Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2016, 18:05   #2521
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En electrische brol verkoopt nog steeds voor geen meter in Duitsland.
Ah, nee, uiteraard niet. Duitsers willen enkel nog met sjoemelauto's rondcrossen. Of zoals Merkel terecht liet opmerken: "Wir sjoemelen das"...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:09   #2522
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ah, nee, uiteraard niet. Duitsers willen enkel nog met sjoemelauto's rondcrossen. Of zoals Merkel terecht liet opmerken: "Wir sjoemelen das"...
En met de huidige brandstofprijzen ook nog eens heel goedkoop.

Je moet echt wel goed zot zijn om electrisch te gaan sukkelen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:28   #2523
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En met de huidige brandstofprijzen ook nog eens heel goedkoop.

Je moet echt wel goed zot zijn om electrisch te gaan sukkelen.
Natuurlijk. De enige reden dat Tesla hier verkoopt, is dat ze een fiscale aftrek van 120 procent genieten.

Tof voor zelfstandigen, compleet nutteloos voor de particulier.

Je moet wel gek zijn om als privépersoon een tablet op wielen te kopen als je voor de helft van de prijs een 5 serie of een XF krijgt.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:48   #2524
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ah, nee, uiteraard niet. Duitsers willen enkel nog met sjoemelauto's rondcrossen. Of zoals Merkel terecht liet opmerken: "Wir sjoemelen das"...
En de Belgen zijn nog erger die vergiftigen graag hun familie en medemens met hun kankerbakketitis.

Maar het zal verkeren dat staat vast. Dan gaan ze alweet bleiten dat ze niets meer voor hun sjoemel-kankerdiesel krijgen. Je moet echt zot zijn nu nog een diesel te kopen die nog maar eens extra duurder wordt tov een benzine.
Zelfs een ureumpispot moeten ze extra bijvullen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2016 om 20:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 18:18   #2525
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de Belgen zijn nog erger die vergiftigen graag hun familie en medemens met hun kankerbaketitis.
Met wat reed jij dan pakweg 10 jaar geleden rond? Met uw fiets of wat Het zwakste excuus dat er bestaat om uzelf toch maar te overtuigen dat een E-wagen beter is dan de uitvinding van het wiel.Of is het door het Muskie geloof dat je het verstand verloren bent?

En als ik nu zeg ja ik vergiftig wel mijn medemens. Want mijn medemens kan de pot op. Wat heb je dan nog verder als excuus?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 18:19   #2526
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Natuurlijk. De enige reden dat Tesla hier verkoopt, is dat ze een fiscale aftrek van 120 procent genieten.

Tof voor zelfstandigen, compleet nutteloos voor de particulier.

Je moet wel gek zijn om als privépersoon een tablet op wielen te kopen als je voor de helft van de prijs een 5 serie of een XF krijgt.
Dat zeg ik al heel de tijd. Schaf morgen dat fiscaal voordeel af en tesla kan sluiten. De ENIGE reden dat een zelfstandige een tesla koopt is door die fiscale aftrek. Omdat hij geen gewone dure wagen kan betalen. Loooooosers zijn het, allemaal
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 19:55   #2527
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Loooooosers zijn het, allemaal
Speak for yourself...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 09:46   #2528
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Speak for yourself...
Ik blijf het zeggen : wie koopt een tesla : die enkel telt en naar het 100 (120)% fiscaal voordeel kijkt. Mensen die geen gevoel in autostyling hebben. Die geen dure wagen met maar 50% fiscaal voordeel en hoge VAA KUNNEN betalen. Was er geen gunstig fiscaal voordeel dan reden er in België nul nul tesla's rond. Is zoals destijds met de zonnepanelen. En wie gaat er later voor mogen opdraaien : alle burgers als blijkt dat de E-wagens niet genoeg geld in de staatskas brengen. Wie vandaag met een tesla of andere E-wagen rijdt is zoals de mensen die van de groene stroomcertificaten hebben geprofiteerd. Hypocrieten en egoïsten!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 10:28   #2529
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wie vandaag met een tesla of andere E-wagen rijdt is zoals de mensen die van de groene stroomcertificaten hebben geprofiteerd. Hypocrieten en egoïsten!
Haha, maar dat hebben we ook gedaan. Onze Tesla wordt nu (gedeeltelijk) herladen met zon-energie! En we worden er nog 450 EUR per MWh voor betaald ook. Dus niet zozeer gratis laden, maar rijker worden door te laden! En dat nog voor de komende 12 jaar!

Leve Freya!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 10:34   #2530
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Natuurlijk. De enige reden dat Tesla hier verkoopt, is dat ze een fiscale aftrek van 120 procent genieten.

Tof voor zelfstandigen, compleet nutteloos voor de particulier.
Pfff, die 120% aftrek is een pure, typisch Belgische fiscale koterij. Nog nooit van de onaantastbaarheidsvoorwaarde gehoord, zeker? Die extra 20% verdwijnt op een reserverekening, die niet uitgekeerd mag worden. Als dan (bij vereffening) de reserves uitgekeerd kunnen worden, word je vooralsnog belast op wat op die rekening staat. En we weten intussen wat de Belgische Staat als woekertarieven hanteert bij dergelijke operaties...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 12:33   #2531
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Pfff, die 120% aftrek is een pure, typisch Belgische fiscale koterij. Nog nooit van de onaantastbaarheidsvoorwaarde gehoord, zeker? Die extra 20% verdwijnt op een reserverekening, die niet uitgekeerd mag worden. Als dan (bij vereffening) de reserves uitgekeerd kunnen worden, word je vooralsnog belast op wat op die rekening staat. En we weten intussen wat de Belgische Staat als woekertarieven hanteert bij dergelijke operaties...
ja jongen, je moet eens een Tesla afschrijven terwijl daar een hondsdolle jaloerse ambtenaar met zijn zeverwetjes staat te zwaaien en u zit te kleineren dat jij die auto niet gaat aftrekken.Je mag nog bezwaar indienen en processen, als die kerel zegt t'is 50% is het 50%. Zelfs al gebruik je die auto 100% voor uw werk, dan nog zitten ze te lullen en te schuiven en met voordelen in natura te zwaaien etc;. Echt verkleuterde discussies zijn dat.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 20:44   #2532
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Hoeveel km kan je nu met deze koude met de Tesla rijden ....de helft of minder.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 20:54   #2533
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Hoeveel km kan je nu met deze koude met de Tesla rijden ....de helft of minder.
Tussen de 300 en 350 km. Nauwelijks een paar tientallen km minder dan tijdens de zomer. Waarom?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 21:42   #2534
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Zelfs in Noorwegen halen ze in de winter tot 375 km# , hangt er vanaf of de accu volgeladen is en natuurlijk vooral aan de gereden snelheid, in de regel rijdt men op winterse wegen (soms ook sneeuw) toch wat trager wat al serieus kan compenseren.

Citaat:
http://cleantechnica.com/2013/12/27/...l-s-road-trip/

Tesla Model S Real Winter Road Trip In Norway (VIDEOS)
...
On the return trip, # Nyland attempted to drive 233 miles/375 kilometers on a single charge during one stretch of the drive. You can see the result in the fun video.

https://www.youtube.com/watch?v=yIUwLv5yTsU
Volgens de Tesla-site haal je 100 % opgeladen, zelfs bij -10°C, aan 100 kmh, tot 391 km met de 85D, natuurlijk verwarming aan, 19" velgen, aan 120 kmh indien überhaupt mogelijk is het 319 KM voor de beste versie bij eerder nachtelijke -10°C.
of
Citaat:
- 10 °C aan 100 kmh indien mogelijk:
339 KM met 70
345 KM met 70D
383 KM met 85
391 KM met 85D
381 KM met P85D
___________________

- 10°C aan 120 kmh indien mogelijk:
275 KM met 70
280 KM met 70D
311 KM met 80
319 KM met 85D
309 KM met P85D
_______________________

-10°C aan 90 kmh indien mogelijk... :
374 KM met 70
380 KM met 70D
422 KM met 80
430 KM met 85D
419 KM met P85D

https://www.teslamotors.com/nl_BE/models onderaan
Voor mij is de 70-versie ruim voldoende.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2016 om 22:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 12:37   #2535
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Hoeveel km kan je nu met deze koude met de Tesla rijden ....de helft of minder.
Test tussen Tesla en BMW 7-reeks op een afgesloten weg : na een halve ronde plankgas ging de Tesla in alarm en kon hij enkel nog in service-alert rustig verder rijden. Accu's geraken bij volle belasting ontzettend snel verhit. Ook de actieradius ging op enkele kilometers plankgas heel snel naar beneden (Auto Test december 2015).

Verschil tussen benzine en elektrisch : met een benzine blijf je meerdere uren door gaan. Elektrisch geeft het al na enkele minuten op.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 12:37   #2536
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Hoeveel km kan je nu met deze koude met de Tesla rijden ....de helft of minder.
Test tussen Tesla en BMW 7-reeks op een afgesloten weg : na een halve ronde plankgas ging de Tesla in alarm en kon hij enkel nog in service-alert rustig verder rijden. Accu's geraken bij volle belasting ontzettend snel verhit. Ook de actieradius ging op enkele kilometers plankgas heel snel naar beneden (Auto Test december 2015).

Verschil tussen benzine en elektrisch : met een benzine blijf je meerdere uren door gaan. Elektrisch geeft het al na enkele minuten op.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 12:58   #2537
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Test tussen Tesla en BMW 7-reeks op een afgesloten weg : na een halve ronde plankgas ging de Tesla in alarm en kon hij enkel nog in service-alert rustig verder rijden. Accu's geraken bij volle belasting ontzettend snel verhit. Ook de actieradius ging op enkele kilometers plankgas heel snel naar beneden (Auto Test december 2015).

Verschil tussen benzine en elektrisch : met een benzine blijf je meerdere uren door gaan. Elektrisch geeft het al na enkele minuten op.
Bedoel je deze serieuze test van de Duitse Autozeitung.de waar ook een BMW 750i xdrive na de Audi RS7* het niet kan halen van een Tesla S P ?

Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...a-model-s-p90d
14.12.2015

BMW 750I XDRIVE/TESLA MODEL S P90D: VERGLEICH

S P90D FÜR DEN 7ER NICHT ZU KNACKEN

* http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,3
* http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,2 Test van 3 weken en +3000 km vooral op openbare wegen of zoals normale mensen.

Als je wilt racen op circuit is natuurlijk een Tesla een totaal ongeschikte wagen, daarvoor zijn racewagens véééél geschikter.
Natuurlijk gaat de Tesla dan redelijk snel in thermische reservemodus om de duurzaamheid van de accu´s te garanderen.

Waarom open je geen leuk topic: "hoeveel rubber kan ik per ronde op het circuit verbruiken?" Of "hoe snel kan ik een auto naar de kloten rijden?"
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2016 om 13:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 13:19   #2538
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bedoel je deze serieuze test van de Duitse Autozeitung.de waar ook een BMW 750i xdrive na de Audi RS7* het niet kan halen van een Tesla S P ?



* http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,3
* http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,2 Test van 3 weken en +3000 km vooral op openbare wegen of zoals normale mensen.

Als je wilt racen op circuit is natuurlijk een Tesla een totaal ongeschikte wagen, daarvoor zijn racewagens véééél geschikter.
Natuurlijk gaat de Tesla dan snel in thermische reservemodus om de duurzaamheid van de accu´s te garanderen.

Waarom open je geen leuk topic: "hoeveel rubber kan ik per ronde op het circuit verbruiken?"
Is er al een Top Gear test van de Tesla S?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 14:02   #2539
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is er al een Top Gear test van de Tesla S?
Heb het niet gezien, maar dacht van wel. Was bovendien behoorlijk negatief voor hen, naar 't schijnt. Maar die Top Gear-mannen schijnen van nature nogal ferm anti-elektrisch te zijn. Zoals ze ook uiterst beleefd en onderdanig zijn tegen het personeel op de opnameset... Ahum!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2016, 12:14   #2540
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En we worden er nog 450 EUR per MWh voor betaald ook.
Leve Freya!
Is ook een zeer winstgevende business als je naast je panelen ook een kleine dieselgenerator stroom laat leveren.
Het bedrag dat je aan diesel verbruikt komt vandaag 3/4 keer terug en de warmte van de generator hoef je ook niet weg te gooien.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be