![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en die is niet geheel betekenisloos voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Luc Hennart wil geen tuchtprocedure starten tegen de onderzoeksrechter.
Het is volgens hem de fout van de politiek. Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 januari 2016 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() vandaag dit in het nieuws...
Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) gaat een audit vragen van de Franstalige Brusselse rechtbank van eerste aanleg. Voor hem gaan de uitspraken van voorzitter Luc Hennart ‘er ver over’. Een fout van de onderzoeksrechter in de Brusselse rechtbank leidde tot de vrijlating van de van moord verdachte politicus Christian Van Eyken (61). Olivier Leroux vergat zijn handtekening onder het aanhoudingsbevel te zetten. Luc Hennart, de voorzitter van de Brusselse rechtbank van eerste aanleg, sluit een tuchtonderzoek uit. Hij wijt de fout aan een gebrek van middelen, en meer bepaald het gebrek aan griffiers. Audit De N-VA vroeg gisteren al aan de minister van Justitie Koen Geens om zelf een tuchtonderzoek te openen. Maar volgens de minister moet de voorzitter van de rechtbank daarover beslissen. Wel gaat hij een audit van de rechtbank vragen. ‘Niet specifiek om de fout die er gebeurd is, maar omdat het duidelijk is dat er met het functioneren van de rechtbank iets loos is’, verklaarde hij in het Radio 1-programma De Ochtend. Vooral Hennart moet het ontgelden. ‘Normaal doen we geen provocerende uitspraken. Hennart is bijzonder ondankbaar. Mijn kabinet heeft alles gedaan om de nodige mensen te vinden. Het kader in de Franstalige rechtbank in Brussel is bijna helemaal gevuld. Brussel wordt bevoorrecht behandeld, alleen is het moeilijk om griffiepersoneel te vinden.’ Hij vindt dat Hennart ‘echt in eigen boezem moet zien’. ‘En dat ga ik aan de Hoge Raad van Justitie vragen. Dit kan echt niet langer.’ Chauffeur De uitspraken van de voorzitter in de pers vindt de minister ongehoord. Zo zei Hennart dat hij een poetsvrouw en een chauffeur had gedelegeerd als griffier om het tekort op te vangen. De griffier van Leroux is een voormalige chauffeur bij de rechtbank. Geens eindigde dan ook met een kwinkslag. ‘Als ik aan mijn chauffeur vraag om een handtekening te zetten, dan ben ik zeker dat het gaat gebeuren. Waar ik mij ernstige vragen bij stel is de volgende zin... een poetsvrouw en chauffeur gedelegeerd als griffier En dan zijn ze verwonderd dat de burgers van dit land geen vertrouwen meer hebben in justitie. Eerst achterstand in personeel en ook achterstand in betalingen van hun facturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 29 januari 2016 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kijk uit naar het gevecht van Koen Geens. Het wordt inderdaad meer dan tijd dat de Augiasstal bij justitie eens opgekuist wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Charlie, en de rest van het liedje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op de maat van 'in een klein stationneke'...
in een groot gerechtsgebouw 's morgens bij de zitting zat daar toen een poetsvrouw gelijk met de chauffeur vergaten daar te tekenen Van Eyken kwam toen vrij wat was het gevolg de Geens was niet blij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 29 januari 2016 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Koen - propere handen - Geens als het ware ... wat een theater!!! Laatst gewijzigd door Anna List : 29 januari 2016 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt me waarschijnlijker dat er waarschijnlijk veel tamtam gemaakt word over een waarschijnlijke misdaad, die waarschijnlijk door niemand gepleegd werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou heel raar zijn, waarom de tijd tussen de in verdenking stelling en de aanhouding?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straf !!
De secretaris van een rechtbank: een chauffeur of een poetsvrouw. Als ambtenaar heb ik veel meegemaakt. Zeer veel. Maar zo'n toeren: dat niet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De onderzoeksrechter heeft zijn aanhoudingsbevel niet getekend, maar de man is grootmoedig, zijn griffier, die zijn chauffeur was, die moet daar niet voor gestraft worden.
Toffe gast toch wel die onderzoeksrechter. En terug naar de dagelijkse orde...
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet er naar uit dat deze Van Eycken-zaak een sjappige sjex sjtorie wordt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is dus geen misdaad begaan? Die man is een natuurlijke dood gestorven?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wanneer hij in verdenking is gesteld. Ik zeg alleen dat hij misschien toegang tot het dossier heeft omdat hij in verdenking is gesteld.