Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2015, 14:23   #41
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Marie Daenen heeft gelijk; maar zo lang onze regimemedia zo tegen de NVa te keer blijft gaan blijf ik vertrouwen hebben in de NVa... de dag dat de media begint te keren dan moeten we gaan twijfelen...
Kijk liever naar wat er nu gebeurd dan U te laten leiden door media die U niet vertrouwd.

Als NVA de 'kook de kikker levend' strategie kan toepassen op de werkende loonslaven, waarom doet ze dat dan ook niet bij de vermogenden?

Nee, NVA is niet beter. Wat of op wie we moeten stemmen, ik weet het niet meer. In ieder geval niet op de NVA.

BTW, woonde U niet in het buitenland? U voelt enkel het minieme belastingvoordeel dat we ooit zullen ontvangen zeker?
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 14:23   #42
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Marie Daenen heeft gelijk; maar zo lang onze regimemedia zo tegen de NVa te keer blijft gaan blijf ik vertrouwen hebben in de NVa... de dag dat de media begint te keren dan moeten we gaan twijfelen...
Kijk liever naar wat er nu gebeurd dan U te laten leiden door media die U niet vertrouwd.

Als NVA de 'kook de kikker levend' strategie kan toepassen op de werkende loonslaven, waarom doet ze dat dan ook niet bij de vermogenden?

Nee, NVA is niet beter. Wat of op wie we moeten stemmen, ik weet het niet meer. In ieder geval niet op de NVA.

BTW, woonde U niet in het buitenland? U voelt enkel het minieme belastingvoordeel dat we ooit zullen ontvangen zeker?
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 08:50   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jij praat met deze regering over overheidsbeslag?
Gewoon omdat ze je portemonnee leegplunderen, maar volgens de Antwerpse keizer mag niets nog belastingverhoging genoemd worden.
Je bent al vergeten dat in Griekenland de elektriciteitsmaatschappijen de eisers van belastingen zijn?
Ik kan je gerust stellen in Vlaanderen zijn dat nu al de elektriciteitsmaatschappijen en de waterleveranciers.
Ben je nu blij?
Ik ben helemaal niet blij met wat Johan Vandelanotte ons allemaal heeft opgezadeld. Ik heb dan ook nog nooit op hem gestemd of zo. Ik wil die man in de gevangenis. Ik dacht dat dit al lang duidelijk was???
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 08:52   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreemd, dan zijn N-VA dus ook sossen, want er is nauwlijks verschil in hun socio-economische keuzes...

Straks krijgt Marie Daenen nog gelijk : " allemaal de fout van het linkiewinkie établissement van de sossen en de francophonie "
De vakbonden, PS en SPA zijn het alvast niet eens met uw analyse. Ik ook niet trouwens. De facturen uit het verleden worden betaald, dat kan nu eenmaal niet zonder snijden. Het gratis beleid is minstens tot 2019 achter de rug.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 13 november 2015, 08:57   #45
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vakbonden, PS en SPA zijn het alvast niet eens met uw analyse. Ik ook niet trouwens. De facturen uit het verleden worden betaald, dat kan nu eenmaal niet zonder snijden. Het gratis beleid is minstens tot 2019 achter de rug.
Die fakturen worden niet betaald!
Ondanks de zwaarste belastingsdruk vd wereld (wordt na elke begrotingscontrole groter!) en de laagste rentestand ooit (België betaalt 1 miljard Euro minder rente op zijn hallucinante schuld) blijven ook de schulden onder de N-VA dramatisch toenemen.
Wij hebben de snelst toenemende schuld vd wereld!

http://www.tijd.be/opinie/column/Han...98360-2337.art

Laatst gewijzigd door demonen : 13 november 2015 om 09:03.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 09:17   #46
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet blij met wat Johan Vandelanotte ons allemaal heeft opgezadeld. Ik heb dan ook nog nooit op hem gestemd of zo. Ik wil die man in de gevangenis. Ik dacht dat dit al lang duidelijk was???
Blijf je zo naïef of wil je gewoon niet begrijpen dat in een regering de meerderheidspartijen samen kunnen goedkeuren of blokkeren?
Ik ben helemaal niet blij met wat ons de keizer van Antwerpen allemaal opzadelt.
De zwakkeren mogen de rijkdom van het systeem betalen, terwijl hij zijn VOKA vriendjes helpt het automatiseringsproces van hun bedrijven, te laten betalen door die zwakkeren.
Met jouw belastingcenten en sociale lasten zorgt hij ervoor dat er werkplaatsen verdwijnen.
En of je nu werknemer of kleine zelfstandige bent, je blijft de pineut.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 09:23   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Blijf je zo naïef of wil je gewoon niet begrijpen dat in een regering de meerderheidspartijen samen kunnen goedkeuren of blokkeren?
Ik ben helemaal niet blij met wat ons de keizer van Antwerpen allemaal opzadelt.
De zwakkeren mogen de rijkdom van het systeem betalen, terwijl hij zijn VOKA vriendjes helpt het automatiseringsproces van hun bedrijven, te laten betalen door die zwakkeren.
Met jouw belastingcenten en sociale lasten zorgt hij ervoor dat er werkplaatsen verdwijnen.
En of je nu werknemer of kleine zelfstandige bent, je blijft de pineut.
Mij verwijten naief te zijn, om dan in de zin erna gewoon wat wollige praat te verkopen. Il faut le faire.
Oud 13 november 2015, 10:04   #48
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bereken hier hoeveel meer je aan belastingen en facturen kwijt bent.
Belachelijke berekening. Klopt langs geen kanten.

