![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Djééz, nog nooit zo'n opgeblazen flikkerfluim gezien op dit forum, daar kunnen zelfs de bekende forumtrollen 'n puntje zuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet. Het zij logische conclusies op basis van uw gedachtengoed. Tenzij u zou beweren dat moraliteit niet belangrijk is voor de mens, maar dan zou u zichzelf tegen spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer trouwens niet dat enkel mensenrechten tot een zinvol leven kunnen leiden. Ik vermoed echter dat u uw christendom als het enige ware weg ziet. Bijvoorbeeld om het principe te hanteren "doe niet aan de ander wat je niet wil dat men aan u doet" heeft men helemaal geen Godsbeeld nodig (noch de moderne mensenrechten) . Nochtans is dit een puur moreel standpunt. Ik kan daarom niet goed overweg met de grootheidswaanzin die dikwijls inherent is aan de opinie dat moraliteit niet zonder geloof in een God kan bestaan. U noemt dat pensé unique. Voor mij is het logica. Voor mij is het moraal. Het hoort bij mijn mens zijn mij niet zo 'a piori' boven de medemens te stellen. Wat u zegt met Atheïsten komt me over alsof iemand zou beweren dat slechts zwarten waardevolle mensen kunnen zijn. Het is niet naar de mens zelf kijken, maar naar zijn opinie over een concept dat niet eens nodig is om ons leven zin te geven. Geloof ik in God? Ik weet het niet. En ik hoef dat ook niet te weten. Het is niet relevant. Relevant is mijn gedrag. Hoe ik me verhoudt tot de medemens, tot het leven. Ik ga in een rechtstreeks contact met de medemens niet oordelen vooraleer die mens gekend te hebben. In welke categorie hij zichzelf ook meent te moeten situeren. De mens verdient steeds het voordeel van de twijfel. In ieder geval zo wil ik leven. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 januari 2016 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is trouwens niet logisch aan, wel getuigt het van slechte wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag al mijn berichten afzoeken: u zult er geen vinden waarin ik pleit om anderen in een mentale dwangbuis te stoppen en aan heropvoeding te doen. Op dat vlak verschillen wij fundamenteel van elkaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een negatief principe, daar waar het christendom uitgaat van de positieve omkering: doe aan anderen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me niet onmiddellijk dat ik dit hier ergens heb zien staan. U vecht blijkbaar graag tegen ingebeelde spoken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben het moe de rode haringen uit jouw posts te moeten vissen en stellingen te moeten verdedigen die jij mij toebedeelt. Ga in het verkeer spelen ofzo.
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Banneling
|
![]() Mannen & vrouwen kunnen samen veel bereiken op gelijk welk een niveau samenwerking is belangrijk ,in ons Westerse maatschappij draaien wij op dit model deze is onze motor , Islam is de stok in de wielen van onze motor ..... allee hupla
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Banneling
|
![]() Waarom geen patat op geven....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is Afrika, als continent, niet genetisch inferieur, dat beweert ook niemand.
En twee, logisch dat hij zich uitgebreid verontschuldigd heeft, onder politiek correcte druk (van de Britse gelijkheids- en mensenrechtencommissie) wordt iedereen monddood gemaakt die de politiek correcte opvatting niet deelt, anders zou hij nu niet aan 't hoofd staan van 'n vooraanstaand onderzoekcentrum. Wat hij wel beweert is dit, en dat staat ook in zijn boek; Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rechtsscholen verschillen daarin fundamenteel met elkaar. Bij sjiïeten is het sowieso niet toegestaan. Daarom ook is abortus in Iran verboden. Omwille van medische redenen (bijvoorbeeld innesteling buiten de baarmoeder) kan er een verzoek worden ingediend. Dat wordt dan grondig onderzocht. In de meeste gevallen blijkt de medische redenen niet valabel en wordt het abortusverzoek dan ook verworpen.
|
![]() |
![]() |