Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2015, 08:52   #41
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit was de eerste keer dat ik Barbara Pas in een debat zag. Ik moet zeggen: ze komt over al een 10 jarig schoolmeisje waarvan ze net haar brooddoos met geweld hebben afgenomen. Ze werd makkelijk aan de kant geschoven door Vuye, iemand die zeker niet als een briljante debatter kan worden omschreven.
Als je denkt het beter te kunnen wat houd er uw tegen om op het podium te springen hypo ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 08:58   #42
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Daar heb ik ook naar gezocht, maar niet gevonden. Pas zit precies nog maar pas mee rond te tafel.

Ze werd gewogen en niet zwaar genoeg bevonden.

In dat opzicht mis ik Filip Dewinter toch wel., van inblikken gesproken. 't Was niet voor niets dat de meeste politici niet met hem in een debat wilde gaan op het scherm. Toegegeven dat Bart De Wever een van de weinige was, zo niet de enige die dat wel aandurfde.

En dat had niets te maken met niet willen maar alles met niet aandurven.
"'t Was niet voor niets dat de meeste politici niet met hem in een debat wilde gaan op het scherm."

Als je een leugen maar dikwijls genoeg gaat herhalen, dan kan dit een waarheid worden bij het simpele volk.

Vlaanderen kent Bart De Wever als burgemeester, schaduwpremier, sporadische grapjas en gevleugeld debater. Nu mag hij die eerste twee functies erg serieus nemen, de andere eigenschappen krijgen we steeds minder te zien. Nog zelden krullen zijn mondhoeken naar boven. Maar vooral: meer en meer lijkt De Wever het debat te schuwen.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-de-democratie

Over de “haatdragende krant” Le Soir

Er is wel degelijk een probleem met Le Soir. Dat is een zeer haatdragende krant die haar ware gelaat af en toe laat zien. Ik wil geen interviews meer geven aan die krant. Ik wil er niks meer mee te maken hebben.

Over “politiek activist” Luc Van der Kelen (Het Laatste Nieuws)

Neem Luc Van der Kelen. Die man kan je met de beste wil van de wereld toch geen journalist meer noemen? Dat is een politiek activist pur sang. Hij heeft ooit in een column een halve oproep om me uit de weg te ruimen neergeschreven. Moet ik met zo’n man dan eens gaan eten om het uit te praten?

Over “de meeste media”

We moeten de moed hebben om door te zetten. Tegen de oppositie in. Tegen de vakbonden in. En tegen de meeste media in, die ons nu afschilderen als sociaal-economische sadisten, die voor hun plezier de mensen pijn doen.

Over “die man” Yves Desmet

Wat die man van De Morgen zegt is degoutant.

Over het boycotten van de debatten op ATV

ATV vindt het normaal dat deze debatten geleid worden door een moderator die er een sport van maakt om de N-VA te viseren en te schofferen.

Over “anti-N-VA-propagandist Stijn Tormans” in Knack

Stijn Tormans is een anti-N-VA-propagandist die zich vermomt als journalist. De vooringenomenheid in de vragen die Knack wou stellen, is toch wel heel duidelijk. Dat is een anti-N-VA pamflet. En de gebrekkige dossierkennis van de journalist is om te lachen.

https://www.apache.be/2015/03/11/de-...r-op-ramkoers/
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 09:22   #43
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Als je denkt het beter te kunnen wat houd er uw tegen om op het podium te springen hypo ?
Moet je het beter kunnen om kritiek te mogen geven? Als we dat zouden toepassen dan moeten er veel zwijgen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 09:27   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Barbara Pas - overigens een pittige dame - blikt niks in, maar praat haar achterban wel flink naar de mond.

