Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2016, 09:35   #401
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zonder ervaring, familie die kan helpen en eigen financiële inbreng? Ik zou zeggen veel geluk.... Welke zaak zou je trouwens beginnen? Bijna alles vereist een grote investering.
Paar jaar als werknemer werken en sparen voor gek ?

Maar ja, dan moet je wel bij ma en pa wonen, of op een studioke, om de kosten te drukken.

Hoe denk je dat ik aan het voorschot voor mijn huis ben gekomen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 09:36   #402
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je doet me een beetje denken aan de "wolf of wallstreet". "The sky is the limit", maar het bleek een kaartenhuis te zijn...
Iemand zonder familie die zelfstandig is, zonder ervaring of zonder de nodige studies maakt weinig kans. En zelfs op jezelf beginnen als loodgieter, electricien, etc. vereist een startkapitaal.
Excuses zoeken voor je eigen falen is blijkbaar je hobby ?
Oud 3 februari 2016, 12:30   #403
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leer jij helemaal niks van alles wat men hier neerschrijft?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 12:36   #404
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Leer jij helemaal niks van alles wat men hier neerschrijft?
Van sommige mensen leer ik hier dingen bij.

Van anderen leer ik ook dat ze liever in een hoekje kruipen en de schuld op een ander steken: geen startkapitaal, geen rijke ouders, geen goedkope woningen, etc... etc....

Er zijn genoeg alleenstaanden met een eigen appartement. Kwestie is, dat je keuzes moet durven maken. Maar de eeuwige klagers hier op dit forum durven die keuzes niet te maken. Ik heb 5 jaar op kot gewoond en gespaard tot mijn 28ste. Daardoor konden we ons huis veroorloven. Als ik alleenstaande was kon ik daar zelfs een heel deel van een appartement mee betalen en de hypotheek beperken tot een doenbare 500 euro per maand.

Maar als je dat niet kunt opbrengen om als jonge mens 5 jaar te sparen, moet je niet komen memmem dat je nergens komt in het leven.
Oud 3 februari 2016, 12:51   #405
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Trump: Ik ben moeten beginnen met een startkapitaal van 1 miljoen $, dat mijn vader mij gaf.

Och arme, wereldvreemd?
Ik met 6 onderbroeken en een deken van de ziekenkas.

En in de krant staat dat ik "gemiddeld" 450.000 € bezit, ik ga morgen naar de bank een lening vragen van 450.000 € en ik neem het krantenartikel mee als bewijs dat ik het kan terugbetalen.
lol Ze zullen U graag zien komen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 12:52   #406
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paar jaar als werknemer werken en sparen voor gek ?

Maar ja, dan moet je wel bij ma en pa wonen, of op een studioke, om de kosten te drukken.

Hoe denk je dat ik aan het voorschot voor mijn huis ben gekomen ?
Niet iedereen kan bij pa en ma wonen. En mensen met kinderen kunnen niet "sparen als gek".
Oud 3 februari 2016, 12:58   #407
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik gefaald heb? Ik ben niet rijk, heb een groot deel van de wereld gezien, maar kan goed leven, en m'n zoontje komt niets tekort. En dat blijft, voor mij, toch de essentie.
Echter, sommige kinderen moeten in armoede opgroeien.
Oud 3 februari 2016, 13:03   #408
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen kan bij pa en ma wonen. En mensen met kinderen kunnen niet "sparen als gek".
Moet je niet aan kinderen beginnen op je 23ste.

Kortom, stop met anderen de schuld te geven voor je eigen keuzes. Jij kiest voor kinderen. Goed. Dan is je financiele ruimte een pak minder. Op 23 jaar waarschijnlijk te klein voor een eigen huis.

Wacht je tot 28-30 jaar, dan heb je waarschijnlijk een spaarrekening en een veel hoger loon.

Maar de schuld voor die keuzes afschuiven op een ander vind ik, om een engelse term te gebruiken, lame.
Oud 3 februari 2016, 13:06   #409
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van sommige mensen leer ik hier dingen bij.

Van anderen leer ik ook dat ze liever in een hoekje kruipen en de schuld op een ander steken: geen startkapitaal, geen rijke ouders, geen goedkope woningen, etc... etc....

Er zijn genoeg alleenstaanden met een eigen appartement. Kwestie is, dat je keuzes moet durven maken. Maar de eeuwige klagers hier op dit forum durven die keuzes niet te maken. Ik heb 5 jaar op kot gewoond en gespaard tot mijn 28ste. Daardoor konden we ons huis veroorloven. Als ik alleenstaande was kon ik daar zelfs een heel deel van een appartement mee betalen en de hypotheek beperken tot een doenbare 500 euro per maand.

