Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2016, 11:01   #301
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ow my god... dit is een pareltje...
Laat ons eens kijken : je hebt iets niet gelezen, nergens, maar je besluit is gemaakt op basis van jarenlange lectuur in die kranten die je niet gelezen hebt.

Is dat het zowat ?

Conclusies trekken op basis van zaken die geschreven zijn maar die ik nog moet lezen zou nogal dom zijn, dat doe ik uiteraard niet. Dat zou niet intellectueel eerlijk zijn, maar zuivere vooringenomenheid. Can't have that now do we ?
Nooit gehoord over diagonaal lezen??? Dat wordt anders nu onderwezen in de scholen om de mensen in staat te stellen om op realistische wijze meer en meer informatie in zich op te nemen....???

Indien enkele woorden en/of opmerkingen, dikwijls al alleen de titel volstaat om te weten wat iemand wil vertellen zijn het alleen dwazen die voor de honderste maal dezelfde onnozele blablabla opnieuw gaan lezen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 11:02   #302
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oncontroleerbaar??? Er is heel veel oncontroleerbaar in la Belgique; maar dat is een, boven alle verdenkingen verheven, vaststaand feit...
Kan je die geldstroom van het Brussels Gewest naar Wallobrux concreet in kaart brengen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 11:04   #303
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En die worden allemaal opgegeten ?

Trouwens, uw 16 Milj. is BRUTO, hoeveel is het NETTO ?
Inderdaad bruto uit de zak van de Vlamingen... Hoeveel er netto overblijft voor de franstalige burgers zelfs zou inderdaad wel eens heel nadrukkelijk onderzocht mogen worden... Maar dat zal wel bij een droom blijven, niet??? La Belgique moet toch ergens zijn grootheid uitputten, niet????
Oud 29 januari 2016, 11:10   #304
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een goed ontworpen ring, dus ontworpen voor doorgaand verkeer, hoeft geen extra verkeersdruk op brussel te wentelen. Het is net de mix van doorgaand en lokaal verkeer die er een belgische chaos van maakt. Dat probleem moet opgelost worden, en dat is onmogelijk met de bestaande infrastructuur die in de jaren 1960 is ontworpen en dan nog niet eens integrale uitvoering kreeg.
Dus je stelt voor dat we het overdreven aantal invals en uitvalspoorten van de ring naar Bruxelles afsluiten zodat het verkeer op die punten niet vertraagd wordt???? Inderdaad dat het verkeer dan gemakkelijker doorrijdt....
Bruxelles verwordt dan uiteindelijk waarvoor het al altijd geijverd heeft een anti-Vlaams eiland midden in Vlaanderen....
We kunnen dan vanuit Charleroi en Luik misschien een luchtbrug inleggen; maar waar gaan die landen? Zaventem ligt in Vlaanderen...
Oud 29 januari 2016, 11:11   #305
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Vuylsack® Bekijk bericht
Bewijs jij eens dat dit niet het geval is.
Een mogelijkheid in die richting zou misschien te vinden zijn in de culturele sector, aangezien franstalig Brussel deel uitmaakt van La Communauté Française en aldus, samen met Wallonië bepaalde culturele projecten financiert.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 11:12   #306
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, antwoord nu eens op de vragen over de zaken die je hier zelf bent komen poneren.
Welke media, welk artikel, welke uitspraken, van wie, over wat ? Remember ? Het ging over nazistische bladen enz enz.

En leg ook eens uit wat dat 'francofoon levensbeschouwelijk project' is waar je het gisteren over had.

Het gaat toch niet weer een processie van Echternach worden, zoals toen je met dat lulverhaal afkwam over 'het établissement' ?
Pandareus, je vertoont een meer en meer autistische houding... Indien iets niet juist zoals jij het verlangt en in de woorden die jij het verlangt ergens geschreven staat bestaat het voor jou niet...
Oppassen, dat kan verkeren...
Oud 29 januari 2016, 11:16   #307
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Pandareus, je vertoont een meer en meer autistische houding... Indien iets niet juist zoals jij het verlangt en in de woorden die jij het verlangt ergens geschreven staat bestaat het voor jou niet...
Oppassen, dat kan verkeren...
We kunnen natuurlijk bestaande woorden (levensbeschouwing?) een andere invulling geven of nog mooier: beweringen uit de duim zuigen zonder enig bewijs.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 11:17   #308
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wie het verschil kent, kent meestal ook iets van bevoegdheidsverdeling.
Wie het verschil kent, weet dat wegenbouw een gewestelijke bevoegdheid is, en dat de 'Federation Wallonie-Bruxelles', of, om een juistere benaming te gebruiken, 'de Communauté Française' dus op geen enkele manier kan tussenkomen in dit dossier.
Wie het verschil kent, weet ook dat Gewesten uiteraard een eigen budget hebben en territoriale bevoegdheden uitoefenen.
Wie het verschil kent, weet dus dat het Vlaams Gewest geen enkele bevoegdheid uitoefent in het Brussels Gewest, en dus financieel niet kan of mag tussenkomen. Niet alleen hebben de Franstaligen niks gevraagd aan Vlaanderen, eigenlijk zou een tussenkomst van het Vlaams Gewest zelfs niet kunnen of mogen.
Wie het verschil kent, kan dus, na een vrij eenvoudige redenering, concluderen dat Weyts gewoon uit zijn nek aan het lullen is, om het in Frans te zeggen "Pour la galerie".

