![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
|
Citaat:
Eerder minister van 'immobiliteit' dus. Besluit. Veel kritiek door de NVA wanneer ze niet in de regering zitten. Maar wanneer ze het zelf moeten doen, doen ze het geen snars beter. Integendeel zelfs: nooit zoveel files gehad nu dat NVA-er Weyts minister is. Weyts zou zich beter bezig houden met het kweken van hangbuikvarkens. Daar heeft hij verstand van. Alhoewel, heel zeker is dit ook al niet. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Vanmorgen staat er al meer dan 170 kilometer file op de Vlaamse snelwegen, in heel België loopt dat op tot meer dan 550 kilometer. De sneeuwval vannacht zorgt voor gladde wegen. Er gebeurden al heel wat ongevallen op de binnenring en verschillende snelwegen. Op de E313 in Wommelgem gebeurde een ongeval tussen een vrachtwagen en zes personenwagens, daar verlies je meer dan twee uur. Op de A12 zijn ook twee rijstroken versperd door wateroverlast. Door het winterweer is ook de dienstregeling bij De Lijn op meerdere plaatsen verstoord.
Vanochtend 500 km file in België, België is ongeveer 250 km van Oost naar West dus een file van Limburg naar de kust en terug. En toch blijven besparen op openbaar vervoer en met minder werknemers bij de NMBS. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.997
|
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
Files smelten als sneeuw voor de zon, door het bouwen van filestroken op de pechstroken
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.997
|
Citaat:
http://bivv.be/frontend/files/userfi...wegen_2011.pdf : - matrixborden boven de rijstroken en de pechstrook, dynamisch inhaalverbod camions en 120 Vmax bij zeer druk verkeer. - met de groene pijl wordt de pechstrook als extra 4e strook vrijgegeven. - bord pechhaven op 200 m - bord Autobahnpolizeidienststelle op 5000 m Maar het kan ook zijn dat de BIVV dat niet gemerkt heeft dat ze een buitenlandse foto ingepikt hebben voor hun Belgische snelwegstudie... mss een natte droom ... grappig ook waarvoor ze zich uitgeven: "kenniscentrum verkeersveiligheid"
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 januari 2016 om 13:27. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
dat zijn de snelheidsapostels ?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.997
|
Is natuurlijk complete onzin wat ze daar zeggen, eigenlijk leugens:
- volgens de Deense metingen op hun 130 kmh-snelwegen wordt daar gemiddeld 120,3 kmh gereden (Gennemsnitshastighed), en 8,7 % rijdt daar boven de 140 kmh, ttz klasse 140-180 kmh. Tesamen met 130-140 kmh (27,1 %) rijdt maar liefst 35,8 % boven 130 kmh, bovenste lijn: Citaat:
- volgens de BIVV-metingen wordt op onze 120 kmh-snelwegen gemiddeld 117,9 kmh gereden en amper 5 % rijdt boven de 140 kmh, de gemiddelde V85 is 131 kmh dus amper 15 % rijdt in BE boven 130 kmh, waar in DK 35,8 % boven 130 kmh rijdt. Zelfs op de 110 kmh-snelwegen in DK (onderste lijn) rijdt 12,2 % boven de 130 kmh, het gemiddelde is daar logischerwijze maar 113,6 kmh want mobiele controles zullen ze daar ook wel hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als de Deense en Belgische stats kloppen, dat kan men toch zien dat gereden snelheden echt niets wil zeggen over het aanal verkeersdoden. (Denemarken heeft ook geen vaste flitspalen of trajectcontroles voor zover ik weet) We kunnen beter ook nog eens IRTAD raadplegen die hebben stats per miljard voertuigkms op de snelwegen: (want in DK kennen ze amper file (alleen buurt Kopenhagen) http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf Road user fatalities Motorways per 1 billion Veh·Km 2012 Belgium : 2,1 ( van 118 snelwegdoden, 114 is het gemiddelde van de laatste 4 jaar 2011-2014) Denmark : 0,7 (van amper 8 snelwegdoden ook een eerder toevallig resultaat) nemen we 12 of 4j gemiddelde dit is 50 % meer dan 8 dan heeft Denemarken 1 snelwegdode per miljard snelwegkms, of het risico op een dodelijk slachtoffer /mrd kms is in DK is maar de helft van België. Verbeter me als ik mis ben.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 januari 2016 om 18:58. |
|||||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
Citaat:
Het gaat over een statistiek van 30 doden per 1000 gewonden die dan stijgt volgens hen... Naar bvb met de natte vinger 55 doden per 1000 gewonden Wat ze dan beter zouden zeggen; onze wegen zijn zo danig slecht door onze eeuwige bezuinigingen ten voordele van het ambtelijke pensioen, dat we inderdaad daarom nie veilig de snelheid kunnen optekken |
|
|
|
|
|
|
#30 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.997
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor letselernst zijn veel meer parameters direct belangrijker dan alleen maar gereden snelheid (slechts indirecte parameter, want enkel impactsnelheid telt), directe parameters zoals de massa en de passieve veiligheid van de betrokken voertuigen bij impact, ik ben bvb zeker dat BE een van de slechtste gordeldrachtpercentages heeft in Europa, tov van Denemarken zal BE zeker gemiddeld 10-15 %-punten slechter zijn. In BE zal ook veel meer zwaar verkeer rijden, want DK heeft minder zwaar transitverkeer. Ook de vele files zorgen voor vele kopstaartongevallen die dikwijls dodelijk zijn bij betrokken zwaar verkeer, allemaal factoren waarom BE er relatief slechter voorstaat als redelijk veel andere EU-landen. De Irtad tabel snelwegdoden per gereden kilometer duidt namelijk ook aan dat BE het zeer wslk iets beter doet als het EU-gemiddelde op snelwegen, toch van het jaar 2012, maar dat valt jou wslk niet op hé Paul. Dat de BIVV meestal naast de pot zevert had ik wel gedacht, ze focusseren weer al te graag op snelheid boven de snelweglimiet als boeman, alhoewel dat verwaarloosbaar klein is als indirecte factor, de cijfers van andere landen tonen dat duidelijk aan. Onaangepaste snelheid -ook onder de limiet- is dan wel niet verwaarloosbaar. Citaat:
Maar minder doden op onze snelwegen interesseert onze flitsambtenaren niet, hun pensioentje wslk veel meer.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2016 om 01:05. |
||||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Lees ik daar dan iets over gebrek aan de infrastructuur? Het kan even goed liggen aan de mentaliteit van menig Belgische automobilist.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
Gent, het nieuwe filedrama.
Knippeti-knip.
__________________
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.464
|
Niet moeilijk om files te veroorzaken.
1) stel verboden in om boven de X km/h, met X steeds lager, te rijden. 2) stel verbod in om in bepaalde richtingen door bepaalde straten te rijden. 3) stel verbod in voor doorgaand verkeer om door bepaalde straten te rijden. 4) of versper gewoon direct de baan met betonblokken. 5) breek rechte stukken baan uit en maak dat auto's zigzag moeten rijden. 6) vervang geleidelijke samenkomsten van wegen door "afslaan om de hoek". 7) leg overal steenhopen om auto's te doen hotsen. En het wordt kruipen zonder alternatieven. Ook wel bekend als "file".
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.464
|
Citaat:
Of ze vonden enkele Joden profiteur om dan het hele "zogenaamde ras" te pogen uit te moorden, en dan nog vooral nadat de profiteurs emigreerden.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 16 januari 2016 om 17:23. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.464
|
Citaat:
"Veiliger", heet dat dan allemaal haha.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
De brandstofprijzen zijn belachelijk laag en de economie trekt wat aan. Meer is er niet nodig om meer files te creëren. Die files worden overigens vooral veroorzaakt door onkunde van degenen die op de weg zijn en ongevallen veroorzaken. Daarnaast heb je natuurlijk ook de mensen zelf die steeds met de auto hun verplaatsingen doen en wanneer anderen net hetzelfde doen, dan krijg je natuurlijk files. Ze schuiven de verantwoordelijkheid dan af op de minister van mobiliteit, maar zijn eigenlijk zelf verantwoordelijk omdat ze zelf zorgen voor fileverkeer. Keuze woonplaats, keuze werk, keuze vervoersmiddel.
__________________
Ignorance is bliss |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Véél te véél firmawagens, afschaffen.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.464
|
Véél te véél overheid, afschaffen.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.685
|
Onze snelwegen zijn gebouwd tijdens de jaren '70 er reden toen een 2 miljoen wagens rond. Nu rijden we met 6 miljoen wagens
De vraag is Hebben wij nu 3 x meer autostrades ? Of hebben we 3 x meer rijstroken op diezelfde autostrades , betekent dus 6 vals autostrades ? Of gewoon 3x meer wegstroken. De wagens zijn inherent veiliger geworden, ttz worden allemaal uitgerust met airbags gordels, kreukelzones, nap 5 , esp, abs, collisies detect , GPS, cruise controle, platte band detectie, dode hoek detectie, autonome wagensetc Heeft de overheid een van die systemen ooit gefaciliteerd ? Bij mijn weten zijn alleen de gordels ooit verplicht geworden. Heeft de overheid ooit premies gegeven om veiligere wagens te kopen ? Heeft de overheid ooit premies gegeven om een van die systemen gefaseerd sneller in de markt te krijgen ? Bvb door te eisen dat bedrijfswagens al die opties hebben... Bij mijn weten is het enige dat ze doet zichbzich bezighouden met emissies en laat ze zich nog om de tuin leiden door haar eigen testen die falen |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Gent is een voorbeeld voor de toekomst. Voor vele "achterlopende" Belgen is dat thans niet te begrijpen, maar dat komt nog wel binnen enkele decennia.
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...zondheid.dhtml Verkeer moet dus zoveel mogelijk uit de stad geweerd worden. En zonder harde ingrepen van de overheid is dat niet te realiseren daar mensen als kuddedieren hun auto blijven gebruiken, zelfs als stikken ze in hun eigen vuiligheid.
__________________
Ignorance is bliss |
|
|
|