Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2015, 14:16   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk Martin Luther King.

Nu ook niet gaan overdramatiseren. Maar beter had geweest: we zijn niet alleen Vlamingen, we zijn ook wereldburgers.
De daders die die muur beklad hebben, hebben duidelijk iets tegen Vlamingen.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2015 om 14:32.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 14:16   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De daders die die muur beklat hebben, hebben duidelijk iets tegen Vlamingen.
dat vind ik niet, maar je antwoordt niet op mijn vraag. Mag een Vlaming zich van jou wereldburger vinden?
Oud 13 november 2015, 14:20   #23
smiley

Standaard

Citaat:
dat vind ik niet, maar je antwoordt niet op mijn vraag. Mag een Vlaming zich van jou wereldburger vinden?
Zich dwaas overal thuis voelen (zijn weg met zichzelf) mag hij maar dit opdringen aan de rest van de bevolking niet. Kinderen zijn heel beinvloedbaar en dienen daar (net zoals van de koran) ver weg van te worden gehouden.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2015 om 14:23.
Oud 13 november 2015, 14:20   #24
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

De boodschap is al te duidelijk. Wie Vlaming is is (neo)NAZI.
En dat is er inderdaad over...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 14:20   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat inwoners van dit land die de pretentie hebben om zichzelf wereldburger te noemen, nogal vaak rabiaat anti Vlaams nationalistisch zijn, terwijl ze zelf wel lekker aanschurken tegen het Belgisch nationalisme.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 14:28   #26
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Inderdaad. Vandaar dat ik schreef dat de daders duidelijk Vlamingen vijandig zijn. Zij haten Vlaanderen. Dat ze dan ophoepelen uit Vlaanderen. Die 'wereldburgers'
Oud 13 november 2015, 14:32   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het probleem is dat inwoners van dit land die de pretentie hebben om zichzelf wereldburger te noemen, nogal vaak rabiaat anti Vlaams nationalistisch zijn, terwijl ze zelf wel lekker aanschurken tegen het Belgisch nationalisme.
niet allemaal, je hebt ook linkse Vlaams-nationalisten die zich wereldburger voelen.
Oud 13 november 2015, 14:45   #28
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
niet allemaal, je hebt ook linkse Vlaams-nationalisten die zich wereldburger voelen.
Bs'd

Ik ben een rechtse vlaams nationalist en beschouw me ook als wereldburger. Maar eerst identificeer ik mij als Vlaming, dan als Europeaan en daarna als wereldburger.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 14:54   #29
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ik ben een rechtse vlaams nationalist en beschouw me ook als wereldburger. Maar eerst identificeer ik mij als Vlaming, dan als Europeaan en daarna als wereldburger.
Dat zint die muurbekladders niet. Zij willen immers de Multi(islam)kul door de strot van de Vlaming/Europeaan duwen, de weg met ons, onze cultuur, onze normen en waarden, onze tradities, onze eigenheid tot ons uiterlijk toe, vandaar de slogan. "Wij zijn geen Vlamingen (nazis volgens hen) maar wereldburgers".
Diezelfde muurbekladders zijn tevens pro islam. Het zijn de 'islamofobie' roepers. Ik wens die 'wereldburgers' gerust hun dhimmischap in een kalifaat toe maar dan wel ergens ver weg in de wijde wereld, ver weg van Europa, waar zij zich als wereldburger uiteraard volkomen thuis zullen voelen. Syrie bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2015 om 15:03.
Oud 13 november 2015, 15:07   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Men kan tegelijk Vlaming en wereldburger zijn. Dat lijkt me vrij evident. Ik heb daarom zo'n 'vaag' vermoeden dat de slogan in de school Belgisch nationalistisch geïnspireerd is. Een typische houding in België waarbij zich Vlaming voelen dient ontraden te worden. Desnoods voelt men zich wereldburger. Dat is toch een vrij inhoudsloos begrip vanuit politiek perspectief op dit moment en dus geen bedreiging voor het Belgische establishment.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 november 2015 om 15:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 15:09   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Een beledigende associatie inderdaad.

Wie bedacht deze muurschildering? Betaalde de school daar geld voor?