Wat wel kan, is dat Brussel de hulp inroept van de federale overheid via Beliris. Maar ook daar heeft Weyts nougabollen mee te maken, in tegenstelling tot De Wever of een NVA'er uit de federale regering.

Zie eens waar het verschil kennen tussen Gewesten en Gemeenschappen toe leidt: de situatie begrijpen. Straf, hé?
Wat Weyts betreft is de vraag dan of hij als NVa'er en dus als lid van de partij van de meerderheid gesproken heeft of in functie van zijn persoonlijke bevoegdheid... en de kous is af ipv hier een kwestie van belangenvermenging van te maken...
Feit is dat Oncklinkx opnieuw met opgeheven hand aan het bedelen is en dat het geld dan, zoals gewoonlijk, opnieuw hoofdzakelijk door de Vlamingen moet opgehoest worden...
Oud 29 januari 2016, 11:23   #309
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nog deze week (week van de 25ste januari) werd aangekondigd dat Vlaanderen verder zal investeren in- en om de verkeerssituatie van de ring rond Brussel(die grotendeels onder Vlaamse bevoegdheid valt).Deze Vlaamse regering zal haar deel ,haar verantwoordelijkheden,opnemen.Geld van de taks op vrachtwagens op onze snelwegen zal integraal in de snelwegen-infrastructuur gaan.....punt....

Het valt aan de Brusselse overheid om op de best mogelijke tijdstippen de best mogelijke investeringen te doen op het gebied onder haar bevoegdheid.

Ik heb de zeer sterke indruk dat de pers bepaalde problemen veel te sterk open trekt en dat nogal wat politici te snel reageren op relletjes die in de pers "voorbereid" worden.

Ja,er vallen "stukken" uit de oude Brusselse tunnels..Bedrijven die beweren daardoor schade te ondervinden ,terwijl ze WETEN dat ze "achter" oude infrastructuur zitten,zijn gewoon verkeerd bezig.Het is onredelijk om de schuld te geven aan een "systeem" (de politiek) dat ONMOGELIJK kan reageren binnen de paar jaar..

Dat ze verkassen.Daardoor helpen ze in ieder geval zichzelf....

Met die Brusselse tunnels komt het ooit wel in orde.Bedrijfsleiders die daarop wachten zijn idioten....
Gelijk heeft u; de burger die een verantwoordelijk beleid van zijn overheid verwacht moet wel enorm dwaas zijn...
Oud 29 januari 2016, 11:39   #310
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstaligen dreigen nu al jarenlang dat ze Vlaamse Kust gaan links laten liggen ten voordele van de Franse Opaalkust.

Wanneer gaan ze die dreiging nu ook eens ten uitvoer brengen
De Frans Opaalkust is inderdaad nog niet volgebouwd zoals de Vlaamse kust en is waarschijnlijk daarom veel te saai voor de doorsnee franstalige Belgen. Het is een kust voor jonge moeders met kleine kinderen en voor bejaarden mensen... De anderen vervelen er zich dood...
Oud 29 januari 2016, 11:43   #311
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sjjjt, Vlaanderen moet en zal gezuiverd worden van alle vormen van Franstalige aanwezigheid. Ook aan de kust.
Maar Vlaanderen heeft niet de ingesteldheid van Bruxelles en van de francofonie.
Als de kust van iets gezuiverd zal worden dan zal het van de Vlamingen zijn; je weet wel; 'nous sommes Belges' en 'on peut pas demander d'un francophone qu'il apprend le flamand'....
Ge woont in België of ge woont er niet...
Oud 29 januari 2016, 11:49   #312
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Frans Opaalkust is inderdaad nog niet volgebouwd zoals de Vlaamse kust en is waarschijnlijk daarom veel te saai voor de doorsnee franstalige Belgen. Het is een kust voor jonge moeders met kleine kinderen en voor bejaarden mensen... De anderen vervelen er zich dood...
Psssst, ideaal voor mij, niet volledig vol met Vlamingen en Hollanders.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 11:51   #313
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Psssst, ideaal voor mij, niet volledig vol met Vlamingen en Hollanders.
ik had nu niet verwacht van jou dat je iets zou zeggen dat als racistisch zou kunnen bestempeld worden.
Oud 29 januari 2016, 12:03   #314
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Jack; stop er mee!
Ik heb hier al ferm zitten lachen met de wederzijdse waanzin.
Maar deze topic leert mij weeral hetzelfde.
En ik hoop dat Marie ook hetzelfde gaat leren.
Wat er allemaal waar of onwaar is; wat gelezen is of niet in de pers doet in feite weinig ter zake.
Wat wel ter zake doet is het feit; wat ik hier trouwens reeds herhaaldelijk heb gezegd op dit forum; dat het in Vlaanderen gevaarlijk is om op de barricaden te staan. Als je niet in de rug wordt geschoten en het nog een tijdje uithoudt dus stel je wel vast dat je heel vlug alleen staat boven op die vuilhoop.
En dat er achter U een hele hoop Vlamingen met hun kop in het zand steken.
Marie, hoe lang heb je hier op dit forum alleen de vragen moeten beantwoorden? Hoe lang waren de reacties voor U bestemd?
Het doet er niet toe of U zin of onzin vertelde en of de tegenstanders zin of onzin tegenwierpen.
Feit is dat je er een hele tijd alleen voor stond.
Wel Marie; ik heb vroeger datzelfde meegemaakt.
Ik schreef reeds op dit forum dat ik met Walen en Vlamingen heb samengewerkt. En dat ik vaststelde dat bij ieder meningsverschil die Vlamingen met hun kop over hun dossiers zaten; ijverig aan het werk dus.
Maar je zag ze wel denken :"Oef, ze hebben het niet tegen mij!"
Je moest het niet horen wat ze dachten. Je moest het zien. Wel niet eenvoudig om gedachten te zien maar uiteindelijk leer je het wel.
Wel Marie; ik zit gewoonlijk in mijn zetel.(nu wel niet natuurlijk)
En het gaat me goed af hoor. Ik verkneukel me zelfs.
Gisteren was een bovenbeste dag zelfs toen ik de resultaten vernam van de nationale bevraging. De soep wordt inderdaad van dag tot dag meer oneetbaar.
Er blijft alleen nog de vraag :"Wat wordt het"
Wordt het eigen volk een zoveelste maal gekloot of gaan de vreemdelingen ditmaal de schuld krijgen. En hoeveel zullen er hier binnen kort in de lucht vliegen en wanneer. En wie er hier gaat buiten vliegen uit het cordon.
Dat ze verdomme niet komen klagen als het gebeurt.
Ik draai mijne kop weg. Dat hebben ze bij mij ook gedaan; de zogezegde vrienden. De hele vroegere bende is aangepakt geweest.
Eén voor één natuurlijk. Maar toen hunne frank is gevallen was het te laat.
Spijtig is wel dat er doden zijn gevallen.
Maar als je te veel op een koord gaat dansen kun je er afvallen.
Who cares? Ik zit dus in mijne zetel Marie. En....het bevalt me dus.
Ik ben er wel als eerste uitgestapt.(niet uit die zetel maar uit de "partaai") Volgens sommigen op dit forum ben ik een overloper. Volgens weer anderen ben ik er uitgesjot.
Volgens mijn eigen mening besefte ik te veel.
Al deze eigenschappen vullen misschien elkaar aan?
Feit is wel dat je eigen mening niet van tel is.
Anderen denken wel in uw plaats. En als gebeurtenissen kunnen worden vermoed en verklaard dan moet je U steeds verwachten aan het feit dat het ergste vermoeden in uw nadeel zal worden gebruikt.
Niemand kent immers een medemens die beter is dan hij zichzelf acht.

Hoe lang heb je
Halo Werkman; bedank voor je epistel en ik geloof wel dat ik je redenering kan volgen. Maak je niet ongerust voor mij; wat mijn gedachten betreft ben ik alleen en ik kan dan ook niet door anderen uitgestoten worden....

Ik heb er een enorm plezier in om de dingen te zeggen zoals ze zijn, ook als ik dan steeds en steeds weer opnieuw op franstalige en Belgische tenen moet trappen en vooral op die tenen van die goedgelovige, bedrogen Vlaamse oenen...
Wat zouden ze graag hebben dat ik met hen ga redetwisten over punten en komma's, waar ze een grote mond over kunnen opzetten en waar ze elke waarheid in kunnen verdrinken...

Ik woon in Wallonië en ik weet hoe voor de meerderheid van de bevolking de Vlamingen de tegenstander is, waartegen zij zich moeten weren; want de Vlamingen dulden zogezegd de grote francofonie en de verdere uitstraling (verovering van Vlaams grondgebied) van die grote francofonie niet...
De mensen snappen niet hoe die, kulturele tweederangs Vlamingen de grote francofonie niet omhelzen zoals zijzelf gedaan hebben (want vergeet niet zij hebben ook hun Waals zijn totaal verketterd voor een hoofdzakelijke buitenlandse grootheidswaan...

Maar maak je niet ongerust om mij, ik amuseer mij kostelijk en ik weet dat ik verder en veel verder zie dan de meeste grote monden hier...
Oud 29 januari 2016, 12:05   #315
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een pervers gevolg van het verdelen van bevoegdheden?
Of van het eindelijk afgevoerde absolutisme van de toen heersende francofonie????
Oud 29 januari 2016, 12:09   #316
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, niks pot ketel, veel eerder smolt de werking van Gemeenschap en Gewest in Vlaanderen samen, maar er werden geen bevoegdheden verschoven tussen die twee, daar is ook geen wettelijke basis voor.

Waalse politici schuiven daar wel mee, omdat het een manier is om naar federaal zogezegd demandeur de rien vol te houden en om toch nog maar middelen te houden én communautaire punten te scoren ... al te doorzichtig, maar ook een ongemakkelijke waarheid voor wie wil volhouden dat alle aanvallen op BE uitsluitend vanuit VL komen ... kijk en zie Franstaligen staan veel verder en bereiden echt "Bye Bye Belgium" voor ... Nederlandstalige pers houdt dit volledig stil ... er gaan nog veel Nederlandstaligen van hun stoel vallen.
2
Heb ik toch al altijd beweerd.
Oud 29 januari 2016, 12:12   #317
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de Vlaamse politici zijn niet voorbereid en bereiden zich niet voor ... dat gaat Vlamingen wellicht een te groot deel van de BE staatsschuld opleveren, en mogelijk Franstalige claims op Brussel ... zonder voorbereiding, is t niet gezegd dat de uitkomst daarvan nog zo duidelijk zal zijn dan ze voor de laatste staatshervorming was.
en het is juist daar dat het plan B van EDR meer dan duidelijk op de voorgrond trad, maar wat de Vlaamse media en de Vlaamse oenen hier doodzwijgen...

Niets is zogezegd veranderd terwijl juist alles veranderd is...
Vlaanderen werd weer eens, onder luid loftrompetgeschal van de anti-Vlaamse Vlaamse media, de zoveelste kloot afgedraaid...
Oud 29 januari 2016, 12:14   #318
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Natuurlijk ;tol heffen kost moeite.

De Brusselaars willen gewoon dat de federale kas (meerderheid is Vlaams geld)
de rekening zonder morren betaalt.
Dat zijn ze toch gewoon... en het zijn zeker zij niet die die gewoonte gaan veranderen.... en dan maar komen zeggen dat het communautaire in de doofpot zou zitten terwijl heel hun franstalige politiek steunt op communautair opbod tegen Vlaanderen...
Oud 29 januari 2016, 12:15   #319
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle politieke signalen tonen nochtans aan dat dat volkomen uitgesloten is.
Rudy Vervoort blijft alleen zitten met zijn probleem.

bron : http://www.lesoir.be/1104829/article...-j-en-ai-marre

edit : eigenlijk is er unanimiteit over het niet gewenst zijn van tolheffing. Zowel vlaanderen als wallonië zeggen samen NEEN omdat brussel via de 6e reeds geld krijgt voor het mobiliteitsprobleem. En nu sluit ook Brussel zelf zich daarbij aan, Vervoort zegt dat er gekeken zal worden naar andere oplossingen. Ook Federaal zegt men neen.
Eigenlijk was het enkel Guy Vanhengel die dit idee gisteren nog verdedigde, vandaag was hij 'niet bereikbaar voor commentaat'...
Is dat die franstalige die zich voordoet als een Vlaming???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 januari 2016 om 12:16.
Oud 29 januari 2016, 12:18   #320
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat citaat bewijs je juist niets. Dat komt van één of andere loser van het FDF die wat show verkoopt. Spreekt die man met autoriteit ? Spreekt die voor Vervoort ? Voor Michel ? Voor Bourgeois ? Voor Magnette ?
Zit het FDF niet in de Brusselse regering????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be