Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2016, 02:03   #2641
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Laadpalen in het leen.
3 toeristen en een hond in de zomer.

Het zal daar wel staan voor iemand van het personeel op kosten van de stad...belastingbetalers.

Typisch eeklo
Karotentrekkers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 02:26   #2642
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze kunnen niet eens bepalen wat er volgend jaar verkocht zal worden, laad staan dat ze kunnen bepalen wat er in 2035 verkocht zal worden.
Ze?

ECN is niet eerste de beste als het om energieonderzoek en expertise gaat:

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Energi...trum_Nederland

Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN), is het belangrijkste Nederlandse onderzoeksinstituut op het gebied van energie. Met en voor de markt ontwikkelt ECN kennis en technologie die gericht is op een transitie naar een duurzame energiehuishouding. Het hoofdkantoor is gevestigd te Petten. Daarnaast heeft ECN vestigingen in Amsterdam, Eindhoven, Wieringermeer, Brussel en China. ECN heeft ongeveer 500 medewerkers.

Activiteiten

Het onderzoek en de technologieontwikkeling van ECN richten zich op:
Zonne-energie
Windenergie
Biomassa
Energie efficiëntie
Milieuonderzoek
Beleidsstudies
Daarbij staat een totaalpakket van duurzame energieopwekking, schoon gebruik van fossiele brandstoffen en beperking van het totale energieverbruik centraal. Daarnaast voert ECN ook onderzoek uit naar toekomstmogelijkheden en economische achtergronden op energiegebied.

Internationale positie

ECN neemt deel aan internationale projecten, adviseert overheden en werkt samen met industrie in Nederland, Europa en wereldwijd. Een aantal voorbeelden:

EERA: ECN heeft samen met negen andere onderzoeksinstituten in Europa, de European Energy Research Alliance (EERA) opgericht. Inzet is het harmoniseren van onderzoeksprogramma’s door middel van gezamenlijk onderzoek en het optimaal benutten van faciliteiten.

ADEM: een initiatief van ECN en de drie samenwerkende Technische Universiteiten (TU Delft, TU Eindhoven en Universiteit Twente). Zij willen een krachtige impuls geven aan het Nederlandse materialenonderzoek met relatie tot energietechnologie.

FLOW; Het FLOW programma stelt bedrijven in Nederland in staat een leidende positie in te nemen op de internationale markt voor offshore windparken. Het programma is opgezet door RWE, Eneco, TenneT, Ballast Nedam, Van Oord, IHC Merwede, 2-B Energy, XEMC Darwind, ECN en TU Delft.

Solliance: Solliance is een samenwerkingsverband van TNO, TU Eindhoven, Holst Centre, ECN en imec voor onderzoek en ontwikkeling op het gebied van dunne-film zonnecellen (PV) in de ELAT-regio (Eindhoven-Leuven-Aken triangle).

Daarnaast neemt ECN deel aan het Intergovernmental Panel on Climate Change en het Internationaal Energieagentschap.


Geschiedenis

De huidige naam kreeg het ECN in 1976. Daarvoor was het in 1955 opgerichte centrum enkel gericht op de vreedzame toepassing van kernenergie en droeg het de naam Reactorcentrum Nederland (RCN). In 1976 werd duidelijk dat voor de energievoorziening van de toekomst niet alleen op kernenergie ingezet moest worden. Er ontstond een roep naar alternatieven vormen van energie. RCN werd aangewezen als instelling die een groot deel van dit onderzoek moest trekken.

Dochteronderneming

De Nuclear Research and consultancy Group (NRG) is een volledige dochteronderneming van ECN en is de belangrijkste producent van radio-isotopen voor medisch gebruik in Europa. NRG beheert de kernreactoren Petten die eigendom zijn van de Europese Unie.

Directie en raad van toezicht

De directie van ECN bestaat uit één statutair directeur (directievoorzitter) en twee adjunct-directeuren. De raad van toezicht van ECN bestaat uit zes leden, benoemd door de minister van Economische Zaken.
Die lijken me toch veel meer kennis te hebben dan jouw natte vinger.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 02:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 08:19   #2643
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Laadpalen in het leen.
3 toeristen en een hond in de zomer.

Het zal daar wel staan voor iemand van het personeel op kosten van de stad...belastingbetalers.

Typisch eeklo
Karotentrekkers.
Leen is nu niet bepaald het beste voorbeeld, maar de NewMotion laadpalen op strategische plaatsen in badsteden als - pakweg - Nieuwpoort of Knokke zorgen er toch voor dat wij onze Model S telkens probleemloos tot dicht bij de Zeedijk kunnen parkeren (en indien nodig, intussen laden), zelfs in het hoogseizoen!

Probeer daar maar eens een parkeerplaats te vinden, bijvoorbeeld rond een uur of drie in de namiddag van een zonnige zomerzaterdag...

Er hoeven wat ons betreft dus niet te snel veel e-auto's bij te komen. Laat ze maar lekker exclusief duur blijven. Zoals het nu (anno 2016) is, loopt het prima. Houen zo
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 09:20   #2644
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ze?

ECN is niet eerste de beste als het om energieonderzoek en expertise gaat:



Die lijken me toch veel meer kennis te hebben dan jouw natte vinger.
Maar weten evengoed niet welke wagens er in 2017, 2018 of 2019 op de markt zullen komen, laat staan dat ze zullen weten wat er in 2035 verkrijgbaar zal zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 09:33   #2645
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En de overheid doet dat toch, beste. Onlangs was ik in het Leen, in Eeklo, en op dat parking staan er laadpalen voor auto's. Met steun van de provincie Oost-Vlaanderen.
De discussie ging over laadpalen in Duitsland en dat de overheid de laadpalen dan maar moet plaatsen tot Micele over Hasselt begon, zoals die steeds ergens anders over begint.

Hoeveel laadpalen staan er bevoorbeeld in een cirkel van 50 Km rond Keulen ?

Rond Düsseldorf ?

Hoeveel tankstations in hetzelfde gebied.

Hoeveel wagens rijden er in dat gebied, wat gaat dat geven als het aandeel electrische wagens daar 10 of 20% zal zijn en dan ook nog rekening houden met het feit dat 80% geen eigen woning heeft maar huurt en geen eigen oplaadpunt ter beschikking zal hebben.

Waarom verkoopt alles en nog wat in Duitsland , van motoren tot super-auto´s maar ligt de electrische wagen op zijn gat ?

Laatst gewijzigd door dpg : 7 februari 2016 om 09:37.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 10:17   #2646
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alle vanaf 2035 nieuw verkochte personenauto's in de Europese Unie zullen elektrisch worden aangedreven.
2035.... en de wereld is heel wat meer dan de EU.
Eu kan dan misschien zijn naam veranderen in 'Griekenland'.

Blijkbaar vergeet men te becijferen wat die fantasie zal kosten.
Hoe gaat de EU de rest van de wereld dwingen om diezelfde onkosten te maken?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 10:41   #2647
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De discussie ging over laadpalen in Duitsland en dat de overheid de laadpalen dan maar moet plaatsen tot Micele over Hasselt begon, zoals die steeds ergens anders over begint.

Hoeveel laadpalen staan er bevoorbeeld in een cirkel van 50 Km rond Keulen ?

Rond Düsseldorf ?

Hoeveel tankstations in hetzelfde gebied.

Hoeveel wagens rijden er in dat gebied, wat gaat dat geven als het aandeel electrische wagens daar 10 of 20% zal zijn en dan ook nog rekening houden met het feit dat 80% geen eigen woning heeft maar huurt en geen eigen oplaadpunt ter beschikking zal hebben.

Waarom verkoopt alles en nog wat in Duitsland , van motoren tot super-auto´s maar ligt de electrische wagen op zijn gat ?
Van zodra duitse autofabrikanten hun eigen e-wagens op de markt hebben zal je zien dat het snel verandert.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 11:14   #2648
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van zodra duitse autofabrikanten hun eigen e-wagens op de markt hebben zal je zien dat het snel verandert.
Neen zolang een laadbeurt veel meer tijd kost dan een tankbeurt zal er niet veel veranderen.

Zolang men met een electrische wagen geen afstanden kan afleggen zoals een wagen op brandstof zal er niet veel veranderen.

En zolang men in het segment van de kleinere wagens B en C platform geen electrisch aanbod heeft dat in prijs vergelijkbaar is met wagens op fossiele brandstof nog minder.

Want het prijsverschil voor een motor en een brandstoftank versus 1 of twee electromotoren en een grote accu is nog steeds veel te groot voor het comfort dat men moet inboeten. Voor dat verschil koopt men zeer veel brandstof, natuurlijk is dan het eerste reflex maak de brandstof duurder, belast alles nog wat meer. Pest de mensen maar naar electrische wagens of het openbare vervoer, auto-rijden moet een luxe worden voor wie het zich kan permiteren.


Wie geld genoeg heeft om dergelijk speelgoed te kopen die zal het worst wezen, degenen die een wagen broodnodig hebben om zich te verplaatsen niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 11:18   #2649
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar weten evengoed niet welke wagens er in 2017, 2018 of 2019 op de markt zullen komen, laat staan dat ze zullen weten wat er in 2035 verkrijgbaar zal zijn.
En wat is uw punt, uw essentie ? Je gaat dus helemaal niet in op de vraag van het Europees CO2-beleid.

Of je hebt het nog altijd niet begrepen of gelezen wat een 60 % CO2-reductie voor de ganse vervoersector betekent. Het is nochtans begrijpbaar Nederlands:

Citaat:
De vervoersector moet van de EU 60 procent minder koolstofdioxide uitstoten in 2050. Vrachtwagens, vliegtuigen, schepen en treinen zullen maar beperkt bijdragen aan de reductiedoelstelling omdat zij nog conventionele brandstoffen zullen blijven gebruiken, zegt ECN.

"Om toch een reductie van 60 procent te halen, moeten alle personen- en bestelauto's in 2050 emissievrij rijden op duurzaam geproduceerde stroom en waterstof-brandstofcellen." Omdat het 15 jaar duurt voordat het hele wagenpark is vervangen, worden vanaf 2035 alleen nieuwe personenauto's verkocht met elektrische aandrijving, voorspellen de onderzoekers.
Men zal dus alle personenwagens en bestelwagens electrisch moeten aandrijven (accupack of fuelcell) en dit best op hernieuwbare-groene stroom, wat het einde van het fossiele tijdperk betekent voor de personenwagens, ja ook in Europa, (Noorwegen is al goed op weg en zal het zeker halen al binnen 10 jaar), en in andere werelddelen/landen zal het ook zijn, zeker in Japan waar ze vooral op electrisch en Fuelcell (H2) inzetten, daarnaast nog plug-in-hybrides met evtl een kleine brandstofmotor als range extender. Lees jij wel de media ?

Belgie/Vlaanderen moet daar ook aan meedoen hoor, ook bij de bestelwagens:

Citaat:
http://www.milieurapport.be/nl/feite...ersonenwagens/

CO2-EMISSIE VAN NIEUWE PERSONENWAGENS

De sector transport was in 2012 verantwoordelijk voor 22 % van de Vlaamse CO2-emissie. Ook deze sector moet inspanningen leveren om de effecten op de klimaatverandering te verminderen. Het verlagen van de CO2-emissie van nieuwe personenwagens kan leiden tot een kleinere milieudruk. Deze indicator volgt op hoeveel de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe personenwagens bedraagt in België en Vlaanderen.
...
Nieuwe Belgische bestelwagens stoten meer CO2 uit dan gemiddeld in de EU

Ook het goederenvervoer over de weg is verantwoordelijk voor een aanzienlijk aandeel van de CO2-emissie van transport. Naast wetgeving voor personenwagens wil de EU dan ook inzetten op de reductie van de CO2-emissie van bestelwagens en zwaar vervoer. ...]
En tegen 2050 streeft Europa naar minstens een 80 % CO2-reductie, nog maar eens bevestigd door het Nederlands beleid (ook mee bepaald door ECN):

Citaat:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...gievoorziening

Nederland op weg naar betaalbare CO2-arme energievoorziening
Nieuwsbericht | 18-01-2016 | 14:45

Een CO2-arme energievoorziening, die veilig, betrouwbaar en betaalbaar is. Dat is de toekomst van de energievoorziening in Nederland. De weg naar meer hernieuwbare energie en energiebesparing is, met de afspraken uit het Energieakkoord om in 2023 16 procent duurzame energie op te wekken, inmiddels definitief ingeslagen. Het kabinet houdt voor de periode ná het Energieakkoord vast aan de afspraak dat de CO2-uitstoot in 2030 met 40 % en in 2050 met 80-95% moet zijn teruggedrongen op Europees niveau. Om deze lange termijn doelstellingen te bereiken, zal de dialoog met burgers, bedrijven kennisinstellingen, andere overheden en maatschappelijke organisaties worden geïntensiveerd.

