![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgebreide krottenwijken waar kinderen verkommeren van de honger en de vuiligheid, maar U kunt er gaan shoppen in luxueuze shopping centra, waar straatkinderen uiteraard buiten geklopt worden. Om de armoede niet te moeten zien langs de kant van de weg kunt U geblindeerde ruiten aanschaffen(kan ook van pas komen als U vlug een minderjarig straatmadeliefje wil pakken voor enkele dollars en dan weer uit de auto gooien). Wel enkele gewapende garden aanschaffen die U bewaken als U zich verplaatst van uw bureau naar uw woning in een door bewakers en hoogspanningskabels versterkte compound, want het leger en de politie zijn uitbesteed aan de privé, en komen enkel ter hulp voor de hoogstbiedende. Moet U als muziek in de oren klinken. En de privé-scholen �* rato van 600 $ per maand zijn er erg goed van uw kinderen. En U kunt een heel leger huispersoneel inhuren voor 30 $ per maand per persoon, hoeft zelf nooit meer de was te doen of eten te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zuiderse landen als Griekenland of Turkije ligt het aantal zelfstandigen nog veel hoger dan hier, en in derde wereld landen nog hoger. Dat is niet altijd een teken van een gezondere economie. De troef van België ligt niet bij zelfstandigen maar bij technologische ontwikkeling. Alleen op dat vlak kunnen we ons onderscheiden van landen met lagere lonen en levensstandaard. Degene die "uit klei" een vernieuwend bedrijf uit de grond gestampt hebben, zonder hulp van een rijke papa, bestaan, maar zijn op een hand te tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Armen mogen wat onder elkaar vechten terwijl enkele multinationals miljarden opstrijken. Geboortebeperking is de oplossing; maar daar wil geen enkele commie of sos van weten. Ja, dan moeten de fascisten het maar oplossen zeker; alweer?!
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn er geboren, en geraken er niet weg. Onderwijs krijgen ze niet, behalve Bijbelstudie of Koranstudie, het is een dagelijkse strijd om te overleven, en een harde strijd, op leven en dood, kan ik U verzekeren. Op vuilnisbelten scharrelen om iets te vinden dat toch verkocht kan worden, etc. Elke dag opnieuw de vraag wat ze gaan eten. Als ze al werken vinden is het in het centrum, dus een dure heen- en terugreis van 1 $.(leven buiten de krottenwijken is onbetaalbaar voor de grote meerderheid, overigens ook de hutten van plastiek, carton en stro zijn niet gratis, de eigenaars eisen 10$ per maand anders wordt men zonder genade op straat gezet). Maximumloon in de bouw bvb. is 3 $ per dag, voor 10 uur onbeschermd op bouwwerven werken. Men wordt per dag betaald, is niet verzekerd, etc. Geld voor condooms hebben ze niet, en seks is het enige plezier dat ze hebben want gratis. Daarnaast zijn kinderen hun pensioen, want echt pensioen bestaat natuurlijk niet. Tenslotte de enige scholen die er zijn worden geleid door religieuzen, en die zeggen dat voorbehoedsmiddelen ten strengste verboden zijn. Een andere bron van informatie hebben die mensen niet. Dus die mensen moeten hun kans grijpen zegt U, als ze arm zijn is het hun eigen schuld? Overigens bedrijven als Barcley's, Lipton, en lokale bedrijven meestal in handen van Engelsen of Indiërs maken miljardenwinsten, het is op zich geen arm land, de president is miljardair. Maar je bent een winner, of je bent een looser... Laatst gewijzigd door tomm : 4 februari 2016 om 04:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#448 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er zelfs voor, het zou de enige goede beslissing zijn. Genoeg idioten gehoord in mijn leven, die zeiden zo snel mogelijk 4 kinderen dan ben ik belastingvrij en ik krijg zoveel kindergeld. Dat waren autochtonen. Wat religies betreft een echte volledige scheiding tussen kerk en staat volstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
En laat me niet lachen dat je minder tijd hebt om ander werk te zoeken; alsof werk zoeken een voltijdse job/bezigheid is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
't Is een waanidee om te stellen dat iedereen hoger onderwijs moet kunnen gaan volgen, dat zoiets een basisrecht is en dat zoiets de maatschappij alleen maar ten goede komt. Het enige resultaat daarvan is dat je massa's jongeren krijgt, die er zitten zonder de juiste capaciteiten te hebben, die misschien wel de capaciteiten hebben maar niet de motivatie (genre "ik wil nog niet gaan werken" of "laat ons dit eens proberen en dan zien we wel" - psychologie bijvoorbeeld zit in het eerste jaar vol met zo'n kastaars) of die capaciteit en motivatie hebben, maar een deelgebied nastreven waar die maatschappij bitter weinig aan heeft. Jazeker, je kan daar veel efficiënter mee omgaan. Mensen met capaciteit en motivatie, die verdienen alle kansen. Mensen die één van beiden niet hebben, die moet je er upfront uitfilteren (of ja laat ze op eigen kosten proberen). En richtingen waar de maatschappij weinig tot niets aan heeft, die hoeven ook niet per se met geld uit de maatschappij gefinancierd te worden. Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij wil geen opoffering, of niet teveel. Jij wil geen moeite, of zeker niet teveel. Jij wil plezier, je niet kromwerken, maar je verwacht wel de benefits van zij die dat wel doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() 't Steekt klaarblijkelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik leefde 5 jaar als student met een budget van 600 euro pm. Toen ik ging verdienen, heb ik dat 5 jaar verdergezet. Maar ik had wel 2000 euro netto per maand inkomen op dat moment. Ik heb mij overigens goed geamuseerd, en mij in feite niks ontzegd wat een andere jongere wel zou hebben. Maar ik had inderdaad geen auto, geen appartement (studio/kot) en reizen deed ik vooral op kosten van de werkgever (unief). Dus het is bullshit om te stellen dat je je leven on hold zet. Ik heb gewoon de beste periode van mijn leven met 5 jaar verlengd. En dat mijn beste, is leven. Wat u beschrijft, is consumeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Startsalaris voor een ir. ligt rond de 2800 bruto. Je kan me toch niet wijsmaken dat je daar met moeite van rondkomt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() Wat een hysterisch geblaat voor het overige.
Je hebt geschiedenis gestudeerd, en komt moeilijk aan de bak. Tja, foute keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk te snappen voor jou is blijkbaar het feit dat niet iedereen een master kan behalen, naar huis wandelt met een top loon of jaren heeft kunnen teren op de centen van moe en va voor studies en/of woning. Als je niet fatsoenlijk kan leven met wat uw werkgever je vandaag uitbetaald is er iets grondig fout. Eigen falen heeft er dus weinig mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat triestige mensen. Ga naar buiten, en doe iets ipv in je zetel zitten te treuren. Maargoed, voor iedere kans die ze krijgen, vinden ze wel een excuus om het niet te doen (te ver, te vies, te moeilijk, verkwisten jeugd, ....) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zeveren he......het zit in aard van de mens om nooit genoeg te hebben.Hoe meer je hebt hoe meer je wil. Zelfs de schatrijksten der aarde delokaliseren hun geld....Zelfs al moesten die maar 5 euro per jaar betalen dan zouden ze er nog mee naar de andere kant van de wereld lopen (onze fiere Belgen alias rode duivels op kop) Een simpele arbeider betaalt ook een pak belastingen op zijn inkomen ....maa die betaalt die hier (opdat hij niet de mogelijkheid of kunde heeft om te ontduiken) Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2016 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je pech hebt staat die in de krottenwijken van Liberia ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien daarom ook dat ik gerespecteerd wordt, en nog nooit beroofd werd in Nairobbery. Laatst gewijzigd door tomm : 4 februari 2016 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |