|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  25 januari 2016, 19:56 | #81 | 
| Parlementsvoorzitter Geregistreerd: 16 november 2005 
					Berichten: 2.220
				 |   Bij bepaalde verzekeraars kan je een optionele bijstandsverzekering nemen bovenop de BA-verzekering. Kosten van takelen bij pech of ongeval worden dan door de verzekering betaald, los van de schuldvraag. Bij een FAST takeling zijn de signalisatiekosten (signalisatiewagen) die de takelfirma eventueel maakt meegerekend in de factuur van de takeling, dus kan je die afschuiven op de verzekering. | 
|   |   | 
|  25 januari 2016, 20:16 | #82 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  25 januari 2016, 22:17 | #83 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 27 april 2004 
					Berichten: 43.539
				 |   Je kan dus kiezen. Op voorhand of pas nadien betalen. 
				__________________ Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? | 
|   |   | 
|  27 januari 2016, 08:44 | #84 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  1 februari 2007 
					Berichten: 33.827
				 |   Jup, dus niet de brokkenmaker alleen, zoals jij beweert. Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. 
				__________________ In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! | 
|   |   | 
|  27 januari 2016, 11:54 | #85 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Sowieso als het betaald wordt door de algemene verzekering zit het in de solidariteit en debudgetteert de begroting van de algemene solidariteit naar de 'weggebruik solidariteit' | 
|   |   | 
|  27 januari 2016, 14:47 | #86 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   | 
|   |   | 
|  27 januari 2016, 14:49 | #87 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Daar zit het misschien wel niet in, daar een gewone verzekering aansprakelijkheid nu eenmaal niet de eigen kosten terugbetaalt als je zelf in overtreding bent. De kans is dus groot dat je zelf de factuur voor de signalisatie zal mogen betalen als je een ongeluk veroorzaakt. Verzekeringen zijn immers geen liefdadigheidsinstellingen. | 
|   |   | 
|  27 januari 2016, 17:18 | #88 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 ja als het is om de verzekering firma'(s een alibi te geven om wat bij de prijs te kwakken dan kan dat wel wat helpen natuurlijk Nu mijn gedacht:, en dus punt per punt zijn dat allemaal kosten die gedebudgetteerd zitten in de verkeerde begroting... de verlichting zit in de begroting electriciteit,. We betalen allemaal 200-500euro verlichtingspalen via onze electriciteitsfacuur... Ik zou het normaler vinden dat dit bij de autofactuur zit... via een 'kilometer faktuur' de politionele interventies, overlast etc, zit in de faktuur van de politie. Ze gebruiken een ministukje van het boetefonds om dat te delgen. Ik zou het normaal vinden dat het boetefonds gewoon gebruikt wordt voor de politie dienst te betalen en de begroting dus te ontlasten uit de algemene begroting, voor het stuk die zich bezighoudt met verkeer uiteraard, niet voor de andere juridische rommel de hospitalisatie en ongevallen (toch wel 20.000 per jaar) zitten allemaal in de faktuur van de solidariteit op kosten van de SZ... Ik zou het normaal vinden dat die kostprijs betaald wordt door de autoverzekering en niet door de solidariteit... Mits dat voor hetzelfde bedrag de sociale lasten zakken uiteraard/. Daarmee responsabiliseer je ook de chauffeurs, of zou je een extra lage verzekering kunnen aanbieden aan auto's met botspreventie of met brake assist, of met extra airbags, gordelklikker etc... Ik zou het normaa lvinden dat de verzekering vraagt hoeveel kilometer rij je, en heb je gordelklikkr, welke veiligheidsopties heb de vervuiling, astma etc zit in de begroting van de SZ solidariteit; Ik zou het normaal vinden dat asthma gefinancierd wordt door een dieseltaks... Zodat bij een verminderde roetuitstoot die taks ook afneemt. Wie dus met een euronorm 6 rijdt met addblue of met een benzine zou dus zogoed als zijn taks moeten kwijtspelen... en zo zie je als je de lasten op de juiste manier legt dat de overheid een instrument heeft waarmee ze de burger responsabiliseert en stuurt | |
|   |   | 
|  27 januari 2016, 18:33 | #89 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   En? Je kiest uit totale vrijheid voor een omnium. Wie geen wil, hoeft er geen aan te gaan. | 
|   |   | 
|  28 januari 2016, 11:46 | #90 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   ik ga voor het principe jan, dat wie de kosten veroorzaakt ze betaalt en dat kosten die gemaakt worden voor de mobiliteit in het mobiliteitsbudget moeten zitten, dus auto's - motards en fietsers moeten elk hun deel van de SZ-vervuiling-verlichting-wegonderhoud betalen | 
|   |   | 
|  28 januari 2016, 12:47 | #91 | |||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Er wordt zelfs teveel betaald door benzineauto´s +155 % en electrische auto´s +103 % ?, zie bruin balkje totale transportkosten in grafiek: Citaat: 
 http://www.milieurapport.be/upload/m...ran_o&o_05.pdf met uitgebrede grafiek van hierboven (figuur 1, page 16) waar het OV ook internaliseringsgraad-cijfers krijgt in een opmerking...: Citaat: 
 http://www.assuralia.be/fileadmin/co...en_2013_NL.pdf * 0,54% 2013: page 3 Onderstaande grafiek geeft de evolutie van de schadefrequentie van de schadegevallen met lichamelijke schade en het aantal schadegevallen met lichamelijke schade voor de BA toerisme en zaken in de periode 2004-2013. 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2016 om 13:13. | |||
|   |   | 
|  28 januari 2016, 15:26 | #92 | 
| Gouverneur Geregistreerd: 31 oktober 2006 
					Berichten: 1.286
				 |   | 
|   |   | 
|  28 januari 2016, 17:27 | #93 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   | 
|   |   |