Altijd hetzelfde met het Belang: hun diagnose is juist, maar hun ontwerp van behandeling is 80 procent Middeleeuws.
En dan heb ik het zeker en vast niet alleen over de vreemdelingenproblematiek. Maar over heel hun maatschappelijk project.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 09:56   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die Islamjuf heeft meer dan gelijk. Zeggen dat alle Moslims terroristen zijn is hetzelfde als zeggen dat alle Walen lui zijn en dat alle Vlamingen racisten zijn. Het zijn stereotypes en men moet tegen die belachelijke stereotypes vechten.
Nee, in de eerste plaats is het aan de moslims om daar tegen te vechten, vechten door zich massaal openlijk te distantiëren van deze vorm van geweld. Maar niets is minder waar, de grote meerderheid van de zogenaamde vredelievende blijft passief. Dan moet ge er ook niet van verstelt staan dat de menigte hen veroordeelt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 10:10   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, in de eerste plaats is het aan de moslims om daar tegen te vechten, vechten door zich massaal openlijk te distantiëren van deze vorm van geweld. Maar niets is minder waar, de grote meerderheid van de zogenaamde vredelievende blijft passief. Dan moet ge er ook niet van verstelt staan dat de menigte hen veroordeelt.
Wie zich niet aangesproken voelt, distantieert zich ook niet.
Ik zie ook geen menigte die veroordeelt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 10:56   #47
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Het VB heeft al jaren geleden gezegd dat er door de moslims en de islam problemen gingen komen maar het VB werd toen als een racistische partij bestempeld en er werd een cordon sanitair opgetrokken door de andere partijen tegen het VB.
Nu jaren later komen de andere partijen af met dezelfde taal als toen het VB maar dat mag precies niet gezegd worden.
Je kunt het keren of draaien hoe dat je het wilt: de bomaanslagen worden en zijn uitgevoerd door moslims en in de naam van de islam.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 11:08   #48
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Moslims weten blijkbaar zelf nog niet wanneer een familielid radicaliseert. Ofwel liegen zij als de pest, ofwel zien zij het verschil niet. In beide gevallen heb ik dan toch zware bedenkingen bij deze 'vredelievende en gematigde' moslims.
Heel wat moslim-families liegen inderdaad hierover. Vaneiges. Als men ziet dat zijn kind of zijn broer of zuster plotseling meer dan normaal begint te bidden (hetgeen hij/zij vroeger helemaal niet deed), veel in de moskee rondhangt (wat hij/zij vroeger helemaal niet deed), geen alcohol meer drinkt (wat hij vroeger wel deed), en dies meer, dan moet er hoe dan ook een lichtje beginnen te branden.

Een andere zaak is natuurlijk of de familie de politie dan gaat inlichten wanneer zo’n plotse gedragsverandering van een familielid wordt opgemerkt. Het blijft uw kind of uw broer of uw zuster.

Maar het is een feit: de moslims distantiëren zich veel te weinig van de aanslagen. Volgens mij zijn er heel wat moslims die stiekem sympathiseren met ISIS.

En daarom, het klinkt radicaal, maar het is de enige uitweg: alle moslims moeten het land uit. Men moet dit mogelijk maken door een wet. Een eerste stap hiervoor is dat men geradicaliseerde moslims onmiddellijk moet buitenzwieren! Want u zult zien, men zal op termijn niet anders kunnen.

Overigens, men moet niet afkomen met 'vrijheid van mening'. Die vrijheid bestaat niet echt. Immers, als men van mening is dat de holocaust niet heeft bestaan, dan wordt men hier strafrechterlijk vervolgd. Dus 'vrijheid van mening'??

En dus, radicale moslims: onmiddellijk buiten! En andere moslims moeten aangezet en aangemoedigd worden om ons land te verlaten. Liefst zo vlug mogelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 november 2015 om 11:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:34   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heel wat moslim-families liegen inderdaad hierover. Vaneiges. Als men ziet dat zijn kind of zijn broer of zuster plotseling meer dan normaal begint te bidden (hetgeen hij/zij vroeger helemaal niet deed), veel in de moskee rondhangt (wat hij/zij vroeger helemaal niet deed), geen alcohol meer drinkt (wat hij vroeger wel deed), en dies meer, dan moet er hoe dan ook een lichtje beginnen te branden.

