![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik heb toch het recht me als kinderloze in mijn vrije tijd te onttreken van kinderen ? Ik moet toch niet de last dragen omdat sommigen in mijn omgeving de vaak egoïstische keuze hebben gemaakt om kinderen op de wereld te zetten ? Zoals u misschien wel weet heb ik lange tijd professioneel met kinderen en jongeren gewerkt. Maar zelfs toen had ik er geen behoefte aan in mijn vrije tijd voortdurend met kinderen geconfronteerd te worden. Ik kon die scheiding vrij goed maken. Lijkt me ook mijn goed recht te zijn. Ouders mogen me dankbaar zijn, het zijn hooggeschoolde alleenstaanden met een relatief hoog bruto-inkomen als ik die hun kindergeld en hun opvang en scholen financieren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Nu moet je je vaak 'kapotwerken' en de concurrentiestrijd me je collega's aangaan. Geen wonder dat zulks leidt tot massaal veel burnouts en depressies. De ziekteuitval is enorm !
Vroeger kon je je overdag op het werk af en toe nog eens ontspannen en met andere zaken bezig zijn. Jij noemt dat lummelen, ik zou dat eerder pauzeren noemen. Hoe we nu bezig zijn gaat zich fameus wreken, het is overigens al begonnen, al hebben we dat niet altijd direct door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie voor de doorsnee gezonde 45-jarige man geen praktische bezwaren waarom die niet meer voor een boreling, peuter of kleuter zou kunnen zorgen. Verder zie ik niet in waarom een huidige vijftiger of zestiger niet met een puber of scholier meer overweg zou kunnen. Toch niet meer of minder dan een dertiger of veertiger. Overigens: je bent maar zo jong of oud als je je voelt, veel belangrijker dan die datum op je identiteitskaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanuit een biologisch standpunt krijg je je kinderen best zo vroeg mogelijk. De kwaliteit van je zaad en de eitjes is dan het beste. Bij een vrouw is er niks meer mogelijk na de overgang. Bij de man wel nog, met de nodige risicos. Daarbuiten kost het opvoeden enige energie, en het is nu eenmaal zo dat je als je jonger bent, dat beter aan kunt dan als oudere. De "fitte senior" is een uitzondering op de regel dat fysieke weerbaarheid afneemt met de leeftijd. Anders speelden bij de rode duivels nog steeds de mannen van het WK in Mexico.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook zo tal van vrienden die denken opdat ze nog de 20 km van Brussel lopen en de Tourmalet opfietsen dat ze nog dezelfde mensen zijn dan toen ze 30 waren Niks is minder waar.....als ze zich nog fit en sterk voelen ( wat gewoon een gevolg is van je wat verzorgen en training) dan redeneren ze zo.Een tiener die amper 1 kilometer kan lopen is en blijft jonger gewoon opdat hij jong denkt Je moet je niet jong voelen.....Je moet JONG DENKEN.....en dat is jong zijn.....als je 60 bent is je manier van denken over de dingen helemaal anders dan dat je 20 30 of 40 bent Ik zie het alle dagen bij mijn sportieve leeftijdsgenoten..... benen buikspieren en armen van een dertiger maar het brein van een zestiger of dikwijls nog ouder Ze voelen zich jong maar denken oud ![]() Trouwens ik zie weinig zestigers echt vriendschappelijke banden opbouwen met twintigers...Ieder zoekt de mensen op van zijn leeftijd..Hier en daar heb je nog zo'n vijftiger die zich probeert op te dringen bij jongeren.In het beste geval gedogen ze hem maar hem missen zullen ze niet gauw doen als ze gaan stappen.....Ik weet het van mezelf da's al iets waard ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2015 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik kan je verzekeren dat ook mijn oudere vrouwelijke collega's daar precies hetzelfde over denken.... Maar goed ondertussen ben ik van je gewoon dat je steeds je eigen stellingen tegenspreekt en graag wat dwars zit. Verder heb je wel gelijk dat veiligheid op het werk er sterk is op vooruitgegaan de techniek is verbeterd enz.......maar dat is dan weer een andere discussie.Hier heeft hij het vooral over sfeer en het samenleven. Maar het verwondert me dat jij nu beweert dat het nu allemaal beter is dan vroeger en dat terwijl je papa je zo graag vertelt hoe veel leuker het voorheen wel was dacht ik. Maar anders vraag het eens aan uw oude collega's wat ze vinden van uw stelling Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2015 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik echter geen intentie om minstens tijdens het 1e levensjaar van m'n kind een tropische reis te doen. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 december 2015 om 11:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke poco BV noemde haar kinderen ook weer kleine fuckers ?
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk kan je op restaurant met een kind en is dit niet verboden.....echter of de andere gasten zullen gediend zijn met een avond gebleit en gekres vlak naast hun tafel is een andere zaak.Zoals ik al zei voor een hamburger te eten tot daar aan toe maar als je gaat voor een gastronomisch menu.....? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was dat Siska Schoeters niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit past ook in dezelfde discussie als het cafegaan: mensen doen zulke dingen nu eenmaal veel minder. Het is niet dat ze minder sociaal zijn, maar omdat ze gewoon andere interesses hebben, en op andere manieren omgaan met hun vrienden en collegas. Het leven was vroeger beter, daar ga ik met u mee akkoord. Maar voor de meeste mensen was het werken zeker niet beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik heb daar geen probleem mee. Ik had het toch gehad met het uitgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je standpunt wel. Je wilt zogezegd bewust kinderloos blijven, en je wilt dat de omgeving daar begrip voor heeft (opbrengt). Dit is toch de opzet van je topic. Anderzijds ben je aan het rondspartelen over zoiets als onveilig vrijen. Technisch hoef je niet paternalistisch te doen. Die tijd is voorbij. Niemand die luistert. Ik stel mij de vraag of er een potentiële partner bestaat die kindjes van je wilt. Laatst gewijzigd door Rudy : 29 december 2015 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen maak je voor je veertigste en anders leg je er maar een knoop in. Erop toezien dat je wederhelft de pil neemt? doe dan zelf een regenfrakse aan ! Ik ken heel veel jonge vrouwen die wèl een kind (met onderhoudsgeld) willen maar geen echtgenoot. Betalen zal je! en terecht.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2015 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() Meer nog: het is het ultieme bewijs van het feit dat moeder natuur de vader niet als een onderdeel van de opvoeding van het kind voorzien had.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |