![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vanaf de jaren 70 kochten ook gewone werknemers grote huizen in verkavelingen, die waren toen al niet meer tevreden met rijtjeshuizen. In de jaren 50 en begin 60 had men nog een herinnering aan de armoede van de jaren 40, dus leefde men zuinig, maar toen ging dat definitief veranderen, iedereen wilde een auto, etc. Het was ook mogelijk, een huis bvb. was toen veel betaalbaarder dan nu, zelfs vergeleken met de lonen, iedereen wilde toen ook een auto. Ook al de rest is duurder geworden, elektriciteit, water, verwarming, met de auto rijden, etc. vergeleken met die tijd. (niet zelf meegemaakt, wel onderzoek gedaan en aan veel mensen gevraagd) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Doe je dat op je eigen kosten, dan wacht je voor mijn part tot in de eeuwigheid, dat is evident. Maar opnieuw: VDAB noch RVA gaat je vragen een voltijdse job aan te nemen die onder het minimumloon betaald wordt. Citaat:
Denk je dat het leven evident is voor zij die wel succesvol zijn? Denk je dat dat succes evident was of denk je dat het evident is dat succes te behouden? Het leven is niet evident. Het verschil zit hem in wat je ermee doet. Citaat:
Er zijn genoeg mogelijkheden die geboden worden, zonder dat je daarbij compleet aan de tiet van de maatschappij moet blijven hangen. Maar mogelijkheden, kans, zijn waardeloos als er niet iemand is die er voor kiest om die dingen te grijpen. Mensen strippen van hun verantwoordelijkheden en de schuld altijd bij een ander leggen voor het niet grijpen van kansen, dat is geen maatschappij vormen, dat is die maatschappij onmogelijk maken. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met Exki.....boterhammetjes met konfituur....croissantjes....koffie en yoghurt......wat is daar zo geniaal aan....in ieder 2 sterren hotel ligt s'ochtends meer voor het ontbijtbuffet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 februari 2016 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() Het geniale is dat ze er een business mee opzetten en er geld aan verdienen, tiens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook toen ging dikwijls in de beginjaren een loon van de twee naar de hypotheek. En ja er zijn dingen duurder geworden maar er zijn ook heel veel dingen goedkoper geworden.....als daar zijn wasmachine...televisie....auto ( een auto is nu betaalbaarder dan 40 jaar geleden)...vliegreizen....kledij....schoenen...(on ze grootouders spaarden nog voor nieuwe schoenen )..meubels....en ook voeding is nu goedkoper. Om je een voorbeeld te geven...ik betaalde in 1982 mijn video recorder JVC VHS 22.000 bfr dat is 550 euro (en dat was nog niet het topmodel ......dat was toen een maandloon ..... In 1984 betaalde ik een vliegticket naar Bangkok bijna 50.000 bfr......stel je voor dat zou nu zo ongeveer 3000 euro kosten terwijl je tegenwoordig naar Bangkok vliegt voor 550 euro. Dus ik weet niet aangaande jouw onderzoek waar je de mosterd hebt gehaald maar toch niet bij Fred ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 februari 2016 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf erbij....naast inzet motivatie kennis durf en daadkracht heb je toch een grote portie geluk nodig.Op het juiste moment op de juiste plaats zijn net terwijl daar de nodige mensen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga het u zeggen, je hebt geen geluk nodig. Je hebt wat inzicht en doorzettingsvermogen nodig. En geduld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Services vinden waarvoor mensen, ook al klinkt het nog zo ridicuul, voor willen betalen. Starbucks is inderdaad weinig meer dan overprijsde koffie (en dan nog niet eens de beste/lekkerste), maar het is het totaalconcept dat bij mensen aanslaat en dat hun groot gemaakt heeft. Vandaag is Starbucks al lang niet vernieuwend meer; toen ze opkwamen waren ze dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Naast Starbucks koffie zijn er een paar honderden misschien betere gelijkaardige projecten opgestart.....maar die zijn allang weer naar af. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 februari 2016 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister
|
![]() Klaarblijkelijk wel, gezien het succesverhaal dat ze geworden zijn.
En als je er nog aan twijfelt of koffie een gat in de markt is, dan moet je maar eens kijken naar het succesverhaal van een Nespresso. Als je van veel te dure koffie spreekt is dat wel een typevoorbeeld, maar opnieuw is het daar kwestie van een beleving te creëren die aanslaat en waar de mensen vraag naar hebben. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens Starbucks is een wereldverhaal het kan ook op kleine schaal maar dat de risico nemer uiteindelijk een riant inkomen heeft. In 2015 begonnen een record aantal aan Belgen een nieuwe zaak. Er is normaliter een percentage dat failliet gaat of stopt binnen de drie jaar maar dat is geen verhouding van één op duizenden die slechts slaagt. Ik heb in mijn leven ook zwarte bonen gefret. Zelfs in New York een goedkope kamer op maandbasis gehuurd in een hoerenhotel van negerinnen. Omdat ik mijn geld wilde sparen om mijn zaak in New York op te starten. Op het einde van de rit als je dan alles gegeven hebt en het succes is daar hebt ge altijd nijdigaards en welweters die minachtend zeggen dat je geluk heb gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Couckenbak ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat (Seville) hotel is trouwens nu volledig gerenoveerd tot luxehotel (Carlton)met kamers van 400 dollar de nacht. Ik betaalde in 1980 400 dollar voor een maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met louter geluk bouw je geen succesvol bedrijf op, maar pech kan je er wel van weerhouden.
![]() |
#380 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel kunnen/zijn er daar vandaag aan de slag? |
|
![]() |
![]() |