![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
Deze week op tv zag ik een reportage van een jonge Marokkaan die op de tjool was geraakt om naar een ander land te gaan illegaal ? waarom wil een jonge mens weg uit Marokko t'is daar toch geen oorlog ? ? velen jonge mensen zoeken zelf hun problemen ,, in plaats van iets te doen voor hun eigen land van herkomst ,ze hebben daar hun familie of toch iemand waar ze diep omgeven ?? immigratie is te goedkoop geworden er zou een sterker wetgeving moeten zijn en men zou een groter reden moeten hebben waarom men weg wilt uit zijn land ... want we gaan naar een wereld met 12 miljard mensen .... kijk eens wat een chaos er nu al gaande is ...
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Hij is eerst naar Frankrijk gegaan om daar in de mijnen te werken en daarna is hij naar Eisden verhuisd . Hij is BElgië tot aan zijn dood dankbaar gebleven dat hij met zijn gezin onderdak heeft gekregen en heeft tot in 1956 ( 1958 ) in de mijnen gewerkt . Van 1940 tot 1944 heeft hij in het Engelse leger gevochten tegen de nazi's om na de oorlog als dankbaarheid niet meer mogen terug te keren naar Polen. Vadertje Stalin beschouwde iedereen die aan de kant van de Geallieerden vocht een verrader en bet Ijzeren Gordijn ging onherroepelijk dicht Het punt dat ik wil maken is dat die eerste generatie migranten ( politiek of economisch ) kwamen om te werken en blij waren met de ( weinige ) kansen die ze toendertijd kregen . Hun mentaliteit was er 1 van werken en zwijgen . In die tijd had je ook geen stempelgeld , ziekengeld , vakantiegeld en eindejaarspremie . Toen de Turken en Marokkanen kwamen na de oorlog was dat er wel . Er moesten arbeidskrachten komen want hoeveel jonge mannen waren niet gesneuveld tijdens de oorlog dus.... Dat is het verwijt dat ik Turken en Marokkanen wel kan maken ( 3de en 4 de generatie ) en dat is hun vraagstelling . Keer op keer krijg je in een discussie te horen wat zij wel niet voor België hebben betekend maar ik zou de vraagstelling eens willen omdraaien , nl wat heeft België niet voor hun gedaan ? Deze manier van scheefdenken werd/ wordt wordt nog altijd gecultiveerd als een soort van collectief post- koloniaal schuldgevoel. Niets moest , alles mocht . Geen eisen stellen maar werken en zwijgen en op de juiste partijen stemmen , de zelfverklaarde " progressieve " partijen die niets liever hebben dat het status quo en iedere andere gedachte proberen monddood te makenmet politieke correctheid . Zo is het gekomen dat die migrantengroepen onder integratie verstonden dat ze hun dorpsstraat uit Emirdag en Al Hoceima konden transplanteren naar Gent , Brussel , Antwerpen of Limburg . We hebben nooit met mekaar geleefd maar langs mekaar. De gematigde meerderheid is monddood gemaakt geworden door de extremen van het politiek spectrum , iedere afwijkende mening die niet voldeed aan de maatstaven van onze linkse gedachtenpolitie mocht niet uitgesproken worden. Zo is het ongenoegen over de in mijn ogen mislukte migrantenpolitiek tot een etterende onderhuidse ongenoegen gegroeid die nu met de asielzoekers naar boven is gekomen . Daarom vraag ik altijd aan de hevige Turken , Marokkanen altijd hetzelfde , nl als het daar zo goed was als jullie beweren waarom kwamen jullie naar hier ? Dit probleem zal niet opgelost worden door met onze ogen en westerse ideeën over democratie te kijken naar hun en ook hun gebruiken en waarden aan de onze af te toetsen maar gewoon door glashelder te vertellen wat onze wetten zijn . Ik zou het in India ook niet in mijn hoofd halen om een heilige koe onder zijn uier te stampen
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 februari 2016 om 12:37. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan kan je je toch wel de vraag stellen of we zo'n mensen massaal moeten binnenlaten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Verkrachtingen gaan nog veel meer gebeuren en er gaat niks aan gedaan worden tot als er eens iemand van de regering of familie ervan verkracht word.
Dan gaat er iets gebeuren. |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vakkundig onder de mat wegmoffelen. Als dat niet (meer) lukt; minimaliseren tot in 't absurde kapot nuanceren, zelfculpabilisering, van dader slachtoffer maken enzovoorts...business as usual dus, hou je adem er niet voor in.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wees misschien eens iets minder partij-kruiperig.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 februari 2016 om 16:25. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Tine Peeters die 'grof geld' zou neertellen om de bedrading in haar hoofd te kunnen vervangen.
Die Tine Peeters? De bedrading is hoogdringend aan vervanging toe mi. Hopelijk heeft ze veel plaats op overschot bij haar thuis.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#111 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus: de Benelux zijn naast Griekenland de enige landen die nog naar Merkels pijpen en haar asielzwendel dansen. We zitten m.a.w. al volop in het Grieks bordeel. Niet door "grootsprakerig" te doen maar juist door veel te gehoorzaam te zijn. Een politicus die de belangen verdedigt van het volk dat zij/hij vertegenwoordigt, is niet grootsprakerig. Het volgende is echter wel grootsprakerig: "Wir schaffen das!" (Angela M.) "Migratie is iets positiefs, een aanwinst voor het land" (Theo F.) Laatst gewijzigd door vanderzapig : 21 februari 2016 om 01:31. |
|||
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
ontwikkelden , om zich tussen al die vvreemde nationaliteiten verstaanbaar te maken , een taaltje genaamd cité-duits. Die allereerste generatie migranten ( Polen , Tsjechen , Hongaren , Russen , Italianen etc.) werden volledig aan hun lot overgelaten maar toch slaagde ze erin om zich goed te integreren in deze maatschappij en misschien kunnen we zelfs spreken van een bepaalde graad assimilatie . De 4 en 5 de generatie spreekt nog niets of slecht de taal van oorsprong . Zij hadden geen vertaler bij de vakbond , ziekenhuis en in het dagdagelijks leven , neen , zij MOESTEN zo snel mogelijk Nederlands / Frans leren want ze hadden geen andere keus . Terugplooien in je eigen gemeenschap was geen optie . Dat verkllart misschien ook waarom zoveel van die eerste immigranten die nog in leven zijn zowel hun originele moedertaal alsook het Nederlands goed beheersen Veel later , eind jaren '60 , toen de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders kwamen was het verhaal iets anders . Deze werden ook nog aan hun lot overlaten in het begin . Naarmate de jaren verstreken openden de eerste " vreemde " winkels , cafe's dus daar was het Nederlands ook niet echt nodig . Nog iets later ( 2de generatie ) zaten hun kinderen bij het syndicaat , ziekenkassen , gemeente , hospitalen die je in het Turks of een andere konden verderhelpen . Dat vond/vind ik nog altijd een flater van jewelste , van in het begin hebben ze de gastarbeiders in de steek gelaten ivm taalverplichtingenc, neen , ze hebben het zelfs gestimuleerd . Het is moeilijk om uit te leggen maar ik kan maar niet begrijpen dat een groot deel van de Turken en Marokkanen van de 4de/5de generatie Nederlands spreken met een accent en dat hun hart in het land van herkomst ligt . Kennissen van mij leven pas 30 jaar in bepaalde Angelsaksische landen en daar is hun voornaam verengelsd en hun familienaam blijft Arabisch . Hier blijft iedereen zijn eigen identiteit behouden , kruipt men terug naar zijn eigen gemeenschap omdat er ons eigenlijk weinig bindt . Doe de test eens op je FB . Die vraag stel ik ook aann mijn vrienden van vreemde origine en daarxkan je al zien dat we voor het overgrote deel ons " eigen volk " als vriend hebben . Als Turkse buren bij ons in de wijk trouwen hangt er een Turkse vlag uit , speelt België tegen Turkije supporteren ze niet voor beiden maar .... voor Turkije Begrijp me niet niet verkeerd , maar dat is iets wat ik niet kan vatten ! Iedereen ( buiten het VB ) heeft van die ligeanten nieuwe Belgen gemaakt maar hebben ze daar ooit achter gevraagd en hebben ze dat eigenlijk ooit nodig gehad ? De politiek heeft voor stemmen te ronselen een paar " nieuwe Belgen " op hun lijst gezet maar wat bleek ? Het overgrote deel van hun stemmen krijgen ze van stemgerechtigde nieuwe Belgen . Kortweg , in mijn gemeente zijn een paar politieke gevestigde waarden uit de politiek gezwierd omdat er meer op een kandidAat van vreemde origine werd gestemd dan op hun . Hiercin Maasmechelen zeggen ze zo : een Turk stemt op een Turk , een Marrokkaan op een Marokkaan en laat nu net deze kandidaten hoofdzakelijk bij Sp.A en Groen zitten, vele oude Italianen en Belgen op de CD&v en de rest op....de rest. Het klinkt misschien wat verward maar dat zijn de uitwassen van de fouten die in het verleden werden gemaakt. Die mogen we op taal-en maatschappelijk vlak niet meer maken . Iedere nieuwkomer moet taallessen volgen en van begin afcaan duidelijk gemaakt worden wat hier de normen en waarden zijn . We zijn maar al te lang bilnd geweest. Voor sommigen kunnen allochtonen niets goed doen en voor de anderen kunnen ze niets slecht doen .
|
|
|
|
#113 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Bij de medische dienst op Ford Genk hingen er eind 2014 nog steeds bordjes in meerdere talen. De ziektemeldingsformulieren waren indertijd meertalig. Hoezo geen andere keus ? Citaat:
Terugplooien op de eigen gemeenschap was geen optie schrijf je ? Er werd niets anders gedaan, met nog steeds bestaande eigen cafe´s, feestzalen, voetbalclubs door europese migranten. Citaat:
De Italiaanse, Griekse , Spaanse en Portugese winkels in de mijn-cites & steden waren niet te tellen en zijn er nog steeds naast de Turkse en Marokkaanse winkels. Ze waren zo goed geintegreerd dat ze hun eigen taaltje hebben ontwikkeld om tegen elkaar te kunnen praten, een mix van alles behalve Nederlands, een taaltje dat ze nog steeds cultiveren. Citaat:
En in Vlaanderen meer dan in Wallonie. Citaat:
30 Jaar Ford tussen de migranten , nooit heb ik daar een migrant gezien met een Belgisch voetbal outfit, eerder met ene van een ander land als ze tegen Belgie moesten spelen. Kan je dat ook niet vatten of stoort het u alleen bij de Turken. Indertijd de beelden op TVL niet gezien toen Duitsland aan het voetballen was, hoeveel Duitsers in Genk voor Duitsland aan het supporteren waren en niet voor Belgie, ondanks het feit dat ze hier 50 of 60 jaren wonen ? Uw verontwaardiging is veel te selectief, ge ziet alleen maar wat ge zien wilt. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#115 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
U leest ook selectief en maakt tegelijk mijn punt . Een heel simpel voorbeeld zijn die voetbal- outfits . Wie voelt zich Belg na zelfs 4 generaties ? Ziet u het pijnpunt ? Al die vreemde talen en vertalingen hebben het niet gemakkelijker gemaakt , alleen maar moeilijker ! Hoeveel oudere migranten ken jij dan wel niet die geen woord Nederlands kennen ? Zelfs na bijna 60 jaar ? Heb je dan een intelligentie van een pantoffeldiertje of moest je gewoon niet ? Taal , daar leg je contacten mee niet met veel,goede wil en gebarentaal,. Of ga jij me vertellen dat als ik naar enig ander land verhuis ze allemaal Nederlands gaan leren om mijn mooie ogen ?
Uw waarheid,mijn waarheid maar wat is DE WAARHEID? Die zal daar wel ergens tussenin liggen zeker? Laatst gewijzigd door averechts : 21 februari 2016 om 09:55. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nergens maar ook nergens heeft u kritiek gegeven op de Europese migranten, u deed dat alleen op de Turkse en Marokkaanse migranten ondertussen zat u de vorige generaties migranten op te hemelen. Dat is dus de selectieve verontwaardiging waar ik het over heb en het punt dat ik maak en al uw gescheld zal daar niks aan veranderen. Laatst gewijzigd door dpg : 21 februari 2016 om 09:55. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ontkracht eens het feit dat de eerste mijnwerkers ( en ja , toen was er nog geen Turk of Marokkaan te bespeuren ) bij aankomst hun papieren moesten afgeven . Hoe ze volledig afhankelijk waren aan de willekeur van de mijndirectie ? Hoe je je mijnhuis kon verliezen als je lang ziek werd of zo ? Neen , toen waren er geen meertalige plakkaatjes en toen was het nog vuile kompel leer u vlaams. Selectieve verontwaardiging ? Ik zie wat ik zie , hoor wat ik,hoor en ik kan u ook het verwijt maken dat u selectief gelezen heeft .
|
|
|
|
#119 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|