![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2641 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Laadpalen in het leen.
3 toeristen en een hond in de zomer. Het zal daar wel staan voor iemand van het personeel op kosten van de stad...belastingbetalers. Typisch eeklo Karotentrekkers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2642 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
|
![]() Citaat:
ECN is niet eerste de beste als het om energieonderzoek en expertise gaat: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 02:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2643 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Citaat:
Probeer daar maar eens een parkeerplaats te vinden, bijvoorbeeld rond een uur of drie in de namiddag van een zonnige zomerzaterdag... Er hoeven wat ons betreft dus niet te snel veel e-auto's bij te komen. Laat ze maar lekker exclusief duur blijven. Zoals het nu (anno 2016) is, loopt het prima. Houen zo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2644 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Maar weten evengoed niet welke wagens er in 2017, 2018 of 2019 op de markt zullen komen, laat staan dat ze zullen weten wat er in 2035 verkrijgbaar zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2645 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Hoeveel laadpalen staan er bevoorbeeld in een cirkel van 50 Km rond Keulen ? Rond Düsseldorf ? Hoeveel tankstations in hetzelfde gebied. Hoeveel wagens rijden er in dat gebied, wat gaat dat geven als het aandeel electrische wagens daar 10 of 20% zal zijn en dan ook nog rekening houden met het feit dat 80% geen eigen woning heeft maar huurt en geen eigen oplaadpunt ter beschikking zal hebben. Waarom verkoopt alles en nog wat in Duitsland , van motoren tot super-auto´s maar ligt de electrische wagen op zijn gat ? Laatst gewijzigd door dpg : 7 februari 2016 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2646 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.584
|
![]() Citaat:
Eu kan dan misschien zijn naam veranderen in 'Griekenland'. Blijkbaar vergeet men te becijferen wat die fantasie zal kosten. Hoe gaat de EU de rest van de wereld dwingen om diezelfde onkosten te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2647 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2648 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Zolang men met een electrische wagen geen afstanden kan afleggen zoals een wagen op brandstof zal er niet veel veranderen. En zolang men in het segment van de kleinere wagens B en C platform geen electrisch aanbod heeft dat in prijs vergelijkbaar is met wagens op fossiele brandstof nog minder. Want het prijsverschil voor een motor en een brandstoftank versus 1 of twee electromotoren en een grote accu is nog steeds veel te groot voor het comfort dat men moet inboeten. Voor dat verschil koopt men zeer veel brandstof, natuurlijk is dan het eerste reflex maak de brandstof duurder, belast alles nog wat meer. Pest de mensen maar naar electrische wagens of het openbare vervoer, auto-rijden moet een luxe worden voor wie het zich kan permiteren. Wie geld genoeg heeft om dergelijk speelgoed te kopen die zal het worst wezen, degenen die een wagen broodnodig hebben om zich te verplaatsen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2649 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
|
![]() Citaat:
Of je hebt het nog altijd niet begrepen of gelezen wat een 60 % CO2-reductie voor de ganse vervoersector betekent. Het is nochtans begrijpbaar Nederlands: Citaat:
Belgie/Vlaanderen moet daar ook aan meedoen hoor, ook bij de bestelwagens: Citaat:
Citaat:
Je weet toch de CO2 rechtevenredig is met het verbruik. En een electrische wagen die op 100 % groene stroom rijdt stoot NUL gram CO2/km uit. Cijfers 2014: http://www.iea.org/media/statistics/...ricity/mes.pdf - Noorwegen heeft bvb 97,8 % eigen groene stroom, en exporteert zelfs deze stroom. - Belgie heeft bvb 13,4 % eigen groene stroom, en importeert dus de nodige groene stroom uit het buitenland. - Nederland heeft zelfs een nog grotere inhaalbeweging nodig als Belgie want ze hebben maar 6.9 % eigen groene stroom. - Duitsland heeft -laatste cijfer 2015 - 23,9 % eigen groene stroom.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 11:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2650 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Tegen dan zal men het 20 jaar vooruitschuiven, zoals men tot nu alles vooruit geschoven heeft. Maar het staat u vrij erin te geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2651 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
|
![]() Citaat:
Of antwoord eens gewoon op deze simpele vraag (mss ben je wel een robot ofzo): Hoe kan men met een personenwagen een verbruik van 0 gram/km CO2 bereiken? Citaat:
Electro-auto´s kosten al vandaag ook niet meer als fossiele auto´s, bron ADAC kostentabel 2015. Opladen kan men thuis ttz aan een stopcontact, behalve voor de mensen die geen stroom hebben en nog kaars en petroleum nodig hebben. Voor onder de 20.000 € heb je al een deftige E-wagen met een voldoende rijbereik (tijdens de autosalonactie zelfs onder de 15.000 €): http://www.zerauto.nl/2016/02/03/nis...#comment-68588 Faq van (potentiële) kopers: http://www.zerauto.nl/2015/10/14/de-...n-leaf-30-kwh/ Het staat u natuurlijk vrij die mensen te geloven die al met zo een auto dagelijks pendelen of gaan pendelen. Opladen doen ze thuis, er is zelfs eentje die het voorlopig doet met een verlengkabel... Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 12:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2652 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Ik heb een Tesla gekocht