Wij zouden meer dan 2.000 euro verliezen.

O.a. electriciteit.
Stijging BTW: kan niet want wij betaalden al altijd 21% BTW.
Wegvallen gratis electriciteit: kan niet de vorige regeringen hebben er voor gezorgd dat ons gezin daar niet van kon genieten.

Ze tellen de indexsprong over het volledig aantal jaren dat je nog zal leven. Die zijn bij VIVES in de leer gegaan zeker? Telden ze ook zo als er een loonstijging was van 1%? Dan was het zogezegd een schamele 1%. Tel dat bedrag dan ook eens over een ganse loopbaan. Of zullen we de werkloosheidsuitkeringen + het daaraan gekoppelde volledige pensioen ook eens over een mensenleven tellen. Ik ben eens benieuwd hoe hoog de bedragen dan zouden zijn. Dat zou pas bedragen tonen waarvan de mensen achterover vallen.

Zeveraars zijn het.

PS die tijdelijke BTW-verlaging tot 6% op elektriciteit is trouwens door de vorige regering beslist. Ook het feit dat die maatregel nu zou eindigen. Bij mijn weten heeft de huidige regering de einddatum enkel paar maanden vervroegd. HUn beweringen zijn dus leugenachtig.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 10:20   #49
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad potsierlijke berekening, maar het is dan ook een uil die een neutrale positie verwacht van het ABVV.

Volgens de site verlies ik 600-700 euro, volgens mijn eigen berekening (weet je, waar ik niet elk jaar plastische chirurgie laat zetten en de stijging van de nettarieven door een commercieel bedrijf niet als belasting worden geteld) win ik een dikke 400 euro door de belastingsverminderingen.

De index meetellen als een netto-vermindering van mijn inkomen van 2% per jaar is onzin. Onze buurlanden, waar elk jaar een 'indexsprong' gebeurt, hebben een hogere koopkracht, en deze stijgt ook sneller.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 10:29   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Belachelijke berekening. Klopt langs geen kanten.

Wij zouden meer dan 2.000 euro verliezen.

O.a. electriciteit.
Stijging BTW: kan niet want wij betaalden al altijd 21% BTW.
Wegvallen gratis electriciteit: kan niet de vorige regeringen hebben er voor gezorgd dat ons gezin daar niet van kon genieten.

Ze tellen de indexsprong over het volledig aantal jaren dat je nog zal leven. Die zijn bij VIVES in de leer gegaan zeker? Telden ze ook zo als er een loonstijging was van 1%? Dan was het zogezegd een schamele 1%. Tel dat bedrag dan ook eens over een ganse loopbaan. Of zullen we de werkloosheidsuitkeringen + het daaraan gekoppelde volledige pensioen ook eens over een mensenleven tellen. Ik ben eens benieuwd hoe hoog de bedragen dan zouden zijn. Dat zou pas bedragen tonen waarvan de mensen achterover vallen.

Zeveraars zijn het.

PS die tijdelijke BTW-verlaging tot 6% op elektriciteit is trouwens door de vorige regering beslist. Ook het feit dat die maatregel nu zou eindigen. Bij mijn weten heeft de huidige regering de einddatum enkel paar maanden vervroegd. HUn beweringen zijn dus leugenachtig.
idd, vooral dat van die 21% BTW op elektriciteit begint me lichtjes op de zenuwen te werken. Het was een slechte beslissing toen die vooral de rijkeren rijker maakte en het was sowieso een tijdelijke maatregel.
Oud 13 november 2015, 10:40   #51
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
De index meetellen als een netto-vermindering van mijn inkomen van 2% per jaar is onzin. Onze buurlanden, waar elk jaar een 'indexsprong' gebeurt, hebben een hogere koopkracht, en deze stijgt ook sneller.
Als we nu eens de berekening zouden maken welke invloed de loonstop van de regering Di Rupo had op het loon van een aantal goed presterende werknemers. ik denk dat het bedrag dat mijn kinderen zo misgelopen* zijn een veelvoud is van die 2% indexsprong.

