Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2016, 12:09   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Van open deuren intrappen gesproken...

Een realistischer alternatief zou meer (sociale) woonbouw kunnen zijn.
Het is maar een idee...
Hebt ge ook een idee hoeveel ?
Er bestaat zoiets als een aanzuigeffect.
Trouwens, echt realistisch zou zijn dat hun geloofsgenoten ze in de buurlanden opvangen.
Maar ze komen liever hier moskeen bouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 12:15   #62
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hebt ge ook een idee hoeveel ?
Er bestaat zoiets als een aanzuigeffect.
Trouwens, echt realistisch zou zijn dat hun geloofsgenoten ze in de buurlanden opvangen.
Maar ze komen liever hier moskeen bouwen.

https://www.youtube.com/watch?v=awLAC05wXj8&gl=BE

Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 12:46   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Van open deuren intrappen gesproken...

Een realistischer alternatief zou meer (sociale) woonbouw kunnen zijn.
Het is maar een idee...
Nee, omdat en daar verwijst eigenlijk de hele problematiek van vandaag rond huisvesting al naar, er gewoon teveel mensen zijn met uitkeringen of laag inkomen die die groep binnen de bevolking niet kan of mag uitbreiden.

Want wanneer die groepen erg groot worden weegt dit niet enkel door in huisvesting maar ook in gezondheidszorg en onderwijs, wat op den duur tot afbouw voor de hele bevolking leidt.
Er is dus nood aan een ander beleid, wat voorrang geeft aan mensen die hier een toekomst kunnen opbouwen, omdat ze al voldoende scholing hebben en ook echt bereid zijn tot inspanningsverbintenis.
Nog meer sociale woning lost niets op zolang die groepen die hoe dan ook allerlei sociale voorzieningen levenslang nodig hebben, blijft aangroeien.
Selecteren dus!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 13:24   #64
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk is FDW geen doetje maar lef heeft hij wel.
Bijna 4 jaar geleden al pleitte hij voor een wijziging van de conventie waarvoor hij door alle politici/media met pek en veren werd overladen.
En dezelfde politici/media die toen FDW verketterden beginnen nu schoorvoetend ook aan een aanpassing van de conventie te denken.
Schijnheilig/hypocriet noem ik dat.

En ik had graag je gedacht over onderstaande eens willen weten.

BDW wil de conventie aanpassen en volgens Francken is dat voor N-VA niet aan de orde.
Er zijn zo veel zaken die het VB vroeger aangekaart heeft die nu overgenomen zijn door de traditionele partijen omdat ook zij hun ogen hebben open gedaan. En dat is dan ook een grote reden voor de neergang van het VB geweest. Omdat vele zaken nu wel bespreekbaar zijn geworden en zelfs in praktijk worden gebracht door politici van alle slag (zelfs rode burgemeesters). Dan heeft een zweeppartij ineens minder nut.

Hoewel ik niet echt te vinden ben in hun zienswijze, vind ik dat mensen het VB wel het lof moeten geven voor het werk dat ze verricht hebben als zweeppartij.

Maar wat communicatiestrategie betreft kunnen ze van de NVA nog wel wat leren. Als Francken iets anders zegt dan Dewever, dan is dat omdat dat zo in de strategie staat. Francken is bevoegd voor migratie, Dewever spreekt als partijvoorzitter... Warm en koud blazen heeft in het verleden zeer goed gewerkt voor de NVA. Ik denk dat het hier ook gaat werken.
Oud 15 februari 2016, 13:30   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Er zijn zo veel zaken die het VB vroeger aangekaart heeft die nu overgenomen zijn door de traditionele partijen omdat ook zij hun ogen hebben open gedaan. En dat is dan ook een grote reden voor de neergang van het VB geweest. Omdat vele zaken nu wel bespreekbaar zijn geworden en zelfs in praktijk worden gebracht door politici van alle slag (zelfs rode burgemeesters). Dan heeft een zweeppartij ineens minder nut.