Maar als je dat niet kunt opbrengen om als jonge mens 5 jaar te sparen, moet je niet komen memmem dat je nergens komt in het leven.
5 jaar van je jeugd besteden aan "sparen," is toch wel een grote opoffering. Dat zou niet moeten, in een rijk land als België. Dan kun je ook niet studeren. ik heb 5 jaar gespendeerd aan studeren, heeft met niet alleen persoonlijk verrijkt maar ook de kans op een goede job gegeven.
Echter, dit kon alleen omdat mijn moeder zichzelf volledig wegcijferde en met een ziekte uitkering haar kinderen toch alles wilde geven.

In je jeugd moet je leven, genoeg mensen die op hun 65 ste eens echt beginnen te leven, "genieten", na zich heel hun leven kapot gewerkt te hebben. En dan op hun 66ste krijgen ze een attack, of kunnen ze niet meer uit de voeten... Voorbeelden genoeg...

Laatst gewijzigd door tomm : 3 februari 2016 om 13:17.
Oud 3 februari 2016, 13:08   #410
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je niet aan kinderen beginnen op je 23ste.

Kortom, stop met anderen de schuld te geven voor je eigen keuzes. Jij kiest voor kinderen. Goed. Dan is je financiele ruimte een pak minder. Op 23 jaar waarschijnlijk te klein voor een eigen huis.

Wacht je tot 28-30 jaar, dan heb je waarschijnlijk een spaarrekening en een veel hoger loon.

Maar de schuld voor die keuzes afschuiven op een ander vind ik, om een engelse term te gebruiken, lame.
Niet iedereen heeft op 28-30 jaar een spaarrekening en een hoog loon.
Oud 3 februari 2016, 13:09   #411
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
5 jaar van je jeugd besteden aan "sparen," is toch wel een grote opoffering. Dat zou niet moeten, in een rijk land als België. Dan kun je ook niet studeren. ik heb 5 jaar gespendeerd aan studeren, heeft met niet alleen persoonlijk verrijkt maar ook de kans op een goede job gegeven.
Echter, dit kon alleen omdat mijn moeder zichzelf volledig wegcijferde en met een ziekte uitkering haar kinderen toch alles wilde geven.
Studiebeurs voor werkstudent. Als je een beetje werkt, in combinatie met die beurs, kan je perfect studeren.

Maar dan zal je alweer...andere zaken moeten opofferen. Zoals ik zei: keuzes.

PS: Ik heb de laatste twee jaar van mijn studie volledig zelf bekostigd, met inkomsten uit een job (12h/week). Ook vanwege een thuissituatie.
Oud 3 februari 2016, 13:09   #412
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen heeft op 28-30 jaar een spaarrekening en een hoog loon.
Jij bent universitair.

Jij normaal gezien wel.
Oud 3 februari 2016, 13:14   #413
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
lol

Wat een mentaliteit.
Oud 3 februari 2016, 13:14   #414
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
bron?
En hoeveel kunnen/zijn er daar vandaag aan de slag?
Nippon Shokubai is volop op zoek; BASF zoekt altijd wel, net als de rest van de chemie.

En je allereerste loon als proces-operator, netto is 2131€

http://www.roadies.be/hetloon/je-eer...rocesoperator/
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 13:16   #415
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Die sturen u zelfs 60 km ver voor 4 uur per dag met verplaatsingsvergoeding van 0,90€ per dag.
Waarschijnlijk gewoon pesterijen maar je zit er wel mee.
Dan nog gaan ze je geen voltijdse job laten aannemen die onder het minimumloon betaald wordt.
Oud 3 februari 2016, 13:18   #416
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
onmogelijk.
De schuld van de huidige situatie ligt niet bij de mensen zelf.
Tuurlijk; de schuld ligt altijd bij een ander.

'k Ga je nog gelijk moeten geven; met zo'n mentaliteit volstaat inderdaad geen enkele vorm van hard werk en inzet. Met zo'n mentaliteit geraak je inderdaad nergens.
Oud 3 februari 2016, 13:22   #417
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Nippon Shokubai is volop op zoek; BASF zoekt altijd wel, net als de rest van de chemie.

En je allereerste loon als proces-operator, netto is 2131€

http://www.roadies.be/hetloon/je-eer...rocesoperator/
Dat is het startsalaris. Maar dat stijgt er snel, afhankelijk van de concrete verantwoordelijkheden die je op je neemt.
Oud 3 februari 2016, 13:31   #418
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Drosamadaris

De val is dat je nooit meer aan werk op je niveau raakt, omdat je geen ervaring hebt op dat niveau. Ook voor de economie is dat niet goed, mensen werken niet op hun capaciteit, talenten gaan verloren.
Het ene sluit het andere niet uit.
En door gewoon te zitten potverteren op kosten van een maatschappij, doe je ook geen ervaring op.