Een andere zaak is natuurlijk of de familie de politie dan gaat inlichten wanneer zo’n plotse gedragsverandering van een familielid wordt opgemerkt. Het blijft uw kind of uw broer of uw zuster.

Maar het is een feit: de moslims distantiëren zich veel te weinig van de aanslagen. Volgens mij zijn er heel wat moslims die stiekem sympathiseren met ISIS.

En daarom, het klinkt radicaal, maar het is de enige uitweg: alle moslims moeten het land uit. Men moet dit mogelijk maken door een wet. Een eerste stap hiervoor is dat men geradicaliseerde moslims onmiddellijk moet buitenzwieren! Want u zult zien, men zal op termijn niet anders kunnen.

Overigens, men moet niet afkomen met 'vrijheid van mening'. Die vrijheid bestaat niet echt. Immers, als men van mening is dat de holocaust niet heeft bestaan, dan wordt men hier strafrechterlijk vervolgd. Dus 'vrijheid van mening'??

En dus, radicale moslims: onmiddellijk buiten! En andere moslims moeten aangezet en aangemoedigd worden om ons land te verlaten. Liefst zo vlug mogelijk.
Het is juist op antwoord van totaal onzin zoals het uwe dat de aanwezigheid van Moslims hetzelfde moet blijven. Wat u hier hebt, zijn stereotypes over een hele volk. Dat is gewoon puur racisme.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:37   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Is Hypo plots fractieleider van het VB of van een andere partij?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:41   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht

Vlaanderen kent Bart De Wever als burgemeester, schaduwpremier, sporadische grapjas en gevleugeld debater. Nu mag hij die eerste twee functies erg serieus nemen, de andere eigenschappen krijgen we steeds minder te zien. Nog zelden krullen zijn mondhoeken naar boven. Maar vooral: meer en meer lijkt De Wever het debat te schuwen.
Waarom zou Bart De Wever om het even welk debat schuwen?

Hij heeft zijn handen goed vol aan:
- Het burgemeesterschap.
- Het partijvoorzitterschap.
- Het inwerken van zijn eventuele opvolgers, hij kan per slot van rekening niet eeuwig voorzitter blijven hé.

Komt daarbij dat de tegenstand in een debat meestal maar zeer laag is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 13:23   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is juist op antwoord van totaal onzin zoals het uwe dat de aanwezigheid van Moslims hetzelfde moet blijven. Wat u hier hebt, zijn stereotypes over een hele volk. Dat is gewoon puur racisme.
Een heel volk? Hoe komt u daar nu bij ! Ik heb het niet over een volk. Hoe kan het dan racisme zijn?

Ik heb het over een godsdienst die haaks staat op vele waarden die wij hier hanteren. Waarden en rechten die we bekomen hebben na jarenlange strijd tegen een dictatoriale christelijke kerk. Vergeet niet dat nog in de 19de eeuw de paus de democratie beschouwde als een kwaad.

Welnu, hoe men het ook draait en keert, de islam is in hetzelfde bedje ziek als de christelijke godsdienst in de middeleeuwen . En wat meer is (en erger), de islam zal steeds in hetzelfde bedje ziek blijven! Immers, de islam kan nooit veranderen vermits vele islamitische precepten van Allah zelf komen (de koran) . En dat kan men nooit , noch mág men dit ooit veranderen natuurlijk. Een Allah dan die waarden hanteert van uit de .... 7de en 8de eeuw.

Kom eens tot bezinning. Het wordt echt tijd dat uw ogen open gaan!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 november 2015 om 13:50.
Oud 24 november 2015, 13:40   #53
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is Hypo plots fractieleider van het VB of van een andere partij?
Ie kan het toch proberen wie weet ... (grapie)
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 15:17   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een heel volk? Hoe komt u daar nu bij ! Ik heb het niet over een volk. Hoe kan het dan racisme zijn?

Ik heb het over een godsdienst die haaks staat op vele waarden die wij hier hanteren. Waarden en rechten die we bekomen hebben na jarenlange strijd tegen een dictatoriale christelijke kerk. Vergeet niet dat nog in de 19de eeuw de paus de democratie beschouwde als een kwaad.