![]() De win-win situatie. Een familielid kan GRATIS (het Muskie woord) zijn E-wagen opladen op zijn werk. Het ideale is dat de man 's nachts werkt en laadt dan zijn E-wagen op. 's Morgens komt hij thuis en rijdt zijn vrouw met hun E-wagen naar haar werk. 's avonds rijdt de man terug naar zijn nachtwerk en laadt daar weer de E-wagen op. Dus verbruik kost = NUL. Enkel als werknemer wat heb je als fiscale voordelen aan een dure E-wagen? Noppes. Dus via mijn vennootschap lease ik een Tesla. De man betaalt de maandelijkse leasing aan mij min een mooi percentje (sowieso de 21% BTW en nog een extraatje). Dus als werknemer krijgt hij toch een mooie maandelijkse korting op zijn E-wagen. Echter de E-wagen staat op mijn vennootschap en dan is die wagen fiscaal 100% (120%) in te brengen. De juiste berekeningen moeten nog gebeuren maar het is al wel duidelijk wat we er beiden profijt uit halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2653 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk speel je het weer slim door over de verbruikskosten te beginnen. De goedkoopste Nissan Leaf kost het dubbel als een vergelijkbare wagen van die klasse A, AB (platform) bij alle merken. In hun eigen aanbod kost die zeker 10.000 euro meer dan een Micra of een Note, bij lease van de accu, bij aankoop het dubbel. De duurste kost +/- 35.000 euro. En waarom heb je dan zelf nog geen electrische auto ? Wel 24/24 7 dagen zeveren en zagen over electrische wagens maar er zelf geen hebben, kan het nog hypocrieter en niet opnieuw beginnen over de anderen hier die er wel een hebben, die zagen er immers niet zoals u 24/24 7 dagen op 7 over. Laatst gewijzigd door dpg : 7 februari 2016 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2654 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2655 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
|
![]() Citaat:
En in D zijn er geen subsidies of premies, dus die ADAC kostentabel is zonder enige premie. Daarbij is de Duitse stroomprijs nog 2 cent/kWh duurder dan in BE. Die ADAC-berekening geprojecteerd naar Vlaanderen -met een 5000 € milieupremie- zal natuurlijk de Nissan Leaf nog navenant gunstiger maken op zijn totaalkost. De ADAC-berekening betreft trouwens het oude 24 kWh-model van de Leaf Visia, dus gebaseerd op de complete aankoopprijs van 29.690 € (dus niet de goedkope formule van accu-leasing). Citaat:
Als jij het oneerlijk wilt spelen en zelfs de ADAC niet betrouwd in hun conclusies moet jij maar weten, blijf jij je maar verder maar wat wijs maken, maar spui toch hier geen leugens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 13:18. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2656 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Voor 10 tot 15.000 euro verschil voor een gelijkaardige wagen koop je zeer veel brandstof, en een Leaf is niet veel groter dan een Micra of een Note. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2657 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
|
![]() Citaat:
ADAC houdt daar precies rekening mee, en omdat die tabel berekend is voor amper 4 jaar en 60.000 km, zelfs met het deskundig geschat waardeverlies na 4 jaar. Een Nissan Leaf heeft bvb 8 jaar garantie en 160.000 km, dit terzijde. Volgens de laatste ADAC online kostenrekenaar is de accu-lease formule in de regel 1,5 cent/km gunstiger: https://www.adac.de/infotestrat/auto...nk/autokosten/ dit is dus een Duitslandrekenaar én zonder milieupremie. Citaat:
http://www.autofans.be/nieuws/autosa...osalon-brussel Uw gelijkaardige auto van 10.000-15.000 € minder wil ik dan eens graag weten. En een Tesla S van 5 meter is ook niet veel groter dan een VW Golf van 4,25 meter, zeker ? ![]() Een Nissan Leaf is dus zelfs groter dan een VW Golf vermoed ik: Afmetingen Nissan Leaf: Lengte: 4445 mm Breedte: 1770 mm Hoogte: 1550 mm Wielbasis : 2700 mm leeggewicht: 1520 kg Nu de afmetingen van een Nissan Micra: Lengte : 3780 mm Breedte: 1665 mm Hoogte: 1520 mm Wielbasis : 2450 mm leeggewicht: 985–1055 kg Nissan Note: Lengte: 4100 mm Breedte: 1695 mm Hoogte: 1525–1535 mm Wielbasis: 2600 mm leeggewicht: 1080–1272 kg Ongelooflijk hoe jij kunt kronkelen. Hoe kan men met een personenwagen een verbruik van 0 gram/km CO2 bereiken?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 13:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2658 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Iemand die een Micra of een Note maar geen Leaf bij Nissan koopt heeft dus een spaarvarkentje gereed staan van 10 tot 15.000 € om zijn algemene kosten te betalen. In Duitsland hanteert men 0,3 eur kosten per Km alles in, dat is ook wat de werkgevers betalen aan KM vergoeding en word ook aanvaard door de belastingen als je kosten inbrengt. Dat betekent dat dit prijsverschil goed is om 3 tot 4 jaar afhankelijk van de gereden kilometers alle kosten te dekken . Een electrische wagen heeft vanaf de eerste dag dat die gaat rijden kosten. (want het spaarvarkentje is leeg) Zonder subsidies en zonder fiskale hulp is zo een electrische wagen dus nooit goedkoper, ook al kan die goedkoop laden. Laatst gewijzigd door dpg : 7 februari 2016 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2659 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tenslotte wil de overheid of Europa een 60% reductie op de CO2-uitstoot van de GANSE vervoersector.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 14:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2660 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |