![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als NVA de 'kook de kikker levend' strategie kan toepassen op de werkende loonslaven, waarom doet ze dat dan ook niet bij de vermogenden? Nee, NVA is niet beter. Wat of op wie we moeten stemmen, ik weet het niet meer. In ieder geval niet op de NVA. BTW, woonde U niet in het buitenland? U voelt enkel het minieme belastingvoordeel dat we ooit zullen ontvangen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als NVA de 'kook de kikker levend' strategie kan toepassen op de werkende loonslaven, waarom doet ze dat dan ook niet bij de vermogenden? Nee, NVA is niet beter. Wat of op wie we moeten stemmen, ik weet het niet meer. In ieder geval niet op de NVA. BTW, woonde U niet in het buitenland? U voelt enkel het minieme belastingvoordeel dat we ooit zullen ontvangen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vakbonden, PS en SPA zijn het alvast niet eens met uw analyse. Ik ook niet trouwens. De facturen uit het verleden worden betaald, dat kan nu eenmaal niet zonder snijden. Het gratis beleid is minstens tot 2019 achter de rug.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks de zwaarste belastingsdruk vd wereld (wordt na elke begrotingscontrole groter!) en de laagste rentestand ooit (België betaalt 1 miljard Euro minder rente op zijn hallucinante schuld) blijven ook de schulden onder de N-VA dramatisch toenemen. Wij hebben de snelst toenemende schuld vd wereld! http://www.tijd.be/opinie/column/Han...98360-2337.art Laatst gewijzigd door demonen : 13 november 2015 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal niet blij met wat ons de keizer van Antwerpen allemaal opzadelt. De zwakkeren mogen de rijkdom van het systeem betalen, terwijl hij zijn VOKA vriendjes helpt het automatiseringsproces van hun bedrijven, te laten betalen door die zwakkeren. Met jouw belastingcenten en sociale lasten zorgt hij ervoor dat er werkplaatsen verdwijnen. En of je nu werknemer of kleine zelfstandige bent, je blijft de pineut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Wij zouden meer dan 2.000 euro verliezen. O.a. electriciteit. Stijging BTW: kan niet want wij betaalden al altijd 21% BTW. Wegvallen gratis electriciteit: kan niet de vorige regeringen hebben er voor gezorgd dat ons gezin daar niet van kon genieten. Ze tellen de indexsprong over het volledig aantal jaren dat je nog zal leven. Die zijn bij VIVES in de leer gegaan zeker? Telden ze ook zo als er een loonstijging was van 1%? Dan was het zogezegd een schamele 1%. Tel dat bedrag dan ook eens over een ganse loopbaan. Of zullen we de werkloosheidsuitkeringen + het daaraan gekoppelde volledige pensioen ook eens over een mensenleven tellen. Ik ben eens benieuwd hoe hoog de bedragen dan zouden zijn. Dat zou pas bedragen tonen waarvan de mensen achterover vallen. Zeveraars zijn het. PS die tijdelijke BTW-verlaging tot 6% op elektriciteit is trouwens door de vorige regering beslist. Ook het feit dat die maatregel nu zou eindigen. Bij mijn weten heeft de huidige regering de einddatum enkel paar maanden vervroegd. HUn beweringen zijn dus leugenachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad potsierlijke berekening, maar het is dan ook een uil die een neutrale positie verwacht van het ABVV.
Volgens de site verlies ik 600-700 euro, volgens mijn eigen berekening (weet je, waar ik niet elk jaar plastische chirurgie laat zetten en de stijging van de nettarieven door een commercieel bedrijf niet als belasting worden geteld) win ik een dikke 400 euro door de belastingsverminderingen. De index meetellen als een netto-vermindering van mijn inkomen van 2% per jaar is onzin. Onze buurlanden, waar elk jaar een 'indexsprong' gebeurt, hebben een hogere koopkracht, en deze stijgt ook sneller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Alhoewel werkgevers de inzet wilde belonen van hard werkende personeelsleden werd hen dat onmogelijk gemaakt door de loonstop van de regering Di Rupo. Ik wil met mijn reactie geen fouten in de schoenen van de vorige regering schuiven. De huidige regering zet ook gewoon verder hetgeen de vorige regering in gang gezet heeft: noodzakelijke bezuinigingen. ik wil wel het bedrieglijke aantonen van diegenen die alle schuld in de schoenen van de huidige regering willen schuiven. Dat is gewoon bewust leugens verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste uitperser is niet de vakbond, maar de staat. Die zou onmiddellijk de helft van zijn begroting kunnen op overschot hebben, gewoon door alle vormen van uitkering te schrappen. Als de staat niet naar het gekwijl van vakbonden zouden luisteren, dan zouden vakbonden geen schade kunnen aanrichten, he.
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Het water sijpelt het bootje binnen langs groter en groter wordende gaten.
Is het geen hoog tijd om eens over de reling te turen en te kijken of er ergens wat te bespeuren valt om naartoe te zwemmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Vanaf het moment dat er bij de lage en gemiddelde inkomens niks meer te halen valt blijft er niet veel keuze over nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Voeg daarbij nog het afschaffen van de vele nutteloze en niet functionerende diensten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik aan Jan zeg, "ga die vent eens op zijn smoel slaan" en Jan doet het, dan is het slaan de schuld van Jan. Ik ben aanstoker geweest, maar het is Jan die beslist heeft te doen wat ik hem vroeg.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om die af te schaffen moet je het gros van de staat afschaffen, evenals de politieke beslissingsmacht. Dat is de enige manier om een "welvaartsstaat" te saneren: de kanker wegsnijden.
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw kijk op de vakbonden is er eentje vol vooroordelen. De bonden die Brussel platleggen zijn voor 90% overheidsvakbonden die hun "verworven" rechten niet willen afgeven. In de bedrijven wordt er gewoon gewerkt! |
|
![]() |
![]() |