![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaston Eyskens heeft dan in 1970 de Vlaamse politiek macht gecastreerd door van de grondwet een echte grendelgrondwet te maken. Met steun van de toenmalige Vlaamse Belgicisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik durf aannemen dat je me gelooft als ik stel dat de nederlandse grondwetgever in 1814 niet wist dat er ooit nog vlaams-nationalisten gefrustreerde reacties zouden hebben over hun onvermogen om de wet effe opzij te zetten omdat die hen niet past. ( = lees : omdat ze gewoon geen meerderheid kunnen bijeen sprokkelen in het parlement...) Het is vermoedelijk een heeel grote schok voor jou, maar dit is heus geen conspiracy... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik nog gelijk zal krijgen ook omtrent die "aftakeling". Want ik heb hier reeds, in zo duidelijk mogelijk Nederlands, verklaard dat ik doodeenvoudig geen Jood ben, het evenmin kan zijn. Het enige wat ik met Joden heb is een overeenstemmende visie op een aantal punten waaruit dan ethische leefregels zijn afgeleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Nep-Jood" is al evenzeer denigrerend en beledigend. Want dat impliceert dat ik mij zou willen voordoen als Jood. Dat zou van mijnentwege idioot zijn en bovendien door de Joden volstrekt niet geapprecieerd worden. Het gaat hier dus niet over "details" maar noch min noch meer over dwaas en kwetsend gekwek. In mijn plaats zou A.J. reeds lang op het rode driehoekje gedrukt hebben. Over een bepaald onderwerp geen jota weten maar toch erover zitten trollen is voor jullie blijkbaar ook een "vrije meningsuiting". Een vat kan inderdaad niet meer geven dan wat het inhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.parlement.com/id/vhnnmt7...wetsherziening |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.europarl.be/brussels/nl/l...ges_du_pe.html http://www.europarl.be/resource/stat...s-au-pe-nl.pdf Laatst gewijzigd door kanselier : 22 december 2015 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ik ben thuis...
Jullie niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belgische procedure is bewust zo gemaakt, de nederlandse ook. En allebei vanuit dezelfde bezorgdheid dat wijziging van de GW er enkel kan komen bij een duurzame veranderde opinie en duurzaam veranderde politieke vertegenwoordiging van die opinie. Dit in antwoord op de vraag van jan van den berghe. Er zijn natuurlijk ook verschillen, wat logisch is gezien wij een federale structuur hebben en nederland niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer je enige notie zou hebben over het onderwerp dan zou je misschien, heel misschien, beseffen dat beide termen er volstrekt naast zijn. Maar blijf rustig bij uw overtuiging, onwetenden zijn doorgaans gelukkiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ongelukkig door het leven gaan is in de woestijngodsdiensten inderdaad een must.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerstens had Wim Jorissen gelijk toen hij sprak over grendelgrondwet. Ten tweede dient art 195 niet om de verschillen te ondervangen tussen een rechtse of linkse regering maar vooral; door de vereiste speciale meerderheid; om te beletten dat één van beide bevolkingsgroepen zou scheiden van tafel en bed. Dus dat bewuste artikel heeft vooral en uitsluitend het voorkomen van een splitsing tot doel. Ten tweede raakt het mij dat men blijft spreken van unitaire Vlamingen. Ik heb ze jaren gekend. Kapitalistische Vlamingen is een betere omschrijving. Nu hoop ik wel dat ik niet zal gevraagd worden over wat ik versta onder de term kapitalistische of kapitaalzuchtige Vlaming want dan zou ik aan een boek schrijven moeten beginnen. Ik ga mij dus beperken; voor de vraagstelling mocht beginnen; met te stellen dat unitaire Vlamingen het steeds gemakkelijker gehad hebben om....aan betere postjes te geraken. Dus beter betaald werk en daaruit volgend meer geld. En dan is er nog een categorie Vlamingen die om andere redenen anti-Vlaams zijn omdat Vlaams zijn behoort aan het volk; het volk waarmee ze liever niks te maken hebben. Een beetje meer geld is voor idioten voldoende om zich af te scheiden van het plebs. En dan heb je nog een andere categorie die een diploma behaald hebben en die zich ook beter voelen dan hun soortgenoten. En die unitaire doelstellingen hebben niet het beoogd resultaat opgeleverd voor de familie Eyskens. Want de zoon wou beter doen dan de vader en heeft zijn broek gescheurd aan het ACV. Maar dat is niet uitzonderlijk binnen de christelijke familie. Het is een christelijke gave om geslepen messen ten gepasten tijde te gebruiken. Men loopt in die middens grote kans om uitgerangeerd te worden ofwel weggepromoveerd. En daar is wel een verschil te merken met sommige andere partijen. Loopt ge daar in de weg dan volgt er geen promotie maar wel een uitrangeren. Wat je ook doet of gedaan hebt in partijbelang. Partijbelang telt niet. Je mag niet in de weg lopen als er persoonlijk belang op het spel staat. Grijpen wat je kunt en wat volgt zien we achteraf wel. Maar het kan verkeren zegde Bredero. Er zijn er een heleboel die Bredero ook eens best zouden lezen. ![]() En dat advies geldt dus niet alleen voor Eyskens maar velen binnen de vroegere VU hebben dat ondervonden. Afwachten maar wat er met de nieuwe generatie pseudo-Vlamingen zal gebeuren. Volgt er ooit een nacht van de lange messen? ![]() Pfffft! Mij raakt het niet meer hoor. Wie regen vraagt kan storm krijgen. Altijd gevaarlijk van teveel met het gewone volk zijn voeten te willen spelen. Dat kun je pas als je een jacht op de Middelandse Zee bezit. Dan kun je uitvaren als de grond onder de voeten te warm wordt. De tijden kunnen veranderen. Afwachten wat onze nieuwe burgers er binnen twintig jaar zullen over denken. Die denken er nu reeds anders over en dit zonder veel nadenken. Maar dat is toch wat men heden wil? Veel volk dat liefst zo weinig mogelijk nadenkt.: ![]() Maar twintig jaar is een heeeeeeel lange tijd. Tegen dat het zover is zijn we binnen of .....is misschien de aarde om zeep. Après nous le déluge! Laatst gewijzigd door werkman : 22 december 2015 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |