![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar wacht de staatsveiligheid op, om afluister-apparatuur te plaatsen in ALLE moskeeën ???
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gewoon doen gelijk in Angola.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Straat afgesloten wegens biddende moslims
door © brusselnieuws.be Sint-Agatha-Bechem 11:50 - 22/06/2015 Gelovigen bij de Al Inaba Moskee in Sint-Agatha-Berchem hebben afgelopen vrijdag buiten op straat gebeden, omdat binnenin geen plaats meer was. De aftrap van de ramadan leidde tot een grotere drukte dan normaal. Daarop besloot de politie de straat af te sluiten. De moskee op de hoek van de Blauwetstraat en Gentsesteenweg (links) was te klein voor de biddende menigte, die dan maar naar buiten trok. De moskee bevindt zich op de hoek van Genstesesteenweg en de Hubert Blauwetstraat in Berchem. Dat laatste straatje was hierdoor tijdelijk niet toegankelijk. Het is niet de eerste keer dat moslims op straat bidden, vertelt Johan Berckmans, woordvoerder van politiezone West (Molenbeek, Sint-Agatha-Berchem, Ganshoren, Koekelberg en Jette) aan brusselnieuws.be. “Het is geen situatie die maanden moet aanslepen. Maar de raad van bestuur van moskee Al Inaba is op zoek naar een oplossing." Ruimtegebrek in moskeeën is een terugkerend probleem. “Moslims zijn al vijftig jaar in dit land, maar hebben nog altijd niet de infrastructuur die ze nodig hebben”, zegt Noureddine Smaili, voorzitter van de Moslimexecutieve, in La Capitale. Vaak dient een garage of parkeerplaats als gebedsruimte. “Maak moskeeën gemeentelijk bezit, dit zorgt juist voor een betere integratie", stelt hij voor in de krant. In Brussel betalen gelovige moslims hun gebedshuizen veelal van giften. Als gemeentes zouden bijdragen, zouden ze ook beter zicht kunnen houden op wat er zich afspeelt binnen de moskeeën. Smaili stelt dat toezicht in tijden van radicalisering heel belangrijk is. Vier moslims deden onlangs in La Libre Belgique een soortgelijk voorstel binnen een hervormingsplan voor een Belgische islam. Op dit moment zijn 80 van de 292 Belgische moskeeën erkend. Smaili pleit voor een erkenning van alle islamitische gebedshuizen, én meer financiële middelen. Hier is het bewuste artikel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal het nog maar eens ...
Mosquées de Belgique - Moskeeën van België - Mosques of Belgium Mosquées » regio Vlaanderen » Moskeeën in Vlaanderen In 2011 waren er al 75 erkend En dat gaat maar in stijgende lijn ![]() Citaat:
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() We zijn er om mekaar, te helpen niet waar Universalia?
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Erkennen? Nachtelijke actie met bulldozers en alles met de grond gelijk maken. Imams oppakken uit hun bedden en naar goelags sturen in Siberië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het straf dat die huizen des verderfs betaald worden met giften van moslims.
Dus onze belastingen gaan direct naar subsidies aan die smerige ideologie en dan nog eens indirect via giften van islamistische hangmatters.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhhhhh
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zijn de journalisten die de regering een microfoon onder de neus duwen mbt het gedogen van het salafisme in België? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 november 2015 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Bedoelt U écht dat de NVA Brussel bestuurt?
Het ware te hopen...
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en allerlei politici, via ngo's etc krijgen waarschijnlijk allerlei giften van SA. Iedereen, pers en politiek, probeert zo lang het kan, zolang de publieke opinie niet keert, uit datzelfde vaatje te tappen, rookgordijnen op te werpen, maatschappelijke problemen elders aan te duiden dan waar ze zijn, zijn postje danig te rekken, zakken te vullen, etc etc.. Laatst gewijzigd door Mindset : 18 november 2015 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De minister van binnenlandse zaken bijvoorbeeld heeft daar niets te zeggen? Of wil hij liever niets te zeggen hebben? Er is zoveel dat men zou kunnen doen, maar ik heb de indruk dat men liever schuldigen uit het verleden zoekt dan effectieve oplossingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet me denken aan dit:
https://www.youtube.com/watch?v=Im5RWZif5lo
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Is het een fundamenteel onderdeel van het moslim geloof om aan te nemen dat de Koran het letterlijke, eeuwige woord van Allah is, of kan daarover gediscussieerd worden (zijn er verschillende moslim strekkingen waarvan er sommige openlijk stellen dat de Koran een historische inspiratie is voor het moslim geloof maar dat dat in het kader van zijn tijd moet bekeken worden bvb) ? Ja of nee ? Ik dacht "ja". Misschien ben ik mis. 2) Is het een fundamenteel onderdeel van het moslim geloof om aan te nemen dat de opdrachten/wetten/straffen/leefregels... die in de Koran vermeld staan, door normale, eenvoudige mensen met gezond verstand duidelijk verstaanbaar moeten zijn, of kan men ook zonder problemen de visie aannemen dat de Koran een boek is, enkel voor intellectuelen en theologen, die in beeldspraak geschreven is, en waarvan enkel hooggeleerde theologen kunnen verklaren wat het eigenlijk wil zeggen ? Maw, is de Koran in klaar en duidelijke taal bedoeld, of is het te zien als een cryptisch intellectueel en litterair werk ? "klaar" of "intellectueel" ? Ik dacht "klaar". Ik dacht dat het ergens stond dat de Koran klaar en duidelijk is voor een eenvoudig man. 3) Staat in de Koran dat sommige mensen omwille van hun geloofshouding gedood moeten worden ? Staat erin dat mensen die de Islam wensen te verlaten, gedood moeten worden ? Staat in de Koran dat ongelovigen oftewel bekeerd, of gedood moeten worden (met een uitzondering voor Joden en Christenen, die enkel onderdrukt mogen worden als ze hun klepper houden) ? Ja, of nee ? Ik dacht "ja". Indien mijn antwoorden juist zijn, hoe kan men dan gelijk welke vorm van Islam geloof tolereren bij ons ? Of zijn er Islam stromingen waarop de bovenstaande vragen anders beantwoord worden en worden die moskees beperkt tot die stromingen ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 november 2015 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En.....is die afluisterapparatuur ook van toepassing voor politieke partijen die de ondergang van Belgie willen ? Want het woord "staatsveiligheid" dekt vele ladingen. Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 19 november 2015 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "Belgie" is geen levend wezen waartegen men geweld kan plegen, maar een administratieve structuur he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 november 2015 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 november 2015 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of bent u gewoon geïnteresseerd in de overtuigingen van een doorsnee moslim? Wel, dan zie ik het als volgt. 1) De oorspronkelijke Arabische Koran is inderdaad het letterlijke, eeuwige woord van Allah swt. "Hij heeft u het Boek met de waarheid neergezonden, ter bevestiging van wat er voordien al was en Hij heeft ook de Thora en de Evangeliën neergezonden, vroeger al, als leidraad voor de mensen en Hij heeft het reddend onderscheidingsmiddel neergezonden... Voorwaar, degenen die niet in de Tekenen van Allah geloven, voor hen is er een strenge bestraffing. En Allah is Almachtig, Bezitter van de Vergelding." (Koran 3:3-4) De Koran met de waarheid is neergezonden door de Almachtige als: a. bevestiging van hetgeen voordien al was geopenbaard b. een leidraad/leiding voor de mensen (in het leven dus) c. om zich als mens te redden voor de straf van hun Heer. Uw Malik (Heer/Koning, Bezitter/Eigenaar) heeft rechten en vrijheid van handelen over u. Natuurlijk moeten de verzen wel in hun grotere context en op hun historische tijdlijn (volgorde van openbaring) worden bekeken. Sommigen bevatten leiding op het verbreken van de vredesakkoorden die de profeet vzmh afsloot, anderen over het alcoholverbod in stadia,... Ja, dus. 2) De Koran is klaar en duidelijk voor de gewone man. Deze dient, zoals hierboven gezegd, wel rekening te houden met de achtergrond van deze openbaring: het leven van de profeet vzmh, het historische Mekka en de volgorde van de Openbaring. 3) In de Koran staat dat niemand tot geloof kan worden gedwongen. 2:256 In de godsdienst is geen dwang … 10:99 En als jouw Heer het had gewild hadden wie er op aarde zijn allen geloofd, of kun jij de mensen dwingen gelovigen te worden? Mensen die de islam wensen te verlaten moeten niet gedood worden. Het is de plicht van elke moslim om de boodschap van de Koran uit te dragen, om zoveel mogelijk medemensen te helpen als dankbaarheid tegenover Allah swt en andere mensen die hem in de godsdienst hielpen, dus ongelovigen hebben zeker recht op dawah (uitnodiging tot de islam). Alleen in een godsdienstige oorlog, als ongelovigen fysiek de wapens tegen de islam opnemen, mogen deze op het slachtveld worden gedood. Maar hiernaast mag dawah zeker niet uit het oog worden verloren, waar zelfs bv krijgsgevangenen recht op hebben. Als de islam ergens een overwinning behaalt, en moslims heersers in het land worden, staat het de verloren partij vrij om zich ook te bekeren, of als krijgsgevangene of slaaf door het leven te gaan (als het risico bestaat dat die zich bij de vijand in een buurland gaat voegen en dan opnieuw de wapens opneemt tegen de islam), of het land te verlaten (als er geen onmiddellijk risico is dat hij zich bij een vijandelijk buurland voegt en niet onder de moslims wil leven), of in het land te blijven wonen (onder sharia wetgeving). Dus nee, mensen moeten niet omwille van hun geloofshouding worden gedood. De uiteindelijke straf van Allah swt voor de ongelovigen, terwijl Hij liever wil vergeven en belonen, is vele malen erger. 4) Wat is uw probleem met de islam? Heb je een verdrag met de Almachtige waarin staat dat dit of deze landen eeuwig vrij waren van geloof en tot in de eeuwigheid voor ongelovigen zijn bestemd? Het probleem ligt in feite bij jullie. Jullie willen de islam hier niet tolereren, waar ik nog begrip voor kan opbrengen, maar ook niet in de islamwereld! Laat de moslimlanden met rust en leef zelf dan ook in alle rust? ![]() 5) Ik weet niet zoveel over diverse islamitische stromingen. Ik ben een soenni moslim zoals de meerderheid van de moslims. De rest lijkt me aan shirk of innovaties te doen en hangt een sekte aan. Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 november 2015 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de oppositie te groot is moet je wachten, wat schijnheilig doen en later eventueel nog eens proberen als de ongelovigen wat zwakker staan ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle moskeeën moeten door de staatsveiligheid kunnen afgeluisterd worden.