Dat staat in het Energierapport 2016 dat minister Kamp van Economische Zaken naar de Tweede Kamer heeft gestuurd en bij een aardwarmteproject in Pijnacker heeft gepresenteerd.

Alle nu bekende CO2-arme energiebronnen en technologieën zijn nodig om dit doel te bereiken, maar met name energiebesparing, duurzame warmte, biomassa, schone elektriciteitsproductie, afvang en opvang van CO2 (CCS) zullen de komende jaren een belangrijke rol spelen in de energietransitie. In de transitie passen geen nieuwe kolencentrales. Fossiele brandstoffen, waarvan gas de minst vervuilende is, zullen de komende jaren wel nog een grote rol blijven spelen.
Denk eens diep na hoe men een 80 �* 95 % CO2-reductie voor de ganse vevoersector kan laten afdwingen, te beginnen of voorlopig enkel mogelijk bij de personenwagens en bestelwagens (die de meeste kms afleggen).
Je weet toch de CO2 rechtevenredig is met het verbruik. En een electrische wagen die op 100 % groene stroom rijdt stoot NUL gram CO2/km uit.

Cijfers 2014: http://www.iea.org/media/statistics/...ricity/mes.pdf

- Noorwegen heeft bvb 97,8 % eigen groene stroom, en exporteert zelfs deze stroom.

- Belgie heeft bvb 13,4 % eigen groene stroom, en importeert dus de nodige groene stroom uit het buitenland.

- Nederland heeft zelfs een nog grotere inhaalbeweging nodig als Belgie want ze hebben maar 6.9 % eigen groene stroom.

- Duitsland heeft -laatste cijfer 2015 - 23,9 % eigen groene stroom.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 11:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 11:26   #2650
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Denk eens diep na hoe men een 80 �* 95 % CO2-reductie voor de ganse vevoersector kan laten afdwingen, te beginnen bij het personenwagens en bestelwagens (de de meeste kms afleggen).Je weet toch de CO2 rechtevenredig is met het verbruik.
Dat staat hierboven al gepost.

Tegen dan zal men het 20 jaar vooruitschuiven, zoals men tot nu alles vooruit geschoven heeft.

Maar het staat u vrij erin te geloven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 11:37   #2651
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat staat hierboven al gepost.

Tegen dan zal men het 20 jaar vooruitschuiven, zoals men tot nu alles vooruit geschoven heeft.

Maar het staat u vrij erin te geloven.
Wat vooruitschuiven ? Wordt eens concreet. Wat is "het" ? wat is "alles" ?

Of antwoord eens gewoon op deze simpele vraag (mss ben je wel een robot ofzo):

Hoe kan men met een personenwagen een verbruik van 0 gram/km CO2 bereiken?

Citaat:
Wie geld genoeg heeft om dergelijk speelgoed te kopen die zal het worst wezen, degenen die een wagen broodnodig hebben om zich te verplaatsen niet.
En je blijft maar onzin spuien zonder enige bron of cijfer.

Electro-auto´s kosten al vandaag ook niet meer als fossiele auto´s, bron ADAC kostentabel 2015. Opladen kan men thuis ttz aan een stopcontact, behalve voor de mensen die geen stroom hebben en nog kaars en petroleum nodig hebben.

Voor onder de 20.000 € heb je al een deftige E-wagen met een voldoende rijbereik (tijdens de autosalonactie zelfs onder de 15.000 €):
http://www.zerauto.nl/2016/02/03/nis...#comment-68588

Faq van (potentiële) kopers: http://www.zerauto.nl/2015/10/14/de-...n-leaf-30-kwh/

