Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2016, 20:35   #381
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
bcklbclhceeçè!é"ugé"dkjeék bib'i'ciuz'biuz'biiu'bi'b'b"rpéçnd;s=vdùpiz
Never mind the bollocks, oh weledele heer Geert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 20:36   #382
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En dit moet een objectieve mening voorstellen ??
Ik heb u gezegd dat u mij vanaf nu alleen aanspreekt met : 'oh weledele heer Geert'.

Wat snapt gij daar niet aan? Is het de opeenvolging van 4 woorden die te moeilijk is?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 20:36   #383
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 januari 2016 om 20:37.
Oud 29 januari 2016, 20:37   #384
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit had ik verwacht. U kan het absoluut niet verdragen om ter verantwoording geroepen te worden.

Vandaar dictatoriaal.

Wel, ik roep u ter verantwoording over het feit dat u uw illusies hebt opgedrongen aan uw kinderen. Het is een schande. En u zou zich moeten schamen.

Ik hoop dat ze allemaal atheist zijn geworden.
U roept mij niet ter verantwoording. U gaat uit van een hoop loze veronderstellingen, o.m. waar u beweert dat er in ons gezin niet naar de zin of onzin van kerkbezoek wordt gepraat.

Kortom, u weet gewoonweg niet hoe het er aan toe gaat in gelovige gezinnen anno 2016. U veronderstelt dat ouders hun kinderen de zaken opleggen en dat er over niets kan worden gepraat. Allemaal pure veronderstellingen en vooroordelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 20:52   #385
geertvdb

Standaard

Citaat:
Nee hoor, aangezien gij toch geen verschil ziet in verdiensten tussen de verdiensten van verschillende volkeren en culturen, zult ge dan ook geen verschil willen zien tussen de behandeling van ‘n bushdoctor en ene van hier uit een UZ.
Of zou er nu toch ’n verschil zijn in het eindresultaat ? Wat is ’t nu ?
Maar NOGMAALS; GIJ zijt degene die bepaalt wat een verdienste is, en wat niet. Alsof gij de baas zijt van de wereld! En 'het moet levens redden'. Wat een flauwe kul.

Als het criterium 'goed sport kunnen' is, wel dan zijn de zwarten beter dan ons. Zowel op de korte afstand als op de lange afstand. Dus dan zijn zwarten superieur.

Gij kiest gewoon een criterium dat in uw kaart speelt, dat is vals spelen.

Citaat:

Ah, da's daarom dat al die vluchtelingen uit het M-O en Afrika hier in Europa zo graag gebruik maken van de Europese klinieken, voor de behandeling van ziektes die ze meebrengen die hier al lang verdwenen zijn...

Westerse superioriteit behelst echter heel wat meer dan alleen de farma-industrie en al heeft die laatste reeds tal van goede medicijnen/behandelingen voortgebracht, is het ook niet allemaal roze maneschijn.
Veel medicijnen kunnen gerust vermeden of met een placebo vervangen worden, maar dat zou ntl de winstmarges van betreffende multis aantasten.
Ik ben me tevens bewust van mijn natuurlijke zelfgenezingsvermogen en bepaal dus zelf wel wat en wanneer ik iets zal slikken, niet mijn huisdokter.
Gij geeft een voorbeeld om uw stelling te ondersteunen, en dan begint ge het zelf te ondergraven! Hoe is mogelijk!
Tegenover u is JvdB een oase van rationaliteit.

Citaat:
Maar weet ge wat, ga anders eens ’n jaartje of wat in een willekeurig Afrikaans land wonen, maar niet de vlieger naar hier nemen he, als ge een blindedarmontsteking of nierstenen krijgt en daar ook niet passeren bij een gebouw waar Artsen Zonder Grenzen gevestigd is.
De plaatselijke wouddokters zullen u daar wsl beter kunnen helpen met gekookte kikkerlever en geroosterde slangentong, in combinatie met voorouderlijke formulebezweringen.
Ge zult dan wel ’n beetje het plaatselijk dialect moeten aanleren, maar voor zo’n ontwikkelde BLANKE wereldburger als gij is dat ongetwijfeld ’n fluitje van ne cent.
Denkt dat ik dat al niet heb gedaan? Ik heb overal ter wereld gewoond. Uw degoutante racistische praat is totaal respectloos.
Zwarten zijn niet hetzelfde als blanken. Zeker waar! Dat ontken ik niet. Maar op geen enkel moment heb ik mij superieur gevoeld. Want domheid en ignorance vindt ge overal. Ook op dit forum waar 99% blank is.

Citaat:

De discussie is vertrokken vanuit de resultaten van het IQ-onderzoek tussen blanken en negers, zie Watson.
Dat ge die resultaten liever negeert spreekt boekdelen, wat zeg ik, heelder bibliotheken.
Een IQ test is een westers meetmiddel.

Er is geen enkel , maar dan ook geen enkel reden om aan te nemen dat zwarten dommer zijn dan blanken. De genetische variatie is miniem. Mag ik u erop wijzen dat wij nog maar een zeer korte tijd blank zijn? Kan u mij een genetische verklaring geven waarom wij slimmer zouden zijn? Gewoon omdat we in Europa leven, en niet in Afrika? >Is het een kwestie van geografie?

Citaat:

Chinezen zijn een intelligent volk met een geschiedenis om u tegen te zeggen en die al heel wat knappe uitvindingen hebben voortgebracht.
Ze hebben daar ook een millennia oude geneeskunde, net als de Vedische geneeskunde in Indië zijn verdiensten heeft.

Zo, verder moogt ge uw reply ook met ’n Afrikaanse tamtam of via genuanceerde kreten van ’n plaatselijke postpapegaai doorgeven, met wat geluk begrijp ik dan wat ge wilt zeggen.
Zulke neerbuigend racistische opmerkingen zijn degoutant.

Ik kan mij enkel voorstellen dat iemand met een laag zelfbeeld het nodig vindt om anderen naar onder te duwen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 januari 2016 om 20:59.
Oud 29 januari 2016, 20:56   #386
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U roept mij niet ter verantwoording. U gaat uit van een hoop loze veronderstellingen, o.m. waar u beweert dat er in ons gezin niet naar de zin of onzin van kerkbezoek wordt gepraat.

Kortom, u weet gewoonweg niet hoe het er aan toe gaat in gelovige gezinnen anno 2016. U veronderstelt dat ouders hun kinderen de zaken opleggen en dat er over niets kan worden gepraat. Allemaal pure veronderstellingen en vooroordelen.
Ik roep u WEL ter verantwoording!

Uw kinderen wijsmaken dat er een God bestaat!

Of gaat u ontkennen dat u dat hebt gedaan?

En hebt u verteld over alternatieven? Over de mogelijkheid om atheist te zijn? Ik denk het niet, hé. Dat hebt u opzettelijk verzwegen.

vandaar: dictatoriaal.
Oud 29 januari 2016, 20:58   #387
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Om beter in bepaalde sporten te zijn, heb je niet echt veel werkende hersencellen nodig èh ... dictator geertje.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 21:00   #388
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik roep u WEL ter verantwoording!

Uw kinderen wijsmaken dat er een God bestaat!

Of gaat u ontkennen dat u dat hebt gedaan?

En hebt u verteld over alternatieven? Over de mogelijkheid om atheist te zijn? Ik denk het niet, hé. Dat hebt u opzettelijk verzwegen.

vandaar: dictatoriaal.
Ik kan niemands vooroordelen veranderen als die niet openstaat voor een gesprek met de ander.
Oud 29 januari 2016, 21:04   #389
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Om beter in bepaalde sporten te zijn, heb je niet echt veel werkende hersencellen nodig èh ... dictator geertje.
Is dat zo? Denk eens goed na....

En om jazz te spelen hebt ge veel hersens nodig. Want muziek is een beetje zoals wiskunde. Allez, muziek IS wiskunde, en kunst tegelijk.

Mijn favoriete jazz pianist is Oscar Peterson. Wat die kan is buitenaards. En het is een zwarte!

En alle, maar dan ook alle blanke jazz pianisten bewonderen hem. Zijn improvisaties zijn zo complex dat transcripties bijna onmogelijk zijn.

Wat was uw laatste compositie?
Oud 29 januari 2016, 21:10   #390
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik kan niemands vooroordelen veranderen als die niet openstaat voor een gesprek met de ander.
Er is geen vooroordeel!

U vroeg mij wat er dictatoriaal is aan uw wereldbeeld. Wel ik leg het u uit. Is dat niet vriendelijk van mij?
U zal er een beter mens van worden.
Oud 29 januari 2016, 22:15   #391
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen vooroordeel!

U vroeg mij wat er dictatoriaal is aan uw wereldbeeld. Wel ik leg het u uit. Is dat niet vriendelijk van mij?
U zal er een beter mens van worden.
Ook hier gooit u uw eigen gedachten en de werkelijkheid door elkaar.
Oud 29 januari 2016, 22:20   #392
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ben jouw rode haringen geen enkel antwoord verschuldigd, clown. Zoek eens op: drogreden.
Dat ga ik nu eens niet doen, sé.

Citaat:
Ja, misschien wat moeite doen om ze te begrijpen.
Maar ik begrijp ze wel. Alleen bewijzen ze niet dat er vermenging was tussen Neanderthalers en homo sapiens.
En dat is wel belangrijk. BEWIJS.

Citaat:

50 000 tot 65 000 jaar geleden. Waarschijnlijk in de Caucasus.
Waarschijnlijk is niet genoeg.

En waarschijnlijk was het in de Levant. Mocht er toch vermenging geweest zijn.

Citaat:

Als dat volgens u het enige bewijs is dat geleverd kan worden door de biologie, dan ontbreekt elk bewijs voor het overgrote deel van evolutie en de tree of life.
Fout! Want hier gaat het niet over de evolutie, maar over vermenging van 2 takken van homoniden.

Citaat:
Leer eerst eens wat over sequencing, allignement en linkage disequilibrum en neem een kijkje naar het Neanderthal gene project. Of lees misschien eens wat uit de link die ik voorzag.
Ik ga jou niet Genetica 1.1 geven, zelfs niet al had ik de indruk dat je in de verste verte ergens iets wou bijleren.
Bla bla bla.

De feiten zijn op dit moment zo: de vermenging van Neanderthalers en homo sapiens is mogelijk geweest. Maar een bewijs is er gewoonweg nog niet.

Nu, voor alle duidelijkheid. Mocht er vermenging geweest zijn, dan nog is de stelling dat blanken slimmer zijn dan zwarten door de Neanderthal genen gewoon flauwe kul. Er is geen enkel reden om aan te nemen dat Neanderthalers slimmer waren dan homo sapiens omdat ze een grotere hersenpan hadden. Integendeel, tot op het moment dat homo sapiens Europa binnenkomt is de technologie van de Neanderthaler archaïscher dan die van de homo sapiens.

Degenen die een oorzaak willen verzinnen waarom blanken slimmer zijn dan zwarten zullen dus iets anders uit hun racistische duim moeten zuigen.
Oud 29 januari 2016, 22:21   #393
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Christophe is een caveman. Is het nu ook voor jou duidelijk?
Een compliment, komende van een neckbeard als jij.
Oud 29 januari 2016, 22:21   #394
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ook hier gooit u uw eigen gedachten en de werkelijkheid door elkaar.
Dat kan. Doen we dat niet allemaal?
Oud 29 januari 2016, 23:05   #395
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan maak ik er even een vraag van:
Uw extremistische mening waarbij u atheïsten eigelijk minderwaardige mensen vindt, verdient een plaats in de samenleving. Verbod helpt niet. Een educatie gebaseerd op mensenrechten wel.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 23:05   #396
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een compliment, komende van een neckbeard als jij.
Wéér fout ! Ik heb geen baard.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 23:08   #397
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat u uw subjectieve mening voorstelt als objectief. Dat betekent dat degenen die uw mening niet delen eigenlijk fout zijn. En dus slechte mensen zijn. Of dom.

En zo denken dictators ook. Zij leggen hun mening op aan anderen omdat ze zich niet kunnen inbeelden dat ze verkeerd zijn. Want hun mening is toch 'wetenschappelijk objectief' waar.
Van sommige zaken ben ik inderdaad overtuigd. Een ervan is de gelijkwaardigheid van mensen. Ik zie niet in wat er dictatoriaal is aan die enig aangezien ik me hierdoor niet uitspreekt over wat er met andersdenkenden dient te gebeuren.

Website
Oud 29 januari 2016, 23:09   #398
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Uw extremistische mening waarbij u atheïsten eigelijk minderwaardige mensen vindt, ...
De zoveelste leugen op rij.
Oud 29 januari 2016, 23:10   #399
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een educatie gebaseerd op mensenrechten wel.
Kijk eens aan, "la pensée unique" weer op z'n best.
Oud 29 januari 2016, 23:14   #400
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit had ik verwacht. U kan het absoluut niet verdragen om ter verantwoording geroepen te worden.

Vandaar dictatoriaal.

Wel, ik roep u ter verantwoording over het feit dat u uw illusies hebt opgedrongen aan uw kinderen. Het is een schande. En u zou zich moeten schamen.

Ik hoop dat ze allemaal atheist zijn geworden.
Mensen voeden hun kinderen op in een bepaalde traditie dikwijls. Dat is daarom geen opdringen. Ik kan me moeilijk een waarden rijen opvoeding voorstellen eigenlijk, tenzij mischien complete verwaarlozing van het kind.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be