Citaat:
Wel, als je de commissie voor de interim kantoren er van trekt, zit je er niet ver van...
Nee ook dan niet.
Maar quote me anders gerust eens het wetsartikel dat toestaat dat VDAB/RVA je een voltijdse job mogen verplichten aan te nemen, onder het minimumloon. 't Zou lollig zijn te weten waarom niemand dat mag, behalve zij en 't zou verdorie een gat in de markt zijn

Citaat:
Voor mensen die in een rijke familie geboren zijn is alles evident, voor degene die in een arme familie geboren zijn is niets evident. Het is een grote leugen dat alles van jezelf afhangt. Waar je geboren bent is een veel grotere factor. De uitzonderingen bevestigen de regel.
Het eeuwige "'t is de fout van een ander, wij kunnen er niets aan doen dus breng de gebraden kiekens maar naar onze monden".
Je probleem is dat je alles verwacht zonder dat je er iets voor over hebt; dat alles moet op kosten van een ander. En dat verkoop je onder het mom van solidariteit en sociale rechtvaardigheid.

Citaat:
In België valt het nog wel mee, maar in de VS moet je al een genie zijn of een sportwonder of in een rijke familie geboren om een goede opleiding te kunnen betalen. Meestal is het dat laatste...
Maar zelfs in België, hoeveel arbeiderskinderen, of migrantenkinderen studeren er aan de universiteit?
Wacht, is dat weer één van je zovele "ik ken er veel mensen", "ik heb er onderzoek gedaan" en "ik kom er vaak" dus ik heb de waarheid in pacht verhaaltjes? Is er een plek ter wereld waar je niet komt?

Je moet in de US geen genie zijn, noch een rijke, noch een sportwonder om naar de unief te gaan; tienduizenden studenten in het hoger onderwijs van de US spreken je daarin case voor case tegen.

Maar er is geen free lunch ja; dat klopt.
En waarom zou het ook. Free lunch aanbieden is gewoon verspilling van overheidsmiddelen die beter aangewend zouden kunnen worden.

Citaat:
Zoals ik al zei, wie in een begoede familie geboren is heeft veel meer troeven dan wie in een arme familie geboren is, dat is zo in alle kapitalistische landen. Maar natuurlijk nog veel meer in de VS dan hier, het is bewezen dat sociale mobiliteit er minimaal is, wat in feite wil zeggen dat "the American dream" een leugen (geworden) is.

Belief in strong social and economic mobility, that Americans rise from humble origins to riches, has been called a "civil religion,"[3] "the bedrock upon which the American story has been anchored,"[4] and part of the American identity (the American Dream[5]), celebrated in the lives of famous Americans such as Benjamin Franklin and Henry Ford,[3] and in popular culture (from the books of Horatio Alger and Norman Vincent Peale to the song "Movin' on Up"[6]).
However, in recent years several large studies have found that vertical intergenerational mobility is lower, not higher, in the US than in comparable countries.[3] A 2013 Brookings Institution study found income inequality was becoming more permanent, sharply reducing social mobility.[8]
https://en.wikipedia.org/wiki/Socio-..._United_States
Uiteraard; je komt er alleen als je afkomst goed is. Daarom mag je ook iederen succesvolle persoon uitknijpen als een citroen want ze verdienen het.
Dat is de redenering die je opbouwt om je eigen systeem te rechtvaardigen. Je beseft dat je daarmee op termijn enkel overblijft met effectief de tiethangers en de echt talentloze gepistoneerden?
Oud 3 februari 2016, 13:33   #419
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Dus jij wil een maatschappij waar er grote verschillen bestaan in comfort. Ik kom regelmatig in zo'n maatschappij:
Ik zie inderdaad geen enkel bezwaar voor grote verschillen in comfort.
Then again, zoals ik al zei, ik ben dan ook niet het typ dat van anderen verwacht dat ze voor mijn comfort gaan betalen.
Oud 3 februari 2016, 13:35   #420
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Je doet me een beetje denken aan de "wolf of wallstreet". "The sky is the limit", maar het bleek een kaartenhuis te zijn...
Iemand zonder familie die zelfstandig is, zonder ervaring of zonder de nodige studies maakt weinig kans. En zelfs op jezelf beginnen als loodgieter, electricien, etc. vereist een startkapitaal.
Wie weet.
In elk geval liever zo'n leven dan een "ik kan niets want anderen houden mij tegen en ik zit niet in de juiste familie"-leven. Je leeft dan tenminste ipv geleefd te worden door je eigen waanideeën en excuses.

Of zoals mijn grootvader zei en nog steeds zegt: als je je op het einde van je leven moet afvragen wat je had kunnen worden/kunnen zijn, dan heb je en verloren leven geleid. En gelijk heeft ie.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 3 februari 2016 om 13:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be