Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2016, 19:29   #41
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral"
Wir sind nur kanonen fleisch.
Oud 3 januari 2016, 21:35   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En wat gebeurt er als ik de Turkse genocide op de Armeniërs ontken, of de Amerikaanse genocide op de Indianen ???
Hetzelfde als wat zou gebeuren mocht u mij beschuldigen van een flierefluitende pedofiel te zijn. Niks dus. Dat raakt mijn kouwe kleren.

Maar mocht u mijn heksie perfeksie van zoiets beschuldigen, dan zou zij zwaar genoeg beledigd en gesmaad zijn, dat zij u voor de rechtbank zal trekken. Vooropgesteld dat ze u hoger inschat dan een kruipdier.

Illustreert dit genoeg ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 21:39   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Thuis aan tafel, tot daar aan toe? Maar persoonlijk naar de persoon toe vind ik niet kunnen.
Wat vindt u "naar de persoon" (???) niet kunnen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 21:40   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een verkeerd signaal. We moeten terugkeren naar de orde van de dag. Niet naar een conflict a la 1941.
Verkeerd signaal? Het is juist een heel actueel signaal: vrijheid van mening over alles en voor iedereen.
Oud 3 januari 2016, 21:40   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar vind je het ook kunnen naar elkaar toe?
Straks gaan onze jeugd op school tegenover elkaar racistisch doen en zou dat een nieuwe normaliteit kunnen worden waar we de schouders voor ophalen.

Maar is negationisme en racisme geen vorm van pesten?
U verwart "aan racisme doen" met "een racistische uitspraak".
Oud 3 januari 2016, 21:41   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Valt dat niet onder pesten? We moeten onze vrijheid van meningsuiting bewaren, begrijp me niet verkeerd. Maar is een uitbreiding met een aanzet naar pesten nodig?
Onze maatschappij is al zo verzuurd.
Dus een mening verkondigen die iemand niet echt ligt, is volgens u "pesten"? Mag ik er dan van uitgaan dat iedere kritiek op de katholieke Kerk gelijk staat met mij, als katholieke gelovige, "pesten"?
Oud 3 januari 2016, 22:07   #47
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus een mening verkondigen die iemand niet echt ligt, is volgens u "pesten"? Mag ik er dan van uitgaan dat iedere kritiek op de katholieke Kerk gelijk staat met mij, als katholieke gelovige, "pesten"?
Racisme is toch een vorm van pesten?
Maar we moeten daar zeker niet te preuts in ontwikkelen he.

't Is gewoon een segment in onze maatschappij dat mee voor de verzuring zorgt.
Persoonlijk vind ik kritiek op de status "gelovige" niet moreel, maar moet uiteraard wel kunnen.

't is gewoon zoals Jezus zei he Jan, zet uw licht op de kast.
Niet uwen duisternis. Dat is te makkelijk, toegeven.
Maar diepgang? Orde? Waar moet ik kijken vandaag?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 22:09   #48
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
U verwart "aan racisme doen" met "een racistische uitspraak".
En zoiets mag niet vervolgd worden, maar moeten we wel verder bekijken naartoe sensibilisering. Niet waar?
Oud 3 januari 2016, 22:10   #49
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat vindt u "naar de persoon" (???) niet kunnen?
negationisme of racisme.
Oud 3 januari 2016, 23:55   #50
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en neen! Maar is het verstandig iets te bespreken via negationisme of racisme? Dat is een belangrijke vraag die we niet mogen overkijken.
Wat is het logische gevolg?
Het is daarbovenop de aandacht op de verkeerde prioriteiten leggen. Ik verschiet echt van onze moraalfilosoof.
Is het dan verstandiger om sommige feiten toegedekt te laten ?
Hoe meer elementen je over iets weet, hoe genuanceerder het eindoordeel is.
Door bepaalde feiten onuitgesproken te laten of zelfs het uiten ervan te verbieden, help je het vormen van een accuraat beeld van een bepaalde gebeurtenis niet echt vooruit en het recht op waarheid ook niet.

