![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Mensen kijken vooral naar anderen om zichzelf niet te zien.
Je moet maar eens diep in hun gevoelens tasten en men zwijgt snel of barst in tranen uit. Ik hou teveel van mijn tactvolle geslepen narcistische manieren dat ik soms ziek ben het niet te kunnen uiten. ^^ |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 30 december 2015 om 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na één maand is het al van: "Kijk daar! De miljardair met zijn deux-chevaux"!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb familie van graven en gravinnen, een zestal broers en zusters, neven die lopen daar ook niet met te koop, ze hebben elk een groot domein met kasteel met tientallen en zelfs een paar honderd hectaren land en bouwgrond. Maar als je ze tegenkomt ga je het nooit denken. In feite hebben ze al teveel tegengekomen omdat er op hun geld geaasd wordt door profiteurs en bedriegers en ze te braaf zijn om zich te verdedigen. Als je vermogend bent moet je zéér brutaal kunnen zijn om dat soort mensen af te stoten of pseudo vrienden te schatten naar hun echte waarde. Laatst gewijzigd door Gipsy : 30 december 2015 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals veel rijken bijten ze een eurocent in twee.....niks zo triestig als pinnige mensen.....la vie d'artiste is niet aan ze besteed.... Precies of die krengen zouden zich een eurooke laten afpakken.....jij schat die mensen wel heel verkeerd in hoor.Die gaan vechten voor 10 eurocent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Fransen hebben daar een mooi gezegde over ; Quand on aime on ne compte pas. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2015 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Nochtans leef je in een land met een zalige gastronomie.
Onze keuken is best één om trots op te zijn. Bepaalde chefs kunnen vernuft goed om gaan met onze streekproducten, en zo leer je wat bij he. Ik kan gerust meer als 100 euro aan een etentje versmijten, no problemo. Maar 't moet wel smaken dan of ik vind het ook verspilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het aangewezen is om je vrijheden en mogelijkheden te verbergen, of dat het gewoon aan die anderen ligt en dat ze daar zelf maar iets aan moeten doen. Ik ken inderdaad veel van die jaloerse types, maar ik weet niet of ik daar überhaupt wel vrienden mee wil zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik ook veel zie: mensen die weinig kunnen of durven kunnen maar niet bevatten dat er mensen zijn die meer kunnen bereiken dan henzelf. Dat is op zich al een reden om jaloers te zijn en die anderen ongeluk toe te wensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat je bij zeer rijke mensen ook niet mag onderschatten is de factor "angst". Er zijn in het verleden reeds meerdere gevallen geweest van ontvoeringen met de bedoeling geld af te persen. Dit is niet uitsluitend een filmscenario, het is reeds meermaals harde realiteit geweest. Zo een paar decennia geleden was er de dramatische ontvoering van Baron Bracht. Zijn lijk werd teruggevonden op het (toen nog bestaande) stort van de Hoge Maay. Er was ook de ontvoering van Baron Lambert die serieus mishandeld werd (vinger afgesneden). Dan in Nederland in 1983 ook de ontvoering van biermagnaat Freddy Heineken. Een ander voorbeeld: de Italiaanse financier Carlo De Benedetti (deed eind 1988 een bod on de Belgische Generale Maatschappij) durfde niet meer in Italië wonen uit schrik voor ontvoering door de Maffia.
Een van de rijkste mensen van het land Alexandre Van Damme woont in Brussel opzettelijk in een volstrekt onopvallend rijhuis en geeft geen interview aan een krant indien hij verneemt dat er van hem ook foto's genomen worden. Vorig jaar nog is een uitgebreid gesprek met hem gepubliceerd in De Tijd. Zonder foto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |