Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2005, 20:42   #1741
La Vache qui rit
Banneling

La Vache qui rit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
De laatste 50 replies ofzo heb ik niemeer gelezen op deze topic; maar voor de rest heeft den Superstaaf wel brandhout gemaakt van de censuurliefhebbers; dat valt niet te onderkennen!
Daar heb je een punt: Superstaaf heeft iedereen de mond gesnoerd.
La Vache qui rit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 22:02   #1742
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Vache qui rit
Daar heb je een punt: Superstaaf heeft iedereen de mond gesnoerd.
Zonder hulp van een wet.8)
Oud 19 februari 2005, 11:16   #1743
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik heb er begrip voor.
One-liners posten, vragen ontwijken,......... tijdrovende bezigheid........
________

De proef of the poedding ies ien ietieng iet, niet in hem nog verder opkloppen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 februari 2005 om 11:16.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 12:32   #1744
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
________

De proef of the poedding ies ien ietieng iet, niet in hem nog verder opkloppen.
Jij wil de pudding helemaal niet proeven.
Jij spuugt erin, hopend dat niemand hem nog wil eten.

Voor wie wél tijd en zin heeft om een gedegen antwoord te geven, nogmaals het onbeantwoorde vragenlijstje.
Indien niet ernstig gelieve u te onthouden:

1/Wat staat er precies in die gecensureerde geschriften, dat ze moeten verboden worden
2/Waarom mag revisionisme-negationisme van een zwarte genocide wel?
3/Wat gebeurde er in de 50 jaar na WOII voor ergs naar aanleiding van de toen niet verboden rev-neg-geschriften, dat nu reden kan geven tot verbod.
4/Waar haalt iemand de pretentie vandaan om een oordeel te vellen over boeken die hij gezien het verspreidingsverbod niet eens wettelijk kan aangeraken?
5/Waar halen censors de kennis en vooral pretentie vandaan om in andermans plaats te oordelen wat ze onder ogen krijgen?
6/Waarom mag de verbiedende censor (ic CGKR) zelf wél 'verspreiden'
Oud 23 februari 2005, 14:03   #1745
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Jij wil de pudding helemaal niet proeven.
Jij spuugt erin, hopend dat niemand hem nog wil eten.

Voor wie wél tijd en zin heeft om een gedegen antwoord te geven, nogmaals het onbeantwoorde vragenlijstje.
Indien niet ernstig gelieve u te onthouden:

1/Wat staat er precies in die gecensureerde geschriften, dat ze moeten verboden worden
2/Waarom mag revisionisme-negationisme van een zwarte genocide wel?
3/Wat gebeurde er in de 50 jaar na WOII voor ergs naar aanleiding van de toen niet verboden rev-neg-geschriften, dat nu reden kan geven tot verbod.
4/Waar haalt iemand de pretentie vandaan om een oordeel te vellen over boeken die hij gezien het verspreidingsverbod niet eens wettelijk kan aangeraken?
5/Waar halen censors de kennis en vooral pretentie vandaan om in andermans plaats te oordelen wat ze onder ogen krijgen?
6/Waarom mag de verbiedende censor (ic CGKR) zelf wél 'verspreiden'
Een bescheiden poging om antwoorden te formuleren:

1) In feite niets wat de mensen niet zouden mogen lezen.
2) Geen reden te bedenken waarom wel
3) Ik zou het niet weten
4) en 5) Meestal omdat bepaalde mensen willen verhinderen dat anderen kennis krijgen van een visie die ze verafschuwen. Soms zijn de intenties goed bedoeld (het zogenaamde beschermen van mensen tegen hun eigen domheid), maar, zoals we allemaal wel weten, daarmee wordt de weg naar de hel geplaveid.
6) Omdat men van zichzelf denkt dat als men goede intenties heeft, men het monopolie op de zogezegde slechte intenties mag uitoefenen om het contrast met de eigen goede intenties aan iedereen duidelijk te maken. Dan kan men duidelijk stellen: dit is goed (wij) en dat is slecht (de andere). En bijgevolg dus ook een 'beoordelingsmonopolie' voor zichzelf vestigt.

