Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2016, 21:55   #2701
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn ook nog andere laadstations, mijn beste. Of wist u dat niet? Onwetendheid is een erge ziekte, hoor?!
Maar waarom begint u dan over Tesla laadstations ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 21:56   #2702
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel kost een elektrische wagen aan inschrijvingstaks en aan jaarlijkse wegenbelasting?
Dat zit al in de berekening verwerkt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 21:59   #2703
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar waarom begint u dan over Tesla laadstations ?
Waar gaat deze draad over?

Juist, Tesla.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:00   #2704
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat zit al in de berekening verwerkt.
Waar blijkt dit wel uit?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:04   #2705
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar blijkt dit wel uit?
In de ADAC berekening houd men met alle kosten rekening en als je de prijzen van de wagens op de verschillende sites bekijkt dan zie je dat de prijzen niet veel verschillen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:08   #2706
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In de ADAC berekening houd men met alle kosten rekening en als je de prijzen van de wagens op de verschillende sites bekijkt dan zie je dat de prijzen niet veel verschillen.
De ADAC neemt geenszins de Belgische regelgeving mee in de redenering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:10   #2707
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar gaat deze draad over?

Juist, Tesla.
Waarom begint u dan over andere laadstations als antwoord op de vraag of Citroen, Ford, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Smart, VW (e-up en E-Golf) daar ook kunnen laden ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Tesla is niet de enige elektrische wagen op de markt. Dat wordt hier schijnbaar wel eens vergeten.

U moet maar eens in Noorwegen, Zwitserland of Duitsland kijken.
U was blijkbaar wel vergeten dat er verschillende laadpalen zijn, maar tegen 2035 zal dat wel in orde komen.

En Jan, zijt ge van plan om met de huidige prijzen en voordelen die je krijgt een e-wagen te kopen of kijk je nog liever de kat uit de boom ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:12   #2708
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Waarom begint u dan over andere laadstations als antwoord op de vraag of Citroen, Ford, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Smart, VW (e-up en E-Golf) daar ook kunnen laden ?
Een mens wil een onwetende wel eens helpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:13   #2709
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En Jan, zijt ge van plan om met de huidige prijzen en voordelen die je krijgt een e-wagen te kopen of kijk je nog liever de kat uit de boom ?
We zijn daar inderdaad over aan het nadenken, maar dan wel als eventuele tweede wagen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:13   #2710
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De ADAC neemt geenszins de Belgische regelgeving mee in de redenering.
Dat heeft hier nooit iemand tegengehouden om zijn "halve waarheden" te posten als er steeds opnieuw naar deze cijfers verwezen werd, en ik geloof ook niet dat je daar eerder opmerkingen over gemaakt hebt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:15   #2711
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat heeft hier nooit iemand tegengehouden om zijn "halve waarheden" te posten als er steeds opnieuw naar deze cijfers verwezen werd, en ik geloof ook niet dat je daar eerder opmerkingen over gemaakt hebt.
Als je de kostprijs al enig element meeneemt, dan ben je verkeerd bezig. In ieder land zijn de belastingsregels anders. Dat kan een grote impact hebben over de inzetbaarheid van elektrische wagens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:16   #2712
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We zijn daar inderdaad over aan het nadenken, maar dan wel als eventuele tweede wagen.
Zoals de meesten die een electrische wagen hebben.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:18   #2713
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zoals de meesten die een electrische wagen hebben.
De meesten?

Bron?

De enige reden om onze, ondertussen tien jaar oude, gezinswagen niet van de hand te doen, is onze jaarlijkse reis naar Oostenrijk/Zwitserland/Slovakije. Voor het overige zou een elektrische wagens perfect in ons mobiliteitspatroon passen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:26   #2714
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je de kostprijs al enig element meeneemt, dan ben je verkeerd bezig. In ieder land zijn de belastingsregels anders. Dat kan een grote impact hebben over de inzetbaarheid van elektrische wagens.
Maar hoe je het ook draait of keert als ge niet eerst kijkt wat het je kan kosten of het zich wel loont dan ben je meer verkeerd bezig.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:28   #2715
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar hoe je het ook draait of keert als ge niet eerst kijkt wat het je kan kosten of het zich wel loont dan ben je meer verkeerd bezig.
Welja, juist daarom is het belangrijk de belasting per land goed na te kijken. Dat doet u blijkbaar niet.

