![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2015 om 07:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de politie nu mag, en wat de rechters mogen uitspreken nu, is allemaal op basis van bestaande wetten.
Ik zoek nieuwe wetten. En die moeten, voor het probleem van deze draad, niet noodzakelijk voorzien in straffen, maar wel in veiligheidsmaatregelen. Er bestaan nieuwe begrippen als rondreizende dadersbendes. De hedendaagse inbreker beperkt zich niet tot zijn eigen gemeente. De controle evolueert ook, en soms goed. De Gentse gestolen bmw werd in Beernem opgemerkt door een slimme camera, en de flikken gingen er geduldig bij wachten ... Voor mij zelfs geen probleem als de eerste keer iemand aangetroffen wordt in de al beschreven omstandigheden, hij antwoordt dat flikken noch preventie er zakes mee hebben wat/waar/... hij daar deed. Maar de tweede keer, mag dat toch wenkbrauwen doen fronsen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo oud als de straat he. Rondzwervende bendes hebben zo goed als altijd bestaan.
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dwalingen genoeg ... soms haast onvoorstelbaar en meestal veroorzaakt door een bevooroordeling van de onderzoeksrechter(s) Citaat:
Ik wou dit gewoon even aankaarten ( meer als aandachtspunt naar de topic-opener toe, peins ik, die nog een stapje verder wou gaan ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zulke bendes bestaan al sinds mensenheugenis, stoof En ja dat zal zeker de wenkbroauwen doen fronsen, ... zijt daar maar zeker van 't Is een beetje zoals Patrick stelt : laat er op dat moment wat gebeuren en zo'n bij de politie bekend typje was daar op dat moment ongeveer aanwezig en hij zal het mogen komen uitleggen. Bij gebrek aan andere verdachten zal men dien typ bijven observeren of zelfs tot aanhoudig overgaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bestaat allemaal al lang;
dat is niet dit; dat is niet dat; dat is tegen de wet ... herlees eens de quoot in de openingspost. De paar flikken die 's nachts nog hun handen uit de mouwen steken, raken misnoegd ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |