Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2015, 00:36   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Volgens u zijn alle mensen te dom om dood te kloppen nietwaar?
Ik mag nu wel uit de biecht klappen, voor volgende feiten zullen ze me wel niet meer komen oppakken....
Hier Johan, al meer dan 30 jaar getrouwd met de beste vrouw van de wereld, een jaartje ouder wel maar dat zou je niet zeggen (ik zie er veel slechter uit...)
Vrouwlief had al een wagen en rijbewijs vanaf haar 18 jaar.
Geen ENKELE keer heeft zij met haar wagen gereden als we beiden ergens naartoe reden. En waarom? Gewoon omdat ik met mijn 17 jaar al veel meer rijervaring en wegverkeer ervaring had dan zij. Dat papierke met een B op?
Wat zegt dat over uw gedrag op de weg?? Nul de botten. Toen niet, vandaag niet en nooit niet.
Dat zegt dat ge dat nodig hebt of dat ge niet moogt rijden.

Ik ben 67 jaar, heb in mijn jonge jaren rally gereden, heb op mijn 12de al leren vliegen. Heb het grootste deel van mijn leven tussen de 50000 en de 80000 km /jaar afgelegd. Mijn rally partner van destijds is voor zijn 25 ste verongelukt, niet tijdens een rally maar gewoon op de baan, droog een tunnel in en nat bij het uitkomen met kort daarachter een vrij scherpe bocht en in de ravijn beland. Ja, iemand die beslist een flink stukke rijvaardigheid had en ja, ook die verliezen wel eens de controle over het stuur. Daarom dat het juist zo belangrijk is van over voldoende rijvaardigheid te beschikken om de gevaren te kunnen inschatten.

Mijn vrouw is niet ouder maar juist 20 jaar jonger dan ik. Ik dacht, ik pak mij een jonge, oud zal die van zelf wel worden, maar ik heb die zelf leren rijden en ik heb die, denk ik, wel een half jaar niet anders laten doen dan manoeuvreren, parkeren, vertrekken in alle omstandigheden, remmen, keren in wat een smalle straat moest voorstellen enz. alvorens zij ook maar één meter op de openbare weg gereden heeft. Nu, in tegenstelling tot jou en jou vrouw, laat ik mijn vrouw heel dikwijls rijden wanneer we samen weg zijn, maar daar mogen dan ook heel veel mannen achter komen hoor, die mag zeggen dat ze kan rijden.

Bij heel veel mensen krijg ik het al op mijn sissen als ik ze nog maar achter het stuur zien zitten. Wanneer ik rij-examinator zou zijn en men zou zo plaats nemen achter het stuur zoals vele dat doen, plakkend tegen hun stuur, mochten die al direct terug uitstappen en moeste ze hun proef niet eens meer beginnen.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 december 2015 om 00:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 00:44   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem me een job waar je enkel ter plaatse raakt met een vliegtuig...
Piloot bv., dat is nogal simpel. Maar het doet niet ter zaken. Of je dat al dan niet nodig hebt voor uw job, dat is geen reden om het niet voldoende te moeten kennen.
Oud 6 december 2015, 00:46   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehoord van een job waarbij je de beschikking krijgt over een bedrijfswagen of een job waarbij je sowieso een rijbewijs nodig hebt?

Misschien ben jij wel van het gedacht dat je aan geen hoog diploma raakt als je ouders je geen wagen kunnen permitteren vanaf je 18de verjaardag. Is het dat?
Een rede te meer om er alles aan te doen om daaraan te voldoen. Dat is niet anders dan over de diploma's te beschikken die ge voor die welbepaalde job nodig hebt.
Oud 6 december 2015, 01:09   #104
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zegt dat ge dat nodig hebt of dat ge niet moogt rijden.
Dat is iets heel anders.
Wat zegt dat over uw gedrag op de weg?? Nul de botten. Toen niet, vandaag niet en nooit niet.

Ik heb ook niet gezegd dat mijn vrouw niet met de wagen kan rijden.
Zij heeft ook zowat alles bestuurd wat in onze jonge jaren mogelijk was zonder geruïneerd te zijn.

Honda Amigo 50 4-takt
Yamaha RDX 50cc
Honda 125 CB
Yamaha XT 250
Suzuki 550 GT ( 2-takt)
Yamaha 750 XS (3 cylinder - 4-takt )

Vandaag is ons land één groot verbod op alles wat jij je kan voorstellen.
tenzij je bereidt bent om je blauw te betalen.
Wat kost vandaag een rijbewijs waarmee je alles mag besturen wat een motor heeft?
De afgrond van totaal economisch verval - we staan er wankelend over gebogen en niemand schijnt dat te zien.

Verkoop van scooters .... gekelderd
Verkoop van bromfietsen....gekelderd
Verkoop van off-roads ....gekelderd
Verkoop van wegmotoren ....gekelderd
Rijbewijzen voor een wagen.... de jeugd wil ze niet meer
Rijbewijzen voor vrachtwagens.... geen kat in geïnteresseerd
Wel extra duizenden witte bestelwagentjes op vreemde nummerplaten.

Man man toch. Gelukkig is ons land waardeloos klein.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 december 2015 om 01:10.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 10:47   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar zonder ook niet, dus dat maakt geen verschil en is al zeker geen rede om het niet te doen.
Waarom dan geen papieren hoedjes invoeren?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 10:50   #106
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Piloot bv., dat is nogal simpel. Maar het doet niet ter zaken. Of je dat al dan niet nodig hebt voor uw job, dat is geen reden om het niet voldoende te moeten kennen.
Mijn buurjongen is piloot, die gaat gewoon met de wagen werken hoor.
Ik zou zo'n landingsbaan niet zien zitten trouwens, zo vlak achter de tuin....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 10:52   #107
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Mij niet. Want dat bewijst alleen maar dat de jonge bestuurders niet goed opgeleid zijn en dus een gevaar betekenen in het verkeer.
Neem nu onze generatie ... wij leerden ook al doende ... tijd brengt ervaring ... ervaring ken je nooit kopen of betalen !! ,, die moet je verdienen al doende,, ( en dat geld voor alles in het leven niet alleen voor auto rijden)

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 6 december 2015 om 10:54.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 10:59   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Neem nu onze generatie ... wij leerden ook al doende ... tijd brengt ervaring ... ervaring ken je nooit kopen of betalen !! ,, die moet je verdienen al doende,, ( en dat geld voor alles in het leven niet alleen voor auto rijden)
Opleiding kan je wel een massa ervaring bijbrengen in een minimum van tijd. Komt daarbij dat men door ervaring bijlange niet alles leert, en vooral dat men vertrekt vanaf een nul situatie. Eerst een paar botsingen, om dan te ervaren dat het anders moet, is nu ook precies de ideale manier niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 11:05   #109
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is iets heel anders.

Ik heb ook niet gezegd dat mijn vrouw niet met de wagen kan rijden.
Zij heeft ook zowat alles bestuurd wat in onze jonge jaren mogelijk was zonder geruïneerd te zijn.

Honda Amigo 50 4-takt
Yamaha RDX 50cc
Honda 125 CB
Yamaha XT 250
Suzuki 550 GT ( 2-takt)
Yamaha 750 XS (3 cylinder - 4-takt )

Vandaag is ons land één groot verbod op alles wat jij je kan voorstellen.
tenzij je bereidt bent om je blauw te betalen.
Wat kost vandaag een rijbewijs waarmee je alles mag besturen wat een motor heeft?
De afgrond van totaal economisch verval - we staan er wankelend over gebogen en niemand schijnt dat te zien.

Verkoop van scooters .... gekelderd
Verkoop van bromfietsen....gekelderd
Verkoop van off-roads ....gekelderd
Verkoop van wegmotoren ....gekelderd
Rijbewijzen voor een wagen.... de jeugd wil ze niet meer
Rijbewijzen voor vrachtwagens.... geen kat in geïnteresseerd
Wel extra duizenden witte bestelwagentjes op vreemde nummerplaten.

Man man toch. Gelukkig is ons land waardeloos klein.
Ik denk dat ze ons massaal op een elektrische velo willen poefen.... een met een mandje op om ons halal kip te gaan kopen op de hoek bij de Mohamed ,
Oud 6 december 2015, 11:11   #110
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Opleiding kan je wel een massa ervaring bijbrengen in een minimum van tijd. Komt daarbij dat men door ervaring bijlange niet alles leert, en vooral dat men vertrekt vanaf een nul situatie. Eerst een paar botsingen, om dan te ervaren dat het anders moet, is nu ook precies de ideale manier niet.
Ok een goeie opleiding is nodig dat zeg ik niet , maar heel waterdicht gaat er niemand het verkeer hanteren krijgen , alles hangt af van de moment reactie van bestuurders en hun complexe omgeving bij een ongeval ik geloof in ervaring op het terrein daar leert men het meeste ,, zo is het . een ongeval hoort bij op de baan zitten je gaat dit nooit 100 % weg krijgen en zekers niet met veel geld te betalen voor het rijbewijs te halen...
Oud 6 december 2015, 11:18   #111
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Wat dat ze wel beter zouden doen is de hoogbejaarden eens doen testen of zij nog alert genoeg zijn op de baan met hun auto en al hun medicamenten in hun lijf ,, dat zou ook beter eens aangepakt worden... t'zijn altijd de jonge mensen die ze viseren ...
Oud 6 december 2015, 11:20   #112
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Piloot bv., dat is nogal simpel.
Volgens mij is zijn werkplaats de cockpit en daar geraak je ook met de wagen of openbaar vervoer.
Oud 6 december 2015, 11:21   #113
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ok een goeie opleiding is nodig dat zeg ik niet , maar heel waterdicht gaat er niemand het verkeer hanteren krijgen , alles hangt af van de moment reactie van bestuurders en hun complexe omgeving bij een ongeval ik geloof in ervaring op het terrein daar leert men het meeste ,, zo is het . een ongeval hoort bij op de baan zitten je gaat dit nooit 100 % weg krijgen en zekers niet met veel geld te betalen voor het rijbewijs te halen...
Wat specifiek dat gedeelte betreft. Denk dat een simulator hier wel voordeel zou kunnen brengen. Zou trouwens nog leuk zijn. In plaats van te betalen met een overschrijving, een paar muntstukken steken in het toestel, en men heeft het gevoel dat men op de kermis zit.
Oud 6 december 2015, 11:22   #114
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Eerst een paar botsingen, om dan te ervaren dat het anders moet, is nu ook precies de ideale manier niet.
Waarom ga je ervan uit dat dat het op die manier zou gaan?
Oud 6 december 2015, 11:29   #115
Johan Daelemans

Standaard

Even een vergelijking trekken.

Ons land is x-aantal agenten rijk die een vuurwapen mogen dragen.
Allen hebben ze daarvoor een opleiding genoten en moeten/mogen om de x-tijd eens gaan oefenen op een schietstand.

Een X-aantal van die agenten heeft zijn vuurwapen bewust gebruikt voor de verkeerde dingen.

Vervolgens gaat een stropdas in Brussel verkondigen dat de opleiding op de schietstand niet deugd.
Oud 6 december 2015, 11:30   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ga je ervan uit dat dat het op die manier zou gaan?
Neem gewoon de statistieken. De betrokkenheid van beginnende chauffeurs
bij ongevallen (evenals dit van dronken chauffeurs, maar dat is dan een ander verhaal) is wel hoog.
Maar hier ook. Een simulatoropleiding, of nog beter een combinatie, lijkt mij meer aangewezen. Alleen vrees ik dat de rijscholen hier niet voor staan te springen.
Oud 6 december 2015, 12:34   #117
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die koele cowboys er met glans door gaan, dan betekent dat dat die koele cowboys bewezen hebben dat ze over voldoende rijvaardigheid beschikken. Dat is juist het doel van een rijbewijs halen hé, niet dat ge het per briefwisseling kunt krijgen, nee, ge moet er voor geschikt zijn. Ben je dat niet koop je veel beter een grasmaaier, daar kun je dan dagelijks mee je gazon afrijden.

Het zijn die koele cowboys die de slachtoffers maken , dat was mijn punt
Oud 6 december 2015, 12:54   #118
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Het probleem in Vlaanderen is eigenlijk veel te veel mensen in het verkeer , vooral auto's en dat is omdat ons openbaar vervoer jammerlijk faalt. Zelf woon ik een paar kilometer van een stad en als een van onze kinderen naar daar wil voor een uitstap is het met de fiets te ver en te gevaarlijk en voor een bus is het lang wachten , in de vakantieperiode tot een uur wachten!
Dus met de auto dan maar weer.

Plus buiten de spitsuren zijn de grote bussen praktisch leeg omdat de meesten liever per fiets of auto zich verplaatsen dan te moeten lang wachten en tijdens de spitsuren zijn de bussen propvol.

Een idee. Zou het niet beter zijn dat er kleinere bussen rondrijden buiten de drukke uren die om de 10 a 15 min passeren aan een bushalte, zelfs op den buiten? Als mensen weten dat ze daar kunnen op rekenen zouden er veel meer de bus nemen.
Oud 6 december 2015, 13:00   #119
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Neem gewoon de statistieken. De betrokkenheid van beginnende chauffeurs
Is dat ooit anders geweest?
Jongen mensen hebben de neiging om te revolteren tegen ons oude zakken.
Zaterdagavond... middenvinger omhoog - stoer doen - prijs.

Al die zever over rijopleidingen is er enkel om geld los te peuteren.
Tegelijkertijd doet men er alles aan om de jeugd zo weinig mogelijk verkeerservaring te laten opdoen.
Ik durf hier te beweren dat ik zeer veel heb geleerd op mijn twee wielen met een kleine motor tussen van mijn 16 tot 18 jaar. Theoretisch examen om na te gaan of je wel op de hoogte bent van de verkeersregels en de baan op.
Niet op zo'n fietspad aan 40 km/uur - daar kon je nog zonder dood geschoten te worden uw gat aan vegen. Neen, zoals groten met het verkeer mee. - 60 70 -80 km per uur - iets wat in andere niet 'pamper landen' ook gewoon wettelijk was.
Eens wegschuiven op modder... eens een bult verschieten omdat er iemand zonder kijken de straat kwam opgereden... kiezelsteentjes uit uw benen peuteren.

Het bewijs dat het gangbare idee fixe niet klopt zie je aan de cijfers van vandaag. Ondanks alle ingrepen rijden zich opnieuw meer mensen te pletter dan jaren geleden.

Wat zeg je? De bedoeling was innen van centen? Ja, dan heb je gelijk.
Oud 6 december 2015, 13:11   #120
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat ooit anders geweest?
Jongen mensen hebben de neiging om te revolteren tegen ons oude zakken.
Zaterdagavond... middenvinger omhoog - stoer doen - prijs.

Al die zever over rijopleidingen is er enkel om geld los te peuteren.
Tegelijkertijd doet men er alles aan om de jeugd zo weinig mogelijk verkeerservaring te laten opdoen.
Ik durf hier te beweren dat ik zeer veel heb geleerd op mijn twee wielen met een kleine motor tussen van mijn 16 tot 18 jaar. Theoretisch examen om na te gaan of je wel op de hoogte bent van de verkeersregels en de baan op.
Niet op zo'n fietspad aan 40 km/uur - daar kon je nog zonder dood geschoten te worden uw gat aan vegen. Neen, zoals groten met het verkeer mee. - 60 70 -80 km per uur - iets wat in andere niet 'pamper landen' ook gewoon wettelijk was.
Eens wegschuiven op modder... eens een bult verschieten omdat er iemand zonder kijken de straat kwam opgereden... kiezelsteentjes uit uw benen peuteren.

Het bewijs dat het gangbare idee fixe niet klopt zie je aan de cijfers van vandaag. Ondanks alle ingrepen rijden zich opnieuw meer mensen te pletter dan jaren geleden.

Wat zeg je? De bedoeling was innen van centen? Ja, dan heb je gelijk.
Denk ook dat het zinniger is, als men het aantal verkeersdoden wil beperken, om in te spelen op het rijden onder invloed. Alhoewel men dat ook wel doet.
En in hoeverre de rijschoollobby mee de wetten schrijft ? Zal voor een gedeelte wel waar zijn. Het is nu eenmaal binnenlandse tewerkstelling, waar geen buitenlandse concurrentie heerst. Vergelijk het met verplichte controle van gasverwarmingsketels, verplichte certificaten van electriciteitskeuring bij verkoop van een woning, idem voor bepaling van de gemiddelde warmtegeleidingscoefficent... Het is blijkbaar voor een lobbygroep, zeer gemakkelijk om aan te tonen dat het binnenlandse tewerkstelling meebrengt, om er een wet over uit te vaardigen.
En nogmaals, voor de rijopleiding. Ne simulator.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be