![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wat te denken van deze column ? :
http://www.nrc.nl/next/2015/12/24/ee...n-toch-1572981 Ook deze stemt tot nadenken: http://www.nrc.nl/next/2015/12/24/de...mannen-1572983 Ik kan de opiniemaker van de eerste column wel volgen, al vind ik zijn overweging om zich te steriliseren op zulke 'jonge' leeftijd wel vrij drastisch en onomkeerbaar. Er zijn volgens mij immers genoeg middelen voorhanden om te beletten dat je bedpartner zwanger van je wordt, zonder er abrupt een knoop in te hoeven leggen. Maar net als hij voel ik, als min of meer leeftijdsgenoot, momenteel niet de minste drang om kinderen te krijgen of de zogenaamde biologische drang om me voort te planten. Ik denk dan ook voortdurend aan de zaken waarop ik zou moeten inboeten als er nageslacht van mij zou rondlopen. Jarenlang geen verre reizen meer, geen ongeplande avondjes uit meer, vergeet lang uitslapen in het weekend, restaurantetentjes, het bijwonen van theatervoorstellingen / concerten en museumbezoeken worden een hele opgave. En je moet je kind hier willens nillens jarenlang blootstellen aan de geldwolven van Studio 100. Er lijken me leukere vooruitzichten ! Om van het financiële aspect nog maar te zwijgen. Maar ik vind toch niet dat ik een egoïst ben, net als de opiniemaker, om bewust geen kinderen te willen. En we zijn ook niet zielig of hebben biologische mankementen waardoor we geen kinderen kunnen krijgen. En ik neem ook geen kinderen om ze dan de godganse dag, zoals sommigen, te dumpen in een fabrieksmatige crèche of voortdurend beroep te doen op babyszitters of de (schoon)ouders. Ik zeg niet dat ik nooit kinderen wil. Mijn persoonlijke omstandigheden kunnen wijzigen de komende jaren, waardoor er wel een bewuste keuze voor kinderen kan komen. Maar ik wil die keuze bewust maken, niet opgedrongen vanuit de omgeving of om een of ander ideaal rolpatroon nastreven. Voor mezelf heb ik die limiet op ca. 45 jaar gelegd om met het vaderschap te beginnen. Ik wil immers mijn kinderen niet opzadelen met een bejaarde 'halve' opa als ze zelf nog klein zijn. Maar ik heb dus nu nog wel eventjes tijd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke discussie wil je starten? het wel/niet willen van kinderen is een persoonlijke keuze, niet meer dan dat.
In mijn hedonistische levensvisie zijn kinderen alleen tof als je goed salaris hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
is de kleine in de pubertijd ben jij 60. zeg nog eens bejaarde opa voordeel is dat je niet gekloot kunt worden door de madam in kwestie als ge geen kinders wilt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarbij, op 45 jarige leeftijd met kinderen beginnen is regelrechte kindermishandeling.
Voor een man is de beste leeftijd tussen 25 en 35 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach uiteindelijk draait het toch allemaal om geld......miljonairs genoeg die vader worden op hun 60 en later......dat lijkt toch niet echt voor problemen te zorgen voor die kleine
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je zei het zelf....het salaris is het belangrijkste Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2015 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Nietzsche : 27 december 2015 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :-d
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 27 december 2015 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok maar er zijn ook jonge koppels die zieke zie gehandicapte kinderen riskeren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Prima zo, beter geen kind als een 'niet echt gewenst' kind.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nah man, kinderen zijn tof (als het jongens zijn).
Een dochter lijkt mij lastig. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 27 december 2015 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent toch die gast die van Thaise dames houdt? kill, genetische diversiteit alles.
Zet superieure, genetische-heterozygote kinderen op deze wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onzin.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|