Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2015, 15:20   #1761
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kunt toch geen geld witwassen met een auto te kopen ? je kunt een deeltje van die auto witwasgeld gebruiken, maar toch niet helemaal bij wijze van spreken ? ik zou mij daar dus niet mee bezighouden, dat is toch iets te transparant.

Stel dat je bvb nu een gebouw wilt bouwen met zwart drugsgeld ? Dat gaat gewoonweg niet... een stukje betalen dat lukt wel, maar daarmee geld witwassen ?
Stel dat je bvb een appartement in egypte wilt kopen. Dat zal nu net nog lukken...

Het enige dat goed lukt met zwart geld is volgens mij gewoon uw dagelijks consumptie betalen, en ja in feite heb je als burger wel al een serieuze obesitas als je begint 30.000euro voedsel per jaar te kopen...

Dus wie beweert dat hij wegkomt met 50.000euro zwart bvb per jaar is toch wel van een lotje getikt

Het zit zo niet in elkaar.
Maar soit ik ga dat niet uitleggen.
Oud 8 december 2015, 15:23   #1762
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Gaat op dezelfde manier als met kunstwerken.
Zeg nu niet dat dat geen algemene kennis is.
En niet te vergeten vastgoed.
Oud 8 december 2015, 16:34   #1763
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

anders leg het uit i private mail
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 17:44   #1764
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Antwoorden ga je daarop alweer niet hé?
Dat brengt toch geen zoden aan de dijk, ik vrees dat je het binnen 10 jaar zelf gaat moeten ondervinden.
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.
Je krijgt geen 20 liter in een emmer van 10 liter. (is beeldspraak)
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 17:48   #1765
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
In 2016 ga ik alvast een kijkje nemen op het Autosalon.
Ik ook - Alfa Romeo Giulia .... ne mens mag eens dromen toch?
Oud 8 december 2015, 17:54   #1766
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat brengt toch geen zoden aan de dijk, ik vrees dat je het binnen 10 jaar zelf gaat moeten ondervinden.
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.
Je krijgt geen 20 liter in een emmer van 10 liter. (is beeldspraak)
Glazen bol ?
Dus geen inhoudelijk antwoord, ik wist het wel.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2015 om 17:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 17:59   #1767
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook - Alfa Romeo Giulia .... ne mens mag eens dromen toch?
Veel geluk met je fossiele droom, je bent verwittigd.

Wat zou dat bakje jouw evtl kosten?
Ook aan BIV en verkeerstaks?
Van de rest spreken we beter niet...

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2015 om 18:06.
Oud 8 december 2015, 19:46   #1768
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoewel ik nog mogelijkheid zie in die puur elektrische wagens blijf ik ook grote voorstander van waterstof. Maar blijkbaar zit de lobby daartegen nog te sterk; elektriciteit is tenslotte makkelijker in hun ogen dan waterstoftechnologie; minder kostelijk denk ik dan.
noem het luiheid, menselijk autistisch gedrag, en economische en technische drempel. Dat is de onzichtbare hand die waterstof tegenhoudt, meer niet.

Asgard: ik heb er al heel lang over nagedacht, het is doodsimpel: waterstof produceren met groene overschot energie, en die overschotten dan in tweede faze omzetten in Methaangas. Methaangas kun je in ons gasnetwerk duwen en de cirkel is rond;..

Wat kun je nog verbeteren ? De efficientie van de voertuigen, want aan huidig verbruik kun je wel best nog 50% verbruik afpinsen.

Dus de aardgaseconomie is de beste transitiefaze die je kunt bedenken. Kolen omzetten naar aardgas, biomassa kun je omzetten naar syngas... dus je komt altijd op hetzelfde uit

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 december 2015 om 19:50.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 20:23   #1769
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Veel geluk met je fossiele droom, je bent verwittigd.

