Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2016, 01:12   #81
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dacht je dat iedereen een ezel is en niet merkt dat dit de grootste belastingregering ooit is.
2
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 02:40   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb op uw NVA niet gestemd, vasal, noch op enige andere regeringspartij. Maar laat ons eerlijk blijven. De koopkracht van ons ieder gaat omhoog met, wat was het, 50€? En de prijs van de diesel of benzine is ook omlaag gegaan. De ruwe olie van 100 naar 10 dollar per vat, de benzine van 1.5 naar 1.35€. Blijkbaar heeft de impact van de prijs van de grondstof nog weinig met de kost aan de pomp te maken.
Logisch, want telkens de diesel afslaat verhogen ze de accijzen !
Ik hou mijn hart vast als de olieprijzen terug gaan stijgen want ik denk niet dat ze de accijzen dan telkens gaan verlagen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 06:40   #83
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Logisch, want telkens de diesel afslaat verhogen ze de accijzen !
Ik hou mijn hart vast als de olieprijzen terug gaan stijgen want ik denk niet dat ze de accijzen dan telkens gaan verlagen.
Laat ons even in de glazen bol kijken. Op naar 2€ per liter aan de pomp?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 07:53   #84
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vat olie een tijd terug 150 €, een vat olie nu amper 30 €. Reken dit eens om naar de prijs aan de pomp.

Electrabel decennialang een monopolie toegekend door alle regeringspartijen.

De prijs van het verdeelnet water en elektriciteit, naar het hoogste tarief in Vlaanderen, voor heel Vlaanderen. Dit zonder enige reden, je kan nakijken hoeveel winst ze nu reeds maken, hun reserves en wat ze jaarlijks uitdelen aan hun aandeelhouders.
Gewoon een platte verdoken belastingverhoging.

Dacht je dat iedereen een ezel is en niet merkt dat dit de grootste belastingregering ooit is.
De waarheid mag ook nog wat rechten hebben.

Elektriciteit is duurder geworden om allerlei (goede en slechte) redenen maar vooral omdat de BTW van 6% naar 21% terug is gegaan. Nadruk op het woord "terug". Het was 21%, wat normaal is voor een schaars goed, het is op onbegrijpelijke manier naar 6% gegaan en is nu terug naar de normale toestand terug gekeerd. Oef, de waanzin is weg.

Voor de rest haalt deze regering minder uit extra belastingen dan de vorige, die van Di Rupo.

Ze maken niet altijd mijn keuzes, integendeel zelf, maar de grootste belastingsregering ooit, is meer dan wat de waarheid geweld aandoen, het is platte demagogie.
Oud 9 februari 2016, 08:10   #85
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

“Turteltaks zadelt steden en gemeenten met extra kosten op”

Bron

Oud 9 februari 2016, 08:13   #86
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
“Turteltaks zadelt steden en gemeenten met extra kosten op”

Bron

Geen nood, een kadastrale taksverhoging zorgt voor soelaas.
Oud 11 februari 2016, 20:39   #87
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

NV-A er en stichter van het failliete Electrawinds Luc Desender wil extra steun van de regering voor z'n biomassabedrijf Biopower.
Citaat:
Volgens Desender zit Biopower ‘niet in financiële problemen, maar lijdt het iedere dag exploitatieverliezen’.
Bron. Nu weten we dus waarom NV-A niet wil dat Turtelboom de Turteltaks zou verlagen als Langerloo er niet komt.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 11 februari 2016 om 20:40.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 15:52   #88
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De eigenaar van German Pallets heeft Turteltassubsidiegeld geroken en het Langelooproject snel onder z'n eigen vennootschap gebracht. Het project kan doorgaan als German Palets failliet is. 100 banen aan 200 milljoen euro per jaar subsidie : 2 miljoen per baan per jaar. Bron
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 07:46   #89
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En beste mensen? Hebben jullie al de rekening gepresenteerd gekregen van Turtel, de Zwarte Teek? Vandaag in de mailbox :

Beste klant,

U hoorde ongetwijfeld in het nieuws dat een aantal overheidsmaatregelen, zoals de taks op zonnepanelen, de energiefactuur doen stijgen.

We hebben de impact voor u persoonlijk berekend.

Om te vermijden dat u een aanzienlijke meerkost betaalt op uw afrekening in juni, stellen we voor om de kosten over de resterende maanden te spreiden. Daarom zullen we uw maandelijkse voorschot vanaf maart tot en met juni aanpassen. Huidig bedrag :82,15€ Aangepast bedrag : 196€

Een verhoging van 140%, je moet maar durven.
Hoeveel winst heeft Electrabel vorig jaar gemaakt? Hoeveel belastingen hebben ze betaald?
Dank u NVA en andere bloedzuigers.
Het is wel maar een voorstel. De eindafrekening gaat anders des te pijnlijk zijn.
Maar het blijft een feit dat elektriciteit veel te duur is.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 07:50   #90
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Idd.
Leve de sossen terug.
Dit is toch sarcasme hoop ik?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 15:29   #91
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De waarheid mag ook nog wat rechten hebben.

Elektriciteit is duurder geworden om allerlei (goede en slechte) redenen maar vooral omdat de BTW van 6% naar 21% terug is gegaan. Nadruk op het woord "terug". Het was 21%, wat normaal is voor een schaars goed, het is op onbegrijpelijke manier naar 6% gegaan en is nu terug naar de normale toestand terug gekeerd. Oef, de waanzin is weg.

Voor de rest haalt deze regering minder uit extra belastingen dan de vorige, die van Di Rupo.

Ze maken niet altijd mijn keuzes, integendeel zelf, maar de grootste belastingsregering ooit, is meer dan wat de waarheid geweld aandoen, het is platte demagogie.
De waarheid is dat de brandstofprijs in aankoop met 4/5de gedaald is en dat een nutsvoorziening, waar niemand meer zonder kan, gebruikt word om 14% extra belastingen te heffen.

Volgens mij ben je nog niet gewoon aan de manier waarop nu belastingen geheven worden omdat ze ze overal in wegsteken, voor 2007 waren dat voor N-VA-ers verfoeilijke verdoken belastingen, nu is het hun handelsmerk.

Als je iets niet belasting mag noemen, dan zitten ze met alle "verhogingen" en wat je wel nog belastingen mag noemen aan meer dan het dubbele van Di Rupo.
Of je dat nu graag hoort of niet, maakt mij niet veel uit.
Trouwens je weet ondertussen toch ook dat het inschrijfgeld (geen belasting) voor de KUL reeds 1072 € bedraagt?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be