Het staat u natuurlijk vrij die mensen te geloven die al met zo een auto dagelijks pendelen of gaan pendelen. Opladen doen ze thuis, er is zelfs eentje die het voorlopig doet met een verlengkabel...
Citaat:
Henry
9 december 2015 at 13:50 · Reply
Nu woon ik dus in een flat, ik heb nu van 4 hoog een stevig verlengsnoer van het balkon hangen.
Auto staat er pal onder. Scheelt dat er bij ons voor de flat geen voetpad loopt, dus geen problemen met kabels waar andere buurt bewoners over kunnen struikelen. Maar zolang ik de enige ben met een (semi)elektrische auto is het nog wel te doen.
Er is welgeteld 1 laadpaal met 2 aansluitingen in de wijk, maar als ik de prijs vergelijk met thuisladen (snelladen is voor mij geen optie, weet dus die prijzen niet) scheelt het meer dan de helft in prijs. (starttarrief + kWh prijs + transactiekosten)
Ben benieuwd wat de prijzen voor publiek laden over de komende 5 tot 10 jaar gaan doen, vermoed dat er vanuit de regering nog wel een keer accijnzen boven op de prijs komen…..
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 12:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 12:09   #2652
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ik heb een Tesla gekocht

De win-win situatie. Een familielid kan GRATIS (het Muskie woord) zijn E-wagen opladen op zijn werk. Het ideale is dat de man 's nachts werkt en laadt dan zijn E-wagen op. 's Morgens komt hij thuis en rijdt zijn vrouw met hun E-wagen naar haar werk. 's avonds rijdt de man terug naar zijn nachtwerk en laadt daar weer de E-wagen op. Dus verbruik kost = NUL.

Enkel als werknemer wat heb je als fiscale voordelen aan een dure E-wagen? Noppes. Dus via mijn vennootschap lease ik een Tesla. De man betaalt de maandelijkse leasing aan mij min een mooi percentje (sowieso de 21% BTW en nog een extraatje). Dus als werknemer krijgt hij toch een mooie maandelijkse korting op zijn E-wagen. Echter de E-wagen staat op mijn vennootschap en dan is die wagen fiscaal 100% (120%) in te brengen. De juiste berekeningen moeten nog gebeuren maar het is al wel duidelijk wat we er beiden profijt uit halen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 12:41   #2653
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Electro-auto´s kosten al vandaag ook niet meer als fossiele auto´s, bron ADAC kostentabel 2015.
Gezever, leugens de aankoopprijs van electrische wagens zijn veel hoger want anders zouden de premies niet nodig zijn om het aantrekkelijk te maken.
Maar natuurlijk speel je het weer slim door over de verbruikskosten te beginnen.

De goedkoopste Nissan Leaf kost het dubbel als een vergelijkbare wagen van die klasse A, AB (platform) bij alle merken. In hun eigen aanbod kost die zeker 10.000 euro meer dan een Micra of een Note, bij lease van de accu, bij aankoop het dubbel. De duurste kost +/- 35.000 euro.

En waarom heb je dan zelf nog geen electrische auto ?

Wel 24/24 7 dagen zeveren en zagen over electrische wagens maar er zelf geen hebben, kan het nog hypocrieter en niet opnieuw beginnen over de anderen hier die er wel een hebben, die zagen er immers niet zoals u 24/24 7 dagen op 7 over.

Laatst gewijzigd door dpg : 7 februari 2016 om 12:51.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 12:52   #2654
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik heb een Tesla gekocht

De win-win situatie. Een familielid kan GRATIS (het Muskie woord) zijn E-wagen opladen op zijn werk. Het ideale is dat de man 's nachts werkt en laadt dan zijn E-wagen op. 's Morgens komt hij thuis en rijdt zijn vrouw met hun E-wagen naar haar werk. 's avonds rijdt de man terug naar zijn nachtwerk en laadt daar weer de E-wagen op. Dus verbruik kost = NUL.

Enkel als werknemer wat heb je als fiscale voordelen aan een dure E-wagen? Noppes. Dus via mijn vennootschap lease ik een Tesla. De man betaalt de maandelijkse leasing aan mij min een mooi percentje (sowieso de 21% BTW en nog een extraatje). Dus als werknemer krijgt hij toch een mooie maandelijkse korting op zijn E-wagen. Echter de E-wagen staat op mijn vennootschap en dan is die wagen fiscaal 100% (120%) in te brengen. De juiste berekeningen moeten nog gebeuren maar het is al wel duidelijk wat we er beiden profijt uit halen.
En laat de mensen maar denken dat je iets om het milieu geeft
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 12:58   #2655
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Gezever, leugens de aankoopprijs van electrische wagens zijn veel hoger want anders zouden de premies niet nodig zijn om het aantrekkelijk te maken.
Neen, gewoon een feit.
En in D zijn er geen subsidies of premies, dus die ADAC kostentabel is zonder enige premie. Daarbij is de Duitse stroomprijs nog 2 cent/kWh duurder dan in BE.

