren over de manier waarop is gewoon belachelijk. Zeker omdat niemand, ook u niet, kan uitleggen hoe het beter gemoeten had.

Zolang u (en anderen) die laatste vraag niet kunt beantwoorden is al de rest ook maar praat voor de vaak. Wie immers zegt dat het niet goed ging impliceert daarmee dat er een realistische betere manier was. Deze manier zou ik en vele anderen graag eens concreet zien of horen.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 11:19   #162
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?

Dat klopt omdat glas meer tegenwoordig is. Vraag diezelfde ervaren portier is naar de zwaarste verwondingen.
Beste ik heb meer dan 20 jaar ervaring in bijberoep in die sector. Ik heb nog de portiersoorlogen in Antwerpen e.d. meegemaakt (gelukkig van op enige afstand) en ken zeer veel mensen in die branche.

Gebroken glas = levensgevaarlijk. Elke portier of medewerker in het uitgaansmilieu is daarvoor erg beducht en dat komt niet uit één of ander bijgeloof maar omdat elkeen die er een tijdje inzit wel al tientallen gevallen heeft gezien en geloof me dat ziet er niet uit!

Natuurlijk komt dat niet even veel in de pers omdat het vaak beschouwd wordt als een 'zoveelste' caféruzie en vuurwapendelicten veel sensationeler zijn voor de pers. Maar ga gewoon eens langs bij grote spoeddiensten in steden en vraag het daar eens na wat ze daar tussen donderdag en zondag binnenkrijgen. Zeer boeiend.

Zijn er gevaarlijkere wapens dan glas? Natuurlijk, maar om daaruit te gaan concluderen dat iemand met gebroken glas in zijn handen ontwapenen zo maar even een makkie is zonder risico's en dat iemand dat glas niet kan aanwenden als wapen (zeker tegen zichzelf), neen dat hoort in de categorie zever en per ongeluk een slagader raken is geen grote kunst.
Oud 11 november 2015, 11:22   #163
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij een raadsel wat dit hele incident nu eigenlijk met BdW te maken heeft.
Bedankt voor het raadseltje. Hier is mijn oplossing:

Bart De Wever heeft met dit incident te maken want:
1. Hij is burgemeester van Antwerpen.
2. Politie van Antwerpen is zijn politieke bevoegdheid.
3. Hij wijst elke vraag naar onderzoek over het incident af.
4. Hij doet publieke verklaringen over het incident.
5. Het SRT team is zijn verdienste.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 11:23   #164
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk, dat Syrisch meisje volgt ongetwijfeld de Vlaamse media op de voet... Proest!
Die vraag is irrelevant. Ze krijgt nu meer persoonlijke bekommernis dan haar wanhoopsdaad gerechtigt.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 november 2015 om 11:24.
Oud 11 november 2015, 11:25   #165
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lezen we ergens dat het om een wanhoopsdaad ging? Ik zie eens te meer dat u de zaken nogal eigenaardig interpreteert.
Ging het over een terroriste ? Ging het over een bewuste moord- of zelfmoordpoging ?

Oud 11 november 2015, 11:29   #166
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die inschatting gebeurt door de politiemensen die de situatie ter plaatse inschatten en beoordelen. Niet door mensen die achteraf achter hun pc menen dat ze dit kunnen doen.
Volledig akkoord. Na dergelijke incidenten waar politie geweld gebruikt heeft volgt steeds een evaluatie. Ik vraag me af of Bart De Wever met zijn publieke beoordeling van de feiten deze evaluatie nog neutraal zal verlopen. Politie valt onder zijn bevoegdheid en het SRT team is zijn politieke realisatie. Ondanks zijn leeftijd heeft dit kereltje nooit onder wapens gelegen.

Oud 11 november 2015, 11:29   #167
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
In Gent of Brussel is er geen SRT team. Als je een dergelijk incident hebt van die steden begin er een nieuw topic over.
Een gelijkaardig team bestaat in Brussel al sinds 1965.
Maar die zullen waarschijnlijk geen speelgoedgeweren in hun arsenaal hebben zitten.

Citaat:
Het Antwerpse SRT is geen unicum. In Brussel bestaat al sinds 1965 de Anti-Overval Brigade (AOB), een team dat in zwarte patrouillewagens 7 dagen op 7 patrouilleert en tussenbeide komt bij zogenoemde risico-interventies.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...rpen/1.2304366
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 11:32   #168
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen stelde u onmiddellijk dat het om een "wanhoopsdaad" ging, maar dat blijkt niet. Misschien ging het gewoon om een hysterische reactie.
Een wanhoopsdaad in hysterische toestand.

Oud 11 november 2015, 11:37   #169
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ook niet.
Dat klopt. Ik heb wel wapentraining gekregen en onder bevel gestaan.

Oud 11 november 2015, 11:43   #170
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dan kan u zeker concreet uitleggen hoe het wel had moeten gaan? Want dat mis ik hier nog altijd.
Oud 11 november 2015, 11:48   #171
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste ik heb meer dan 20 jaar ervaring in bijberoep in die sector. Ik heb nog de portiersoorlogen in Antwerpen e.d. meegemaakt (gelukkig van op enige afstand) en ken zeer veel mensen in die branche.

Gebroken glas = levensgevaarlijk. Elke portier of medewerker in het uitgaansmilieu is daarvoor erg beducht en dat komt niet uit één of ander bijgeloof maar omdat elkeen die er een tijdje inzit wel al tientallen gevallen heeft gezien en geloof me dat ziet er niet uit!
Van die tientallen gevallen moet er toch één zijn waarvan je een bron kan geven op internet ?

In de uitgangssector is er meer glas aanwezig dan één drinkglas. Daarom dat het gebruik van glas zo gevaarlijk is bij massa-toestanden.