U gaat uit van ADAC-cijfers, terwijl de taksen anders zijn in Duitsland dan in België.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:32   #2716
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De meesten?

Bron?

De enige reden om onze, ondertussen tien jaar oude, gezinswagen niet van de hand te doen, is onze jaarlijkse reis naar Oostenrijk/Zwitserland/Slovakije. Voor het overige zou een elektrische wagens perfect in ons mobiliteitspatroon passen.
Ik zal de link eens zoeken gezien het hier al eens gepost is geweest.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 22:51   #2717
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom refereert u steeds naar Duitsland?

Hoe zit het in Noorwegen?
Noorwegen is een goed voorbeeld van overdreven incentive-beleid, dat op termijn niet houdbaar is.

Met een elektrische auto in Noorwegen, ben je vrijgesteld van:
-BTW (25% in Noorwegen)
-Wegentaks en tol
-Parkeergeld
-En mag je op busstroken rijden.

Die laatste twee geven nogal wat kritiek tegenwoordig: files op de busstrook zijn blijkbaar een nieuw fenomeen en de gratis parking creëert een aanzuigeffect in de steden... komt alleszins de leefbaarheid in stad niet ten goede...

Maar goed, in mei 2015 beslist men in Noorwegen om die incentives af te bouwen - te duur in zijn huidige vorm: opnieuw wegentaks- en tolplicht, de BTW-vrijstelling verdwijnt (en maakt plaats voor een vaste of inkomensafhankelijke bonus).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 23:02   #2718
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Noorwegen is een goed voorbeeld van overdreven incentive-beleid, dat op termijn niet houdbaar is.

Met een elektrische auto in Noorwegen, ben je vrijgesteld van:
-BTW (25% in Noorwegen)
-Wegentaks en tol
-Parkeergeld
-En mag je op busstroken rijden.

Die laatste twee geven nogal wat kritiek tegenwoordig: files op de busstrook zijn blijkbaar een nieuw fenomeen en de gratis parking creëert een aanzuigeffect in de steden... komt alleszins de leefbaarheid in stad niet ten goede...

Maar goed, in mei 2015 beslist men in Noorwegen om die incentives af te bouwen - te duur in zijn huidige vorm: opnieuw wegentaks- en tolplicht, de BTW-vrijstelling verdwijnt (en maakt plaats voor een vaste of inkomensafhankelijke bonus).
Noorwegen heeft ook bijna 98 % groene stroom en staat dus vol met "groene laadpalen".

En ergens anders zal het ook wel loslopen met dat supersnel laden, men spreekt al van 150 kW laders (Tesla, bestaan al, vloeistofgekoelde kabel) 300 kW laders (Porsche Audi tot 800 V) en voor andere merken zijn er ook al 100 kW laadpalen (vb Kia):
http://www.egear.be/fastned-300-kw-laadpaal/
http://ecomento.tv/2014/09/15/kia-ni...er-in-betrieb/

De EU-commissie "wil" dat BE voor 21.000 laadpunten zorgt tegen 2021:
http://mobi.vub.ac.be/wp-content/upl...elaadpalen.pdf

ook: http://www.egear.be/total-laadpalen-2016/
nieuwe 50 kW laadpalen langs de Belgische snelweg (alle Totals).

Laadpalen zetten gaat immers veel sneller als fossiele tankzuilen zetten.
Laadpalen kan men namelijk overal zetten, gewoon op parkeerplaatsen in een parkeergebouw bij shoppingcentra. Die E-auto´s hebben trouwens helemaal geen directe emissies, men kan ze dus zelfs in ongeventileerde parkeergebouwen zetten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2016 om 23:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 23:06   #2719
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Laadpalen zetten gaat immers veel sneller als een fossiele tankzuilen zetten.
En thuis kan je ook vrij gemakkelijk een laadpaal laten plaatsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 23:11   #2720
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En thuis kan je ook vrij gemakkelijk een laadpaal laten plaatsen.
Idd, mijn gebuur heeft bij zijn huisrenovatie al direct krachtstroom laten plaatsen, voor het geval dat de volgende auto een E-auto is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be