![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ai ... 't ziet er dik naar uit dat we na twee stappen voorwaarts weer 10 jaar terug in de tijd gegaan zijn met aloude drogredenen.
Nu wordt onherleidbare complexiteit weer uit de oude doos gehaald... uiteraard zonder enige concrete definitie noch bewijsmateriaal daarvoor. Gewoon buikgevoel ... even terug piepen wat voor moois ik de laatste dagen gemist heb ![]() Laatst gewijzigd door praha : 12 februari 2016 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1762 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je al zou gemerkt moeten hebben leg ik regelmatig de nadruk op wat de theorie stelt en waarvoor ze een verklaring geeft... niet meer niet minder Dat wilt dus zeggen : niet veel als het gaat over het precieze verloop van evolutie ( wat blijkbaar een probleem is voor velen ) en lange niet volledig. Ik kan me best voorstellen dat tussen dit en een aantal jaren er nog heel wat op ons af gaat komen als men op het vlak van berekenbaarheid ( dna->uiterlijke kenmerken) vorderingen zou maken. Tot nu toe is dat een vrij groot raadsel Citaat:
zéér bang De eerste grote nederlaag ( die nog wat nazindert in gespartel ) is als bleek dat je evolutieprocessen perfect kunt simuleren door quasi de meest onnozele algoritmes en tonen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Piero liet van mijn post 'bewust' een stuk vallen. Maar ik wil het je nog eens (100x) uit te doeken doen... ZELFDE MATEN EN GEWICHTEN, Peche Als gij vindt dat het effect op evolutie er niet is tot precies zou aangetoond worden welke gemuteerde genen welke precieze evolutionaire veranderingen teweeg gebracht hebben moet ge zo fair zijn dat je zelf ook af te vragen welke precieze genencombinaties tot welke precieze evolutionaire veranderingen geleid zouden hebben alvorens dat te aanvaarden. Ten slotte is er geen verschil. Het gaat in beide gevallen over een pool van genen waaruit gecombineerd wordt en geselecteerd wordt. Of ga je het bestaan van mutatie en hun voortzetting weer in vraag stellen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga hier echt kort op in gaan. Jij stelt hier zaken die ik oa beweerd zou hebben die helemaal niet zijn. Bovendien zie ik dat je je voor de zoveelste keer herhaalt maar in feite niks tegenspreekt noch dat wij het onderling oneens zouden zijn. Maar dan : - begin je weer over je probleem met het 'spontane' karakter van mutaties. Te gek voor woorden in feite ... je valt over begrippen/woorden Ik heb je al 101x gevraagd wat je probleem nu precies is met dat begrip. - Het 'vermeend' degenereren : een zuiver buikgevoel blijkbaar want je kan daar niks concreets over vertellen dan dat we het zouden 'observeren' ? Wel geef me dan die observaties Kortom je bent afgezwakt maar aloude dogma's ( terug te vinden bij crea's ) over 'verfoeilijke' mutaties blijven nog ergens hangen. Laatst gewijzigd door praha : 12 februari 2016 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is het dan ook. ( zelfs in elektronica/informatica/etc ) Het zijn de tegenstanders die stropoppen opzetten dat het méér zou impliceren maar niet geeft. Black Box is een begin...uiteraard zou men verder willen Laatst gewijzigd door praha : 12 februari 2016 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1768 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1769 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan niet zo ver terug in de tijd kijken. Ik vraag mij af hoe de wetenschap dat wel doet. Nergens een bevredigend antwoord gevonden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1770 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Force. Ging jij trouwens niet aantonen hoe de evolutie van het oog manifesteerde? Tot dat niet aangetoond is kan je bovenstaande claim niet bot maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1771 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1772 |
Banneling
|
![]() Ik heb me nog niet ingelaten met de evolutie van het oog. ik had gehoopt dat Athelas daar handige links in zou gaan delen.
Maar hij kent me al en zal weten dat ik standaard zal antwoorden: Hypothetisch, veronderstellingen. Ik had ooit een grotere interesse in biologie dan vandaag. Anders was ik zelf al wel eens gaan lezen, tegenwoordig volg ik dat wel op in draadjes. De zoektocht is voorbij, maar de discussie kan me altijd wel naar iets interessant leiden. Ik zie trouwens geen creatie in de ogen he, ik zie creatie in het geheel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1773 | |
Minister
|
![]() Citaat:
https://books.google.be/books?hl=en&...vision&f=false http://www.cell.com/neuron/fulltext/...273(00)80845-4 Voila handige links. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1774 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar heb ik gezegd dat ik evolutie van het oog zou aantonen? Ik heb jouw claims tegengesproken. Claims die jij even goed niet hebt aangetoond. Waarom moet ik wel evolutie aantonen maar jij niet waarom het 'maar een hypothese' is en dat er niets gekend is ivm ontstaan van het oog? Weet je wat? Geef eens een voorbeeld dat de hypothese tegen spreekt of minder plausibel maakt. Of geef mij een oog waarvan een groot deel ivm de werking en evolutie niet gekend is. Laatst gewijzigd door Athelas : 13 februari 2016 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1775 |
Banneling
|
![]() Die links gaan over kleurenvisie. Nu las ik op Wikipedia over de evolutie van het oog. Ik kan dat wel enigszins volgen, maar je kan nooit weten hoe he lt begon. Dat is te ver terug in tijd. We vertrekken vanuit veronderstellingen die je niet kan bewijzen noch falsifiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1776 | ||
Minister
|
![]() Wel ja en neen. De 1e link bevat video's ivm evolutie van het oog. De tweede een boek over evolutie van het zicht in het algemeen (maar de insteressante pagina's staan er niet bij. - vanaf 419) Zal een andere link zoeken.
De derde link focust op een specifiek deeltje van evolutie van het zicht. Maw ik heb eigenlijk 3 levels gegeven: een algemeen, een algemeen meer wetenschappelijk werk en een gedetailleerd werk (wetenschappelijk stuk onderzoek). Citaat:
Citaat:
Welke veronderstelling kan men niet falsifiëren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1777 |
Europees Commissaris
|
![]() Creationisme is van de pot geruk, je blijft dan nog steeds met dezelfde vraag zitten, waar komt die schepper dan vandaan?
![]() |
#1778 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1779 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1780 |
Banneling
|
![]() Dat is helemaal correct. We zitten nog in de Middeleeuwen op vlak van wetenschap. Ver staan in de wetenschap is relatief.
Relativiteitstheorie, zwaartekracht (in de zin dat massa andere massa aantrekt) zijn theorieën. Veronderstellingen dus. Laatst gewijzigd door Frank51 : 13 februari 2016 om 17:03. |
![]() |
![]() |