Alhoewel werkgevers de inzet wilde belonen van hard werkende personeelsleden werd hen dat onmogelijk gemaakt door de loonstop van de regering Di Rupo.

Ik wil met mijn reactie geen fouten in de schoenen van de vorige regering schuiven. De huidige regering zet ook gewoon verder hetgeen de vorige regering in gang gezet heeft: noodzakelijke bezuinigingen.
ik wil wel het bedrieglijke aantonen van diegenen die alle schuld in de schoenen van de huidige regering willen schuiven. Dat is gewoon bewust leugens verspreiden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 11:10   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwabbertje Bekijk bericht
De grootste veroorzakers van onze problemen kan men op de buik van onze vakbonden schrijven. Zij hebben er voor gezorgd dat de loonkosten hier zo hoog liggen en dat er dus zo vele jobs zijn verloren gegaan en zullen gaan .
Een typische staatshouding. Nee, vakbonden zijn geen schuldigen. Vakbonden zijn economische kartels die gewoon de werkgevers willen uitpersen, maar dat is hun goede recht.

De grootste uitperser is niet de vakbond, maar de staat. Die zou onmiddellijk de helft van zijn begroting kunnen op overschot hebben, gewoon door alle vormen van uitkering te schrappen. Als de staat niet naar het gekwijl van vakbonden zouden luisteren, dan zouden vakbonden geen schade kunnen aanrichten, he.
Oud 13 november 2015, 11:12   #53
Johan Daelemans

Standaard

Het water sijpelt het bootje binnen langs groter en groter wordende gaten.
Is het geen hoog tijd om eens over de reling te turen en te kijken of er ergens wat te bespeuren valt om naartoe te zwemmen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 11:16   #54
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
In het begin van de crisis eisten die idioten zelfs dat de koopkracht met 5% bovenop de indexaanpassingen zou verbeteren .
Hoe zou jij de regering verplichten om naar nieuwe inkomsten te gaan zoeken?
Vanaf het moment dat er bij de lage en gemiddelde inkomens niks meer te halen valt blijft er niet veel keuze over nietwaar?
Oud 13 november 2015, 11:19   #55
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De grootste uitperser is niet de vakbond, maar de staat. Die zou onmiddellijk de helft van zijn begroting kunnen op overschot hebben, gewoon door alle vormen van uitkering te schrappen.
Voeg daarbij nog het afschaffen van de vele nutteloze en niet functionerende diensten.
Oud 13 november 2015, 11:23   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
leer eens lezen....
Zwijgen en leren lezen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 11:27   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar meneer Patrick Van Egmond, de linkse partijen en de vakbonden dat zijn toch 2 handen op 1 buik!

Neem nu de huiduge 'rechtse' regering… wiens orders volgen Peeters en Eric Van Rompuy denk je?
Neemt niet weg dat het de staat (dus de politici) is die de uiteindelijke dwang uitoefent.

Als ik aan Jan zeg, "ga die vent eens op zijn smoel slaan" en Jan doet het, dan is het slaan de schuld van Jan. Ik ben aanstoker geweest, maar het is Jan die beslist heeft te doen wat ik hem vroeg.
Oud 13 november 2015, 11:28   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad en omdat die afgeschaft te krijgen ziuden we dringend een ps-regering nodig hebben. Of politieke partijen die aan vakbonden gelinkt zijn.
Om die af te schaffen moet je het gros van de staat afschaffen, evenals de politieke beslissingsmacht. Dat is de enige manier om een "welvaartsstaat" te saneren: de kanker wegsnijden.
Oud 13 november 2015, 12:47   #59
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een typische staatshouding. Nee, vakbonden zijn geen schuldigen. Vakbonden zijn economische kartels die gewoon de werkgevers willen uitpersen, maar dat is hun goede recht.
Om Ford Genk de nieuwe modellen te garanderen zijn de 3 vakbondssecretarissen zonder toestemming te vragen aan hun achterban akkoord gegaan met een inlevering van 12% vh loon.
Uw kijk op de vakbonden is er eentje vol vooroordelen.
De bonden die Brussel platleggen zijn voor 90% overheidsvakbonden die hun "verworven" rechten niet willen afgeven. In de bedrijven wordt er gewoon gewerkt!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be