![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle voordelen op elk werk afschaffen. Iedereen gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is bvb bij bepaalde consultancy firmas bon ton om 2200 bruto + firmawagen te geven ipv 2800 bruto wat courant is voor een startende master. Die 600*1.33*13.92/12=925 euro per maand is goedkoper dan bvb 500 euro leasebudget. Ik weet het omdat ik een paar studenten had die aan het solliciteren waren, en dit waren zo een beetje hun aanbiedingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gewoon afschaffen, gemaakte afspraken ook afschaffen want dat is het wat ze bij de NMBS aan het doen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb (gehuwde) kinderen. (één ervan is een ambtenarenkoppel; die hebben geen salariswagen) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie gaat dat doen ? De groenen, omdat salariswagens aanzetten tot meer luxe-verplaatsingen ? Maar wie nog ? De begunstigden van een stakerswagen (vakboungd-bonzen die van de vakboungd een salariswagen hebben) hun vriendjes in het parlement ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 januari 2016 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook voor het afschaffen van salariswagens omdat het een (discriminerende) belastingsontwijking is.
Maar ondertussen zijn er zoveel dat geen enkele partij dat durft afschaffen (omdat ze er zelf één hebben, omdat er teveel in de familie zijn die er één hebben of omdat er teveel kiezers zijn die er één hebben). |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Afspraken zijn afspraken maar de top van de NMBS en de regering houden zich er niet aan.
Dus afspraken en voordelen afschaffen, dus firmawagens ook afschaffen. Schoofke, het is vakbond en niet vakboungd. Staat zo in het woordenboek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat zal de komende jaren nog genoeg gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En daar is niets discriminerend aan. 't Staat iedereen vrij dat in zijn/haar contract te onderhandelen. Niet iedereen is goed genoeg om daar succesvol in te zijn wellicht, maar daar is an sich niks discriminerend aan. Mensen zijn niet gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij sommigen gaat dat automatisch zijn, bij sommigen afhankelijk van de functie en bij sommigen helemaal niet. Daarom is het discriminerend. Voor de rest heb ik niets tegen (legale) belastingsontwijking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en die werknemers inciteert hun auto te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Swat, ik denk niet dat het makkelijk zal gaan,
en het zal zeker ook niet ver genoeg gaan, maar die van den ijzeren weg gaan wat moeten inbinden. .
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een firma wagen is een deel van het loon in natura, het pensioen word berekend op uw loon.
Dan moet ge niet komen klagen dat als ge een firmawagen hebt gehad, dat ge minder pensioen krijgt. Daar hebt ge zelf voor gekozen. Mijn pensioen word berekend op mijn laatse 5 jaar werken, dat is de afspraak. En afspraken moeten behouden blijven want anders heeft het geen nut om afspraken te maken. |
![]() |
![]() |