Pas door het uiten van bv de pedofiele praktijken van kerkgeestelijken, kon er een publieke oordeel over worden uitgesproken, daar waar dit onderwerp voordien in de doofpot geborgen bleef.
Waarom zouden opgesmukte leugens ea maatschappelijke ‘taboes’ hiervan gespaard moeten blijven ?
Citaat:
We willen allemaal leven en we moeten juist leren elkaars verschillen te aanvaarden. Niet enkel onze kwalen, maar de rest van de wereld.
Onze aardbol is nu zeer klein geworden; wat is het logische gevolg?
En is dat geen zonde dat we het zover zouden laten komen met al ons gegeven verstand?
Tuurlijk is dat zonde, maar die toestand is er nu eenmaal en het is dus zaak om de bronnen te herkennen en van waar die kwalen vandaan komen.
Racisme wordt steeds beoordeelt steeds vanuit blank naar zwart/anderskleurig toe, terwijl andersom nooit het geval is en het is die éénzijdige poco-visie die m’n peer uithangt, goed wetende dat ook ‘minderheden’ over nare en racistische trekken beschikken, maar daar nooit op aangesproken worden.
Dat is ook zonde.
Citaat:
Touché, maar kijkt. We blijven mensen en de geschiedenis mag ons niet verder terugtrekken. De toekomst moet ons trekken, dat is vooruit gaan. Het andere is achteruitgaan.
Het conflict is vandaag gaande en wereldwijd, het sluipt Europa binnen.
Wereldvrede is in onze handen en we mogen ons niet laten leiden door enkele figuren, maar naar een diepgaande consensus te reiken via debat.
Zonder negationisme en zonder racisme.
Je hebt gelijk, slechts het onbevooroordeeld kijken naar de mens in de ander, stelt idealiter in staat om elkaar als gelijke te zien.
Helaas wordt dat niet door iedereen tegelijk zo bekeken en blijven de problemen zich manifesteren, hoeveel goede intenties er ook zijn tussen andersdenkenden onderling.
Citaat:
Het zijn kwalen in onze maatschappij die we niet onder stoelen of banken moeten schuiven, maar sensibiliseren. Via voorbeeldfuncties.
Welke voorbeeldfuncties had je zoal in gedachten en wie zou dan ‘zuiver’ genoeg zijn, om die te mogen invullen ?
Citaat:
Again, via negationisme of racisme vertrekken we verkeerd en is de uitkomst al bepaald. De wereld is klein en iedereen zal zich daarop moeten aanpassen.
Het is niet negationistisch om de Holocaust als zodanig te erkennen, maar tegelijk het aantal slachtoffers lager in te schatten, dat is hoogstens revisionistisch en ook dit al helemaal niet meer, als documenten en resultaten van onderzoeken daarnaar voor iedereen toegankelijk zijn en zelfs door joodse instanties erkent worden.
Wie kan d�*�*r nu iets op tegen hebben ?

En racisme ? We moeten ook durven erkennen dat dit voorkomt bij elke bevolkingsgroep op aarde, van welke kleur, overtuiging of afkomst dan ook en hoogstens gradueel in uiting en toepasselijkheid van elkaar verschillend.
Dat ontkennen is als de bellen in het zeepsop niet willen zien.
Citaat:
Dus elkaars verschillen leren aanvaarden. Liever apartheid in vrede dan gedurig samen in onvrede.
Hopelijk zien we in de toekomst een werkbare oplossing.
Citaat:
Ligt dat dan niet in de eerste plaats ook aan het volk? Niemand verbiedt ons toch onze cultuur te beleven en bovenaan te plaatsen?
Elke vermeende associatie met een Europees nationalistische of Vlaamse identiteit, wordt door de fobomaniakken van dienst reeds al als ‘verdacht’ beschouwd en desnoods bij voorbaat onder de mediatieke drekdouche geplaatst.
Storme nog ’s daarover:

“In zo’n tijd wordt al wie zich nog met een culturele traditie durft te vereenzelvigen al snel medeplichtig geacht aan allerlei discriminaties waaraan men die traditie schuldig acht.”

De link naar boe ba foei nazi-Duitsland wordt via politiek-correcte kanalen al snel gelegd, om elke dreiging van het politieke vriendjes-profitariaat zonder genade de kop in te drukken, trouw aan de oikofobe traditievoorschriften van onze ‘culturele elite’.

Maar uiteraard is het waarderen en beleven van bepaalde tradities uit je eigen cultuur niet verboden, dat nog even niet.
Citaat:
We staan voor een pickle, en dat valt te overstijgen door onszelf te blijven en uit te gaan van een lange termijn visie. Peace is in our hands ^^
Laten we dan om te beginnen de politici daarvan proberen te overtuigen, het zijn zij die ons bepaalde ‘culturele pickles’ als hindernissen voor de voeten werpen, waardoor elke goede kans op die beloved peace weer een stukje moeilijker komt te liggen.

Hoe dan ook, we gaan zien waar het allemaal op uitdraait, maar afgaande op het verleden ziet de voortgang der dingen er imo niet direct peacefull uit, al blijf ik als geboren optimist geloven in een zodanige dramatische omslag van de huidige toestand, dat van de schok ervan het collectieve denken op één lijn komt te staan en de mensheid haar intrisieke verbondenheid met elkaar en de Aarde ten volle beseft.
Pas dan zullen die financieel-politiek-religieuze pickles geen invloed meer hebben op onze bewustzijnsgesteldheid en kan de evolutie der mensheid een hogere fase van geestelijke groei ingaan.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 04:17   #51
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
OP laster en eerroof en aanzetten tot strafechterlijke zaken na heeft de wetgever zich niet bezig te houden met meningen.
Het grootste deel van onze wetgeving berust op meningen. Misschien wel algemeen aanvaarde, maar niettemin meningen.
Oud 4 januari 2016, 04:55   #52
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Het is ook wenselijk om mensen die werden gebroodroofd en gevangengezet omwille van hun mening over de 'holocaust' vrij te laten.
Niet binnen twintig jaar maar wel onmiddellijk. Europa heeft wel degelijk politieke gevangenen.
Oud 4 januari 2016, 06:44   #53
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Idioten moeten inderdaad de ruimte krijgen zich oerbelachelijk te maken.
Hopelijk bezondigen er veel racisten zich dan uiteindelijk toch aan laster en eerroof...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 07:09   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vind ik ook dat het moet kunnen. Dan kunnen racistische idioten die dit opvangen meteen 'n pak slaag verwachten en zien of ze daarna nog met die vrijheid kunnen omgaan.
U bent een extreem gewelddadig @Bhairav.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 januari 2016 om 07:16.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 07:16   #55
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U bent een extreem gewelddadige geweldenaar @Bhairav.
Hopen dat mensen hun vingers verbranden aan hun lompheid?
Ik denk dat er op dit forum wel genoeg rechtse zakken zijn die veel ergere dingen gezegd hebben.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 07:23   #56
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopen dat mensen hun vingers verbranden aan hun lompheid?
Ik denk dat er op dit forum wel genoeg rechtse zakken zijn die veel ergere dingen gezegd hebben.
Ja. Klopt. Ik was iets te gevoelig. Heb het gezegde reeds 40% teruggetrokken.

Maar linkse zakken hebben zeer zeker hun best gedaan, net als de rechtse. Niet dat al die sukkels me interesseren.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 januari 2016 om 07:26.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 08:33   #57
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
A new world order. Not that one you were expecting hej?
Kan ik van u ook zeggen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 08:34   #58
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Idioten moeten inderdaad de ruimte krijgen zich oerbelachelijk te maken.
Hopelijk bezondigen er veel racisten zich dan uiteindelijk toch aan laster en eerroof...
De vraag is nu wie is er nu de echte idioot ? &
Oud 4 januari 2016, 08:39   #59
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Vermeersch drukt zich hier inderdaad zeer slordig uit. Je moet aandachtig lezen om te beseffen wat hij bedoelt met "het moet kunnen": het moet juridisch kunnen, d.w.z. meningsuitingen moet je niet gerechtelijk vervolgen.
Velen hebben de macht niet echt de diepte van Vermeersch te begrijpen ...vandaar, , ik hoor niets slordigs , ik begrijp er alleen uit dat een mens zijn grondgebied mag verdedigen ... dat zal hij waarschijnlijk bedoelen..
Oud 4 januari 2016, 09:05   #60
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kan ik van u ook zeggen ...
Begreep je het wel? wat kan je van mij ook zeggen?
Ik zag deze aankomen hoor. Waarom was ik zo radicaal tegen oorlog denk je?

Laatst gewijzigd door Peche : 4 januari 2016 om 09:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be