Wat zou dat bakje jouw evtl kosten?
Ook aan BIV en verkeerstaks?
Van de rest spreken we beter niet...
Als ik geld heb om dat ding te kopen betekent het ook dat ik kan kiezen waar ik de rest van mijn leven organiseer.
De kans is redelijk klein dat dat in dit landje zal zijn.
De wet laat hier gewoon niet toe wat ik als mijn toekomst zie.
Er zijn landen waar er geen BIV en verkeerstaks bestaat.
Er zijn landen waar de verzekering amper 30% bedraagt van de hier gangbare prijzen. Idem met de verkeersboetes...

Niet vergeten dat ik in Frankrijk woonde toen die oplichters van de overheid achter mijn rug de boel verknoeiden. Ik kan u zeggen... wij Belgen zijn allemaal sukkelaars als we hier blijven wonen.
Oud 8 december 2015, 20:25   #1770
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Glazen bol ?
Dat is toch uw favoriet werktuig?
Oud 8 december 2015, 20:56   #1771
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch uw favoriet werktuig?
Hoe kom je nu daarbij?

Integendeel tot jou geef ik refertes die mijn mening zwart op wit ondersteunen.

Jouw probleem als jouw natte duim dat negeert.
Wil je nog een linkje ?
Oud 9 december 2015, 07:42   #1772
Bartjeuh
Banneling

Standaard

We gaan alweer een elektrisch stapje vooruit...

http://www.pocket-lint.com/news/1294...ake-note-tesla
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 07:45   #1773
Bartjeuh
Banneling

Standaard

En kom, we doen er nog een elektrisch stapje bij...

http://electrek.co/2015/12/08/tesla-...-restrictions/
Oud 9 december 2015, 10:12   #1774
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En kom, we doen er nog een elektrisch stapje bij...

http://electrek.co/2015/12/08/tesla-...-restrictions/
Wat Tesla (E. Musk) zelf al aangekondigd heeft dat de grote Tesla´s vanaf 2017-2018 zijn normrijbereik zal verdubbelen, ttz tot 1000 km.
Citaat:
http://www.gruenderszene.de/automoti...ter-reichweite
Tesla kündigt 1.000 Kilometer Reichweite ab 2017 an
12. Oktober 2015
Tesla heeft alvast in 2013 een patent genomen op een metaal(Alu)-lucht hybridepack, dus de klassieke Li-ion voor de korte power, de Alu-air voor meer rijbereik, staat o.a. hier netjes uitgelegd:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=933

Citaat:
http://www.groen7.nl/tesla-krijgt-pa...ride-batterij/
19-09-2013
Tesla krijgt patent voor hybride batterij
19-09-2013

Met de nieuwe accu krijgt een elektrische auto een range van bijna 650 kilometer. Het “Electric vehicle extended range hybrid battery pack system”Het “Electric vehicle extended range hybrid battery pack system” is een mond vol, maar dat hebben we graag over voor een actieradius die gelijk is aan een gewone brandstofauto. Tesla stelt een elektrisch-elektrisch hybride systeem voor dat gebruik maakt van twee verschillende soorten batterijen. De lithium-ion batterij levert het vermogen, terwijl de metaal-lucht batterij de auto op snelheid houdt tijdens lange ritten.

De metaal-lucht batterij is uiterst geschikt voor zijn taak dankzij de hoge energiedichtheid, maar lage vermogensdichtheid. Met zuurstof als een elektrode hebben deze accu’s een kortere levensduur bij regelmatig laden. Het voordeel is dat de meer voorradige elementen zink en aluminium de kosten flink reduceren.

Ook andere fabrikanten kijken naar de mogelijkheden van nieuwe soorten batterijen in EV’s. IBM werkt aan een lithium-lucht batterij die ruim 800 km range moet leveren aan een standaard elektrische auto. Ook Toyota evolueert de solid-state accu met een vervijfvoudiging in vermogensdichtheid, en wil deze rond 2020 op de markt brengen.

Voor voorlopig komen de batterijen voor Tesla nog van Panasonic via een vierjarig contract om cellen te leveren voor 80.000 voertuigen. Er wordt niet verwacht dat Panasonic – of Samsung – de metaal-lucht batterijen voor Tesla zullen produceren. Wie de aangewezen leverancier zal worden is nog niet bekend. (US Patent Office via Benzinga)
Grote vraag is (zeker voor mij ) wat gaan die nieuwe accupacks dan kosten, en gaan ze ook aangeboden worden in het 40k-Model 3 of Model Y ?
Ttz eventueel als optie, voor mensen die eerder veel meer rijbereik prefereren als pure power, of voor mensen die een compromis van beide (=hybride pack) willen?

Is 1000 km normrijbereik niet genoeg ? wachten tot 2020 dan hé:
Citaat:
http://www.automobile-propre.com/bre...utonomie-2020/

Selon Elon Musk, l’autonomie des voitures électriques de Tesla devrait augmenter de 5 �* 10 % chaque année et pourrait atteindre 1200 kilomètres �* l’horizon 2020.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2015 om 10:37.
Oud 9 december 2015, 10:44   #1775
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Is 1000 km normrijbereik niet genoeg ? wachten tot 2020 dan hé:
Voor sommigen op dit forum gaat 1000 km wellicht niet genoeg zijn, want die zijn gewoon om vijf maal per week ritten te doen van 2000 km ver, en ze willen daarbij geen tijd verliezen aan tanken of laden, hee...
Oud 9 december 2015, 11:40   #1776
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor sommigen op dit forum gaat 1000 km wellicht niet genoeg zijn, want die zijn gewoon om vijf maal per week ritten te doen van 2000 km ver, en ze willen daarbij geen tijd verliezen aan tanken of laden, hee...
Die kunnen voorlopig nog altijd een benzine-hybride nemen ... reikwijdte bvb 1055 km:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A..._tiptronic.pdf
naja zowat 60k moet je dan minstens uitgeven, zonder benzinekost...

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2015 om 11:41.
Oud 9 december 2015, 13:05   #1777
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kunt toch geen geld witwassen met een auto te kopen ? je kunt een deeltje van die auto witwasgeld gebruiken, maar toch niet helemaal bij wijze van spreken ? ik zou mij daar dus niet mee bezighouden, dat is toch iets te transparant.

Stel dat je bvb nu een gebouw wilt bouwen met zwart drugsgeld ? Dat gaat gewoonweg niet... een stukje betalen dat lukt wel, maar daarmee geld witwassen ?
Stel dat je bvb een appartement in egypte wilt kopen. Dat zal nu net nog lukken...

Het enige dat goed lukt met zwart geld is volgens mij gewoon uw dagelijks consumptie betalen, en ja in feite heb je als burger wel al een serieuze obesitas als je begint 30.000euro voedsel per jaar te kopen...

Dus wie beweert dat hij wegkomt met 50.000euro zwart bvb per jaar is toch wel van een lotje getikt
We wijken af maar : dergelijke wagens worden 99% door particulieren gekocht. Als een vorm van belegging of uit een vorm van hobby. Ik heb ooit een Porsche 964 -juist oldtimer- voor 45000 euro verkocht. 25000 euro op de overeenkomst en 20000 euro cash geld. Op de 991 GT3RS wou iemand zelfs 80000 euro cash op geven. Omdat er nooit een echte waarde op kan gekleefd worden en de fiscus de aankoop toch niet kan controleren. En akkoord 30000 euro op een jaar ga je niet aan voedsel kopen. Maar dat is slechts 2500 euro/maand. Ik ken niemand zijn levensstijl maar daar ga je niet echt uit de bol mee kunnen gaan. En zaken zoals een dure horloge -vb een rolex van 15000 euro- kan in Luxemburg ook cash betaald worden. Zonder enige vorm van controle voor de fiscus. Identiek met meubelen en allerhande elektronische producten. Een wijnkelder met enkele honderden of duizenden dure flessen. Of op reis gaan en daar eens echt decadent gaan doen ... wat ik wil aantonen is dat zelfs 100000 euro/jaar zwart geld nog niet een hoog getal is. Uw laatste zin : nog eens over nadenken en relativeren. Ik zou ze de kost niet willen geven die met een veelvoud er van jaarlijks weg komen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 13:18   #1778
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mij gaat het er niet over dat het nu 100, 500 of 100 kilometer is. Mij gaat het om de rijbeleving. Maar daar zit het grote verschil tussen mensen.

- je hebt mensen -zoals ik- die het lawaai van de uitlaat willen, de geur van benzine, het schakelen of peddelen aan het stuur willen hebben om d emotor eens in toeren te kunnen jagen, de ruwheid van een wagen, het tikken van de motor als je ergens stopt ... De petrolheads dus. En die krijg je nooit overtuigd om elektrisch te gaan rijden. Die lachen met wagens als tesla. Zoals jullie ook met benzinewagens lachen. Maar petrolheads liggen ook er niet van wakker dat hun speelgoed hun veel geld kost. Nu mogen ze nog hun BIV en jaarlijke taksen de hoogte injagen. Of de benzineprijs opdrijven. Het is een levensstijl en wie het niet kan betalen die zal misschien naar zaken als een tesla overschakelen. Op aanraden van hun Boekhouder en dik tegen hun zin (ik heb destijds er mijn Boekhouder voor buiten gezet). En ik geef dat toe : ik heb ook fiscaal vriendelijke wagens gehad. Omdat het toen een beterkoop was. En omdat het omzet- en winstcijfer niet zo hoog lag. Omdat er een kwakkelende en onzekere economie was. Nu dat het terug allemaal op rails draait en ik betere en betere maandelijkse cijfers zie : nu zeg ik kust ze in de Wetstraat en het milieu. Nu mag er terug benzine verspild worden

- je hebt de uitstraling van de echte wagens. Binnenkort is het weer autosalon. Aan welke standen gaan mensen zich verdringen denk je? Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston martin, Porsche ... maar niet bij tesla of andere elektrische wagens zonder enige vorm van uitstraling. In elke jongen en elke man zit nog steeds de droom om een bolide als bovengaande sportmerken te kunnen bezitten. En wie zegt die dat nooit heeft gehad is een homo die droomt van mannenlullen. Ga in januari maar eens het autosalon bezoeken. Of kijk maar naar TV. Tienduizenden mannen staan aan de standen van de dreamcars te dagdromen. Echte mannen weten waarom (maar dat is reclame voor bier of zo zeker)
Oud 9 december 2015, 13:29   #1779
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
nu zeg ik kust ze in de Wetstraat en het milieu. Nu mag er terug benzine verspild worden
Lijkt me een vrij debiele, haast infantiele uitspraak, die van weinig intelligentie en beschaving getuigt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Binnenkort is het weer autosalon. Aan welke standen gaan mensen zich verdringen denk je? Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston martin, Porsche ... maar niet bij tesla
Was je op de Zoute Grand Prix in oktober? Gezien welk een massa volk zich aan de Tesla stand stond te vergapen? Ferrari en consoorten zijn zoooooo twintigste-eeuws...
Oud 9 december 2015, 14:09   #1780
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Ik ben dan ook in de 20e eeuw geboren en hoef geen gadgets om op te vallen Of hoe ga je uw Tesla anders noemen? Een sportieve wagen? Een luxe bolide? Of iets dat zoemt zoals een ijskast? Maar gij gelukkig met uw mondeo look-a-like op vier fietsbanden en ik gelukkig. Nu moet ik helaas gaan werken want ik rentenier nog niet zoals gij. Of ik hang niet in een hangmat Maar ik ben dan ook niet met een doorsnee tesla'tje tevreden

En dat gij mijn uitspraken een vrij debiele, haast infantiele uitspraak, die van weinig intelligentie en beschaving getuigen vindt is uw probleem. Dat is hetzelfde zoals ik u een blaaskaak vindt die doet alsof hij een Tesla heeft en aan het rentenieren is. Maar in werkelijkheid van de Belgische hangmat profiteert omdat hij te lui is om iets te ondernemen of een deftige job te zoeken. Aan zo'n mensen zeg ik dan get a life!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be