Wat als er gestaan zou hebben "Ik ben geen Belg maar wereldburger"? Is dat dan dezelfde boodschap die men wil geven? Of gaat het hier specifiek erom Vlamingen aan nazisme te linken? In dat (waarschijnlijke) geval dient deze racistische slogan misschien best verwijderd te worden. In de context van een school dient men zo'n boodschap niet te geven.

Echter, aangezien het over 'kunst' gaat zogezegd en aangezien we zo'n fervente verdedigers zijn in het 'westen' van de vrijheid om spotprenten te maken, zou men in plaats van een verwijderen van dit kunstwerk beter erop voortbouwen. Men kan boven het woord 'Vlaming' een bordje met het woord 'Belg' hangen en dat even lang laten hangen als dat de oorspronkelijke boodschap de muur heeft mogen sieren.

Als het hier echt om een boodschap van wereldburgers gaat zouden ze zich niet mogen storen aan deze insignificante en niet eens destructieve creatieve en betekenisverdiepende aanpassing.

Doe dit en men zal ontdekken wie de wereldburgers en wie de racisten zijn, wie de kunstenaars en wie de propagandisten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 november 2015 om 15:32.
Oud 13 november 2015, 15:32   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Die muurschildering is daar al ongeveer 10 jaar. Het is een werk van een leerling (vandaar ook waarschijnlijk dat er Karen bijstaat). Die school heeft immers ook een richting artistieke vorming. Natuurlijk zit er een politieke boodschap achter (mogen de leerlingen daar dan geen werken maken met politieke boodschap?!?) en die lijkt mij niet degene te zijn die sommigen er hier van maken. Voor mij is die boodschap duidelijk antiracistisch en niet gericht tegen Vlamingen. Indien Vlaams-nationalisten zich door dat werk geviseerd voelen, moeten ze vrees ik het hand in eigen boezem steken.

Hilarisch trouwens dat Rechts Actueel, VBJ en Voorpost 7 jaar langer nodig hebben om dit te ontdekken dan de N-VA die het al in 2007 aankloeg! (evenwel zonder succes, want het is er nog steeds)

Laatst gewijzigd door Edina : 13 november 2015 om 15:38.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 15:37   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat als er gestaan zou hebben "Ik ben geen Belg maar wereldburger"? Is dat dan dezelfde boodschap die men wil geven? Of gaat het hier specifiek erom Vlamingen aan nazisme te linken? In dat (waarschijnlijke) geval dient deze racistische slogan misschien best verwijderd te worden. In de context van een school dient men zo'n boodschap niet te geven.
Dat zou mi idd dezelfde boodschap zijn. Het feit dat er Vlaming en niet Belg staat is nota bene waarschijnlijk net omdat de leerling die het werk maakte zich meer nog dan als Belg, als Vlaming identificeert.

Citaat:
Echter, aangezien het over 'kunst' gaat zogezegd en aangezien we zo'n fervente verdedigers zijn in het 'westen' van de vrijheid om spotprenten te maken, zou men in plaats van een verwijderen van dit kunstwerk beter erop voortbouwen. Men kan boven het woord 'Vlaming' een bordje met het woord 'Belg' hangen en dat even lang laten hangen als dat de oorspronkelijke boodschap de muur heeft mogen sieren.
Wat zou jij ervan vinden moesten we jouw kunstwerken aanpassen wanneer ze ons niet aanstaan?
Oud 13 november 2015, 15:38   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die muurschildering is daar al ongeveer 10 jaar. Het is een werk van een leerling (vandaar ook waarschijnlijk dat er Karen bijstaat). Die school heeft immers ook een richting artistieke vorming. Natuurlijk zit er een politieke boodschap achter (mogen de leerlingen daar dan geen werken maken met politieke boodschap?!?) en die lijkt mij niet degene te zijn die sommigen er hier van maken. Voor mij is die boodschap duidelijk antiracistisch en niet gericht tegen Vlamingen. Indien Vlaams-nationalisten zich door dat werk geviseerd voelen, moeten ze vrees ik het hand in eigen boezem steken.
Hoe lang zouden Belgisch nationalisten erover doen schandaal te spreken indien er niet 'Vlaming' maar 'Belg' zou staan? Indien het echt een ANTI-racistische boodschap betreft zou 'Vlaming' of 'Belg' in de slogan geen verschil mogen maken. Of ziet u dat anders?

