|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  22 december 2015, 13:00 | #121 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 13:03 | #122 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 13:06 | #123 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2014 Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden 
					Berichten: 24.689
				 |   Citaat: 
 Een deloitte daarentegen heeft vooral heel erg grote klanten die sowieso weinig langs moeten komen. Vaak is het net het personeel van Deloitte dat bij de klanten langskomt. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 december 2015 om 13:06. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 13:07 | #124 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2014 Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden 
					Berichten: 24.689
				 |   Citaat: 
 En die mentaliteit zou men (in de mate van het mogelijke) moeten wijzigen. Dit geldt natuurlijk enkel voor bedrijven die geen belangrijke infrastructuur nodig hebben en die grotendeels digitaal kunnen werken. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 13:21 | #125 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 Ze is operationeel, sociaal, ecologisch en financieel beter voor iedereen, want de minste verspilling. . 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 13:22 | #126 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   brussel heeft 15miljoen m2 kantoren. Vergelijk het met Burji Khalifa, die 0.5Miljoen m2 kantoren heeft, heb je dus  30 torens van 900m nodig om de volledige kantoormarkt te bedienen. Concreet zet ze in een ring rond de tunnels, maar in extralarge versies, en je kunt volledig de kantoormarkt organiseren op een tiende van huidige oppervlakte Dus moest je Brussel vertikaal opbouwen zou je zien dat daar enkele grote autostrades /spoorverbindingen naar die torens rijden, dat er gigantische parkings in de onderste verdiepingen zouden bestaan. Dat dan iedereen zou werken in de verdiepen tussen het 5de verdiep tot het 200ste verdiep. En dat er automatisch een heel grote flow van personen, goederen en diensten zou ontstaan van/naar die torens, terwijl er intern in die torens gewoon een stad op zichzelf zou bestaan, dat er een interne postbedeling, netwerk, communicatie, liften, goederen flow, en personenflow zou bestaan... zonder dat daar één vrachtwagen aan te pas komt... Als je de verwarming dan van die gebouwen bekijkt, zou je zien dat daar intern een prachtige distributie van energie zou bestaan, waar je water gebruikt om warmte te dumpen voor alle kanten die in de zon staan en warmte in overschot hebben of frigo's etc En dat je op andere plaatsen warmtebehoefte hebt die dan kan ingevuld worden met die overschotten. Je zou zien dat energie vanzelf omhoog gaat, en dat mensen die bovenaan wonen meer koeling vragen en minder energie vragen. Als je die torens op zichzelf bekijkt kunnen ze dus een eigen electriciteitsproductie omzetten naar een WKK toepassign, en gaat die WKK op zichzelf ervoor zorgen dat het gebouw een energieefficientie haalt die we nu zeker niet halen met onze versnipperde laagbouw. Zelfs gewoon het recycleren van warmte uit de afvalleidingen, het vergisten van de afval en zuiveren van het water, kan al een rendabel project zijn in die torens, terwijl het afval verzamelen in Brussel een kilometer netwerk buizen vraagt die je bijlange niet nodig hebt in die torens. Bekijk ook het koppelen van die torens aan de elektriciteitsnetwerk, of aardgasnetwerk of waternetwerk. Je hebt telkens maar één aansluiting nodig voor 10.000den mensen... Wat een efficientie... Bekijk dan de kostprijs van de facades en de buitengevel versus de binnenoppervlakte. je constateert dat dergelijke torens een fantastische goeie verhouding hebben van enorme oppervlaktes ter beschikking versus minimale buiten laag. Wat wel daarentegen gigantisch veel geld kost, is gewoon de constructie van de onderlagen, zodat die torens voldoende sterk de hoogte kunnen ingaan. Maar eenmaal gebouwd hebben die torens toch wel hun efficientie.. in elk geval, volgens mij zou brussel gewoon overal grote oppervlaktes pyramidale torens kunnen bouwen , waarom niet zelfs modulair, een verdiep met tekeer, en de pyramides gewoon in functie van de gronden die ter beschikking komen... | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 15:55 | #127 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 15:58 | #128 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2014 Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden 
					Berichten: 24.689
				 |   Maar het gaat er in dit topic net om dat men de plattelandsgemeenten minder wil bedienen. Het wordt dus onmogelijk gemaakt om vanuit die plattelandsgemeenten (waar men vaak wil wonen hoewel men in de stad werkt) nog met het openbaar vervoer richting Antwerpen te komen. | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 16:22 | #129 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 En er is toch nog altijd enige creativiteit, nietwaar?! Rij met je wagen tot een randparking en neem, voor Antwerpen bijvoorbeeld, daar de tram. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 16:25 | #130 | |
| Banneling Geregistreerd:  8 augustus 2007 
					Berichten: 66.515
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 16:44 | #131 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 mei 2015 Locatie: Vlaams-Brabant 
					Berichten: 77.410
				 |   Citaat: 
 Momenteel heeft men een aantal treinen en bussen die enkel maar gebruikt worden om mensen tijdens de spitsuren naar Brussel te voeren. Die kantoren moeten gewoon weg uit de grote steden en de begin en einduren van een werkdag moeten meer gespreid worden. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 december 2015 om 16:45. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 16:50 | #132 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 . 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 16:55 | #133 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2014 Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden 
					Berichten: 24.689
				 |   Citaat: 
 En ik had het net over de mensen die wilden pendelen van landelijke gemeenten naar de stad, waar vaak hun werk is. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 18:17 | #134 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 18:19 | #135 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 Neem eens een voorbeeld aan Nederland waar men woon- en werkfuncties heel duidelijk scheidt. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 18:21 | #136 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Ik denk niet dat er veel zal afgebouwd worden in het OV richting de steden. Wel tussen bepaalde landelijke gemeenten bijvoorbeeld of op lijnen waar er nauwelijks mensen van gebruik maken. | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 18:22 | #137 | |
| Minister-President Geregistreerd: 22 december 2006 
					Berichten: 5.176
				 |   Citaat: 
 Voor de rest is deze discussie hier in feite off topic | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 18:23 | #138 | 
| Minister-President Geregistreerd: 22 december 2006 
					Berichten: 5.176
				 |   | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 18:27 | #139 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 mei 2015 Locatie: Vlaams-Brabant 
					Berichten: 77.410
				 |   Citaat: 
  En vergeet niet de investering in treinen en bussen die 80% van de tijd zouden staan te roesten. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 18:27 | #140 | |
| Minister-President Geregistreerd: 22 december 2006 
					Berichten: 5.176
				 |   Citaat: 
 Laten we dan alvast twee leerkrachten in 'moeilijke' klassen zetten. In feite is één leerkracht te weinig om alle leerlingen voldoende aandacht te geven. Zeker als je met wat anderstaligen zit of een aantal leerlingen met een 'etiket' (autisme, ADHD, dyslexie, tourette, trauma's, ...). Maar nu stop ik met op deze zaken te reageren, graag terug naat het topic. | |
|   |   |