Hoewel ik niet echt te vinden ben in hun zienswijze, vind ik dat mensen het VB wel het lof moeten geven voor het werk dat ze verricht hebben als zweeppartij.

Maar wat communicatiestrategie betreft kunnen ze van de NVA nog wel wat leren. Als Francken iets anders zegt dan Dewever, dan is dat omdat dat zo in de strategie staat. Francken is bevoegd voor migratie, Dewever spreekt als partijvoorzitter... Warm en koud blazen heeft in het verleden zeer goed gewerkt voor de NVA. Ik denk dat het hier ook gaat werken.
Het 70 punten plan van het VB (dat men nu grotendeels overneemt) was 30 jaar geleden een oplossing maar nu totaal onvoldoende.
Ze moeten een nieuw 70 punten plan opstellen voor de problemen van vandaag.
Maar goed , dat plan gaat men dan opnieuw als racistisch bestempelen om het dan ten slotte, 30 jaar na de feiten , als het kalf verdronken is, toch uit te voeren.
Oud 15 februari 2016, 15:13   #66
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het 70 punten plan van het VB (dat men nu grotendeels overneemt) was 30 jaar geleden een oplossing maar nu totaal onvoldoende.
Maar goed , dat plan gaat men dan opnieuw als racistisch bestempelen om het dan ten slotte, 30 jaar na de feiten , als het kalf verdronken is, toch uit te voeren.
De NVA heeft het wel heel slim gespeeld, om de schrijver van dat dertig jaar oude 70 puntenplan in huis te nemen, en dit ZONDER examen of beloften !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:28   #67
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het VB morgen een politiek correcte stelling poneert, dan zal men het wel zo draaien dat ook dat racistisch is. Daar bestaat geen twijfel over.
Oud 15 februari 2016, 17:02   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis ben jij toch een Limburger knuppeltje? En....volgens je "eigen" zeggen een aanhanger van het VB, of vergis ik mij weer

Bert Schoofs, Hij werd voor het eerst verkozen in de Kamer van Volksvertegenwoordigers op 13 juni 1999 voor het Vlaams Belang, en kon sinds zijn aantreden worden bestempeld als voorman van zijn partij in de provincie Limburg. Hij nam er vijf opeenvolgende verkiezingen het lijsttrekkerschap waar van zijn partij voor de Kamer.

In een interview met Het Belang van Limburg zegt Bert Schoofs over het opstappen bij het Vlaams Belang: “Ofwel ben je lid van de club en zet je je volledig in, ofwel stap je op. Het is het laatste geworden. Het voorbije anderhalf jaar ben ik opnieuw gaan studeren. En vorige maand ben ik met een groep mensen een initiatief gestart om talentvolle jongeren op te sporen en klaar te stomen voor het ondernemerschap. We starten in Beringen, maar willen actief worden in alle mijngemeenten." Het project heet YT&K, wat staat voor Young Talented & Keen (jong, getalenteerd en spitsvondig). "In het Turks bijvoorbeeld klinkt dit als Yetenek, wat letterlijk 'talent' betekent."

"Samen met een aantal mensen uit mijn netwerk zijn we vorige maand een feitelijke vereniging gestart om talentvolle jongeren op te sporen en klaar te stomen voor het ondernemerschap. Het opsporen gebeurt door een dynamisch netwerk van een tiental mensen uit het werkveld. Eén van hen is Bahattin Koçak, islamleraar uit Beringen die veel contacten heeft in zijn gemeenschap. Eens zij talentvolle jongeren hebben gedetecteerd, willen wij hen begeleiden om ook echt ondernemer te worden. Ikzelf zal dat doen met juridisch advies, een collega met ICT, enzovoort."