Ik wou hierop een antwoord geven, omdat ik hiermee ook een punt wil maken.

Mijn grootoom heeft drie jaren in een Duits werkkamp gezeten tijdens WO II(hoewel geen concentratiekamp of vernietigingskamp, ik kan u verzekeren, het was niet bepaald Center Parks). Hij was nogal een karakter, kon zijn mond niet houden wanneer het moest en had dus direct heibel met de Duitse bezetters. Ze hebben duchtig geprobeerd hem dood te schoppen, maar koppig als hij was weigerde hij te sterven. Hij heeft daarna zelfs zijn leven terug opgepikt alsof er niets gebeurd was.
Ik hem nooit goed gekend (ik was nog jong toen hij stierf). Mijn neef vertelde mij later dat hij zelf boeken in zijn kast had staan over negationisme en revisionisme (gelukkig leeft hij nu niet meer want hij was misschien strafbaar geweest). Toen mijn neef vroeg waarom, sprak hij de in mijn oren onsterfelijke woorden :"de strijd zal nooit afgelopen zijn, dus blijf op de hoogte van wat uw tegenstander doet en zegt" (nonkel sprak niet veel, maar als hij wat zegde, bleef het hangen).

Dus ik ga nog een stap verder:
Het revisionisme en het negationisme moeten zelfs deel uitmaken van het leerplan voor geschiedenislessen. En bovendien niet alleen specifiek toegespitst op WO II, maar in al zijn vormen.

Als we de incidenten met hakenkruisen (prins Harry) of hitlertattoëringen (Goris) bekijkt, is er wel een rode draad. Men tooit zich met symbolen waarover men volstrekt onwetend is. En als ik 1 ding wel zeer diep veracht is het kokketeren met beladen symbolen waarvan men de onderliggende betekenis niet kent. Ik heb dan nog meer respect voor iemand (zonder dat ik hiermee ook akkoord ga, laten we wel wezen) die uit overtuiging in die symbolen gelooft en ten volle beseft wat ze betekenen én bereid is de consequenties ervan te aanvaarden.

Mijn conclusie is dat vele, meestal jonge mensen meer en meer onwetend beginnen te worden over de recente geschiedenis. En dan verkies ik de situatie dat over alle aspecten objectief onderwezen wordt, maar dan ook werkelijk alle!!

En als dan iemand nog meent het negationisme te moeten aanhangen, dan zal je daaraan niets maar dan ook werkelijk niets, nada, nul komma nul, noppes, rien de knots aan kunnen veranderen door een wet. In tegendeel: het verdwijnt de 'underground' in, en wordt het alleen maar moeilijker om "op de hoogte te blijven van je tegenstander", zoals nonkel zaliger het zo mooi uitdrukte.

Laatst gewijzigd door Morduk : 23 februari 2005 om 14:05.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 19:16   #1746
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

U slaat de nagel op de kop, Morduk.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 21:23   #1747
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk

3) Ik zou het niet weten
4) en 5) Meestal omdat bepaalde mensen willen verhinderen dat anderen kennis krijgen van een visie die ze verafschuwen. Soms zijn de intenties goed bedoeld (het zogenaamde beschermen van mensen tegen hun eigen domheid), maar, zoals we allemaal wel weten, daarmee wordt de weg naar de hel geplaveid.
6) Omdat men van zichzelf denkt dat als men goede intenties heeft, men het monopolie op de zogezegde slechte intenties mag uitoefenen om het contrast met de eigen goede intenties aan iedereen duidelijk te maken. Dan kan men duidelijk stellen: dit is goed (wij) en dat is slecht (de andere). En bijgevolg dus ook een 'beoordelingsmonopolie' voor zichzelf vestigt.

Mijn grootoom heeft drie jaren in een Duits werkkamp gezeten tijdens WO II(hoewel geen concentratiekamp of vernietigingskamp, ik kan u verzekeren, het was niet bepaald Center Parks). Hij was nogal een karakter, kon zijn mond niet houden wanneer het moest en had dus direct heibel met de Duitse bezetters. Ze hebben duchtig geprobeerd hem dood te schoppen, maar koppig als hij was weigerde hij te sterven. Hij heeft daarna zelfs zijn leven terug opgepikt alsof er niets gebeurd was.
Ik hem nooit goed gekend (ik was nog jong toen hij stierf). Mijn neef vertelde mij later dat hij zelf boeken in zijn kast had staan over negationisme en revisionisme (gelukkig leeft hij nu niet meer want hij was misschien strafbaar geweest). Toen mijn neef vroeg waarom, sprak hij de in mijn oren onsterfelijke woorden :"de strijd zal nooit afgelopen zijn, dus blijf op de hoogte van wat uw tegenstander doet en zegt" (nonkel sprak niet veel, maar als hij wat zegde, bleef het hangen).

Het revisionisme en het negationisme moeten zelfs deel uitmaken van het leerplan voor geschiedenislessen. En bovendien niet alleen specifiek toegespitst op WO II, maar in al zijn vormen.

Als we de incidenten met hakenkruisen (prins Harry) of hitlertattoëringen (Goris) bekijkt, is er wel een rode draad. Men tooit zich met symbolen waarover men volstrekt onwetend is. En als ik 1 ding wel zeer diep veracht is het kokketeren met beladen symbolen waarvan men de onderliggende betekenis niet kent. Ik heb dan nog meer respect voor iemand (zonder dat ik hiermee ook akkoord ga, laten we wel wezen) die uit overtuiging in die symbolen gelooft en ten volle beseft wat ze betekenen én bereid is de consequenties ervan te aanvaarden.

Mijn conclusie is dat vele, meestal jonge mensen meer en meer onwetend beginnen te worden over de recente geschiedenis. En dan verkies ik de situatie dat over alle aspecten objectief onderwezen wordt, maar dan ook werkelijk alle!!

En als dan iemand nog meent het negationisme te moeten aanhangen, dan zal je daaraan niets maar dan ook werkelijk niets, nada, nul komma nul, noppes, rien de knots aan kunnen veranderen door een wet. In tegendeel: het verdwijnt de 'underground' in, en wordt het alleen maar moeilijker om "op de hoogte te blijven van je tegenstander", zoals nonkel zaliger het zo mooi uitdrukte.
Awel Morduk, ik mag dan al te vaak een Knuppel zijn maar hier word ik heel stilletjes en kleintjes van.
Oud 25 februari 2005, 09:36   #1748
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk

3) Ik zou het niet weten

Slimme gast die nonkel.
Oud 8 maart 2005, 16:18   #1749
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

tot wat zulke wetten zouden kunnen lij(ei)den...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Luc Versteylen
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.

Moet Luc Versteylen nu vervolgd worden voor minimalisering van de holocaust in WO2 ???
Want WO2 was geen godsdienstoorlog en volgens Luc Versteylen zou dat dus een minder erge oorlog zijn geweest....

Stel je even voor dat deze minimalisering door een andere meer verdachte persoon was gezegd. Ik zeg zo maar iets een Franse politicus die de holocaust een detail in de hele geschiedenis van de mensheid noemde...

Komt de uitspraak van Versteylen ook niet in die richting ? Want er zijn veel ergere oorlogen gebeurt dan WO2 zegt de pater.... Dus minimaliseert hij ergens de oorlog en dus ook de daarin gebeurde holocaust....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 21:17   #1750
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Hij kan achteraf nog altijd zeggen dat hij WO II wel degelijk een godsdienstoorlog vindt.
Zouden er mensen zijn die daarover in discussie willen gaan?

Och ja, wie de hond wil slaan, vindt altijd wel een stok.
Stokken genoeg in België!
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 09:26   #1751
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Knappe bijdrage, Morduk. Alleen jammer dat de wetgever niet zal luisteren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 17:14   #1752
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Noch degenen die zich van het huidige regime afhankelijk weten.
Of wat dacht je hier van?

Citaat:
Ik geloof niet in het bestaan van die "andere meningen".
Wat mij betreft zijn die "andere meningen" gewoon in het leven geroepen door nabestaanden van nazi-collaborateurs om het "luguber verleden" van hun voorouders te verschonen
.
Oud 2 mei 2006, 18:25   #1753
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Speciaal voor degenen die er zo zeker van zijn dat 'het volk' de wetgever volgt inzake censuur en muilkorfwetten, even de argumenten en vooral, resultaten van deze poll, naar boven halen.

De discussie kan dus verder gaan...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 23:45   #1754
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef Etienne Vermeersch volledig gelijk op dit punt. De antiracismewet en de negationismewet zijn fascistische wetten. Ze horen niet thuis in een democratie. Zo snel mogelijk afschaffen, samen met de gedachtepolitie CGKR.
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=227405

bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 00:11   #1755
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wie mogen we niet van wie bekritiseren?
Oud 6 januari 2016, 00:16   #1756
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intussen zitten we opgezadeld met de gevolgen van het anti-fascistische beleid dat gevoerd werd door de nieuwe fascisten.
Oud 6 januari 2016, 00:21   #1757
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Intussen zitten we opgezadeld met de gevolgen van het anti-fascistische beleid dat gevoerd werd door de nieuwe fascisten.
Altijd uitermate gevaarlijk wanneer een overheid meent te moeten tussenkomen in historische discussies of meningen en overtuigen over historische gebeurtenissen.

De wet op het negationisme is daarom een draak en een aanfluiting van de basisvrijheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 00:51   #1758
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herhaal.
Wie mogen WIJ van wie niet bekritiseren, maar wie gaat veel verder dan alleen maar bekritiseren van wat niet politiek correct is?

Wie wordt de hand boven de kop gehouden door het Centrum voor Gedachten-Kontrole en Repressie en waarom?

Uit wiens manipulerende brein komen de "aanbevelingen voor de berichtgeving over allochtonen"?

Welke zin heeft censuur in het tijdperk van de sociale media?
Steeds meer burgers wantrouwen de machthebbers door wie ze belazerd en belogen worden steeds meer.
Waar zal dit eindigen?
Oud 6 januari 2016, 00:55   #1759
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik herhaal.
Wie mogen WIJ van wie niet bekritiseren, maar wie gaat veel verder dan alleen maar bekritiseren van wat niet politiek correct is?

Wie wordt de hand boven de kop gehouden door het Centrum voor Gedachten-Kontrole en Repressie en waarom?

Uit wiens manipulerende brein komen de "aanbevelingen voor de berichtgeving over allochtonen"?

Welke zin heeft censuur in het tijdperk van de sociale media?
Steeds meer burgers wantrouwen de machthebbers door wie ze belazerd en belogen worden steeds meer.
Waar zal dit eindigen?
Burgeroorlog of een totalitaire regime. Welke van de twee gaan we kiezen?

Laatst gewijzigd door bf62 : 6 januari 2016 om 00:55.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 01:07   #1760
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Burgeroorlog of een totalitaire regime. Welke van de twee gaan we kiezen?
Maak je geen illusies. "We" krijgen het allebei.....zonder voor één van beide te kiezen.

Gezien de stelling van prof. Vermeersch leven we zelfs al een hele tijd in regime met totalitaire eigenschappen. Dat het regime verkocht wordt als "democratie" verandert niets aan het feit dat we leven in een land dat er een gedachtenpolitie op na houdt en dat zich bezondigt aan allerlei vormen van censuur. Dat typeert geen democratie maar wel een totalitair regime.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be