Citaat:
Natuurlijk komt dat niet even veel in de pers omdat het vaak beschouwd wordt als een 'zoveelste' caféruzie en vuurwapendelicten veel sensationeler zijn voor de pers. Maar ga gewoon eens langs bij grote spoeddiensten in steden en vraag het daar eens na wat ze daar tussen donderdag en zondag binnenkrijgen. Zeer boeiend.
Als het gaat over zwaargewonden dan haalt het wel de grote media. Ik twijfel er niet aan dat in de weekends veel personen op spoed behandeld worden voor aanvallen met gebroken drinkglazen. Er is echter een verschil tussen verwondingen met veel bloed en al dan niet blijvende littekens en zwaargewonden en moordzaken.

Citaat:
Zijn er gevaarlijkere wapens dan glas? Natuurlijk, maar om daaruit te gaan concluderen dat iemand met gebroken glas in zijn handen ontwapenen zo maar even een makkie is zonder risico's en dat iemand dat glas niet kan aanwenden als wapen (zeker tegen zichzelf), neen dat hoort in de categorie zever en per ongeluk een slagader raken is geen grote kunst.
Ik beweer niet dat de verwonding met een plastic kogel minder erg zou geweest zijn dan de verwondingen die met een gebroken drinkglas aangebracht konden worden.

In het uitgangsleven gaat men toch ook niet alle portiers toelaten met plastic kogels te schieten als er een iemand een gebroken drinkglas in handen heeft ? Evenmin gaat een SRT team dat doen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 november 2015 om 11:55.
Oud 11 november 2015, 11:53   #172
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lt onder zijn bevoegdheid en het SRT team is zijn politieke realisatie. Ondanks zijn leeftijd heeft dit kereltje nooit onder wapens gelegen.
Dat is ook helemaal nergens voor nodig, het kleinste kind ziet hier zelfs in dat de politie juist heeft gehandeld. BdW heeft die criticus mooi in z'n hemd gezet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 11:54   #173
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is ook helemaal nergens voor nodig, het kleinste kind ziet hier zelfs in dat de politie juist heeft gehandeld. BdW heeft die criticus mooi in z'n hemd gezet.
Het kleinste kind kan zichzelf gelukkig prijzen dat het geen ervaring heeft in dergelijke omstandigheden.

Mag ik er op wijzen dat het niet aan Bart De Wever is om een strijd te voeren tegen de hulpverleners. Ik zie niet in welk belang hij met dergelijke strijd zou dienen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 november 2015 om 11:55.
Oud 11 november 2015, 11:56   #174
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dergelijke vooringenomenheid is geen antwoord waardig.
Met andere woorden, het klopt dus en je kan het niet weerleggen. Dank je voor toekomstige referentie.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 11:59   #175
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Met andere woorden, het klopt dus en je kan het niet weerleggen. Dank je voor toekomstige referentie.
Die conclusie stond voor jou vast door jouw vooringenomenheid dus daarom was ze mijn antwoord niet waardig.

Oud 11 november 2015, 12:03   #176
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Van die tientallen gevallen moet er toch één zijn waarvan je een bron kan geven op internet ?

In de uitgangssector is er meer glas aanwezig dan één drinkglas. Daarom dat het gebruik van glas zo gevaarlijk is bij massa-toestanden.
terecht glas is gevaarlijk, goed dat je dit ook toegeeft.

Citaat:
Als het gaat over zwaargewonden dan haalt het wel de grote media. Ik twijfel er niet aan dat in de weekends veel personen op spoed behandeld worden voor aanvallen met gebroken drinkglazen. Er is echter een verschil tussen verwondingen met veel bloed en al dan niet blijvende littekens en zwaargewonden en moordzaken.
Er is in dit topic al een artikeltje gepost, er zullen er nog zijn maar veel gevallen worden onder de radar opgelost omdat noch de (meestal dronken) personen zelf die aandacht willen en de zaakvoerders in die sector al helemaal niet.

Citaat:
Ik beweer niet dat de verwonding met een plastic kogel minder erg zou geweest zijn dan de verwondingen die met een gebroken drinkglas aangebracht konden worden.
Maar u erkent hierboven dus eindelijk wel dat gebroken glas wel ernstige verwondingen kan veroorzaken. Ernstiger dan een (grote) blauwe plek.

Citaat:
In het uitgangsleven gaat men toch ook niet alle portiers toelaten met plastic kogels te schieten als er een iemand een gebroken drinkglas in handen heeft ? Evenmin gaat een SRT team dat doen.
Portiers zijn dan ook geen agenten maar ik kan me inbeelden als men mensen met glas niet onder controle krijgt men de politie belt. Vroeger, toen de controle op portiers eerder aan de magere kant was, losten die dat zelf op, maar die deden dat ook niet met de blote handen hoor.

Als laatste punt blijft de vraag open staan hoe het dan concreet beter had gemoeten?

Laatst gewijzigd door doremi : 11 november 2015 om 12:05.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 12:04   #177
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Politie, leger (of IS)?
Oud 11 november 2015, 12:04   #178
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Die conclusie stond voor jou vast door jouw vooringenomenheid dus daarom was ze mijn antwoord niet waardig.
En nog steeds geen antwoord.
Oud 11 november 2015, 12:05   #179
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ging het over een terroriste ? Ging het over een bewuste moord- of zelfmoordpoging ?
Is er met scherp geschoten ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 12:06   #180
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mag ik er op wijzen dat het niet aan Bart De Wever is om een strijd te voeren tegen de hulpverleners. Ik zie niet in welk belang hij met dergelijke strijd zou dienen.
Waar voert Bart De Wever strijd tegen hulpverleners? Bron?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be