Schoofs werkt er zonder vergoeding aan mee. "Iedereen die nu meewerkt, doet dat vrijwillig, simpelweg omdat we begaan zijn met de jeugdwerkloosheid in Limburg.
Amaai zeg, wat een moeite doe jij om mij in de extreem rechtse hoek proberen te duwen. Alsof zich ook maar iemand iets gelegen laat aan een Belgisch nationalistische rooie die tot niets anders in staat is dan kakken op �*lle Vlaams-nationalisten.

Enfin, ik weet nu wat je bedoelde met die "bruine" waar jij van denkt dat ik iets mee te maken heb.
Jammer voor jou, maar je slaat zoals altijd de bal mis. Dus ja. Je vergist je wéér.

Ik ken Bert Schoofs van haar noch pluimen, en het interesseert mij, in tegenstelling tot jou, geen fluit waar die man zijn tijd in steekt.
Ik kende wel een zekere Bert Anciaux persoonlijk.
Je weet toch dat die debiele kloothommel, dankzij de verzopen kanaalduiker van Hasselt, tot de partij behoort waar jij om één of andere reden NOOIT op kakt?

Ik ben al een hele tijd geen Limburger meer, en je zal nérgens vinden dat ik mezelf een aanhanger van het VB noem. Wél dat ik geen Belgische nationalist ben maar een Vlaamse, en dat ik nooit anders dan op beide Vlaams-nationalitische partijen stemde. Eigenlijk op alle drie, maar de VU bestaat niet meer. Ik stemde echter ook méér dan één keer helemaal niet.
Tot daar jouw mislukte poging om mij als een partijslaafje van het VB weg te zetten.

Waarom sleurde je er eigenlijk Bert Schoofs bij? Of ben je écht niet in staat om één zinnig woord te zeggen over het nochtans brandend actuele onderwerp van deze draad?
Weet je nog niet op welke wijze je er de N-VA van kan beschuldigen dat het vluchtelingenprobleem en het tekort aan woningen door de N-VA veroorzaakt werd?

Sorry dat ik je moet teleurstellen maar nogmaals: ik heb Bert Schoofs nooit persoonlijk gekend. Ook niet toen ik nog in een buurgemeente van Beringen woonde.
Wat Bert Anciaux betreft.
Je weet toch dat die Brusselse klootzak allang tot de meest corrupte partij van het land behoort dankzij een Limburgse kanaalduiker die een proces wegens verkrachting te wachten stond?

Iedereen met twee ons hersens die dit forum een beetje volgt weet dat ik NIEMAND's partijslaafje ben. Wat mij op mij lever ligt spuw ik uit. Het maakt geen donder uit over wie het gaat. Vind ik iets of iemand dubbelhartig, hypocriet, of lafhartig, dan zég ik dat. Ik maak voor niemand een uitzondering. Ook niet voor deze of gene ex.of huidige Vlaams-nationalistische partijleider of andere kopstukken.

Je zou beter voor één keer bij het onderwerp blijven ipv er Jan en Alleman bij de sleuren die je graag zou willen onder schijten. Ben je daar niet toe in staat, hou dan beter je retteketet, of trek je strontgat open boven een toilet.

Niet vergeten door te trekken en te verluchten na gebruik.
Oud 15 februari 2016, 19:00   #69
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Amaai zeg, wat een moeite doe jij om mij in de extreem rechtse hoek proberen te duwen. Alsof zich ook maar iemand iets gelegen laat aan een Belgisch nationalistische rooie die tot niets anders in staat is dan kakken op �*lle Vlaams-nationalisten.

Enfin, ik weet nu wat je bedoelde met die "bruine" waar jij van denkt dat ik iets mee te maken heb.
Jammer voor jou, maar je slaat zoals altijd de bal mis. Dus ja. Je vergist je wéér.

Ik ken Bert Schoofs van haar noch pluimen, en het interesseert mij, in tegenstelling tot jou, geen fluit waar die man zijn tijd in steekt.
Ik kende wel een zekere Bert Anciaux persoonlijk.
Je weet toch dat die debiele kloothommel, dankzij de verzopen kanaalduiker van Hasselt, tot de partij behoort waar jij om één of andere reden NOOIT op kakt?

Ik ben al een hele tijd geen Limburger meer, en je zal nérgens vinden dat ik mezelf een aanhanger van het VB noem. Wél dat ik geen Belgische nationalist ben maar een Vlaamse, en dat ik nooit anders dan op beide Vlaams-nationalitische partijen stemde. Eigenlijk op alle drie, maar de VU bestaat niet meer. Ik stemde echter ook méér dan één keer helemaal niet.
Tot daar jouw mislukte poging om mij als een partijslaafje van het VB weg te zetten.

Waarom sleurde je er eigenlijk Bert Schoofs bij? Of ben je écht niet in staat om één zinnig woord te zeggen over het nochtans brandend actuele onderwerp van deze draad?
Weet je nog niet op welke wijze je er de N-VA van kan beschuldigen dat het vluchtelingenprobleem en het tekort aan woningen door de N-VA veroorzaakt werd?

Sorry dat ik je moet teleurstellen maar nogmaals: ik heb Bert Schoofs nooit persoonlijk gekend. Ook niet toen ik nog in een buurgemeente van Beringen woonde.
Wat Bert Anciaux betreft.
Je weet toch dat die Brusselse klootzak allang tot de meest corrupte partij van het land behoort dankzij een Limburgse kanaalduiker die een proces wegens verkrachting te wachten stond?

Iedereen met twee ons hersens die dit forum een beetje volgt weet dat ik NIEMAND's partijslaafje ben. Wat mij op mij lever ligt spuw ik uit. Het maakt geen donder uit over wie het gaat. Vind ik iets of iemand dubbelhartig, hypocriet, of lafhartig, dan zég ik dat. Ik maak voor niemand een uitzondering. Ook niet voor deze of gene ex.of huidige Vlaams-nationalistische partijleider of andere kopstukken.

Je zou beter voor één keer bij het onderwerp blijven ipv er Jan en Alleman bij de sleuren die je graag zou willen onder schijten. Ben je daar niet toe in staat, hou dan beter je retteketet, of trek je strontgat open boven een toilet.

Niet vergeten door te trekken en te verluchten na gebruik.
Bedankt voor je uitleg knuppel, mijn geheugen heeft mij NIET in de steek gelaten
Oud 15 februari 2016, 19:34   #70
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je uitleg knuppel, mijn geheugen heeft mij NIET in de steek gelaten
Wat is er extreem en vooral wat is er rechts aan het VB ?
Oud 16 februari 2016, 08:59   #71
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er extreem en vooral wat is er rechts aan het VB ?
De forum woordvoerder van de NVA zal je het verschil tussen RECHTS en EXTREEM RECHTS wel duidelijk uitleggen. Maar om je een klein stukje op weg te helpen: RECHTS heeft geen enkel probleem met de massale vluchtelingen instroom op dit ogenblik, want dat komt hun broodheren ten goede. Dat staat dus volledig haaks op de standpunten van extreem rechts dat een vrij blank en katholiek Vlaanderen wil, los van Europese en internationale inmenging.
Oud 16 februari 2016, 09:48   #72
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
De forum woordvoerder van de NVA zal je het verschil tussen RECHTS en EXTREEM RECHTS wel duidelijk uitleggen. Maar om je een klein stukje op weg te helpen: RECHTS heeft geen enkel probleem met de massale vluchtelingen instroom op dit ogenblik, want dat komt hun broodheren ten goede. Dat staat dus volledig haaks op
Citaat:
de standpunten van extreem rechts dat een vrij blank en katholiek Vlaanderen wil, los van Europese en internationale inmenging.
Stof tot nadenken voor blinde dovemans,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 09:50   #73
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Ruikt naar luxe chocolade taart met bladgoud versiert .....toch,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be