Dat de schildering daar al ongestoord 10 jaar heeft kunnen staan pleit ergens voor de braafheid van Vlaams nationalisten m.i.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 november 2015 om 15:41.
Oud 13 november 2015, 15:38   #35
smiley

Standaard

Citaat:
Een beledigende associatie inderdaad.

Wie bedacht deze muurschildering? Betaalde de school daar geld voor?

Als het hier echt om een boodschap van wereldburgers gaat zouden ze zich niet mogen storen aan deze insignificante en niet eens destructieve creatieve en betekenisverdiepende aanpassing.

Doe dit en men zal ontdekken wie de wereldburgers en wie de racisten zijn, wie de kunstenaars en wie de propagandisten.
Belgicisten... kan zijn, Ik ken er nog die niet vies zijn om Vlamingen met nazis of racisten te vergelijken. Sympathisanten van Abou jah jah en zijn Movement X bvb. Abou jah jah is nog steeds graag gezien in 'progressieve' kringen.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2015 om 15:40.
Oud 13 november 2015, 15:38   #36
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Ik roep mensen met kinderen op om thuis- of privé-onderwijs te overwegen.
Scholen, van eender welk net, zijn linkse indoctrinatiefabrieken.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 13 november 2015 om 16:02.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 15:41   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Blijkbaar is het jou ontgaan dat er nog wel wat andere mogelijkheden zijn. Niet alleen zijn er Vlaams-nationalisten die zich ook wereldburger voelen/noemen (zelfs ter rechter zijde), maar bovendien zijn er ook mensen die lak hebben aan nationalisme, of dat nu Vlaams, Belgisch, of wat dan ook is. En dat heeft niets met pretentie te maken.
Oud 13 november 2015, 15:43   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik roep mensen met kinderen op om thuis- of privé-onderwijs te overwegen.
Scholen, van eender welk net, zijn linkse indoctrienatiefabrieken.
Ik pleit er eerder voor een discussie met de directie aan te gaan. In het algemeen is het onderwijs in België iets om trots op te zijn. En zo ziet men dat in het buitenland ook. Privatiseer dat en je hebt een grote kans dat de kwaliteit achteruit gaat, tenzij op een paar onbetaalbare elitescholen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 november 2015 om 15:45.
Oud 13 november 2015, 15:46   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang zouden Belgisch nationalisten erover doen schandaal te spreken indien er niet 'Vlaming' maar 'Belg' zou staan? Indien het echt een ANTI-racistische boodschap betreft zou 'Vlaming' of 'Belg' in de slogan geen verschil mogen maken. Of ziet u dat anders?

Dat de schildering daar al ongestoord 10 jaar heeft kunnen staan pleit ergens voor de braafheid van Vlaams nationalisten m.i.
Zoals ik al zei, zou dat mi geen enkel verschil maken voor de boodschap. Ik betwijfel ook sterk of Belgische nationalisten daarover zouden vallen... Grappig ook dat Vlaams-nationalisten zich geviseerd voelen. Er staat toch Vlaming en geen Vlaams-nationalisten? Ik ben ook Vlaming hoor.

Laatst gewijzigd door Edina : 13 november 2015 om 15:48.
Oud 13 november 2015, 15:47   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar is het jou ontgaan dat er nog wel wat andere mogelijkheden zijn. Niet alleen zijn er Vlaams-nationalisten die zich ook wereldburger voelen/noemen (zelfs ter rechter zijde), maar bovendien zijn er ook mensen die lak hebben aan nationalisme, of dat nu Vlaams, Belgisch, of wat dan ook is. En dat heeft niets met pretentie te maken.
Maar natuurlijk wel, Belgisch nationalisten zijn net mensen die beweren wereldburger te zijn en die beweren lak te hebben aan nationalisme. Ik heb geen greintje nationalistische gevoelens in mij, maar van zodra ik begin over een andere indeling van onze staat krijg ik "Belgische wereldburgers" zoals jij over mijn dank en ja, dat heeft alles met pretentie te maken. Het feit dat je trouwens weer geen graten ziet in dat politieke statement zegt weer genoeg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be