Welnu, hoe men het ook draait en keert, de islam is in hetzelfde bedje ziek als de christelijke godsdienst in de middeleeuwen . En wat meer is (en erger), de islam zal steeds in hetzelfde bedje ziek blijven! Immers, de islam kan nooit veranderen vermits vele islamitische precepten van Allah zelf komen (de koran) . En dat kan men nooit , noch mág men dit ooit veranderen natuurlijk. Een Allah dan die waarden hanteert van uit de .... 7de en 8de eeuw.

Niet iedereen volgt die godsdienst. Ik zal niet stoppen met Moslims te spreken vanwege die terreuraanslagen die helemaal niet de hele moslimse gemeenschap vertegenwoordigen. Maar ik ben ook niet verbaasd het onzin van de meeste forummers te lezen, als men weet dat velen hier Vlaams-Nationalist zijn. Ze hebben al stereotypes over de Franstalige Belgen, niet verbazend dat ze ook stereotypes over de Moslims hebben. Wie weet, ze hebben misschien ook stereotypes over de Nederlanders of zelfs over de Eskimo's.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 16:31   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen volgt die godsdienst. Ik zal niet stoppen met Moslims te spreken vanwege die terreuraanslagen die helemaal niet de hele moslimse gemeenschap vertegenwoordigen. Maar ik ben ook niet verbaasd het onzin van de meeste forummers te lezen, als men weet dat velen hier Vlaams-Nationalist zijn. Ze hebben al stereotypes over de Franstalige Belgen, niet verbazend dat ze ook stereotypes over de Moslims hebben. Wie weet, ze hebben misschien ook stereotypes over de Nederlanders of zelfs over de Eskimo's.
Ja zeg, wie weet ...
Wie weet heb ik wel een stereotype voor iemand die allerhande stereotypes rondstrooit alsof hij Sinterklaas was die met koekjes smijt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 17:16   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft het daar nu over? Er zijn vele 'brave' moslims die niemand kwaad doen. Dat is duidelijk.

Maar dat is volledig naast de kwestie. U spreekt maar met wie u wilt. Het zal me een zorg wezen. Het gaat erover dat moslims uiteindelijk een maatschappij willen die gesteund is op de koran (en de sharia). En dat zijn waarden die vaak haaks staan op onze manier van leven.

Voor het ogenblik is er geen probleem. Omdat de moslims nog vaak in de minderheid zijn. Maar eens dat ze met zeer velen zullen zijn, zullen zij een maatschappij hier willen inrichten die werkt en leeft volgens islam-principes. En dat willen we niet. U wel misschien??

En daarom moeten moslims zo vlug mogelijk ons land verlaten. En moeten we hen daartoe aanmoedigen. Want indien we dat nu niet doen, dan draagt binnen 40 jaar iedere vrouw hier een hoofddoek. D�*�*rover gaat het.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 november 2015 om 17:35.
Oud 25 november 2015, 00:14   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het VB heeft al jaren geleden gezegd dat er door de moslims en de islam problemen gingen komen maar het VB werd toen als een racistische partij bestempeld en er werd een cordon sanitair opgetrokken door de andere partijen tegen het VB.
Nu jaren later komen de andere partijen af met dezelfde taal als toen het VB maar dat mag precies niet gezegd worden.
Je kunt het keren of draaien hoe dat je het wilt: de bomaanslagen worden en zijn uitgevoerd door moslims en in de naam van de islam.
2
Oud 25 november 2015, 00:17   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie zich niet aangesproken voelt, distantieert zich ook niet.
Ik zie ook geen menigte die veroordeelt.
idd, in tegendeel ze gaan ze nog verheerlijken.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nderzoek.dhtml
Oud 25 november 2015, 00:20   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mensen die ze blijven verdedigen door dik en dun zijn idioten.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nderzoek.dhtml
Oud 25 november 2015, 00:24   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij /zij leest graag wat hij wil, ook al staat er iets heel anders geschreven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be