![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 67 jaar, heb in mijn jonge jaren rally gereden, heb op mijn 12de al leren vliegen. Heb het grootste deel van mijn leven tussen de 50000 en de 80000 km /jaar afgelegd. Mijn rally partner van destijds is voor zijn 25 ste verongelukt, niet tijdens een rally maar gewoon op de baan, droog een tunnel in en nat bij het uitkomen met kort daarachter een vrij scherpe bocht en in de ravijn beland. Ja, iemand die beslist een flink stukke rijvaardigheid had en ja, ook die verliezen wel eens de controle over het stuur. Daarom dat het juist zo belangrijk is van over voldoende rijvaardigheid te beschikken om de gevaren te kunnen inschatten. Mijn vrouw is niet ouder maar juist 20 jaar jonger dan ik. Ik dacht, ik pak mij een jonge, oud zal die van zelf wel worden, maar ik heb die zelf leren rijden en ik heb die, denk ik, wel een half jaar niet anders laten doen dan manoeuvreren, parkeren, vertrekken in alle omstandigheden, remmen, keren in wat een smalle straat moest voorstellen enz. alvorens zij ook maar één meter op de openbare weg gereden heeft. Nu, in tegenstelling tot jou en jou vrouw, laat ik mijn vrouw heel dikwijls rijden wanneer we samen weg zijn, maar daar mogen dan ook heel veel mannen achter komen hoor, die mag zeggen dat ze kan rijden. Bij heel veel mensen krijg ik het al op mijn sissen als ik ze nog maar achter het stuur zien zitten. Wanneer ik rij-examinator zou zijn en men zou zo plaats nemen achter het stuur zoals vele dat doen, plakkend tegen hun stuur, mochten die al direct terug uitstappen en moeste ze hun proef niet eens meer beginnen. Laatst gewijzigd door Garry : 6 december 2015 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat zegt dat over uw gedrag op de weg?? Nul de botten. Toen niet, vandaag niet en nooit niet. Ik heb ook niet gezegd dat mijn vrouw niet met de wagen kan rijden. Zij heeft ook zowat alles bestuurd wat in onze jonge jaren mogelijk was zonder geruïneerd te zijn. Honda Amigo 50 4-takt Yamaha RDX 50cc Honda 125 CB Yamaha XT 250 Suzuki 550 GT ( 2-takt) Yamaha 750 XS (3 cylinder - 4-takt ) Vandaag is ons land één groot verbod op alles wat jij je kan voorstellen. tenzij je bereidt bent om je blauw te betalen. Wat kost vandaag een rijbewijs waarmee je alles mag besturen wat een motor heeft? De afgrond van totaal economisch verval - we staan er wankelend over gebogen en niemand schijnt dat te zien. Verkoop van scooters .... gekelderd Verkoop van bromfietsen....gekelderd Verkoop van off-roads ....gekelderd Verkoop van wegmotoren ....gekelderd Rijbewijzen voor een wagen.... de jeugd wil ze niet meer Rijbewijzen voor vrachtwagens.... geen kat in geïnteresseerd Wel extra duizenden witte bestelwagentjes op vreemde nummerplaten. Man man toch. Gelukkig is ons land waardeloos klein. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 december 2015 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou zo'n landingsbaan niet zien zitten trouwens, zo vlak achter de tuin.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Neem nu onze generatie ... wij leerden ook al doende ... tijd brengt ervaring ... ervaring ken je nooit kopen of betalen !! ,, die moet je verdienen al doende,, ( en dat geld voor alles in het leven niet alleen voor auto rijden)
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 6 december 2015 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opleiding kan je wel een massa ervaring bijbrengen in een minimum van tijd. Komt daarbij dat men door ervaring bijlange niet alles leert, en vooral dat men vertrekt vanaf een nul situatie. Eerst een paar botsingen, om dan te ervaren dat het anders moet, is nu ook precies de ideale manier niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Wat dat ze wel beter zouden doen is de hoogbejaarden eens doen testen of zij nog alert genoeg zijn op de baan met hun auto en al hun medicamenten in hun lijf ,, dat zou ook beter eens aangepakt worden... t'zijn altijd de jonge mensen die ze viseren ...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Even een vergelijking trekken.
Ons land is x-aantal agenten rijk die een vuurwapen mogen dragen. Allen hebben ze daarvoor een opleiding genoten en moeten/mogen om de x-tijd eens gaan oefenen op een schietstand. Een X-aantal van die agenten heeft zijn vuurwapen bewust gebruikt voor de verkeerde dingen. Vervolgens gaat een stropdas in Brussel verkondigen dat de opleiding op de schietstand niet deugd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij ongevallen (evenals dit van dronken chauffeurs, maar dat is dan een ander verhaal) is wel hoog. Maar hier ook. Een simulatoropleiding, of nog beter een combinatie, lijkt mij meer aangewezen. Alleen vrees ik dat de rijscholen hier niet voor staan te springen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zijn die koele cowboys die de slachtoffers maken , dat was mijn punt
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() Het probleem in Vlaanderen is eigenlijk veel te veel mensen in het verkeer , vooral auto's en dat is omdat ons openbaar vervoer jammerlijk faalt. Zelf woon ik een paar kilometer van een stad en als een van onze kinderen naar daar wil voor een uitstap is het met de fiets te ver en te gevaarlijk en voor een bus is het lang wachten , in de vakantieperiode tot een uur wachten!
Dus met de auto dan maar weer. Plus buiten de spitsuren zijn de grote bussen praktisch leeg omdat de meesten liever per fiets of auto zich verplaatsen dan te moeten lang wachten en tijdens de spitsuren zijn de bussen propvol. Een idee. Zou het niet beter zijn dat er kleinere bussen rondrijden buiten de drukke uren die om de 10 a 15 min passeren aan een bushalte, zelfs op den buiten? Als mensen weten dat ze daar kunnen op rekenen zouden er veel meer de bus nemen.
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Jongen mensen hebben de neiging om te revolteren tegen ons oude zakken. Zaterdagavond... middenvinger omhoog - stoer doen - prijs. Al die zever over rijopleidingen is er enkel om geld los te peuteren. Tegelijkertijd doet men er alles aan om de jeugd zo weinig mogelijk verkeerservaring te laten opdoen. Ik durf hier te beweren dat ik zeer veel heb geleerd op mijn twee wielen met een kleine motor tussen van mijn 16 tot 18 jaar. Theoretisch examen om na te gaan of je wel op de hoogte bent van de verkeersregels en de baan op. Niet op zo'n fietspad aan 40 km/uur - daar kon je nog zonder dood geschoten te worden uw gat aan vegen. Neen, zoals groten met het verkeer mee. - 60 70 -80 km per uur - iets wat in andere niet 'pamper landen' ook gewoon wettelijk was. Eens wegschuiven op modder... eens een bult verschieten omdat er iemand zonder kijken de straat kwam opgereden... kiezelsteentjes uit uw benen peuteren. Het bewijs dat het gangbare idee fixe niet klopt zie je aan de cijfers van vandaag. Ondanks alle ingrepen rijden zich opnieuw meer mensen te pletter dan jaren geleden. Wat zeg je? De bedoeling was innen van centen? Ja, dan heb je gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in hoeverre de rijschoollobby mee de wetten schrijft ? Zal voor een gedeelte wel waar zijn. Het is nu eenmaal binnenlandse tewerkstelling, waar geen buitenlandse concurrentie heerst. Vergelijk het met verplichte controle van gasverwarmingsketels, verplichte certificaten van electriciteitskeuring bij verkoop van een woning, idem voor bepaling van de gemiddelde warmtegeleidingscoefficent... Het is blijkbaar voor een lobbygroep, zeer gemakkelijk om aan te tonen dat het binnenlandse tewerkstelling meebrengt, om er een wet over uit te vaardigen. En nogmaals, voor de rijopleiding. Ne simulator. |
|
![]() |
![]() |