Die ADAC-berekening geprojecteerd naar Vlaanderen -met een 5000 € milieupremie- zal natuurlijk de Nissan Leaf nog navenant gunstiger maken op zijn totaalkost. De ADAC-berekening betreft trouwens het oude 24 kWh-model van de Leaf Visia, dus gebaseerd op de complete aankoopprijs van 29.690 € (dus niet de goedkope formule van accu-leasing).

Citaat:
Maar natuurlijk speel je het weer slim door over de verbruikskosten te beginnen.
Dat is het eerlijk spelen aangezien de totale kosten van een auto véél meer betekenen dan alleen de aankoopprijs.

Als jij het oneerlijk wilt spelen en zelfs de ADAC niet betrouwd in hun conclusies moet jij maar weten, blijf jij je maar verder maar wat wijs maken, maar spui toch hier geen leugens.

Citaat:
De goedkoopste Nissan Leaf kost het dubbel als een vergelijkbare wagen van die klasse A, AB (platform) bij alle merken. In hun eigen aanbod kost die zeker 10.000 euro meer dan een Micra of een Note.
Onzin je kan de Nissan Leaf enkel met een fossiele auto van zijn klasse (afmetingen enz..) vergelijken. Moet ik je de offic. afmetingen van een Nissan Leaf citeren?
Citaat:
Lengte: 4445 mm
Breedte: 1770 mm
Hoogte: 1550 mm
Wielbasis : 2700 mm
Citaat:
En waarom heb je dan zelf nog geen electrische auto ?
Ga je uitwijken ? Ik wacht op de Tesla model 3 of Model Y die komt er wel in 2018, ik hoop dat die in onze smaak valt, poepsimpel hé. Anders zal het een ander merk worden maar ik vrees dat die pas in 2020 op de markt zullen komen.

Citaat:
Wel 24/24 7 dagen zeveren en zagen over electrische wagens maar er zelf geen hebben, kan het nog hypocrieter en niet opnieuw beginnen over de anderen hier die er wel een hebben, die zagen er immers niet zoals u 24/24 7 dagen op 7 over.
Jij zevert en zaagt hier en vooral heb je hier bewezen dat je weinig van E-auto´s kent. Maak je vooral veel wijs wat Electro-auto´s betreft. Er is immers geen weg terug. Je antwoord zelfs niet eens op de vragen die ik stel, dus met jou is discussieren tijdverlies. Of waren de vragen te moeilijk ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat vooruitschuiven ? Wordt eens concreet. Wat is "het" ? wat is "alles" ?
Of antwoord eens gewoon op deze simpele vraag (mss ben je wel een robot ofzo):
Hoe kan men met een personenwagen een verbruik van 0 gram/km CO2 bereiken?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 13:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 13:16   #2656
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is het eerlijk spelen aangezien de totale kosten van een auto véél meer betekenen dan alleen de aankoopprijs.
Bij normale mensen zit de aankooprijs ook in de totale kosten.

Voor 10 tot 15.000 euro verschil voor een gelijkaardige wagen koop je zeer veel brandstof, en een Leaf is niet veel groter dan een Micra of een Note.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 13:36   #2657
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bij normale mensen zit de aankooprijs ook in de totale kosten.
Idd maar die maken wslk maar 1/3 uit van de totale kosten als je een auto langer rijd, toch bij normale mensen.
ADAC houdt daar precies rekening mee, en omdat die tabel berekend is voor amper 4 jaar en 60.000 km, zelfs met het deskundig geschat waardeverlies na 4 jaar.
Een Nissan Leaf heeft bvb 8 jaar garantie en 160.000 km, dit terzijde.

Volgens de laatste ADAC online kostenrekenaar is de accu-lease formule in de regel 1,5 cent/km gunstiger:
https://www.adac.de/infotestrat/auto...nk/autokosten/
dit is dus een Duitslandrekenaar én zonder milieupremie.

Citaat:
Voor 10 tot 15.000 euro verschil voor een gelijkaardige wagen koop je zeer veel brandstof, en een Leaf is niet veel groter dan een Micra of een Note.
Een Nissan Leaf was op het autosalon al te kopen voor 17000 €:
http://www.autofans.be/nieuws/autosa...osalon-brussel

Uw gelijkaardige auto van 10.000-15.000 € minder wil ik dan eens graag weten.

En een Tesla S van 5 meter is ook niet veel groter dan een VW Golf van 4,25 meter, zeker ?

Een Nissan Leaf is dus zelfs groter dan een VW Golf vermoed ik:

Afmetingen Nissan Leaf:
Lengte: 4445 mm
Breedte: 1770 mm
Hoogte: 1550 mm
Wielbasis : 2700 mm
leeggewicht: 1520 kg

Nu de afmetingen van een Nissan Micra:
Lengte : 3780 mm
Breedte: 1665 mm
Hoogte: 1520 mm
Wielbasis : 2450 mm
leeggewicht: 985–1055 kg

Nissan Note:
Lengte: 4100 mm
Breedte: 1695 mm
Hoogte: 1525–1535 mm
Wielbasis: 2600 mm
leeggewicht: 1080–1272 kg

Ongelooflijk hoe jij kunt kronkelen.

Hoe kan men met een personenwagen een verbruik van 0 gram/km CO2 bereiken?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 13:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 14:00   #2658
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Afmetingen Nissan Leaf:
Lengte: 4445 mm
Breedte: 1770 mm
Hoogte: 1550 mm
Wielbasis : 2700 mm
leeggewicht: 1520 kg

Nu de afmetingen van een Nissan Micra:
Lengte : 3780 mm
Breedte: 1665 mm
Hoogte: 1520 mm
Wielbasis : 2450 mm
leeggewicht: 985–1055 kg

Nissan Note:
Lengte: 4100 mm
Breedte: 1695 mm
Hoogte: 1525–1535 mm
Wielbasis: 2600 mm
leeggewicht: 1080–1272 kg

Ongelooflijk hoe jij kunt kronkelen.
Ja die 500-350mm lengte maken de meerprijs van 10 tot 15.000 euro goed.

Iemand die een Micra of een Note maar geen Leaf bij Nissan koopt heeft dus een spaarvarkentje gereed staan van 10 tot 15.000 € om zijn algemene kosten te betalen.

In Duitsland hanteert men 0,3 eur kosten per Km alles in, dat is ook wat de werkgevers betalen aan KM vergoeding en word ook aanvaard door de belastingen als je kosten inbrengt.

Dat betekent dat dit prijsverschil goed is om 3 tot 4 jaar afhankelijk van de gereden kilometers alle kosten te dekken .

Een electrische wagen heeft vanaf de eerste dag dat die gaat rijden kosten. (want het spaarvarkentje is leeg)
Zonder subsidies en zonder fiskale hulp is zo een electrische wagen dus nooit goedkoper, ook al kan die goedkoop laden.

Laatst gewijzigd door dpg : 7 februari 2016 om 14:05.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 14:04   #2659
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja die 500-350mm lengte maken de meerprijs van 10 tot 15.000 euro goed.

Iemand die een Micra of een Note bij Nissan koopt heeft dus een spaarvarkentje gereed staan van 10 tot 15.000 € om zijn algemene kosten te betalen.

In Duitsland hanteert men 0,3 eur kosten per Km alles in, dat is ook wat de werkgevers betalen aan KM vergoeding en word ook aanvaard door de belastingen als je kosten inbrengt.

Dat betekent dat dit prijsverschil goed is om 3 tot 4 jaar afhankelijk van de gereden kilometers alle kosten te dekken .

Een electrische wagen heeft vanaf de eerste dag dat die gaat rijden kosten. (want het spaarvarkentje is leeg)
Zonder subsidies en zonder fiskale hulp is zo een electrische wagen dus nooit goedkoper, ook al kan die goedkoop laden.
En je blijft weer liegen, helaas.

Citaat:
SALONKOOPJE: NISSAN LEAF VERLAAT BRUSSEL VOOR 17.000 EURO (AUTOSALON BRUSSEL 2016)
Dat men subsidies geeft is maar heel normaal, het is de vervuiler die betaalt.
Tenslotte wil de overheid of Europa een 60% reductie op de CO2-uitstoot van de GANSE vervoersector.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 14:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 14:09   #2660
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En je blijft weer liegen, helaas.
Neen ik gebruik de prijzen van www.nissan.be , www.nissan.de en www.nissan.nl
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be